Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 03-07-2017, 15:16   #5081   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Het voorschot en alle typische kosten (zo'n 17.000 euro) hebben we wel onmiddellijk betaald, dat scheelt misschien.
Wel ja, dat doen we dus ook. Dat zal idd wel schelen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 15:41   #5082   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Grappig hoe mensen altijd de minst waarschijnlijke risico's incalculeren. Je mag bovenaan je lijstje gerust "kanker", "klinische depressie", "invaliditeit door verkeersongeval" en dergelijke toevoegen.

Onze sociale zekerheid is helaas niet wat de meeste mensen denken. De ziekenkas is enkel gul in liedjes van de Strangers. En zelfs met een gul plan van werkgeverskant val je meestal toch nog redelijk wat terug terwijl de kosten op dat moment net exploderen.

Soit, doet natuurlijk weinig terzake. Maar het zijn wel risico's die je niet kan afdekken met vastgoed, au contraire, het zijn risico's die een enorm hard doorwegen als je veel van je vermogen in de gezinswoning steken hebt.
Het is wel één van de meest voor de hand liggende manieren om kapitaal - potentieel liquideerbaar - vast te leggen als je geen gigantische spaarpot hebt om te beginnen, toch?

Wat is het alternatief als je geen 4k gezamelijk netto per maand hebt? Huur betalen en maandelijks proberen een beetje opzij te zetten?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 16:42   #5083   link
Matthias
*snore*

Fuck do I know, hé. Ik merk gewoon op dat investeren in een gezinswoning niet in de plaats kan komen van klassiek sparen. Maar daarmee zou ik zeker niet durven zeggen dat ik het beter weet. Mijn beperkte kapitaal zit ook grotendeels in de gezinswoning hoor.

En er zijn ook goede redenen om zeker te gaan voor een lage quotiteit.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2017, 20:49   #5084   link
Lycas
Senior Member

Ale, hoe grappig/achterlijk is dit.

Ik stuur een e-mail naar de provincie om te zeggen, een van u afvoeren van de baan slikt geen water meer. Dit water stroomt over en loopt onze oprit op en dan in onze afvoer. Bij de buur loopt het rechtstreeks de voortuin in.

Geen antwoord en vandaag een briefje van Infrax in de bus van iemand die kwam checken naar mijn afvoer? Nu lees ik dat werken die door Infrax worden gedaan op eigen rekening betaald worden.
Dat is wel straf toch, ik meld een probleem bij de provincie, die antwoorden niet en sturen dan iemand van infrax langs? da fuck

Nu moet ik morgen nog naar Infrax gaan bellen om te horen wat hier aan de gaande is, wat een kut bestuur is me dat.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 07:35   #5085   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Euh, ik zie het probleem niet. Infrax is rioolbeheerder. Wie anders zou moeten komen? De gouverneur?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 07:58   #5086   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Euh, ik zie het probleem niet. Infrax is rioolbeheerder. Wie anders zou moeten komen? De gouverneur?
Zo wil ik ook wel zaken onder mijn beheer hebben...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 09:30   #5087   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Bevestiging van ontvangst zou al een mooi begin zijn, misschien een tijdsplanning op voorhand sturen vooraleer er iemand komt kijken.

Als er iemand zonder enige vorm van communicatie voor u deur komt te koekeloeren is de kans groot dat je op je werk zit door de week.
Old 05-07-2017, 09:37   #5088   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Godverdomme, nu wordt die shit maar geschat de zaterdag

Hoe lang kan zoiets duren. Ik wil mijn huis

Old 05-07-2017, 09:40   #5089   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Ale, hoe grappig/achterlijk is dit.

Ik stuur een e-mail naar de provincie om te zeggen, een van u afvoeren van de baan slikt geen water meer. Dit water stroomt over en loopt onze oprit op en dan in onze afvoer. Bij de buur loopt het rechtstreeks de voortuin in.

Geen antwoord en vandaag een briefje van Infrax in de bus van iemand die kwam checken naar mijn afvoer? Nu lees ik dat werken die door Infrax worden gedaan op eigen rekening betaald worden.
Dat is wel straf toch, ik meld een probleem bij de provincie, die antwoorden niet en sturen dan iemand van infrax langs? da fuck

Nu moet ik morgen nog naar Infrax gaan bellen om te horen wat hier aan de gaande is, wat een kut bestuur is me dat.
Zie maar dat ge geen gepeperde factuur krijgt.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 10:05   #5090   link
Lycas
Senior Member

Dat wil ik dus vermijden voor een probleem op provincie kant.

Grappige is dat ze voor onze riool ingang aan de straat alles een update hebben gegeven.
Nieuw beton etc etc
Old 05-07-2017, 11:59   #5091   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Mijn maat bij infrax is eens gaan luisteren bij de dienst riolering. Ze zullen alle werken in de straat op je adres factureren. Je moet dan maar zien met de buren. Het niet nakomen van de afspraak aan huis is ook betalend.
In ieder geval danken ze voor het melden van het probleem. Het is een kalme periode en nu kunnen ze wat volk hierop zetten.

GRTZ
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 16:07   #5092   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Bevestiging van ontvangst zou al een mooi begin zijn, misschien een tijdsplanning op voorhand sturen vooraleer er iemand komt kijken.

Als er iemand zonder enige vorm van communicatie voor u deur komt te koekeloeren is de kans groot dat je op je werk zit door de week.
Het gaat toch over een afvoerputje op straat? Waarom zou jij thuis moeten zijn, of de factuur betalen? Dat is openbaar domein.

Als er een straatlamp kapot is en jij meldt dat, moet jij die factuur toch ook niet betalen?

Last edited by Erik701; 05-07-2017 at 16:23.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 17:23   #5093   link
Lycas
Senior Member

Ja geen idee, ik vraag me alleen af waarom Infrax daar in godsnaam mij voor nodig heeft. Zoals je zelf zegt, gewoon die put leegtrekken en eens schoonmaken.
Old 10-07-2017, 09:02   #5094   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Bah, kbegin mij nerveus te maken. We zitten op het einde van ons termijn van opschortende voorwaarde mits verkrijgen van een lening. Wij lenen 100% dus jah. Nu moet er nog een schatter aan te pas komen. Als die schatter dat te laag inschat, zijn we wel fucked.
Allé twas te peizen. Ons toekomstig huis wordt 13k lager geschat dan wat we willen lenen

Wat een kakschatting zeg.

Old 13-07-2017, 07:15   #5095   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

wat ist gevolg ? mss krijgde der 13k af met schattingsverslag ?
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2017, 10:34   #5096   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

De compromis is getekend. We lenen gewoon minder. Tja, geen ramp. We hebben nog wel eigen middelen en de afbetaling zal minder zijn uiteindelijk maar kvoel mij klein beetje in't zak gezet

Old 13-07-2017, 10:56   #5097   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

omdat het minder waard is officieel?

Denk dat naast de marktwaarde er altijd wel wat speling is voor de waarde je er persoonlijk aan hecht en dan lijkt 13k niet zo'n zot verschil. Tenzij je het zelf maar 'meh' vindt.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2017, 11:00   #5098   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ja, idd. "Officieel" hé.

Maar zoals je zelf zegt; Voor mij is de kostprijs die we leggen het hem wel waard. Tis een kleiner koddig huis waar we wel gelukkig mee gaan zijn (hoop ik, als we niet met irritante verborgen gebreken zitten). En het is (nog) geen financiële aderlating.

Old 13-07-2017, 11:44   #5099   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Schatten is geen exacte wetenschap he, voor hetzelfde geld gaat een andere schatter het 10k meer schatten
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2017, 11:49   #5100   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik vind dat zelfs nog redelijk meevallen, 13k verschil.

Bij mij is't omgedraaid. Mijn huis is hoger geschat dan dat je er volgens mij voor kan krijgen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules