Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 25-11-2014, 11:01   #5061   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by kar View Post
36 euro per jaar extra voor dezelfde service?
Het is erger, het is 3,99 EUR als je duurdere digicorder en duurder kabelabbo in rekening neemt. Dus 48 EUR per jaar extra in de zakken van een monopolist, grmbl. Maar telefoon tot binnen brengen kost mij ook een fortuin, dus zit een mens vast.

Zou 4g eigenlijk nooit een optie worden voor thuisinternet?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 11:49   #5062   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Eens we verhuizen enkel en alleen nog internet. Vriendin moet zich maar aanpassen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 15:07   #5063   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Gangsters. Ik heb enkel fibernet, geen telefonie en televisie.

Wat betekent dit concreet voor u?

Voor u komt dit neer op een totale verhoging van uw maandelijkse aanrekening met € 2,23.

Hieronder ziet u de details voor elk van uw abonnementen:

Huidige prijs Prijs vanaf 25/01/2015
Fibernet € 47,16 € 49,39

4.5% erbij.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 23:13   #5064   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

We hebben hier enkel digitale televisie (dus kabel + huur digicorder), dus 1 euro duurder per maand volgens wat ik op de site lees? Van 23,7 naar 24,7 euro? Nog altijd schandalig veel voor iets wat ik heel sporadisch gebruik, maar als je niet alleen woont ...

Zou de prijsverhoging te maken hebben met http://www.nieuwsblad.be/article/det...41112_01372102 ? Nog snel de prijs opdrijven eer er concurrentie op de kabel komt? Lijkt wel wat contra-intuïtief. Al gaat de concurrentie dan misschien ook wat meer vragen?

edit: kijkt hier eigenlijk iemand digitale TV via VDSL (belgacom, scarlet)? Suckt dat nog altijd even hard als 3-4 jaar geleden? We zitten nu bij scarlet voor telefonie+internet, maar hun triple play abonnement kost evenveel als we nu betalen. Scheelt wel 300 euro op jaarbasis. Een nadeel dat je hebt is dat je wel niet analoog kunt kijken en dat elke video stream Internet throughput afneemt? Dus 1 stream kijken + 1 stream opnemen, zul je b.v. al gaan merken in je downstream snelheden? Hoe zit het met de software op die decoders? Werkt dat wat deftig ondertussen? Is er een verschil tussen Belgacom/Scarlet op dit vlak?
edit2: then again, met het openstellen van het kabelnetwerk zou BGC analoge kabel TV kunnen aanbieden (http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ekijkers.dhtml). Dat dit er maar snel doorkomt dan...

Last edited by logion; 25-11-2014 at 23:20.
logion is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 07:33   #5065   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Natuurlijk heeft er dat alles mee te maken. Vorige keer toen ze verloren hadden, toen waren er sporadisch bij sommige de rekeningen ineens hoger waardoor er veel geklaag is geweest. Dat kunnen ze natuurlijk geen 2de keer meer doen.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 07:43   #5066   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Als je content bent met enkel de vlaamse zenders, kan ik Stievie aanraden. Ik gebruik dat al sinds het beschikbaar is en dat is de max. Alles tot een week terug on-demand, en je kan ook nog eens dingen opnemen die je dan offline kan herbekijken. Meer hebt ge niet nodig.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 07:44   #5067   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Ook toevallig dat ze net nu tevredenheidsenquêtes van IPSOS rondsturen..
Old 26-11-2014, 11:41   #5068   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
We hebben hier enkel digitale televisie (dus kabel + huur digicorder), dus 1 euro duurder per maand volgens wat ik op de site lees? Van 23,7 naar 24,7 euro? Nog altijd schandalig veel voor iets wat ik heel sporadisch gebruik, maar als je niet alleen woont ...

Zou de prijsverhoging te maken hebben met http://www.nieuwsblad.be/article/det...41112_01372102 ? Nog snel de prijs opdrijven eer er concurrentie op de kabel komt? Lijkt wel wat contra-intuïtief. Al gaat de concurrentie dan misschien ook wat meer vragen?

edit: kijkt hier eigenlijk iemand digitale TV via VDSL (belgacom, scarlet)? Suckt dat nog altijd even hard als 3-4 jaar geleden? We zitten nu bij scarlet voor telefonie+internet, maar hun triple play abonnement kost evenveel als we nu betalen. Scheelt wel 300 euro op jaarbasis. Een nadeel dat je hebt is dat je wel niet analoog kunt kijken en dat elke video stream Internet throughput afneemt? Dus 1 stream kijken + 1 stream opnemen, zul je b.v. al gaan merken in je downstream snelheden? Hoe zit het met de software op die decoders? Werkt dat wat deftig ondertussen? Is er een verschil tussen Belgacom/Scarlet op dit vlak?
edit2: then again, met het openstellen van het kabelnetwerk zou BGC analoge kabel TV kunnen aanbieden (http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ekijkers.dhtml). Dat dit er maar snel doorkomt dan...
Officieel biedt Scarlet 30Mbit Internet aan, maar (als je niet in boerengat woont) sync je op 50/60Mbit.

Als je geen TV gebruikt krijgt je bijgevolg sneller internet dan officieel, gebruik je wel TV, dan heb je je 30Mbit.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 13:31   #5069   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Als je content bent met enkel de vlaamse zenders, kan ik Stievie aanraden. Ik gebruik dat al sinds het beschikbaar is en dat is de max. Alles tot een week terug on-demand, en je kan ook nog eens dingen opnemen die je dan offline kan herbekijken. Meer hebt ge niet nodig.
Neen, niet alles, bij VIER enkel kuttekenfilms en eigen producties. Bij 2be ook bijlange niet alles. Enkel VRT is redelijk volledig.
Old 26-11-2014, 14:14   #5070   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
Neen, niet alles, bij VIER enkel kuttekenfilms en eigen producties. Bij 2be ook bijlange niet alles. Enkel VRT is redelijk volledig.
Ja dat is omdat ze daar geen rechten voor hebben gok ik. Maar je kan die dingen dan weer wel opnemen.
Old 26-11-2014, 15:38   #5071   link
Horla
Senior Member

Wat ik mij af vraag: Telenet staat er voor gekend om in januari-februari telkens te "indexeren". Zouden ze dit begin 2015 nog durven? Hen kennende is er anders weer een stijging van een paar procent.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 23:53   #5072   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Ja dat is omdat ze daar geen rechten voor hebben gok ik. Maar je kan die dingen dan weer wel opnemen.
Idd.

En opnemen enkel als Stievie op staat (niet open in background) én op die zender staat. Wat nogal zijn doel voorbij schiet.
Old 27-11-2014, 07:18   #5073   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
Idd.

En opnemen enkel als Stievie op staat (niet open in background) én op die zender staat. Wat nogal zijn doel voorbij schiet.
Doe je dat op iOS? Want hoe ik het gezien heb is, opname instellen. En als je dan Stievie open zet achteraf, dan download hij die "opname" gewoon in de achtergrond.
Old 27-11-2014, 09:15   #5074   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Suckt dat nog altijd even hard als 3-4 jaar geleden?
Nee. Met de laatste updates, Bbox3 en Decoder V5 vind ik dat precies sneller dan bij vrienden/familie met Telenet.
De tijd dat de TV merkbaar uw download zou beinvloeden is toch ook al jaren voorbij?
Qua kwaliteit lijkt BGC me ook beter dan Telenet bij de schoonpa, maar dat kan ook aan de tv liggen.
Old 28-11-2014, 10:01   #5075   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Prijsverhoging bij Telenet is hier ook zo'n kleine 4%, blijkbaar :s. Suckt wel, zeker als je al op een zwaar business abonnement zit... Dat ze maar snel hun IPv6 aanbieden aan modem only klanten ook (met een /64 subnet, voor hun business klanten met een fixed ipv4 adres).

"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 10:19   #5076   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Bon, Telenet verhoogt zijn prijzen ; en ben eveneens de 100GB kotsbeu; rest is te duur.

Ben aan het overwegen om Scarlet te bestellen (100 eur korting tot 30/11) ; FUP maar zit dan wel met 25 Mbps ipv 60.
39 eur in de maand voor TV+Internet ipv 52

Is dat nog steeds een goede keuze? (Leuven; binnen de ring)

edit: het moet wel series kunnen opnemen op de BelgacomTV; scarlet page zegt:
Quote:
Een programma bekijken en tot
2 programma’s tegelijkertijd
opnemen (niet mogelijk voor de
opname van series / bewaring:
30 dagen).
Niet mogelijk voor de opname van series?!

Last edited by Alex; 28-11-2014 at 10:23.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 13:03   #5077   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Wtf is scarlet hun probleem. Die hebben mij hier al 8 !! keer gebeld om over te stappen van telenet. Ik ga die kut snelheid echt niet gewend geraken.

Is er nergens een tool die de reële snelheid kan voorspellen ? Ik woon nu niet direct in een boerengat maar toch ook niet midden in het stad... (eerder een deelgemeente/dorp)
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 14:17   #5078   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

http://www.speedtest.net/my-result/3944456067

Centrum Gent, geen TV. Vroeger kon ge op hun website vinden welke snelheid ge zou moeten kunnen halen, maar ik vind het precies nergens terug.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 14:45   #5079   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Is er nergens een tool die de reële snelheid kan voorspellen ? Ik woon nu niet direct in een boerengat maar toch ook niet midden in het stad... (eerder een deelgemeente/dorp)
http://www.proximus.be/nl/id_cr_ints...connectie.html
Old 28-11-2014, 15:13   #5080   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Shiiit.

Quote:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 10,2 Mbps download - 927 Kbps upload
Min.: 10,2 Mbps download - 927 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 10,2 Mbps download - 927 Kbps upload
Min.: 10,2 Mbps download - 927 Kbps upload
Dat ze maar rap dat kabel-netwerk open gooien.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules