Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 08-02-2018, 19:26   #4141   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

zit ook al aan negentiental uur op een week tijd, na paar keer geprobeerd te hebben in early access maar het nie verder willen spelen wegens spoilerino's

absoluut zonder enige twijfel niets op het internet zoeken als ge vast zit, ge kakt dan op het het punt van het spel
Old 08-02-2018, 21:35   #4142   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Subnautica is echt een zalig spel, maar ik ben indertijd gestopt omdat de pop-in van textures en objecten te erg was nadat je een sea-moth had. De ene moment is er niks en dan plopt er ineens een half bos mushrooms voor uw neus. Een gekend probleem dat blijkbaar nog niet is gefixt met de full release. Waren nog altijd veel klachten over.
Zou blijkbaar wel minder zijn met een SSD, maar dat heb ik niet ondanks dat ik over de recommended specs zit.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 12:00   #4143   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Is nog altijd, maar het stoort me persoonlijk echt niet. Bovendien is het een spel dat maar 20 euro kost en door een klein team ontwikkeld wordt, dan mag er al eens iets technisch wat minder zijn. De beleving maakt het allemaal meer dan goed.

Nog wat random van het internet geplukte screenshots om het op deze pagina ook te tonen:

Er zit ook base building in:

HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 12:49   #4144   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Is dat ook coop?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 14:13   #4145   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Nope, singleplayer. Gelukkig maar.

Het alleen zijn is net een deel van de ervaring.
Old 09-02-2018, 14:42   #4146   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het staat op mijn lijst om te spelen in VR, moet (ook) zalig zijn zo.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 17:10   #4147   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Terug aan het installeren, toch eens proberen. De performance zou toch wat verbeterd zijn het voorbije half jaar.
't is echt een cool spel en hoewel er veel vraag is naar co-op, ben ik zelf ook blij dat het singleplayer is.

*edit

Bon, die pop-in is nog altijd verschrikkelijk. Ben wat pop-in gewend en stoort me niet zo erg, maar in een spel als dit en dan zo erg wel.
Verpest mijn inlevingsvermogen in die wereld compleet.

Last edited by Dj El Marriachi; 09-02-2018 at 17:58.
Old 09-02-2018, 18:49   #4148   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gisteren ook aan begonnen en best leuk. Heb de nood aan voedsel en water wel onmiddellijk afgezet. Geen idee wat ik aan het doen ben of wat de bedoeling is maar 't is fun.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 18:51   #4149   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Vreemd. Misschien heb je gewoon een snellere HD nodig. Want op mijn WD Green had ik daar toch niet zó erg last van. Met je uitleg alles wel overgezet naar m'n SSD, laadtijd is toch al van 90 seconden naar 27 gezakt. Verschil in pop up nog niet getest.

Nood aan voedsel en water ga ik een volgende playthrough ook afzetten. Wel al één keer gestorven van de dorst omdat ik te ver was afgedwaald en er niet bij had nagedacht, dus het heeft wel een zekere meerwaarde, maar meestal is het gewoon tijdverlies.

Mod: Pop up zit er nog steeds, ook op SSD. Ik snap je punt ondertussen wel, zeker als je je erop begint te focussen. Maar de ervaring in het algemeen doet die mindere foutjes al snel vergeten. Zoals ik al zei: klein team, weinig geld. Had dit een AAA-titel geweest, het had me ook gestoord.

Last edited by HeLLBirD; 09-02-2018 at 19:29.
Old 09-02-2018, 22:14   #4150   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

't is niet dat ik het ze niet wil vergeven, het is gewoon dat het letterlijk het spel voor mij verpest. Wanneer ik met die sea-moth rondvaar dan is die pop-in echt overal. Sommige gebieden erger dan andere. Ik kan mij dan gewoon niet inleven in die wereld Ga eens naar de mushroom forest en laat eens weten hoe het daar is.

't is gewoon enorm spijtig, want van de vijf minuten dat ik heb gespeeld kon ik al zien dat er een hoop beter was uitgewerkt op een half jaar tijd.
Old 09-02-2018, 23:07   #4151   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wat meer uitleg zou toch wel mogen vind ik. Al een paar uur bezig en nog altijd geen idee hoe ik een "basis" kan uitbouwen.
Ik ga ervan uit dat die rond mijn startpunt moet beginnen, maar wordt het dan niet énorm saai om elke keer terug te moeten zwemmen als je inventory vol is?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 23:57   #4152   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Heb de nood aan voedsel en water wel onmiddellijk afgezet.
rofl

heel het punt vant spel dus

kunt anders misschien godmode/creative mode ook op zetten
Old 10-02-2018, 01:22   #4153   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Wat meer uitleg zou toch wel mogen vind ik. Al een paar uur bezig en nog altijd geen idee hoe ik een "basis" kan uitbouwen.
Ik ga ervan uit dat die rond mijn startpunt moet beginnen, maar wordt het dan niet énorm saai om elke keer terug te moeten zwemmen als je inventory vol is?
Bases zijn vooral als tussenstop voor is je verder en dieper kunt gaan, zodat je niet telkens nar je lifepod moet om te gaan fabriceren etc.
Beginnen met een scantoestel. Daarmee ga je brokstukken kunnen scannen die dan weer toegang geven tot andere items. Na verloop van tijd ga je ook andere basissen vinden die je ook kan scannen, waardoor je toegang krijgt tot andere kamers om te bouwen.

Beetje exploren en gewoon al bouwen van items wat je kan hé... dat is net het punt.
Old 10-02-2018, 10:15   #4154   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
rofl

heel het punt vant spel dus

kunt anders misschien godmode/creative mode ook op zetten
kheb die shit ook direct afgezet

sorry ze ma arbitraire meterkes volgen is voor dikke autisten

ik wil mij nog steeds amuseren in een spel

mag het radje

mag het
Old 10-02-2018, 15:30   #4155   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

uw lucht is toch ook een arbitrair meterke? en hoe diep ge kunt gaan met bepaalde shit?

ik vond da cool, een ecosysteem in base maken zodat ge na een tijd nooit meer als nen halve second bezig zijt met eten en drank (plus da ik mijn garden room ook nog voor iets anders gebruik ma das spoilers)
Old 10-02-2018, 15:49   #4156   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ja, maar dat zijn leuke gameplay mechanics die logisch zijn

omkomen omdat ge al een volledig uur niet hebt gegeten en gedronken vind ik maar onnozel

ma kijk gij amuseert u en da is belangrijk
Old 10-02-2018, 16:09   #4157   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

das waar zolang we maar overeenkomen datet een wijs spel is
Old 21-02-2018, 18:05   #4158   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Nier Automata.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 15:33   #4159   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Shadow of the Colosus

Nooit gespeeld maar heb heel goeie herinneringen aan Ico dusja, waarom niet hé.
Old 01-03-2018, 05:56   #4160   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Vorige week voor de derde keer gekocht. Nog ééntje te gaan. Blijft nog steeds een zalige game ervaring. Simpele bediening (geen 25 combinaties te onthouden), originele gameplay en grafisch opgekrikt. Heb wel het gevoel dat ze het wat makkelijker gemaakt hebben. Alleen is dat paard nog steeds mijn grootste frustratie.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules