Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 05-03-2018, 17:59   #6541   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Nier: automata DEMO geprobeerd: holy shit - it's R-Type 3rd person. Ga die nog een paar keer door spelen om te zien of ik de controls deftig kan bedienen. Dikke fun, da wel.

Maar eerst die laatste Colossus in SOTC afwerken.
De combat is echt dikke fun eens je het in de vingers hebt.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 18:47   #6542   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

R-type als in die scrolling shooter? Dat komt vreemd genoeg enkel maar in het begin voor, en eens in ht midden ofzo. Is nochtans sterk en leuk.

De combat te voet wat 90% van de gevechten is: wat vindt je daar leuk aan DJB? Ik weet niet goed wat er aan door te hebben is. Je ramt op eender wat voor aanval, en continu op dodge voor verdediging. Er kan u werkelijk niets gebeuren zo en het maakt dus niet uit hoe je aanvalt. Het werkt bij alles, ook al lijkt het visueel van niet (machines kunnen door u snijden, zolang je blijft dodgen ben je een spook).
Het viel me nog meer op dat het fout zit bij de tweede beurt, waar ik niet eens meer moeite deed om wapens te kiezen of up te graden.

Ik vermoed dat er diepgang in zit, maar het is maar 'nice to have'. Er is ook geen zinnige feedback-lus om u te doen inzien dat bepaalde patronen of wapens beter zijn dan andere. Als spellen een training room hebben kan ik daar uren doorbrengen. AFAIk heeft automata er geen, en speel je dus gwoon door zonder echt bij te leren.

Vreemd aan zo een overigens erg goed spel. Ik apprecieer het meer om zijn sfeer, geluid en verhaal dan om zijn hersenloze gameplay
Old 05-03-2018, 19:23   #6543   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
R-type als in die scrolling shooter? Dat komt vreemd genoeg enkel maar in het begin voor, en eens in ht midden ofzo.
Nope

En als je het dan toch apprecieert voor zijn sfeer, geluid en verhaal, doe uzelf dan een plezier en ga voor het echte einde.
Old 06-03-2018, 12:11   #6544   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
R-type als in die scrolling shooter? Dat komt vreemd genoeg enkel maar in het begin voor, en eens in ht midden ofzo. Is nochtans sterk en leuk.

De combat te voet wat 90% van de gevechten is: wat vindt je daar leuk aan DJB? Ik weet niet goed wat er aan door te hebben is. Je ramt op eender wat voor aanval, en continu op dodge voor verdediging. Er kan u werkelijk niets gebeuren zo en het maakt dus niet uit hoe je aanvalt. Het werkt bij alles, ook al lijkt het visueel van niet (machines kunnen door u snijden, zolang je blijft dodgen ben je een spook).
Het viel me nog meer op dat het fout zit bij de tweede beurt, waar ik niet eens meer moeite deed om wapens te kiezen of up te graden.

Ik vermoed dat er diepgang in zit, maar het is maar 'nice to have'. Er is ook geen zinnige feedback-lus om u te doen inzien dat bepaalde patronen of wapens beter zijn dan andere. Als spellen een training room hebben kan ik daar uren doorbrengen. AFAIk heeft automata er geen, en speel je dus gwoon door zonder echt bij te leren.

Vreemd aan zo een overigens erg goed spel. Ik apprecieer het meer om zijn sfeer, geluid en verhaal dan om zijn hersenloze gameplay
Hmmz in de later levels heb je toch die vijanden met hun 'electrisch schild'. Als je uit dodge komt in dat schild ben je even stunned. Als dat gebeurt terwijl je net in een groepje mobs zit is het toch game over.

Wat trashmobs die je onderweg tegen komt , ja dat is brainless buttonmash.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 11-03-2018, 09:46   #6545   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Steamworld Dig 2

De eerste was een superleuk spel.
De tweede is echt indie GOTY materiaal. Globaal is het spel meer en beter van hetzelfde, maar in de 2de helft krijg je een upgrade die er gewoon een andere game van maakt. Zelfs beetje Super Meat Boy invloeden.
En de talrijke shrines doen zelfs beetje denken aan BOTW: zijn superleuk om te doen, en geven telkens één item en één of twee secrets als beloning.

Al wie die nog niet gespeeld heeft moet er dringend aan beginnen. ben het op PC aan het spelen, maar is misschien wel het ideale spel voor de Switch.

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 12:40   #6546   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
weet niet, aangezien dat grotendeels hetzelfde was ben ik in het midden de moed verloren. Er wordt wel knap aan het verhaal toegevoegd, maar de vele uren aan gameplay die je ervoor door moet waren me het niet meer waard
Zit aan playthrough 4

De 2e playthrough bevat inderdaad wat herhaling omdat je de 1e playthrough herspeelt door de ogen van het andere karakter.
Je bent net op een 'verkeerd' moment gestopt. De personages raken elkaar kwijt in het midden van het verhaal. Je zit volgens mij net voor het moment dat je solo met karakter 2 een heel ander stuk van het verhaal krijgt. Wat zeer kort is en je bent dan zeer snel bij het eindgevecht.
Playthrough 3 : totaal geen herhaling, het verhaal vervolgt
Playthrough 4 : totaal geen herhaling, het verhaal vervolgt.

De enige reden waarom ik het (3 en 4) een playthrough noem, is dat je een soort van end credits krijgt en een new game moet starten dmv je savegame.

Het eerste deel van playthrough 2 is misschien wat doorbijten als je echt herhaling haat (ik vond het niet zo erg). Maar het is het meer dan waard.

Ook qua combat , het wordt best pittig.

Quote:
Old 11-03-2018, 13:47   #6547   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Zal straks nog eens proberen
Old 11-03-2018, 19:53   #6548   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Steamworld Dig 2
Ik vond Spelunky maar niks, dus ik heb dit nooit echt bekeken, maar het wordt in RPS beschreven als:

Quote:
These principles are not in themselves surprising or original. But there’s a gentleness to how it’s all applied. The platforming controls are welcoming and smooth (you can climb any flat wall just by repeatedly jumping up it) and levelling up is a steady, mellow slope, rather than an awful grind. Much of that is simply the game being kid-friendly, but it’s also “fed-up-adult-friendly”. There’s something soothing about devoting twenty minutes of your evening to digging for your next robo-power, or the next milestone in this light-hearted story of greedy robots and idiot, mutant humans.

I like Spelunky, but I’ve always found it hard to get any prolonged satisfaction from it. It’s difficult, you die quickly, and then everything is different. Although Graham might bury me alive for saying so, it always feels like too much of a throwaway adventure.
Steamworld Dig 2 feels like the antidote to that. It doesn’t demand a disproportionate slice of time, but it doesn’t kill you at the drop of a pug either.
Brb; ff een platformer kopen.
Old 11-03-2018, 20:31   #6549   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Heb die review gelezen; heb de indruk dat de reviewer niet echt ver in het spel is geraakt want hij zegt dat het bijna identiek is aan Dig1.
Old 11-03-2018, 20:33   #6550   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nekeer iets anders

Old 12-03-2018, 10:51   #6551   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Zal straks nog eens proberen
Woord gehouden. Even doorgezet met 9S tot het kasteel en dan het grote zeemonster. Nadien verdwijnt 2B (zoals in eerste playthrough) en wordt het inderdaad een pak interessanter. Net wat ik nodig had.

Het zal Japans zijn dat ze zolang met uw geduld spelen
Old 12-03-2018, 11:17   #6552   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Zeg dat tegen Final Fantasy XIII. Das idd iets Japans.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2018, 15:49   #6553   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Woord gehouden. Even doorgezet met 9S tot het kasteel en dan het grote zeemonster. Nadien verdwijnt 2B (zoals in eerste playthrough) en wordt het inderdaad een pak interessanter. Net wat ik nodig had.

Het zal Japans zijn dat ze zolang met uw geduld spelen
Het wordt nog interessanter.
Het zijn blijkbaar 5 main endings en dus 5 'playthroughs' nodig.
Nu P3 en P4(sofar) zijn gewoon het vervolg en geen nieuwe playthrough. Ik snap echt niet waarom ze dat een playthrough noemen , rare Japaneeskes.

Quote:
Old 14-03-2018, 09:17   #6554   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Het wordt nog interessanter.
Het zijn blijkbaar 5 main endings en dus 5 'playthroughs' nodig.
Nu P3 en P4(sofar) zijn gewoon het vervolg en geen nieuwe playthrough. Ik snap echt niet waarom ze dat een playthrough noemen , rare Japaneeskes.
Ok, dus uitgespeeld met 2B en dan met 9S. Begin terug met 9S om wat robotzenders uit te schakelen ofzo, neem mijn tijd om ondertussen vanalles te verzamelen zodat ik eindelijk eens een pod upgrade kan doen (nog steeds lvl 1 wegens god weet wat dat mankeert), ik heb missie gedaan en in plaats van terug te lopen naar base ga ik wat verder zoeken...
BATS. DIRECT EINDE. wegens desertie.

En in Automata betekent dat: herbeginnen vanaf uw save. LOL. Goed ik geef het hun aan, het heeft lef nodig. Dat is verfrissend. Het houdt u scherp, het spel spaart u daar niet in.

Nu over het verhaal: mogelijk heb ik niet goed opgelet, ben ik verward, of ben ik zaken vergeten door te lange pauzes. Maar is dat niet een groot sci-fi kluwen van alles en nog wat?
Je hebt mensen die naar de maan zijn, androids die ze moeten helpen (om een of andere reden vooral vrouwen in lingerie die zwaarden gebruiken tegen metalen robots), robots die de aarde hebben veroverd, aliens die voor god weet welke reden daar ook ergens zitten maar dood zijn ofzo, android-robots die op een of andere manier ineens opperwezens zijn terwijl robots niks konden evolueren, replicants die mensen bevatten, een virus die de mensheid uitroeide, androids die verliefd worden op elkaar, robots die niet kunnen verliefd worden etc.

Allez serieus nu. Wat is het dan? Zal verder moeten spelen zeker... maar heb hoe langer hoe minder geloof in een verhaal dat ergens op slaat. Voor mij washet hele thema rond robots die mens wouden worden, zoals mensen die opkijken naar God, eigenlijk vlodoende.
Old 14-03-2018, 10:02   #6555   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Ah ik heb wegens tijdgebrek al enkele dagen niet meer verder gespeeld. Ik zet me pas achter zo een spel als ik weet dat ik minstens enkel uurtjes kan gamen.

Nu in P3 en P4 laten ze een deel flashbacks zien. Maar of er een groot overkoepelend verhaal is dat alles met elkaar verbindt, dat weet ik niet.

Voor mij is het hoe de creaties van mensen (androids) en aliens (robots) zelfbewust worden en zonder de leiding van hun scheppers evolueren en uiteindelijk hun 'prime directive' (elkaar afmaken) beginnen te negeren om zelf beslissingen te maken.

Quote:
Old 16-03-2018, 12:06   #6556   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Gisteren P4 (ik tel een playthrough als het moeten laden van een savegame en new game moeten kiezen) gedaan. Ik heb nu de optie om afzonderlijke chapters te starten.
Zo te zien heb ik nu alle 17 chapters in het spel gespeeld. Ik heb echter nog maar 3 van de 5 main endings (A, B, C) en enkele minors.

P5 begint van vooraf aan (als 2B). Maar volgens mij gaat ook hier weer meer story inzitten aangezien P4 zoveel nieuwe zaken introduceert.
Het verhaal begint nu vorm te krijgen, maar blijven nog veel open vragen.

Dit spel , damn.

Quote:
Old 16-03-2018, 15:25   #6557   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Damn it, nu ben ik ook wel geinteresseerd

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2018, 16:28   #6558   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Volgens mijn telling zit ik aan P5 met +40 uur gespendeerd. Waarvan het merendeel tot nu toe new content/story was. De herhaling is een uurtje of 5 schat ik zo.

Vind je het spel vanaf het begin maar niks, dat gaat dan ook niet veranderen. Maar als je het goed vind, speel dan minstens tot P5.

Quote:
Old 16-03-2018, 16:44   #6559   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Heb het paar uur gespeeld, maar kan het echt niet opbrengen om het weer op te zetten, zoooooo saai. Jammer want enorm geïnteresseerd in het verhaal. Misschien een LP bezien.
Old 16-03-2018, 17:43   #6560   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

P3 was vrij kort dus zat snel in P4 (met het sexy karakter). Dacht eventjes wat mezelf te levellen door te vechen en rommel te verzamelen in de area waar het verhaal ooit begon (wat onnozel lang duurt want vijanden zijn lvl 60 tot 65 terwijl ik maar rond level 44 ben).

Het is duidelijk niet omdat je een belangrijke event voorbij bent dat het spel zich opslaat ofzo. Dus een moeiljk stuk (infected 2B) helemaal mogen herdoen (na al twee keer geprobeerd te hebben en niet goed te snappen wat de bedoeling was). Nadien een uur kwijt geraakt door te setrven zonder quicksave ergens, omdat ik er nergens tegenkwam. Shit gast.
Zoiets durven gewone mensen u niet aandoen

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules