Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-05-2018, 21:42   #5241   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
ouderlijk huis staat te koop: https://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate...states&xpage=1
Old 18-05-2018, 10:41   #5242   link
Matthias
*snore*

Hmm, voor de fun (mijn poffertjesdeeg is aan het rijzen, heren) even gekeken naar herfinanciering. Hello Bank biedt 1,6% vast op 18 jaar de dag van vandaag, dat zou mij toch een hoop kluiten uitsparen. Ik zie het toch niet verkeerd in als ik ervan uit ga dat dat ook maar BNP Paribas onder een andere naam is en dus reputabel?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2018, 11:26   #5243   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
Gewoon enkele opmerkingen, je doet er mee wat je wilt:
- Is het niet logischer om bv de foto's van uw badkamer bij elkaar te groeperen?
- Eerste foto is precies een piepklein tuintje. Is een andere eerste foto niet beter?
- Een aantal foto's (bv 3 en 4) zijn scheef. Waarom?
- Ik vind de kwaliteit van de foto's in het algemeen slecht. Met een telefoon getrokken?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2018, 11:34   #5244   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Tis genomen door die van het Immokantoor, zonder dat we erbij waren...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2018, 21:31   #5245   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

trek er dan zelf en stuur die naar dat kantoor en zeg dat ze die gebruiken

mong
Old 19-05-2018, 07:29   #5246   link
Horla
Senior Member

Na de verkoop van mijn huis ben ik tot de conclusie gekomen dat je best wat kritisch moogt zijn over je immokantoor. Die mannen vragen duizenden euro's (x%) maar de kwaliteit dat je er voor terugkrijgt is dikwijls minimaal.
Old 19-05-2018, 10:46   #5247   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Old 19-05-2018, 12:30   #5248   link
Horla
Senior Member

Het punt is dat iedereen het weet maar niemand iets durft zeggen tegen zijn eigen immomakelaar. Ik heb hetzelfde gedaan hoor. Huis was uit de hand te koop maar aangezien we ook trouwden, hebben we toch een makelaar ingeschakeld. De mensen die het hebben gekocht, hebben het gezien op onze advertentie en de rondleiding heeft mijn vrouw gegeven want de makelaar was te laat. Het enige dat de makelaar heeft gedaan is wat druk zetten van "als je nu koopt, val je nog onder de oude regeling ivm hypothecair krediet".

Ik heb enkele duizenden euro's aan mijn immo betaald en het enige dat hij dus heeft moeten doen is één tegenbod doorbellen en standaard contract op te stellen. Achteraf bekeken had ik mijn mond moeten opentrekken en korting te vragen.
Old 19-05-2018, 13:56   #5249   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Allee, vandaag dan toch maar een huis gekocht. Compromis wordt nog door de notaris opgemaakt deze week dus hebben we nog klein beschrijf. Die mensen hebben net renovaties gedaan maar voor de afwerking zijn ze uiteen gegaan. Ze moesten er dus snel vanaf. Goede zaak voor ons want wij nu gekocht aan relatief goedkoop en kunnen nu de afwerking naar onze eigen smaak doen. Het ligt in de meatpacking, weetwel, op Antwerpen noord waar ze dra gaan beginnen aan grote opwaardering. We hebben het dan ook vooral investering gekocht. Dus als deze verkoper zich weer niet gaat gedragen als de vorige gaat het zowaar allemaal nog in orde komen! Jochei!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2018, 19:03   #5250   link
piotke
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Tis genomen door die van het Immokantoor, zonder dat we erbij waren...
grondopp lijkt me ook verkeerd ?
piotke is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2018, 17:39   #5251   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

bewoonbare oppervlakte is in ieder geval verkeerd, zou 213m² moeten zijn.
Grondoppervlakte kan doordat er een stuk achteraan onze tuin is dat 'niet van ons' is, maar waar we al van als we er woonden gebruik van maakten.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2018, 21:06   #5252   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Is een erfdienstbaarheid bij de eigendom die ge verkoopt rekenen niet een beetje oplichterij?
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 07:52   #5253   link
Horla
Senior Member

Hangt er een beetje af van hoe lang ze er wonen. Van wat ik hier lees, is het in hun geval de verjaring van 30 jaar. Maar dan moeten ze voor de verkoop nog bij de rechtbank passeren. Zoals het er nu naar uit ziet, kan de eventuele koper afzien van de koop eens zijn notaris ontdekt door nazicht in het kadaster dat de verkoper iets probeert te verkopen dat niet van hem is, mogelijk kan hij zelfs een schadevergoeding eisen.
Old 23-05-2018, 07:57   #5254   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Advies aub.

We wonen in een rijhuis. Dus geen toegang tot de tuin, wat natuurlijk nadelen heeft.

Het perceel langs ons heeft een parking aan de achterkant van hun gebouw, een poging om via die parking een toegang te krijgen tot onze tuin is enkele jaren geleden mislukt (natuurlijk hun goed recht om te weigeren).

Op het perceel achter ons stonden enkele grote loodsen. Dit perceel is verkocht en vorige zomer zijn de loodsen afgebroken met de bedoeling serviceflats op te zetten. Ik ben de plannen gaan inkijken en via hun parking zou ik een rechtstreekse aansluiting kunnen maken op de achterkant van mijn tuin. Ik heb de eigenaar daarover gecontacteerd (want hij verkoopt ook losse parkeerplaatsen). Eerste contact is al bijna 2 jaar geleden (bij aankoop grond). Ik heb al enkele keren gepolst en had de indruk dat die dat wel zag zitten, maar tegelijkertijd komt er nooit iets concreet uit. Hij zegt altijd, "we bekijken dat als het project al gevorderd is". Ik wil die mens ook niet enerveren want momenteel is er nog altijd niks gebouwd (de verkoop is recent wel opgestart via makelaars, die ik ook al heb gecontacteerd, maar die verwijzen me door naar eigenaar), maar ik wil wel zo snel mogelijk duidelijkheid over de eventuele mogelijkheid om een parking / toegang te kopen tot onze grond.

Is zoiets courant? Is dat voor die mens interessant? Hij kan zijn vooropgestelde parkeerplaatsen blijven verkopen, ik wil gewoon toegang tot mijn tuin. In het beste geval zet ik dan een soort carport in mijn tuin. Maar als ik daar weg kan met mijn fietsen ben ik ook al content.
Wat zijn de loopholes in zo`n constructie? Wat betaal ik daarvoor? Ik zoek dus een strategie om dat zo snel mogelijk op papier te zetten en af te ronden.
Old 23-05-2018, 10:25   #5255   link
Waldhar
Serieus

Waldhar's Avatar

Pff, da's altijd een moeilijke zaak. Bevraag je eens over erfdienstbaarheid.

Ctrl-c Ctrl-v

Quote:
Recht van overgang

Dit is de meest bekende en wellicht ook meest voorkomende erfdienstbaarheid. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je buurman het recht heeft zich te begeven op een stuk van jouw perceel omdat hij anders niet aan een stuk van zijn eigendom geraakt.
Andere mogelijkheden zijn: erfdienstbaarheid tot algemeen nut (zoals leidingen voor water, gas, elektriciteit, tv, telefoon of andere ondergrondse of bovengrondse leidingen) of natuurlijke erfdienstbaarheden (zoals waterlopen).
Bij problemen gaat het meestal over nadelige erfdienstbaarheden, die gevestigd zijn door personen, zoals het recht van overgang, uitweg, uitzicht, licht/verlichting, lucht/verluchting, venster, weide, dakdrop, waterafloop, putten enzovoort.
https://www.livios.be/nl/bouwinforma...ienstbaarheid/
Old 23-05-2018, 13:48   #5256   link
Horla
Senior Member

Ik zou niet afkomen met erfdienstbaarheid want daar gaat hij nooit mee akkoord gaan. Volgens mij moet hij u dan tot in de eeuwigheid toegang blijven verlenen tot uw grond via zijn eigendom.
In het beste geval ligt er een parkeerplaats net achter uw grond en kan je die kopen. Als ik die parkeerplaats zou kopen, zou ik het niet leuk vinden als er iemand regelmatig met een fiets tussen de geparkeerde auto('s) moet. Hoe voorzichtig je ook bent, ooit ga je (of uw kinderen) wel een kras maken. Bij erfdienstbaarheid kan hij dus die parkeerplaats niet verkopen want jij hebt dan recht tot toegang tot uw grond.
Old 23-05-2018, 14:10   #5257   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

probeer een parkeerplaats te kopen dat grenst aan uw tuin? maar dat ondermijnt misschien heel uw plan
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 16:28   #5258   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Hij zegt altijd, "we bekijken dat als het project al gevorderd is".
Klinkt als: "Kerel, bol het af."
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2018, 18:51   #5259   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ook al gedacht aan een parkeerplaats kopen, maar dan zit ik nog altijd met de eigenlijke toegang naar mijn tuin die ik moet legaliseren.

Op de plannen is er eigenlijk nog genoeg plaats over om bv veilig met een fiets, maar zelfs een auto, naar mijn tuin te rijden. Ik ben precies ook niet zo voorstander van erfdienstbaarheid, misschien omdat ik daarover enkel maar iets lees in conflictsituaties.

Vandaag na 8 maanden eindelijk terug activiteit, er is een werfkast voor elektriciteit geplaatst.

Punt is dat ik iets wil waar hij niet direct voordeel uit haalt. Aan mij om dat deftig te motiveren. Zijn er geen advocaten of notarissen in de zaal?
Old 23-05-2018, 19:09   #5260   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Punt is dat ik iets wil waar hij niet direct voordeel uit haalt.
De bedoeling is dat je hem geld heeft, hé.
Matthias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules