Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 18-03-2014, 12:59   #201   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
verschil in geluid, prolly zelfde kerel op zelfde plaats met zelfde camera:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...0pcs_set_.html
Schoon messen, weinig geluid.

Here ya go
Lion is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2014, 14:31   #202   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

whoops, slechte copypasta
Old 18-03-2014, 16:59   #203   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Red Bull could have gone with it but Newey refused to apply the calculation, which would have resulted in a loss of power, insisting his calculation model (via the injectors) was more precise.
En dit is het probleem, de teams hebben niet het recht om hun eigen offset (al dan niet) toe te passen als de FIA hun iets oplegt.
Als een team zou zeggen "wij gaan niet akkoord met de weging van de auto, wij vinden dat de weegschaal van de FIA inaccuraat is, dus wij doen zelf een weging met onze eigen weegschaal", dan zou zoiets ook niet zonder gevolgen zijn.
Is er een mogelijkheid dat moest Red Bull het advies van de FIA gevolgd hebben dat ze minder kracht hadden gehad? Zeker. Maar dat geldt voor alle teams. Naar verluidt hebben de meeste teams zelfs hun fuel flow gelimiteerd op 96kg/u om zeker niet over de limiet van 100kg/u te gaan omdat ook zij merkten dat in geval van storing op het signaal zij soms melding kregen van een verbruik hoger dan 100kg/u. De andere teams hebben op zeker gespeeld, Red Bull heeft dat niet alleen niet gedaan, zij hebben ook een advies van de FIA naast zich neergelegd. Zuur voor Ricciardo, maar regels zijn regels.

Over de accuraatheid van de sensoren; op Twitter was er iemand (ik dacht Martin Brundle of Scarbs) die meldde dat 92% van de sensoren accuraat zijn tot op 0,25% en 52% accuraat tot op 0,1%.
Sauce: http://www.gillsensors.com/content/d...meter-2014.pdf
Eerste paragraaf.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.

Last edited by DaHitch; 18-03-2014 at 19:46. Reason: Er staat toch een 2de "i" in Ricciardo.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2014, 10:57   #204   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Nieuwe banden. Technologie zal wel doorstromen naar circuitbanden.
Old 28-03-2014, 07:31   #205   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ondertussen worden, de eerste tests in Sepang afgewerkt, wat toch maar weer interessant is daar heel wat teams een aantal opvallende updates hebben meegebracht. Vooral de nieuwe snuit van McLaren valt op.

Vanuit visueel perspectief verre van een verbetering, de vloeiende lijnen worden door deze update erg abrupt onderbroken. Jammer, want de McLaren was één van de weinige wagens met snuit die niet deed denken aan piemels, miereneters of stofzuigers. Het is nochtans geen heksentoer om dit enigszins op te lossen:

Old 29-03-2014, 01:55   #206   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

oh boy

Quote:
Red Bull Team Principal Christian Horner has acknowledged that the reigning champions could face a repeat of their fate in Australia due to another issue with a fuel flow rate sensor during practice for the Malaysian Grand Prix.

Red Bull claims that they used their own readings after the sensor supplied by the FIA was faulty. Horner confirmed that there were more issues with the FIA's sensor on Ricciardo's car in first practice at Sepang.

"Firstly we need a sensor that is consistent with the fuel rail; that's the most important factor" he said. "Thereafter we will have to make the judgement in the race depending on what the sensor is saying. If it's 0.25%, you can live with it, if it's 2% then you can't live with it. It depends on what the value is.
Old 29-03-2014, 01:59   #207   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Interviewed by Sky Sports' Ted Kravitz, Bernie Ecclestone admitted the 2014 F1 cars sound much better in person

"I think it's a little louder than we thought so if we can just get it up a little bit more than that....I wish I could get it up, but anyway....then it will be all right". (you can watch the complete clip HERE)

Gerontological considerations aside, a lot of this noise issue on TV can be addressed by different microphone placement and EQ.
gerontological... bwhahahahah, pudding door mijn neus
Old 30-03-2014, 16:55   #208   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Niet de meest boeiende race vandaag, 'k heb weinig spijt dat ik deze morgen mijn roes nog lag uit te slapen in plaats van live te zitten kijken.

Dat Mercedesteam liep als een trein dit weekend, ze zijn hun voordeel daar goed te gelde aan 't maken. Stel je voor dat Schumacher daar nog wat langer was blijven plakken zeg. Ook goed om Vettel terug vooraan te zien, hij hoort daar hoe dan ook thuis. Massa mag wel eens met pensioen gaan, van de ene kant is het mooi dat de slappeling eens wat ruggegraat toont, maar aangezien hij zelf eerder in de race zat te vragen om Bottas achter hem te houden (en zo diens race grotendeels te verbrodden), komt hij weer vooral over als een hopeloos inconsequente en ondankbare mongool.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2014, 18:42   #209   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het was inderdaad geen spektakelrace, terwijl alle ingrediënten wel aanwezig waren (variabel weer, onbetrouwbare wagens, een fijn circuit,...). Ik had regelmatig het gevoel dat vrijwel alle teams niet echt durfden door te zetten, zowel om brandstof, banden als de wagen te sparen. Zonde.

Mercedes bevestigde haar dominantie en Red Bull bewees nogmaals een topteam te zijn. Na een gruwelijk slechte winter opnieuw meebikkelen voor het podium, faut le faire. Ferrari daarentegen is echt aan het slabakken, wat me tegenvalt. Ik had gehoopt op meer competitie voor de overwinning. Aan de rijders zal het niet liggen, Raikkonen had simpelweg pech en Alonso perste er eens te meer het maximum uit. Hulkenberg leverde daarentegen nogmaals een pracht van een CV af aan alle grote teams.

Aan Felipe Massa heb ik me enorm geërgerd. Ik kan ten volle begrijpen dat de kleine Braziliaan in de herfst van zijn carrière graag 't één en 't ander wil bewijzen -zeker na een (te) lange loopbaan als eeuwige waterdrager - maar dit was ronduit zielig. Wanneer Bottas hem aan het begin van de race wat onder druk zet; als een kind op de radio beginnen gillen. Om op het einde van de race teamorders vrolijk te negeren. Wat mij betreft is Formule 1 een teamsport, enige collegialiteit tussen ploegmakkers lijkt me dan ook een minimum.
Old 30-03-2014, 19:06   #210   link
Rufus
PimpMeister

Hln die doodleuk melden dat Riccardo het aan zichzelf te danken heeft dat hij in bahrein ergens achteraan zal starten tsss. Vertekken die normaal niet op basis van een licht of een teken.
Old 30-03-2014, 22:42   #211   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

weinig spannende race, werd nog erger naar het einde toe, tot Massa even zijn team orders negeert.
Old 31-03-2014, 00:50   #212   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

derp, Ricciardo van de regen in de drop
Quote:
The stewards concluded that Red Bull broke Article 23.11 of the FIA's sporting regulations when a member of the team was not wearing the required protective gear during one of Daniel Ricciardo's pit stops.

The incident occured during Ricciardo's third stop, in which the Australian driver was released prematurely from his pit box as his left front tyre was not firmly attached to his RB10. The team member, pictured above, was not wearing the head gear while he was cooling Ricciardo's car as mechanics worked on the problematic tyre.

As a result of the unsafe release, Ricciardo was awarded a 10 second stop and go penalty as well as a 10 place grid penalty for next weekend's Bahrain Grand Prix.
Old 04-04-2014, 21:41   #213   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
F1 going supermodel waif endangering drivers?

Of course it is, when you have a situation where some of the most fit, thinnest athletes in the world are forced to perform in a state of dehydration to meet 692 kg weight minimums, you have a problem waiting to happen.

"It's a difficult situation on a hot humid race like Sepang" Said Jenson Button " the risk of dehydration during the race is now more likely. The routine I've followed this year is to go to the sauna or turkish bath in the morning and not eat or drink until qualifying. It's not hard for me to maintain the weight but for others, it's complicated."

Lewis Hamilton added " There are drivers who get to qualifying at the limit of dehydration. We don't want to get to anorexia I hope."

Some of the drivers, Sutil for example, have to forgo a water bottle during the race because of weight. The FIA raised the minimum weight this year, the intention was to make it easier for larger drivers but in reality the weight of the new power units took up all the slack forcing driver to be even more paranoid about their weight.

This needs to be addressed ASAP on safety grounds.
ik ben niet voor tienduizend wetten en regeltjes, maar dit is wel terecht, als je het in het kader van alle andere veiligheidsmaatregelen plaatst.
Old 04-04-2014, 21:48   #214   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Eerder deze week hebben de piloten rond de tafel gezeten om te discussiëren over een minimumgewicht voor piloot + stoel. Het idee werd afgeschoten door de lichtere piloten.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 12:41   #215   link
Rufus
PimpMeister

Raar ik vind op geen enkele post F1 staan.
Welke zender en om hoe laat rijden ze?
Old 05-04-2014, 13:20   #216   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zie een paar posts terug. La Une/La Deux en RTL Deutschland zijn de enige opties indien BBC niet uitzendt (wat voor deze race het geval is). Daarnaast is Bahrein dit jaar een avond/nachtrace om de tiende editie te vieren, alles begint dus wat later. Zowel de kwalificatie als de race starten om 15.00u GMT, reken er dus twee uurtjes bij (CEST).
Old 05-04-2014, 15:11   #217   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Sjaanceke dat wij hier allemaal polyglot zijn amai men botten.

F1 in Deutsch / Frans & Engels!
Teki is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 17:50   #218   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Schitterende intra-team duels vandaag, en tot nu toe geen teamorders.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 17:53   #219   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Eerste keer dat ik f1 kan zien dit jaar. Had er al veel over gelezen maar wtf maat, die geluiden!!? Dat is toch geen f1 meer...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 18:25   #220   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

gutierrez overkop nadat grosjean hem torpedeerde
wat is de normale gang van zaken wanneer iemand weer op circuit komt vanuit de pits?
eigenlijk geen idee wie voorrang heeft, of wie moet rekening houden met wie. ik ga er van uit dat de auto uit de pits voorrang moet verlenen, en rekening houden met wie naast of voor hem zal uitkomen.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules