Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 20-07-2013, 17:57   #81   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Wat een spel, wat een spel

Net de succession from hell overleefd!
Mijn koning Patraěc The Great sterft op 45-jarige leeftijd en heeft enkel 2 minderjarige dochters als erfgenamen. Gelukkig was mijn oudste dochter al 14 ofzo en had ik haar goed opgevoed, zodat ze badass traits heeft.

Maar bon, papa gaat de grond in en die klein neemt het rijk over. De duke van Cornwall ziet zijn kans schoon en start een burgeroorlog voor de kroon van Wales. Dus ik roep mijn vazallen ten oorlog en trek naar Cornwall om hem op zijn bakkes te gaan geven. Alles gaat goed, tot de duke van Leinster van mijn afwezigheid profiteert om te rebelleren voor de kroon van Ierland.

Op dat moment was ik Cornwall al aan het belegeren en het leger van Leinster was nogal klein, dus gelukkig kon ik Cornwall deels bezetten om dan snel terug te varen en Leinster tegen te houden.
Ik kom daar aan, vecht tegen Leinster en ineens vind de duke van Kent dat hij ook moet meedoen met de "claim een kroon" hype: bam, nog een rebellie voor de kroon van Wales.

Ondertussen begin ik al lichtjes te wanhopen, want hun legers zijn toch vrij groot en ik moet ze op mijn eentje zien tegen te houden. Gelukkig zijn ze vrij verspreid over het rijk en kan ik ze tegenhouden door hit & run tactics: ergens een siege stoppen, rap terug inschepen en naar de volgende siege varen, terug siege stoppen, etc.

Ondertussen is er ook een boerenopstand in Wales, maar die boerenkinkels zijn snel uitgeroeid.

En net als het er naar uitziet dat ik het toch ga halen vindt mijn grootste vazal, de duke van Ulster, dat het nog niet moeilijk genoeg is en rebelleert ook.
2 claims voor Wales, 2 claims voor Ierland en Ulster heeft een groter leger dan ik doordat ik al maanden aan het vechten ben.

Gelukkig kan ik eerst Leinster en dan Kent verslaan en die smeerlappen in mijn kerker steken, waardoor hun legers weer beschikbaar worden voor mij. Ik trommel versterkingen op en trek naar Cornwall om de eerste verrader af te maken. Hij biedt nog even weerstand, maar doordat ik nu bijna het volledige rijk weer onder controle heb heeft hij geen schijn van kans.
Off to the dungeons with him!

3 down, 1 to go: ik vaar mijn troepen naar Schotland waar Ulster een van mijn provincies bezet heeft. Na een stevige veldslag en het heroveren van de provincie geeft Ulster zich eindelijk ook over.

Ongeveer de helft van mijn vazallen zit nu in mijn kerker. De duke van Cornwall is gestorven in een smerige, donkere cel en die van Kent is helaas kunnen ontsnappen, maar nu is het tijd voor de grote kuis.
Tijd om wat adellijke titels (en hoofden) te scheiden van hun oorspronkelijke eigenaars!

Mijn koningin is net meerderjarig geworden, heeft zalige stats/traits van haar vader, is getrouwd met een Italiaan en heeft nu een +50 rep bonus voor "crushed a major revolt".
Good times!
Old 20-07-2013, 19:04   #82   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

40 jaar ver met de graaf van vlaanderen. Per ongeluk de kruistocht voor Jerusalem gewonnen (ik wou eigenlijk gewoon de crusader trait op mijn koning zetten) dus nu koning van Jerusalem.

Helaas wel tijdens de kruistocht een paar provincies verloren aan Frankrijk en het HRE.

Gelukkig is het nu gewoon wachten tot mijn vrouw, de dochter van Gottfried van Lower Lorraine en Mathilde van Toscane sterft en mijn zoon (die ondertussen al getrouwd is met de koningin van Hongarije) een hele lap in het HRE erft.
(Alles van lower lorraine komt er dus bij )

En Frankrijk zit nu midden in een succession war, nu eens proberen mijn claim op parijs af te dwingen. Nu wordt het spannend wie het eerst sterft, mijn koning of mijn vrouw. Respectievelijk wordt mijn troonopvolger niet of wel een vazal van het HRE. Ondertussen ook al 9 levende kinderen, aan jan en alleman uitgehuwelijkt. Van Vlaanderens gaan al de keizer van Rusland en de koning van Castille worden. Een Rurikovich is ook al Tsarista van het Oost-Romeinse rijk geworden.

Last edited by Sexy Schaap; 20-07-2013 at 19:16.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2013, 18:52   #83   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Hehe, mijn 60-jarige koning is gestorven tijdens een heftige vrijpartij met zijn 20-jarige 2de vrouw. Held!

Ondertussen heb ik de kroon van Ierland, Wales, Schotland en Engeland, maar blijkt dat die van Engeland nog op gavelkind succession staat. >_<
Dus moet ik eerst nog tot high crown authority geraken om dat te kunnen veranderen.
Old 23-07-2013, 19:19   #84   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Strak plan mannen, om een Shrimp hype te starten vlak na de sales.

Fuckers. nu wil ik da spel spelen
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 18:12   #85   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Bon, wie kan ik nog eens gelukkig maken met een EU3 key?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 18:23   #86   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Fuck, 400 jaar plannen, trouwen en vechten om mij op te werken als graaf van Dublin en wanneer ik eindelijk de 4 Britse kronen heb en genoeg grondgebied om het keizerrijk Britannia te vormen is mijn koning een Catalaan.
Dus geen keizerrijk voor mij, want daarvoor moet uw culture Brits of Keltisch zijn.
Old 24-07-2013, 19:24   #87   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Zoon opvoeden en laten tutoren door iemand met Britse cultuur -> problem solved. (Moet er niet eens iemand voor doden!)
Old 25-07-2013, 00:36   #88   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

I know, maar kheb nog maar 40 jaar te gaan voor het einde van het spel en nog geen zoon
Old 26-07-2013, 18:07   #89   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Missie om mijn learning skill omhoog te krijgen:

Enkele weken later was de koning dood nadat hij met zijn vliegtuig van een klif gesprongen was
Old 26-07-2013, 23:35   #90   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Mijn eerste game zit erop: echt jammer dat ik geen keizer van Britannia ben kunnen worden, maar op het einde had ik toch de volledige Britse eilanden (behalve Somerset county), een stuk Normandië en volledig Finland en Estland (van een kruistocht tegen de Timuriden).

King Borrell the Great, King of Ireland, King of Wales, King of Scotland, King of England, King of Finland, Duke of Meath, Duke of Munster. Klinkt wel goed

Het had wel niet veel gescheeld of ik had 1453 niet gehaald, die Borrell was een totale randdebiel met afgrijselijke traits (arbitrary, proud, cyncial,...) en tegelijkertijd had ik een handvol vazallen met de ambitious trait. Constant 3-4 factions voor allerhande redenen.

Queen Condál met bijna 13k prestige is degene met de succession from hell waar ik het een paar dagen terug over had. Een vrouw naar mijn hart

Last edited by Archangelus; 26-07-2013 at 23:39.
Archangelus is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2013, 23:36   #91   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Volgende sale zwicht ik toch zonder nadenken
Old 27-07-2013, 00:22   #92   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Yup, 't heeft echt drie keer in sale gestaan ofzo. Echt elke keer nét niet gekocht en 't was nocthans echt mijn ding geweest denk ik.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2013, 21:48   #93   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Staat weer in sale aan -75%.
Old 27-07-2013, 23:29   #94   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Is er bepaalde DLC die essentieel is?
Old 28-07-2013, 11:13   #95   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Aight, eindelijk gekocht. Nu ben ik toch wel eens benieuwd
Old 28-07-2013, 14:33   #96   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nodenay View Post
Is er bepaalde DLC die essentieel is?
Er zijn 5 expansions voor CK2:
- Sword of Islam: laat u moslim leiders spelen
- Legacy of Rome: focus op Byzantium en nieuwe features zoals factions, retinues
- Sunset Invasion: fantasy DLC waarbij de Azteken West-Europa binnenvallen (ik heb deze DLC direct afgezet)
- The Republic: laat u handelssteden spelen zoals Venetië, Pisa, de Hansa. Die worden bestuurd door een "democratisch verkozen" burger en hebben trade zones (ipv land) nodig om te overleven, dus een andere spelervaring.
- The Old Gods: vroegere startdatum (867 ipv 1066) en laat u spelen als een heiden, bv Noorse vikingen.

Al de rest zijn fluff DLCs met nieuwe muziek, portretten, unit skins.

De nieuwe features/mechanics van al die DLCs worden wel mee opgenomen in het vanilla spel via patches. Dus bv factions, retinues, etc zitten nu ook in het standaard spel, maar je gaat niet kunnen spelen als een moslim of republiek.

Ik heb 2 maanden geleden de Crusader Kings II Collection gekocht voor 20€ en nog geen seconde spijt van gehad
Old 28-07-2013, 14:52   #97   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Koop gewoon heel de collectie. Voor €26,67 kunt ge niet sukkelen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2013, 15:17   #98   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Ok toch beslist om ineens die dlc collectie erbij te kopen; voor degene die de vergelijking niet willen maken: deze zitten (nog) niet in dat pakket:

- hymns to the old gods
- norse unit pack
- norse portraits
- the old gods
- celtic unit pack
- celtic portraits
- dynasty shield III
Old 28-07-2013, 15:23   #99   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik snap er de ballen van. Wel al een dochter gemaakt en mijn schoonbroer is een civil war gestart
Old 28-07-2013, 16:40   #100   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Tutorials zijn handig, maar nogal beperkt. Ik heb zelf hopen Youtube filmpjes bekeken om alles beter te begrijpen.
Degene die ik gezien heb waren van oudere versies van CK2, maar die hieronder zijn vrij recent:
- basis: http://www.youtube.com/playlist?list...COOMX_DrgHjlss
- extended: http://www.youtube.com/playlist?list...T9DRvEXcmACkGs

Hoe claims werken: http://steamcommunity.com/sharedfile...?id=130270733#

En voor de rest kan je hier vragen stellen he

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules