Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 07-04-2018, 12:48   #661   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
3 gevechten afgezegd, 2 gewonden. Lijkt me sterk.
DM is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2018, 21:05   #662   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Wat zouden jullie aanraden als gevechtssport die effectief bruikbaar is in de echte wereld? Mijn ervaring is heel gering (half jaartje ninjutsu gevolgd in Gent, that's it.) en nog nooit in een vuistgevecht verzeild geraakt of klop gekregen. Maar ik zou toch liever wat voorbereid zijn mocht het er ooit toch van komen. Mijn eerste gedacht was uiteraard om enkel iets defensief te doen en zelf nooit in de aanval te gaan. Maar menig vrienden en collega's aan wie ik dezelfde vraag stelde spraken me toch tegen. (Beste defence is een goeie offence? )

Wanneer ik dan vraag achter welke sport ze aanraden hoor ik alles van (thai)boksen tot jiu jitsu, krav maga en zelfs gewoon karate of kung fu. Ze doen allemaal wel iets en het is altijd beter dan wat een ander doet...

Bijkomend probleem is dat ik heel variërende werkuren heb en me dus moeilijk kan inschrijven voor een cursus met vaste tijdstippen. Ik dacht zelfs eventueel aan enkele privé lessen voor de basis en dan proberen op mijn eentje te onderhouden. Maar ik vermoed dat schaduwgevechten eigenlijk niets waard zijn vergeleken met echte sparring.
Prophex is online now   Reply With Quote
Old 04-06-2018, 21:18   #663   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Het beste is het gevecht vermijden en weglopen..
Dat gezegd zijne; Ik zou uitkijken naar Engelse Boks of Thaiboks, wat je het meest aanspreekt en liefst doet.
Engelse boks lijkt me in een basic 1 on 1 straatgevecht nog altijd het beste.
Door je training zul je alleen door je postitionering en lichaamshouding een heel groot voordeel hebben.
Je leert er ook hoe je moet verdedigen, je weet hoe je een slag moet ontwijken, slippen, incasseren.
Je leert er hoe je moet slaan, waar je moet slaan, basiscombinaties die elke ordinaire cafezot tegen de vloer slaan..
Maar vooral : Je krijgt er spiermassa, uithouding, zelfvertrouwen en zeker na een paar sparringsessies zul je al veel zelfverzekerder en meer voorbereid dan 99% van de straatvechters zijn.

Ideale combinatie is Engels Boksen + BJJ volgens mij, maar toepasbare BJJ leer je niet op een jaar, alsook is in een straatgevecht de laatste plaats waar je je wil bevinden de grond..
Zeer kwetsbare positie als uw aanvaller wat vriendjes heeft die op uw kop willen stampen.

Alsook Krav Maga, Karate & Kung Fu zijn sporten waarvan de carryover veel lager ligt.
Die Krav Maga ziet er allemaal cool uit als uw aanvaller perfect doet wat gij verwacht en dan ook nog eens aan een lage snelheid.
Allemaal leuk die technieken, tot ge opeens in een echt gevecht belandt en een vuist op uw neus krijgt, daar word je niet op voorbereid bij zo'n sporten..
Sowieso wil je in een straatgevecht niet wachten tot je zelf aangevallen wordt, strike first & strike hard

Engels Boksen is relatief goedkoop, en als je een training niet kunt gaan kun je gerust oefenen op voetwerk, touwspringen, lopen, schaduwboksen..

Last edited by rooz; 04-06-2018 at 21:38.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2018, 09:10   #664   link
Horla
Senior Member

Het is nu niet dat ik veel van vechtsporten ken maar Krav Maga is toch juist ontwikkeld voor gebruik in het echte leven? Het heeft bij mijn weten een lage leercurve aangezien het focust op direct toepasbare zaken (zoals schoppen in het kruis e.d.). Volgens mij ga je dat wel niet alleen kunnen oefenen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2018, 09:40   #665   link
rooz
siii

rooz's Avatar

dan koop je beter een taser ipv krav maga te volgen
Old 05-06-2018, 10:01   #666   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

krav maga is weldegelijk handig, net omwille van uw principe "gevecht vermijden en weglopen". letterlijk elke situatie is erop gericht uw tegenstander onschadelijk te maken en zo snel mogelijk uzelf in veiligheid te brengen

twee jaar gedaan, en dat is heus meer dan "cool uit als uw aanvaller perfect doet wat gij verwacht en dan ook nog eens aan een lage snelheid". dat is ook leren reageren op wurggrepen en dergelijke.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2018, 10:14   #667   link
rooz
siii

rooz's Avatar

letterlijk 99% van de situaties die leiden tot een straatgevecht worden vermeden met 1 slag
echt waar, als iemand aanstalten maakt om te vechten en gij toont geen angst en slaat onmiddellijk is die kerel zijn goestig snel over en zoekt hij een makkelijker slachtoffer

in de superuitzonderlijke situatie dat je bedreigt wordt met een mes, ga lopen en probeer geen Krav Maga shit
Old 05-06-2018, 10:55   #668   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Old 05-06-2018, 11:32   #669   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
wa kent diene er nu van

Jaak is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2018, 17:15   #670   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Muay thai is ook een goeike. En zot plezant ook eigenlijk.
Old 06-06-2018, 15:16   #671   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Oplossing voor vechtpartijen te vermijden is wegblijven van marginalenbiotopen.

Of ge kunt zo hard gaan fitnessen dat ge zo breed wordt, dat ze u niet meer durven benaderen. Ge moet dan wel altijd van die slimfit T-shirts dragen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules