Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 13-12-2017, 22:15   #1   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Red face Star Wars - The Last Jedi [SPOILERS]

Juust gezien. Kweet ni goe wa ik ervan moet peizen. Bekke FUARK en bekke mja.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2017, 22:18   #2   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

nen mjuark, gelijk ze zeggen
Old 13-12-2017, 22:23   #3   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Ja toch vooral fuark feitelijk ze.
Old 13-12-2017, 22:38   #4   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dan ist mjUARK
Old 13-12-2017, 23:03   #5   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Juust gezien. Kweet ni goe wa ik ervan moet peizen. Bekke FUARK en bekke mja.
Zjust hetzelfde gevoel

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2017, 23:24   #6   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Wow toch wel omvergeblazen eerlijk gezegd.
Moet ik hier spoilertags zetten? In ieder geval veel meer een eigen weg ingeslagen dan een kopie te willen zijn van het vorige wat ik niet slecht vindt.
Verhaal stak toch goed ineen met meer dan genoeg verassende wendingen.
Kijk al uit naar de volgende vertoningen !
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2017, 23:30   #7   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Ben thuis dus iet meer elaborated mening:

the good:
- muziek, decors en actiescenes, zeer knappe film
- kylo ren HNNNGGGGG, geniale acteur die hem speelt imo. heeft ook al iets minder melkmuil dan in de vorige film, dus aw fuk ye.
- rey ook wel plezant personage.

the bad:
- sneep? snake? snape? snoke? noscope? ken zelfs zijn naam niet eens, zo memorabel. the fuck, da wast? zelfs nie een bekke backstory? die imposante hologram blijkt gewoon ne fucking beta alien te zijn die gewoon los in twee wordt gespleten door Kylo Ren waarvan hij net vertelt dat hij hem volledig in zijn greep heeft. WUT?
- Luke: JA OF NEE GAST? the fuck doet die feitelijk in die film, hadden daar beter effectief hologram van Yoda voor gebruikt. DE JEDI ZIJN DOOD BOLAF - of ja nee kga u helpen - GODVER BOL TOCH MAAR AF - ja nee ik kom u redden. EH?
- Leia: die trees wordt los in de ruimte geschoten. close-up van hare kop, afscheid in schoonheid. haalt die ineens zotte hocus pocus uit waardoor die terug naar dat schip vliegt, dafuq? :') eerste keer dat die dat gewoon doet, nee?
- WA NE KUTSLECHTEN ACTEUR IS DIEJE POE. NUL KOMMA NUL affiniteit mee, waw. is dan een van de 'helden', couldn't care less.
- dien Finn kan wel goed acteren, maar ook vrij weinig backstory, dus weinig voeling mee. zelfde met die chinese die hem daar uit het niks een kuske geeft op zenne kop voor ze de geest laat. dafuq was da ook.

enfin, valt op dat die personages gewoon zo hol zijn, kvoel voor niemand iets behalve Kylo en Rey. ah en dien cuck roste is ook wel nog ne coolen.

desalniettemin wel hyped voor de volgende

Last edited by Jaak; 14-12-2017 at 23:27.
Old 14-12-2017, 02:24   #8   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Vooral fuark maar toch vond ik dat Snoke als big bad iets te gemakkelijk het loodje legde en wat meer backstory van hem had welkom geweest.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jaak; 14-12-2017 at 23:27.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 08:33   #9   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Gisteren ook gaan kijken:

- Snoke had inderdaad veel meer backstory mogen hebben, nu slaat het totaal nergens op
- Ackbar

-+ Het is wel merkbaar dat dit een film is tussen 7 en 9, het sluit een deel dingen af maar opent ook wel genoeg voor 9 en dat is nog lang wachten

+ You think you got him? Humor zat wel goed in deze film!
+ Rey is verdomd heet <3
+ omgevingen, hoe mooi in beeld waren die zoutsporen wel niet!
++ Yoda in pop-vorm zoals bij de oorspronkelijke films, geen voze CGI

Zelfs die kleine diertjes op Luke z'n verlaten planeet waren veel minder irritant dan ik gedacht had na het kijken van de trailer.

Leia haar bevroren space scene was een beter einde geweest voor haar personage. Ik denk dat haar terugvliegen te maken heeft met de force kant in haar. In de ondertussen non-canon had ze toch ook iets van een klein gevoel met de force?
begets Destruction as Destruction begets...

Last edited by Jaak; 14-12-2017 at 23:26.
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 08:56   #10   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Uit de stilte maar met spoiler tags.

Idd back story van Snoke zou leuk zijn. (euh moment)
Leia red haar zelf met "the force" uit de ruimte. (euh moment)
Chewie en de porgs -die beestjes weetwel- (haha moment)
Luke en Rey scene waar Luke wil dat Rey naar "the force" moet grijpen (haha moment)
Luke die eventjes komt opdagen op Crait. (euh-ahzo moment)
Die Vulptex op Crait -die zout beestjes weetwel- (nice moment)
Rey die mag mijn 2de vrouw worden. (mijn vrouw niet content moment)
Kvond de film emotioneler dan de vorige.
Ah, die DREADNOUGHT. Fuck zot schipke.

Kga hem nog eens gaan zien in gewoon digitale vorm. Gisteren was het in IMAX en die versie was wel te pruimen.

Dat het maar snel 2019 is. Allee, dat nu ook weer niet, ik kijk gewoon naar het afsluitend deel uit.

quantrias is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 13:12   #11   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Plezant filmke

Heel dien Luke is een vervelend bazeke.
Tot op het einde wanneer hij lijkt aan gort geschoten te worden en *veeg op schoudergebaar* doet. Awesome.
Rey is een lekker wijf en speelt dat ook plezant.
Vind ook wel dat poe niet zo interessant is als men zilver doen lijken. Ik heb meer emotionele band met bb8 dan met hem.
Uitkijken naar de volgende!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 16:48   #12   link
dweezil
Adult Male Mud Shark

dweezil's Avatar

2 jaar geleden: spoiler SW VII gelezen in de topictitels van /r/all
nu: spoiler SW VIII gelezen in de topictitels van /r/all

een ezel stoot zich... nvm
dweezil is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 22:58   #13   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

gezien er precies niet genoeg hype is voor apparte spoiler thread bij deze mijn mening tussen tags:

Finn zijn gebrek aan persoonlijkheid stoort mij niet echt, tenslotte was het ook een fucking stormtrooper. logisch dat ge van zo een leven beetje leeg wordt. twijfel dus echt of dat niet bewust is, ipv een gebrek aan acteertalent. Had het wel badass gevonden moest hij echt persoonlijk dat kanon opgeblazen hebben met zijn kamikaze aanval. al was het nu ook niet slecht gedaan. Uiteindelijk al 2,5 vrouwelijke suicide missions, niet slecht voor een disney film

overbodige cute dieren vielen relatief mee en hadden allemaal min of meer hun nut. Ging er altijd vanuit dat Disney Jar Jar Binks en de Ewoks nog wel ging overtreffen maar ze houden zich goed in, mooi zo.

ben het begin van de film al min of meer vergeten, omdat het einde mij zo weggeblazen heeft, maar werd er wel meteen ingezogen. geen onnodig rond de pot geleuter. ik dacht echt even dat Poe en Finn de zaak gingen moeten redden en admiral Holdo ze recht de afgrond ging inleiden, maar dit was echt knap uitgewerkt.

itt velen ben ik niet zo een Kylo Ren fan, en de wisselwerking met Rey, voelde voor mij niets zo heel star wars maar eerder random sci fi aan.

ik zou in Poe Rey nog wel een nieuwe brother sister verhaal zien. Poe zijn vliegskills en Rey haar sabre skills doen toch nog altijd aan Skywalker bloed denken, wat Ben Solo ook moge beweren.

Luke die daar al die aanvallen in pure matrix style afweert vond ik eerst de meeste storende fase van heel de film. maar dat was dus omdat het niet echt luke maar een force ghost was? cava dan nog

Op een bepaald moment dacht ik echt van fuaaak dees is beste star wars sinds TESB, ik mis enkel nog AT-AT's, mijn favo star wars wapens.
20s later verschijnen er current year FO AT-AT's op het scherm
om dan ook nog rey en de Falcon ten tonele zien te verschijnen

Iedereen zeurt over de background van Snoke. maar uiteindelijk hadden we die over the emperor ook pas 30 jaar later.
vond dat naast de anakin verhaallijn 1 van de weinige coole dingen in ep 1-3.

Had wel de indruk dat er toen meer aandacht gegeven werd aan background stories, al zie ik Disney nog wel zaken toevoegen in extra boeken, cartoons.
Uiteindelijk zat in Star Wars the Clone wars en Rebels toch heel wat extra materiaal. Wat referenties voor de echte fans zou cool zijn.

Daisy Ridley groeit echt nog in haar rol.

Disney heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt voor ep IX. de uber bad guy is al weg, wat verassing in deze film wel groter maakte, maar wat moet nu nog bestreden worden? Enfin the first order, maar ik vond het oorspronkelijk sith master apprentice verhaal toch enger dan General Huggs en een puber die nog altijd niet 100% Dark is. Had eig gedacht dat het vermoorden van zijn vader hem echt compleet darkside ging maken, ipv nog vertwijfelder.

De rebellen gaan duidelijk nog aan kracht moeten winnen. Hopelijk zitten hier nog leuke verassingen bij. Ik verwacht nog wel iets van dat rare gele wezentje waar we nu niet veel van te zien gekregen hebben. (buiten die tip om die code te kraken).

Soit verder zat de film echt wel vol met geniale momenten en waren alle hints naar het verleden eerder subtiel en best functioneel.

EDIT: Ahja en ik dacht ook ff dat ze er een soort helmsdeep van gingen maken met Rey/Luke als Gandalf the white maar ze hebben het nog ietwat op hun eigen manier opgelost.

Soit snel een 2e keer gaan zien. En as er genoeg volk hem gezien heeft mss een Spoiler thread openen?

Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2017, 23:24   #14   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Luke die daar al die aanvallen in pure matrix style afweert vond ik eerst de meeste storende fase van heel de film. maar dat was dus omdat het niet echt luke maar een force ghost was? cava dan nog
denk dat dat idd de bedoeling was. anders had Kylo veel sneller doorgehad dat hij daar niet echt stond, en had Luke minder tijd kunnen winnen voor de rest om te ontsnappen...

heb apart topic gemaakt, zal spoilertags verwijderen. leest wat aangenamer.
Old 15-12-2017, 00:13   #15   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Ben thuis dus iet meer elaborated mening:

the good:
- muziek, decors en actiescenes, zeer knappe film
- kylo ren HNNNGGGGG, geniale acteur die hem speelt imo. heeft ook al iets minder melkmuil dan in de vorige film, dus aw fuk ye.
- rey ook wel plezant personage.

the bad:
- sneep? snake? snape? snoke? noscope? ken zelfs zijn naam niet eens, zo memorabel. the fuck, da wast? zelfs nie een bekke backstory? die imposante hologram blijkt gewoon ne fucking beta alien te zijn die gewoon los in twee wordt gespleten door Kylo Ren waarvan hij net vertelt dat hij hem volledig in zijn greep heeft. WUT?
- Luke: JA OF NEE GAST? the fuck doet die feitelijk in die film, hadden daar beter effectief hologram van Yoda voor gebruikt. DE JEDI ZIJN DOOD BOLAF - of ja nee kga u helpen - GODVER BOL TOCH MAAR AF - ja nee ik kom u redden. EH?
- Leia: die trees wordt los in de ruimte geschoten. close-up van hare kop, afscheid in schoonheid. haalt die ineens zotte hocus pocus uit waardoor die terug naar dat schip vliegt, dafuq? :') eerste keer dat die dat gewoon doet, nee?
- WA NE KUTSLECHTEN ACTEUR IS DIEJE POE. NUL KOMMA NUL affiniteit mee, waw. is dan een van de 'helden', couldn't care less.
- dien Finn kan wel goed acteren, maar ook vrij weinig backstory, dus weinig voeling mee. zelfde met die chinese die hem daar uit het niks een kuske geeft op zenne kop voor ze de geest laat. dafuq was da ook.

enfin, valt op dat die personages gewoon zo hol zijn, kvoel voor niemand iets behalve Kylo en Rey. ah en dien cuck roste is ook wel nog ne coolen.

desalniettemin wel hyped voor de volgende
Dit dus. Ik heb hier niets aan toe te voegen.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 18:29   #16   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik heb heel hard genoten van The Force Awakens en vond dit maar slecht, vreemd. Zelfs Rogue One vond ik een betere film. Ik was emotioneel helemaal niet mee en de film was voor mij een grote opeenvolging van randomness. Spijtig.
Old 15-12-2017, 18:54   #17   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik vond dat wel cool eigenlijk dat het niet te voorspelbaar was.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 19:15   #18   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik heb ervan genoten alvast, al ben ik meer te vinden voor de meer gritty space opera zoals Empire Strikes back met ditto einde als overgangsfilm. Had ook graag Rey meer zien worstelen met de dark side, of een verdwaalde Luke, dus mja vond dat ze het nogal op "safe" hebben gespeeld.

Klinkt wel beetje negatief, maar dat was toch niet mijn indruk na een vertoning op IMAX en reguliere cinema. Top moment was uiteraard Luke's interventie maar toch ook de bone-chilling light speed jump dwars door Snoke's schip, die stilte in een volle zaal - zalig. Leia's "mary poppins" episode'ke in space vond ik absurd en die escape in de gokstad was me te veel Jumanji. Neen, Rogue One is nog steeds mijn favoriete van de nieuwere films; maar zoals gezegd toch ferm van genoten
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: iPhone X

Last edited by Cybdm; 15-12-2017 at 19:21.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:06   #19   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

9,5/10 voor immersie tijdens kijken

dus topfilm
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 14:27   #20   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik snap echt niet waarom mensen dit zo geweldig vonden. De reviews zijn allemaal zeer goed, maar ik heb echt nog altijd iets van: meh. Plotholes galore.

1.

Oh shit ze gaan ons schip kapotschieten, we hebben een oplossing nodig
Ahja, we vragen het aan Maz - Iemand die de karakters in kwestie niet echt kennen?
1 seconde later is die midden in een battle aan het facetimen (??)
Ahja, ge moet de meester codekraker vinden
Ahja, hier is een random codekraker die ons gaat helpen!

2.

Kylo Ren: Oh nee ik kan mijn eigen mama niet vermoorden
Mama wordt toch gemold door collega's
Mama die slechts lichte affiniteit met force heeft getoond in elke vorige film kan ineens zichzelf na een massaexplosie redden door zichzelf in de ruimte te verplaatsen met enkel hulp van the force (wtf?)

En zo kan ik nog ff doorgaan... Uiteraard is het sci-fi en is een beetje verrassing altijd welkom in een film, maar de logica is echt ver zoek.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules