Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 16-01-2014, 11:09   #41   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ja en nee. Motorsport en ecologie lijkt zo'n fout huwelijk dat het vrijwel onmiddellijk gedoemd lijkt te mislukken. Al ziet dit er wel serieus uit en er wordt best wat in geďnvesteerd. Bij de teams en rijders zie ik ook flink wat bekende namen opduiken (Penske, Dams, Andretti, Aguri, Alain Prost, DiCaprio, en een reeks weinig verdienstelijke maar evenmin barslechte ex-F1 coureurs).

Ik ga het alleszins volgen, het maakt wel wat kans op succes.
Old 16-01-2014, 12:47   #42   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Het leuke is ook dat het echt in stadcentra is, ben eens benieuwd naar de circuits die ze daar gaan kunnen ontwerpen
Old 17-01-2014, 09:30   #43   link
Rufus
PimpMeister

exit Bernie Ecclestone
Old 17-01-2014, 10:54   #44   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Hoe zit het met Schumi ondertussen, 't is precies wat stil geworden. 't Zal dan wel een karreke met een buske O2 worden in het beste geval zeker?

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2014, 11:02   #45   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
exit Bernie Ecclestone
hij zou evengoed aan de macht blijven, het zou eerder een formaliteit zijn
Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Hoe zit het met Schumi ondertussen, 't is precies wat stil geworden. 't Zal dan wel een karreke met een buske O2 worden in het beste geval zeker?
ziet er niet goed uit nee :/
Old 17-01-2014, 12:50   #46   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
hij zou evengoed aan de macht blijven, het zou eerder een formaliteit zijn

ziet er niet goed uit nee :/
Hij mag dagtaken uitvoeren maar strenger gecontroleerd.
Hij mag geen contracten enz.... meer afsluiten.
Old 17-01-2014, 14:17   #47   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ron Dennis herneemt de rol van CEO bij McLaren en belooft een ernstige doorlichting van het team. 95% kan dat Martin Whitmarsh zijn koffers mag pakken als teambaas.
Old 18-01-2014, 10:48   #48   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

... en wie anders dan Ross Brawn zou die vacature kunnen opvullen? Aangezien Honda, het merk waar hij graag voor heeft gewerkt, in 2015 terugkeert met McLaren lijkt de komst van Brawn een beklonken deal.

Ik ben al curieus naar de nieuwe wagens, nog even.

Jan 24 McLaren MP4-29
Jan 25 Ferrari
Jan 26 Sauber C33
Jan 27 Toro Rosso STR9
Jan 28 Red Bull RB10
Jan 28 Mercedes W05
Jan 28 Caterham
Old 20-01-2014, 20:35   #49   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

'k ga mij wa meer beginnen moeien in de gesprekken hier ist goe
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2014, 21:03   #50   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik ben al curieus naar de nieuwe wagens
Shit, nu niet meer.

Quote:
Originally Posted by Charlie Whiting
"I can't give away too much obviously!" he told BadgerGP.com. "But we've seen a lot of looks, strange by previous standards, particularly the tip of the nose which has to be 300mm lower (than 2013).

"So each team is doing their best to overcome the disadvantage aerodynamically of doing that, and so are coming out with different ideas.

"I think what you'll see is some interesting things which a lot of people will think are a little ugly a little odd. But I'm sure we'll all get used to it."
Fuck, dat is zoveel als de piemelneuzen bevestigen.
Old 20-01-2014, 22:08   #51   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
'k ga mij wa meer beginnen moeien in de gesprekken hier ist goe
ja is goe
hoe lang volg je F1 al?
Old 21-01-2014, 01:35   #52   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Shit, nu niet meer.
Goh... Uiteindelijk wordt je dat wel gewoon. Elk seizoen vind ik de eerste beelden van de nieuwe wagens altijd iets lelijker dan het vorige seizoen. Maar nog geen twee races verder heb ik het al niet meer door en kan ik me niet meer herinneren hoe ze er vroeger uitzagen.

Maar goed, wie weet keren ze zelfs terug naar dit soort neus, zoals deze ferrari uit 1990:

Als ge daar die van 2013 naast legt, is dat inderdaad verschrikkelijk lelijk:

Zot eigenlijk. Als je dat jaar na jaar ziet gebeuren, merk je zo die evolutie niet. Maar als je ze eens naast elkaar legt, amai ...
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2014, 18:38   #53   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Klopt, maar ik verlang nog eens naar een seizoen waarbij het gros van de voorstellingen me positief bevalt. Ik ben het onderhand wat beu om telkens "meh, dat wordt wennen..." te moeten denken.

Enfin, nog wat leuke nieuwtjes vandaag. 2014 krijgt stilaan haar definitieve vorm.

- Caterham: Kobayashi (met dank aan de gulle fans) en Ericsson. Een leuk duo.
- Ondertussen heeft ome Tony wel laten verstaan dat prestaties dit seizoen noodzakelijk zijn. Zo niet trekt ie de stekker er uit.
- Van der Garde heeft al bij al geluk na zijn ontslag, hij kan als testrijder bij Sauber aan de slag.
- Di Resta mag daarentegen terug naar DTM. Wat geen schande is, natuurlijk.
Old 21-01-2014, 23:37   #54   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Kubica blijft verder bezig met WRC, of ik zie toch regelmatig artikels passeren hoe hij moet opgeven door een crash.
Quote:
- Caterham: Kobayashi (met dank aan de gulle fans)
cool.
Old 22-01-2014, 13:56   #55   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Olapola, Force India toont alvast de livery voor dit seizoen.

Bwaja, maar toch ook niet. Vanuit dit perspectief valt de lage snuit goed mee, ik ben benieuwd naar de voorkant.
Old 22-01-2014, 15:29   #56   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

De lagere neus en smallere voorvleugel vind ik op zich nog wel verbeteringen voor het uiterlijk, vooral omdat niet alleen het uiterste puntje van de neus lager ligt maar de hele voorkant van de monocoque, de laatste jaren waren ze zo hoog geworden dat het echt wel lelijk aan 't worden was.

Dwaas dat de regels ruimte laten voor dit soort interpretaties inderdaad. Je merkt dat de ontwerpers het zelf ook niet ideaal vinden, naar 't schijnt heeft personeel van verschillende teams maanden geleden al aangegeven dat er zo'n ontwerpen uit de bus gingen komen, maar toch is er niks ondernomen om dat nog te vermijden.

Die Force India ziet er trouwens uit alsof ze het "verplichte" smalle deel van de neus hebben willen camoufleren door zo'n scherp contrast aan te brengen waar het brede deel stopt, je moet niet vragen hoe lelijk ze het zelf vinden. De sidepods zien er in vergelijking met vorig jaar wel een stuk mooier uit, waarschijnlijk omdat ze met die hoge uitlaat niet meer zo hard proberen om Coanda-effect te creëren met het koetswerk? Waarschijnlijk trekt het helemaal van voren effectief op geen kloten, maar bon.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 19:31   #57   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ondertussen werd trouwens gemeld dat de GP van Bahrein (yawn) - wegens 10de keer op de kalender - een nachteditie zal worden dit jaar. Wat dwaas, terwijl een flink deel van de ziel uit de sport wordt getrokken vanwege ecologische principes (die weinig soelaas bieden, lijkt me), is het wel oké om nog een race te programmeren waar alleen al de verlichtingen belachelijk veel energie kost.

Joeeee.

Last edited by Potenza; 23-01-2014 at 10:54.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2014, 09:21   #58   link
zinno
Senior Member

Nice, Vandoorne dit jaar reservepiloot bij McLaren gecombineerd met een seizoen GP2
zinno is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2014, 11:05   #59   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
is het wel oké om nog een race te programmeren waar alleen al de verlichtingen belachelijk veel energie kost.
Op vlak van verlichting zijn ze de laatste jaren enorm vooruit gegaan op gebied van lichtsterkte/verbruik. Hoeft niet per sé zo duur of ecologisch onverantwoord te zijn.
Ik heb hier thuis een zotstraffe spot hangen in de tuin die u verblind als ge ernaar kijkt, maar die verbruikt uiteindelijk maar 5 watt per uur. Misschien net daarmee dat het mogelijk is al die nachtraces te doen.

Neemt niet weg dat het uiteraard goedkoper is gewoon onder 't zonneke.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2014, 11:13   #60   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Toen de eerste nachtrace werd gehouden (Singapore, 2008) was het verbruik niet mals.

Quote:
In terms of numbers, the logistical set up is understandably vast. During the event, 108,423 metres of power cables, 240 steel pylons and around 1,600 light projectors with a total power requirement of 3,180,000 watts will be used. With an illumination measurement of around 3000 lux, the lighting will be four times brighter than the lights at sports stadiums.
Quote:
Twelve twin-power generators, located in sound-proof containers, will be providing electricity for the light system during the race. The diesel and power levels of the generators will be closely monitored via a main control room located at the pit building.
Enfin, laten we inderdaad hopen dat het tegenwoordig allemaal wat zuiniger kan, maar het is behoorlijk wrang om de focus op het zuivere racen te zien vervagen bij elke reglementswijziging, terwijl dit soort overbodig gedoe alleen maar meer navolging krijgt.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules