Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 09-07-2009, 13:11   #1   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Cool Vernieuwd adventure game leven in here

Omdat ik vond dat LucasArts' oude nieuwe steam games een aparte thread verdiende.

LucasArts' games op Steam

http://store.steampowered.com/publisher/LucasArts/ €3.99/stuk
Released so far:

Quote:
The Dig (CD)
LOOM (CD, geen Adlib music)
Indiana Jones and the Last Crusade (CD)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (CD)
Alle games zijn niet compatibel met ScummVM en/of DOSBox maar hebben een eigen executable. Gefilterede graphics mode kan aangezet worden, maar wie wilt er nu geen pixels op zijn scherm?

Aan:

Uit:

Opties:

Volgende woensdag 15 juli wordt the Secret of Bad Hair euhm-Monkey Island: remake op Steam gezet. Prijs nog onbekend.

Gobliiins 4

Omdat ik buiten LucasArts rommel vandaag ook doorhad dat Gobliiins 4 reeds een tijdje released is: http://www.snowball.ru/g4-eng/ (officiele website). De originele creator van Goblins, Pierre Gilhodes, heeft met een mini team als indie dev dit de grond uit gestampt. Er is een video intro beschikbaar:

Eerste drie games gratis! holy wowza. Ik ben een enorme Gobliins fan, dusja.
Te koop via Impulse of Gamersgate voor slechts €20.

Broken Sword

Reeds een tijdje uit op Nintendo DS en Wii, maar wou het toch hier ook nog even pimpen, een "definitieve" versie van Virgin Interactive's hoogstaand adventure spel (Shadow of Templars), met een hoop extra scenes en conversaties toegevoegd aan het origineel (en dat niet veranderd).
Te verkrijgen voor rond de €35-40 op Wii (voice) en DS (non voice), best eerste natuurlijk.

Bekijk wat Director's Cut videos
Als het spel genoeg verkoopt is er een kleine kans op Broken Sword: Smoking Mirror remake!
Gogogo!!!

Voel u vrij om als een gek MI posters af te drukken.

Meer informatie, nieuws, faqs, geween, commentaar, ...:

- http://forums.scummvm.org/index.php
- http://www.neogaf.com/forum/forumdisplay.php?f=2
- http://www.adventuregamers.com/forum...isplay.php?f=2
- http://www.telltalegames.com/forums/index.php
- http://twitter.com/lucasartsgames
Old 09-07-2009, 20:13   #2   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Monkey Island remake zal 800 MSPoints of 10 USD op Steam kosten (9 euro).
Alex is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2009, 11:32   #3   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Monkey Island remake zal 800 MSPoints of 10 USD op Steam kosten (9 euro).
Holy crap, een remake met een eerlijke prijs. Verkocht!
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2009, 20:17   #4   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

MI Special Edition komt blijkbaar ook naar de iPhone, woot

Quote:
lucasartsgames http://twitpic.com/9wgwq - For our Monkey fans - an iPhone sized wallpaper. No reason. Wink wink nod nod.
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 12:34   #5   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Godver, MISE is reeds beschikbaar op MS Marketplace, nog niks te zien op Steam...
(Niet dat ik er nu aan kan anyway!)
Old 15-07-2009, 12:41   #6   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Staat op Steam bij Coming Soon.
http://store.steampowered.com/app/32360/
This game will unlock in approximately 6 hours

EG review net uit
http://www.eurogamer.net/articles/th...edition-review
Quote:
Before we get started, those who have never played Monkey Island should probably just skip to the score at the end, dash over to Xbox Live Arcade and hit the download button. Unless you're a joypad-mangling mouthbreather, incapable of seeing past the next big shiny shooty game, you'll discover something that comes awfully close to being the perfect adventure game.
Zelf nooit een van die oude adventure games gespeeld (enkel myst) dus deze ga ik alleszins niet voorbij laten gaan.
Old 15-07-2009, 13:23   #7   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ben zwaar aan het aftellen. Al vind ik de nieuwe guybrush zijn kapsel enorm irritant. Zo nen john.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 14:15   #8   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Die remake is té zalig. Echt strak dat je eender wanneer kan switchen naar de oude graphics, indrukwekkend. Ik ben alvast terug verslaafd Aja, en de stemmen zijn heel goed gedaan. Een van de beste remakes die ik al op xbla heb zien verschijnen.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 14:35   #9   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Nog even wachten op de PC versie blijkbaar...

Ziet er in ieder geval knap uit. Met een beetje geluk ben ik de puzzels vergeten (maar ik reken er niet op)
Ik vind de tekenstijl alvast stukken beter dan die 3D remakes.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 15:32   #10   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Het is wel véél gemakkelijker geworden. Je moet niet langer 'look at' 'open' 'use', etc gebruiken. Nu moet je over iets scrollen en als het bruikbaar is dan kan je enkel die gepaste move doen.

Ik vind dat persoonlijk niet zo erg want die ganse lijst aan mogelijke acties steekt mij altijd tegen als ik een oude adventure herspeel.
Old 15-07-2009, 15:36   #11   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Moh alee.
Werk dan met variabele cursor die je met rechtermuisknop kan wijzigen.
(Oog, hand, pickup,...)
Mooiste voorbeeld: Leisure Suit Larry 1 VGA remake.

Snappen mensen nu niet dat het niet enkel om de moeilijkheidsgraad gaat!

Adventures, en dan zeker MI in het bijzonder, draaien om het uitproberen van gekke dingen op enorm veel mogelijke manieren. Er zat dan ook vaak een grappige reply achter van Guybrush, maar die liggen er bijgevolg ook allemaal uit.
Old 15-07-2009, 15:39   #12   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Je moet wel nog verschillende moves kiezen hoor, het is gewoon minder uitgebreid als vroeger. Ik vind dat het gebruiksgemak er wel op vooruit is gegaan zo. Het viel mij gewoon direct op, ik weet niet of jij het storend gaat vinden.
Old 15-07-2009, 15:42   #13   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ah ok, ik heb op zich geen probleem met vereenvoudiging van de actie-woordjes onderaan.

Maar ik hoop toch nog dat iemand het systeem van Larry 7 overneemt:
Alles point & click, maar een optie die toelaat zelf werkwoorden en te typen. Dikke fun dat.
Old 15-07-2009, 16:40   #14   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ow boy. 2 minuten gespeeld aangezien ik sebiet weg moet, maar ziet er alleszins schitterend uit. Je hebt nog steeds alle mogelijke acties als je die wil gebruiken, maar het spel geeft 2 acties die het meest nut hebben (of iets in die aard denk ik). Ik speel op X360 en bijvoorbeeld als een deur wordt geselecteerd, krijg je optie om er naartoe te wandelen (button A) en optie om hem te openen (button B). Maar op de D-pad heb je nog steeds alle shortcuts (look at, open, close, pick up, etc) om ook te gebruiken. Art is schitterend (dialoog vensters zijn echt heel erg mooi), stemmen zijn fantastisch as ever.

Morgen onmiddellijk naar winkel om kaartje te halen om het spel te kopen. Denk niet dat er nog veel mis kan gaan.

Ow ja, wat wel een beetje jammer is (alleszins op X360 is het zo): optie om lijn tekst te skippen is wat lastig en nutteloos (moet Y-button een viertal seconden inhouden voor hij skipped) en de X-button is een hint-button (4 a 5 seconden inhouden om een hint te krijgen), en geen mogelijkheid om die uit te zetten blijkbaar. Nuja, is nog altijd optioneel, maar ik weet van mezelf dat ik zo een de bijdehandse optie makkelijk ga gebruiken als ik even vast zit.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 17:21   #15   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

ik krijg nu ook wel interesse. ik heb nog nooit een monkey island gespeeld.
Steam of xbox 360? adventure is misschien wat handiger met een muis?

alhoewel, fahrenheit ging perfect op xbox.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 17:54   #16   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Jezus, dat trekt nu toch eens op geen kloten?
Old 15-07-2009, 18:46   #17   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Den Guybrush ziet er inderdaad nogal uit alsof hij rechtstreeks van zijn trailerpark komt, maar het stoort totaal niet. Integendeel. Ik zit nu al iets verder en het is wel een must-buy. Voor iedereen ter wereld.
Old 15-07-2009, 21:35   #18   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Leuk dat je onmiddellijk kan switchen van stijl, blij dat ze de art vervangen hebben. Voice acting is zoals Nieker zegt uitstekend.

HAR HAR HAR YA SEA URCHIN'
Old 15-07-2009, 21:38   #19   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ok... blij dat het nu uitkwam, ideaal om gedachten te verzetten (kat heeft pootje ernstig gebroken).

Vind het knap, zeker dat switchen naar de oude versie. Verschillende keuzes zitten er nog steeds in, is gewoon met muiswiel draaien, best gemakkelijk. Ging eerst Fate of Atlantis opnieuw spelen, maar ga nu toch MI voor nemen, denk ik.

Mod: nogmaals, de nieuwe Guybrush steekt me wel wat tegen. Zijn kapsel is verdomd irritant.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2009, 02:40   #20   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
en de X-button is een hint-button (4 a 5 seconden inhouden om een hint te krijgen), en geen mogelijkheid om die uit te zetten blijkbaar. Nuja, is nog altijd optioneel, maar ik weet van mezelf dat ik zo een de bijdehandse optie makkelijk ga gebruiken als ik even vast zit.
Ge krijgt een achievement als ge geen hints gebruikt Misschien dat dat u kan stimuleren om ze niet te gebruiken.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules