Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 31-03-2018, 14:22   #1   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Eternal Card Game (free/pc/mobile)

Na een stuk of 50uren kan ik zeggen dat ik eindelijk terug hooked ben aan een CCG.
Heb er een aantal geprobeerd (HS, Duelyst, Elder Scrolls) maar ben eindelijk op een interessante mix gestoten tussen de vlotte UI van Hearthstone en iets meer diepgang richting Magic.

Ok, waarom zou je Eternal moeten uitproberen ipv Hearthstone?
  • Geen of weinig randomness
  • Je kan kaarten spelen in beurt van tegenstander wat veel meer tactiek en bluff toelaat. Denk aan counterspells, combat tricks ...
  • Damage kleeft niet zoals bij HS. Alle schade gaat weg op einde van beurt. Dit betekent dat je beter moet nadenken over removal
  • Je kan niet kiezen welke units je aanvalt. Je kiest met welke units je aanvalt, tegenstander kiest blockers. -> Beter nadenken, bluff, andere manieren vinden om units uit te schakelen
  • Eternal is vrijgevig. In draft houd je de kaarten die je trekt, dagelijks heb je ook altijd 1 free pack voor je eerste multiplayer win. Daily quests geven ook packs. In versus krijg je ook veel gold voor draft/campaigns/packs
  • Heeft een draft mode. Er worden 4 packs open gedaan, je kiest telkens 1 kaart en geeft pack door. Je moet dus kiezen in welke kleuren je speelt op basis van wat er genomen wordt door de rest
  • Heeft ook goede Android client dus uitstekende mobile game
  • Sinds deze maand ook league events: je krijgt 10 packs, die moet je gebruiken om een deck te maken, eerste x games bepalen dan je positie op leaderboard die maand. Dus goede manier om competitief mee te spelen ook al heb je geen collectie
  • Heeft veel singleplayer puzzle challenges die je de meer advanced combinaties aanleren

Ziet er dus uit zoals Hearthstone en speelt als een versimpelde MtG

try it out!

Als je met deze referral link registreert begin je met 3 free packs en copies van een goede Justice card (Valkyrie Enforcer).

More game info / download:
http://store.steampowered.com/app/53...nal_Card_Game/
https://www.direwolfdigital.com/eternal/

Ok I've installed, what's next?

Als je begint moet je sowieso beginnen met de eerste tutorial campaign

Daarna krijg je starter decks (die dik ca va zijn) en kan je gratis gauntlet spelen tegen PC met die decks. Meer wins = betere rewards (en wordt moeilijker na rank ups)

Daarna kan je Forge uitproberen met je free forge ticket, is zoals een HS Arena maar dan tegen de PC. Meer wins = betere rewards. Zou een goede modus zijn om collection snel op te bouwen, maar ikzelf heb het amper gespeeld

Daarna kan je naar ranked gaan en je deck tweaken, en nadat je het spel en de kleuren wat beter kent eens wagen aan draft

En terwijl je die dingen doet dagelijks eens proberen in Casual of Ranked met je deck (elk eerste win van de dag = 1 pack)

Je hebt daarnaast 3 betalende (gold, in-game currency die je verdient met quests / modussen) campaigns die een set van kaarten opleveren. Zou even wachten en gold opsparen en zien welke dat je nodig hebt.

Last edited by Alex; 05-04-2018 at 19:52.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 11:54   #2   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Heb je al de nieuwe Magic geprobeerd?
Old 03-04-2018, 12:12   #3   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Interested
Old 03-04-2018, 13:07   #4   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Heb je al de nieuwe Magic geprobeerd?
Ik vind de magic arena niet zo goed, is niet vrijgevig genoeg om als free to play te spelen en heeft niet de formats waar ik wel voor zou betalen.
(De oude magic online speel ik wel nog.)
Combo decks enzo zijn totaal niet speelbaar bijvoorbeeld.

Eternal is tof, ook al ettelijke uren gespeeld, vrijgevig genoeg om het leuk te houden zonder te betalen, mij wel nog niet echt verdiept in de meta.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 13:57   #5   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Styn View Post
Ik vind de magic arena niet zo goed, is niet vrijgevig genoeg om als free to play te spelen en heeft niet de formats waar ik wel voor zou betalen.
(De oude magic online speel ik wel nog.)
Combo decks enzo zijn totaal niet speelbaar bijvoorbeeld.
MTG Arena topic.
Old 04-04-2018, 09:11   #6   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Iets van p2w?

Last edited by Bibastar; 04-04-2018 at 12:28.
Bibastar is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2018, 19:01   #7   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Je hebt de draft modi (draft van 4 packs of een monthly draft league van 10 packs) waar je allemaal op gelijke voet begint en deck moet maken van nieuwe packs, dus dat is sowieso al geen p2w

Ik speel vooral ranked en dat gaat goed ook al heb je geen legendaries. Genoeg sterke decks te maken met commons en rares die je craft of die van de campaigns. Veel removal en silence beschikbaar in uncommon cards waarmee je goed tegen legendaries op kunt boksen. Aantal top tier decks zijn uncommon/rares only waar je cheap mee kan beginnen.

Last edited by Alex; 05-04-2018 at 19:08.
Old 06-04-2018, 10:32   #8   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Nog eens aan begonnen. Dit is toch wel de beste digitale CCG van allemaal.

Qua f2p: je krijgt ook regelmatig een theme deck quest. Zolang je dan die quest hebt, krijg je ook een volledig deck gratis te gebruiken.
Old 09-04-2018, 10:39   #9   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ook eens mee begonnen. De grafische copy van Hearthstone hield me wat tegen, maar moet zeggen dat de gameplay inderdaad een pak beter is. Wat ik in Hearthstone miste aan MtG-diepgang, zit hier precies toch in.

Enige waar ik me aan stoor, is dat bijna elke kaart die je hebt wel één of andere buff heeft. Ofwel flying, ofwel warcry, ofwel lifesteal, ofwel +1/+1 ... Wat is er mis met gewone kaarten, en af en toe eens iets speciaal? Je krijgt al snel hopeloos overpowerde toestanden:

Op de computer erger ik me daar ook aan in rpg's met item hunting, zoals Diablo of Grim Dawn. Daar stellen gewone wapens niets meer voor, bijna direct vind je wel rares met een aantal buffs. Ik zou graag lang met gewone wapens rondlopen (het spel moet dan wel zo gebalanced zijn dat je daar wel mee verder kan), om dan plots een goede rare te vinden. En hoe verder je raakt, hoe meer rares er komen. En na een eindbaas misschien eens een legendary (dus bv max 4 op een playthrough). Maar dus niet vanaf de eerste minuut.
Het is alsof mensen niet meer de moeite willen doen om iets te bereiken.

Maar voor de rest is het inderdaad één van de betere CCG's op pc. Al hoop ik stiekem toch dat MtG eens goed uithaalt, er is nu genoeg concurrentie om eens écht de moeite te moeten doen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 20:15   #10   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

ik ga toch wachten op mtg arena. veel paper mtg gespeeld vroeger, voor mij het enige echte cardgame.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 20:25   #11   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Goh, ik speel het nog altijd. 't Is leuker dan Hearthstone, en het is gemakkelijk dat het zowel op PC als op Iphone/tablet te spelen is. Dus perfect om tijdens de dode momenten eens op te starten.

Ik probeer sowieso wel nog de nieuwe MtG. Uiteraard is dat de Holy Grail. Al hoop ik dus echt dat ze deze keer qua afwerking mee zijn. Vorige Magic was bijvoorbeeld heel slecht speelbaar op touchscreens, zoals op m'n laptop, terwijl Hearthstone en deze Eternal dat perfect doen (logisch aangezien ze zowel op pc als tablet te spelen zijn).
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 23:36   #12   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Het is eigenlijk gewoon een pure ripoff van mtg, eh. Maar dan beter, en vooral gratis perfect speelbaar. Dat gaat mtg nooit zijn. 40 euro voor een pakje kaartjes waar geen enkel goei tussenzit, mtg heeft het praktisch uitgevonden.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2018, 10:34   #13   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Is Magic nog altijd zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag? Tegen dat ge daar een kaart gespeeld hebt, is 't al bedtijd.
Old 19-04-2018, 13:08   #14   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Is Magic nog altijd zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag? Tegen dat ge daar een kaart gespeeld hebt, is 't al bedtijd.
MTGO is nog altijd betrekkelijk traag, ondertussen wel speelbaar. Tenminste als ge een goeie verbinding en goeie pc hebt, en graag genoeg magic speelt.
Arena is iets beter. Maar de economy is redelijk greedy.

Speel beter eternal als ge niet echt cared dat het niet magic is.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2018, 10:19   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Die nieuwe monthly sealed deck events zijn wel tof, en zeker om mee te beginnen om collectie uit te breiden. Je krijgt x packs, maakt daar een deck van, en speel elke week 10 games om je te plaatsen op de leaderboard. Per week komen er dan packs bij om terug aan te passen.

Zoals met draft, zorg dat je genoeg 2-drops hebt voor tegen aggressieve decks en niet te veel zotte heavy cards. Ik mik power meestal op 18, meer als de curve wat 4+ neigt

@HellBird dan kom je wel wat meer vanilla cards tegen
Old 07-05-2018, 14:13   #16   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Iets teveel zelfs

Kan met mijn initial decks geen enkel viable deck maken
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2018, 12:33   #17   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Nieuwe set (Fall of Argenport) komt uit volgende week, wat ook betekent dat de level-up rewards voor Gauntlet en Forge resetten. Nog de moeite om nu te winnen voor de level-up chest awards (einde halen van gauntlet/forge: level-up, telkens mogelijk tot master)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules