Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 28-09-2014, 12:02   #5001   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Scarlet. Al járen content van.
Zowel bij ouders als hier bij mij.
Kost u 35EUR/maand voor onbeperkt 50Mbit.

Je kan dat bovendien combineren met Belgacom TV. Dan kost het 45EUR per maand.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 12:57   #5002   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Scarlet idd (heb het zelf ook).

Of Telenet Fluo-abbo's bekijken.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 13:41   #5003   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Hoe zit dat daar met eenmalige kosten? Juist één keer die 50 euro? Of nog andere activatiekosten?
Alsook zit ik nu nog maar 1 maand bij telenet, kan ik dat zomaar opzeggen?
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 13:52   #5004   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Scarlet. Al járen content van.
Zowel bij ouders als hier bij mij.
Kost u 35EUR/maand voor onbeperkt 50Mbit.

Je kan dat bovendien combineren met Belgacom TV. Dan kost het 45EUR per maand.
Internet & TV bieden we niet meer aan...

Breedband mogelijkheden bij scarlet:
- Internet VDSL: € 35
- Internet VDSL & Telefonie: € 39
- Trio ( Inet, Tel & TV ): € 39

Onbeperkt en bij de laatste capped op 30 mbit...
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 13:58   #5005   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Ik ben ook tevreden met Scarlet.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 13:59   #5006   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik heb ook wel interesse in scarlet ofzo maar ik ben toch benieuwd naar die snelheden , ik ben hier enorm spoiled door telenet. Gemakkelijk 12mb/s enzo...
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 13:59   #5007   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Kga die reclame hier een keer doorspelen
Old 28-09-2014, 14:02   #5008   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ik heb ook wel interesse in scarlet ofzo maar ik ben toch benieuwd naar die snelheden , ik ben hier enorm spoiled door telenet. Gemakkelijk 12mb/s enzo...
Mja, die zijn lager. Capped op 30 mbit... dat merk je wel als je van 12 mb/sec komt. Gewoon internet vdsl is niet capped en kan je, als de lijn het toelaat tot 70 mbit krijgen, dat is dan nog geen 120mbit, maar al makkelijker te aanvaarden.
Old 02-10-2014, 01:38   #5009   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Hier in Ledeberg geregeld 3-4MB/s speeds met Scarlet. Let er niet veel op. Kom van telenet - en het is wel trager in cijfers (daar tot 7-8MB/s), maar storen of opvallen doe dat hier toch niet. Vond de service en prijsverhogingen bij telenet niet zo tof. Scarlet prijs is beter en van product ben ik in zelfde mate tevreden. Service nog niet nodig gehad.
Laatste maanden had ik bij telenet ook geregeld connectie onderbrekingen van paar minuten, te kort om te gaan kijken wat exact het probleem is (router, DNS, netwerk, ..) maar lang genoeg om irritant te zijn. Heb dat nu terug opnieuw met Scarlet (op verschillende laptops en nu andere router/modem + nu wel google DNS ingesteld; ligt ook niet aan andere netwerken in de buurt). Maar voor 35EUR/maand ben ik heel tevreden.
Old 02-10-2014, 09:47   #5010   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Scarlet capt toch standaard niets op hun VDSL2 lijnen (zie [url=https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=41893&sid=bba886ac6fb901fda21cd273f5870674]hier/[url] voor een discussie, noch sync nog PPPoE cap)? Alles staat en valt nog altijd bij de kwaliteit van jouw lijn.

Dit gezegd zijnde, wij hebben thuis (Nieuw Gent) Scarlet One en zitten volgens ook nog altijd op zo'n 30/4Mbps profiel. Maar de lijn is wel stabiel, effectief onbeperkt en betaalbaar. Ik sluit wel elke nacht mijn PPPoE sessie, want volgens mij zit daar nog altijd een soort van time out op. Wat Mr E. vertelt heb ik hier nog niet gezien, misschien dat dit de PPPoE connectie is die wordt gereset (dno)?
logion is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 14:39   #5011   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Ik haal 6MB met scarlet in centrum Gent, wel nog maar sinds een aantal maanden, daarvoor was het 30mbps. Ik heb wel inderdaad elke dag 1 disconnect van een minuutje ofzo.
Old 06-10-2014, 18:51   #5012   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

telenet komt met een aankondiging over automatische verbinding met hun homespots in de toekomst (EAP authenticatie). Leuke toevoeging.

en lol, nu ligt mijn.telenet plat

Last edited by CyberMonkey; 06-10-2014 at 19:19.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2014, 23:25   #5013   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Is mobile vikings nog steeds het beste/goedkoopste voor data? Ik bel nauwelijks en sms niet zoveel, ik wil gewoon tijdens mijn pauzes eens op reddit of shrimp gaan. Ik ga er van uit dat 2GB dan meer dan genoeg is?
Old 06-10-2014, 23:36   #5014   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Dat is meer dan genoeg, zeker in combinatie met Tapatalk en Reddit Is Fun.
Er zijn alternatieven, maar Mobile Vikings de makkelijkste oplossing.
Old 07-10-2014, 06:04   #5015   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Alternatieven zijn : internet on mobile van Mobistar of generation connect van Proximus.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 13:32   #5016   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Ik heb nu telenet opgezegd en de Scarlet Trio besteld maar zit toch nog met een vraagje.
Nu is er al een kerel van Scarlet langsgeweest en hij vond geen telefoonlijn (kut, volledig over het hoofd gezien).
Ik woon namelijk in zolderkamer die gerenoveerd is tot dakappartement, kabelaansluiting is er maar klassieke telefoonplug of rj45 vind ik niet.
Nu volgens Scarlet moet er wel telefoon aanwezig zijn in het gebouw aangezien ze anders de registratie niet kunnen afsluiten zonder foutmelding aan hun kant.
De onderbuur (en zoon van de eigenaars) heeft er geen fluit verstand van en ook bij hem vond ik niet meteen een goeie plug om te weten of we dat daadwerkelijk hebben liggen. We hebben nu beneden nog zo'n nutsvoorzieningenkast maar ik heb geen idee naar wat ik daar precies naar op zoek moet?

Dus normaal gezien zou het er wel moeten zijn maar waar is de vraag. Indien er nu ook nog geen kabel tot mijn appartement is getrokken, is dat lastig om te installeren of hoe vraag ik dat aan? En hoeveel kost dat grapke?
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 15:51   #5017   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Binnenkort verhuis ik naar Zurenborg. Het is een oud gebouw en de studio stond al enige tijd leeg en de huisbaas weet niet alles. Hoe kan ik zien of er al een bruikbare lijn aanwezig is voor interwebs? Telesatan en Belgaduivel zijn uitgesloten. Enkel internet want tv's horen op de schroothoop en voor gsm heb ik mobile vikings.

Bij dommel kan ik blijkbaar cityconnect krijgen voor €17 met dan deze kosten:

Quote:
liever zonder belgacom telefoonabonnement? mogelijk mits een extra maandelijkse kost van €13,31 /maand. nu tijdelijk aan €6,99/maand gedurende de eerste 15 maanden van de contractperiode voor nieuwe aansluitingen (1). gegarandeerd geen onverwachte extra installatiekosten bij bezoek technicus of kabelwerken aan uw koperinleiding!
Dat is dan wel 100GB (weet niet of die happy hours nog van toepassing zijn) i.t.t. Scarlet ADSL.

Komen daar bij Scarlet ook nog kosten voor raw copper als bij Dommel bij of is dat reeds inbegrepen?

Bij EDP-net kost EDP telephony blijkbaar minder dan raw copper, maar argh wtf ik haat deze zever

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 16:02   #5018   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Binnenkort verhuis ik naar Zurenborg. Het is een oud gebouw en de studio stond al enige tijd leeg en de huisbaas weet niet alles. Hoe kan ik zien of er al een bruikbare lijn aanwezig is voor interwebs? Telesatan en Belgaduivel zijn uitgesloten. Enkel internet want tv's horen op de schroothoop en voor gsm heb ik mobile vikings.

Bij dommel kan ik blijkbaar cityconnect krijgen voor €17 met dan deze kosten:

Dat is dan wel 100GB (weet niet of die happy hours nog van toepassing zijn) i.t.t. Scarlet ADSL.

Komen daar bij Scarlet ook nog kosten voor raw copper als bij Dommel bij of is dat reeds inbegrepen?

Bij EDP-net kost EDP telephony blijkbaar minder dan raw copper, maar argh wtf ik haat deze zever

Vroeger ook scarlet en toen was er allesinds die raw copper kost er ook.

Van dommel kan ik u zeggen dat happy hours van toepassing zijn + die 100GB is maar een softlimit heb ik de indruk. Dwz dat er na die 100GB eigenlijk niks gebeurt als ge daar niet extreem over gaat. al paar keer 120GB gehad zonder snelheidsverlies of opmerking.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 18:10   #5019   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Zou me toch sterk verwonderen dat Dommel met een 100GB limiet gaat afkomen. Zal wellicht een oude regel zijn die niet meer van toepassing is.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 19:28   #5020   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Anulin View Post
Ik heb nu telenet opgezegd en de Scarlet Trio besteld maar zit toch nog met een vraagje.
Nu is er al een kerel van Scarlet langsgeweest en hij vond geen telefoonlijn (kut, volledig over het hoofd gezien).
Ik woon namelijk in zolderkamer die gerenoveerd is tot dakappartement, kabelaansluiting is er maar klassieke telefoonplug of rj45 vind ik niet.
Nu volgens Scarlet moet er wel telefoon aanwezig zijn in het gebouw aangezien ze anders de registratie niet kunnen afsluiten zonder foutmelding aan hun kant.
De onderbuur (en zoon van de eigenaars) heeft er geen fluit verstand van en ook bij hem vond ik niet meteen een goeie plug om te weten of we dat daadwerkelijk hebben liggen. We hebben nu beneden nog zo'n nutsvoorzieningenkast maar ik heb geen idee naar wat ik daar precies naar op zoek moet?

Dus normaal gezien zou het er wel moeten zijn maar waar is de vraag. Indien er nu ook nog geen kabel tot mijn appartement is getrokken, is dat lastig om te installeren of hoe vraag ik dat aan? En hoeveel kost dat grapke?
Ik had een gelijkaardige situatie in een huurstudio enkele jaren geleden. Bij mij had wel elke studio zijn eigen koperpaar naar buiten.
Binnen lag er ook geen kabel naar mijn studio maar ik heb dat toen ghettostyle opgelost met een lange utp kabel. Hiervan knipte ik langs één kant de connector af en gebruikte twee geleiders die ik verbond met het kastje waar belgacom hun aansluitingen in maakte. Langs de andere kant verbond ik gewoon het kabeltje van de adsl modem met die utp kabel met een utp-koppelstuk.

Je moet natuurlijk wel zorgen dat het paar geleiders dat je gebruikt bij de kabelkast het juiste paar is.
Wel opletten, ik denk dat je met elke koppeling van kabels aan signaalkwaliteit inboet.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules