Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 10-12-2014, 14:15   #5101   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Die groepsaankoop bij proximus is allemaal goed en wel, maar hun product is wel niet echt evenwaardig. ofwel?
Voor Jan modaal is er toch geen verschil?
Ik heb Proximus en ik zou niet weten wat voor meerwaarde Telenet mij zou kunnen bieden.
Old 10-12-2014, 14:26   #5102   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Snelheid. 3mbit VS 160mbit bij mij.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2014, 14:43   #5103   link
kar
Public servant

kar's Avatar

btw, rex & rio update naar play & play more: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141210_01421888
kar is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2014, 15:26   #5104   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Play leek me even interessant, maar hun "Terugkijk TV" is blijkbaar enkel mogelijk op TV en niet op tablet.

Quote:
Je kunt voorlopig nog geen Terugkijk TV bekijken, maar je kunt op de Yelo TV-app wel checken welke programma’s je kunt terugkijken op je tv en ze er dan naartoe swipen.
Wauw, swipen. Even belachelijk als het feit dat ik sommige van mijn opnames enkel op TV kan bekijken en niet op tablet.

Ik mis Bhaalu
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2014, 18:27   #5105   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ik ben heus op de hoogte van het feit dat er een rechterlijke beslissing is. Uw uitspraak "al meerdere malen gerechtelijk bevolen, Telenet zegt "fuck off"" slaat alleen nergens op.
  1. "Al meerdere malen gerechtelijk bevolen" => onzin. Er is een uitspraak geweest, Telenet is daar tegen in beroep geweest, de rechter in beroep bevestigt het vonnis. Dat is nu eenmaal het principe van een rechtstaat, je kunt beroep aantekenen. Bovendien is cassatie ook nog een mogelijkheid. Jij laat het uitschijnen alsof Telenet al meerdere malen een uitspraak naast zich heeft neergelegd.
  2. "Telenet zegt "fuck off"" => onzin. Telenet is momenteel aan het samenwerken met het BIPT en Mobistar voor het openstellen. Doen ze het graag? Uiteraard niet. Dat betekent echter niet dat ze een beslissing van de rechter naast zich neerleggen.
Old 10-12-2014, 21:24   #5106   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Terug op Proximus

Paar weken terug steen en been geklaagd met een 35 tal personen waarvoor het belangrijk is dat ze 24/24 7/7 bereikbaar zijn aangezien die in shiften werken, over verschillende locaties wereldwijd.

Volgens IT waren we een bende aanstellers en waren onze beweringen foutief.

Kerel zo ver gekregen dat hij op mail heeft gezet dat er een besparing was van 20 000 EUR en dat we elke EUR die we zouden missen aan omzet mochten doorfactureren (we werken met SLA's, en zijn 'klant' van de interne IT)

Factuur van 2.800.000 EUR voor het missen van de bevestiging van enkele trades, Factuur van 340 000 EUR omdat een boot dit weekend 2 dagen voor anker heeft gelegen omdat er niemand van de logistiekers dit weekend bereikbaar was omdat we geen werelwijde roaming meer hebben & er op verschillende locaties geen telefoons beschikbaar zijn.

IT was not amused

Wel terug Proximus en Iphones
Teki is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2014, 22:44   #5107   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Telenet is momenteel aan het samenwerken met het BIPT en Mobistar voor het openstellen. Doen ze het graag? Uiteraard niet. Dat betekent echter niet dat ze een beslissing van de rechter naast zich neerleggen.
Wedden dat Telenet binnen X tijd Mobistar opslokt?
Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Terug op Proximus

Paar weken terug steen en been geklaagd met een 35 tal personen waarvoor het belangrijk is dat ze 24/24 7/7 bereikbaar zijn aangezien die in shiften werken, over verschillende locaties wereldwijd.

Volgens IT waren we een bende aanstellers en waren onze beweringen foutief.

Kerel zo ver gekregen dat hij op mail heeft gezet dat er een besparing was van 20 000 EUR en dat we elke EUR die we zouden missen aan omzet mochten doorfactureren (we werken met SLA's, en zijn 'klant' van de interne IT)

Factuur van 2.800.000 EUR voor het missen van de bevestiging van enkele trades, Factuur van 340 000 EUR omdat een boot dit weekend 2 dagen voor anker heeft gelegen omdat er niemand van de logistiekers dit weekend bereikbaar was omdat we geen werelwijde roaming meer hebben & er op verschillende locaties geen telefoons beschikbaar zijn.

IT was not amused

Wel terug Proximus en Iphones
Wtf doet gij van werk?
Old 10-12-2014, 23:17   #5108   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Dit ding draaiende houden onder andere, maar dan voor heel europa en alle sites. Alle logistiek, aankoop & verkoop is hier vanuit België (tot nu toe...)
Al die logistiekers zitten zowat wereldwijd.

Met Vodafone nooit geen problemen, 2GB datalimiet worldwide...
Met Mobistar continu connectieproblemen, onmogelijk te bellen in de auto, mensen van wacht onbereikbaar, 500MB limiet... **

** Uiteraard hebben we behoorlijk overdreven en het tot in het belachelijke getrokken, maar met Vodafone ging dat écht allemaal.

Last edited by Teki; 10-12-2014 at 23:40.
Old 16-12-2014, 18:28   #5109   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ondertussen toch al een 10j bij Belgacom.
Net nu ze hun prijzen verhoogd hebben, krijg ik vandaag een uitnodiging van Telenet om van hun gratis activatie te genieten. Lollers
Old 02-01-2015, 22:56   #5110   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Voor wie er aan mocht twijfelen.

Play is de DIKSTE rommel ooit. Waarom? Allemaal fijn en wel dat je programma's tot 7 dagen terug kan bekijken. Dat werkt goed, goede kwaliteit, geen problemen daarmee.
Ok je kan reklame niet doorspoelen, je betaalt tenslotte wel een maandelijks bedrag maar ok, ze willen meer verdienen, het is ze deels gegund.

MAAR, dat je je fucking programma's niet kan doorspoelen als er geen reclame is. OF NOG ERGER, dat je je fucking programma's wel kan terug spoelen, maar niet kan doorspoelen als je te ver terug spoelt, en terug hetzelfde MOET bekijken.

Fuck off Play, echt!
Old 03-01-2015, 12:33   #5111   link
PsychoFragger
Member

PsychoFragger's Avatar

Voor de telenetters hier een vraagje:

Bij familie van me met Telenet zitten ze sinds een tijdje met een probleem dat ze maar met een beperkt aantal toestellen op het internet kunnen.

Om hoeveel toestellen het precies gaat weten ze me helaas niet te zeggen (en moet nog gaan kijken bij ze) maar het is niet alleen toestellen op wifi, want als ze met een paar laptops op de wifi zitten kunnen ze ook niet meer op het internet met hun vaste pc die verbonden is via UTP met de modem zelf.

Is dit een gekend iets en valt zoiets op te lossen door er bvb een router tussen te hangen en de telenet boel bridged te zetten?

Laptop: MSI GS60 Ghost Pro (GTX 870m edition)
PsychoFragger is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2015, 15:31   #5112   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Klinkt als iets raar bij de DHCP alleszins.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2015, 16:29   #5113   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Je kunt de verbonden apparaten checken op de website van mijn telenet.

misschien een oud model router die te vervangen valt door telenet? Geen idee of ze dat zomaar doen echter.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2015, 17:04   #5114   link
PsychoFragger
Member

PsychoFragger's Avatar

Thanks voor de tip van de telenet pagina, dat wist ik niet (was al aan het zoeken hoe je zou kunnen inloggen op de modem om het te controleren).
Zat zelf ook te denken aan een ingestelde DHCP range van maar een paar toestellen (met telenet weet je nooit natuurlijk).

Voor zover ik weet staat er geen router meer, enkel de modem die ze een tijdje terug van telenet hebben gekregen, waarna rara de problemen ook zijn begonnen. Maar moet de boel daar toch eens helemaal overlopen en dan komen we er wel achter. Zoniet drop ik hier nog wel eens iets

Old 03-01-2015, 17:14   #5115   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

trek anders keer de stekker uit en steek die weer in. Of vraag hulp aan tyrael daarbij, 't kan blijkbaar moeilijk zijn
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2015, 17:30   #5116   link
PsychoFragger
Member

PsychoFragger's Avatar

Haha dat was het eerste wat ik ze al heb laten testen.

Zelf lang geleden nog voor telenet gewerkt en mag eerlijk zeggen dat ik wel kennis heb van netwerken. Vandaar ook dat heel het probleem me gek overkomt en niet iets is wat ik direct kan plaatsen.

Old 07-01-2015, 09:41   #5117   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

In ons nieuwe huurhuis zou ik graag Telenet hebben.

De huidige huurder heeft Belgacom. Telefoonlijn komt in de berging binnen, hier hangt dan ook de modem voor Belgacom.
De coax aansluiting ligt in de woonkamer en spijtig genoeg niet aan de plek waar de televisie zou komen. Als ik Telenet wil zou de basisaansluiting dus aan de zetel moeten komen. Wat niet echt "proper" is.

Zijn hier alternatieven voor? Kan die basisaansluiting op een manier ergens anders gelegd worden?
SkY is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2015, 11:53   #5118   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Ze hebben coax ook bij om die tot een max aantal meters te verlengen. Maar geen idee wat de maximum tegenwoordig is dat ze gratis mogen bijleggen bij installatie.

Niets houd u tegen dat zelf te verleggen.
Old 11-01-2015, 17:44   #5119   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmm het begint toch een beetje zuur te worden, ik dacht dat ik mijn nas op 1Mbit upload had gezet tijdens de telenet piekuren, maar dat was blijkbaar niet het geval waardoor ik ocharme 350Gb had geupload & nu nog 2 dagen op smallband zit.

Voor 73 EUR/maand wil ik me over dat soort prul écht geen zorgen meer maken.

Dat is toch de 3e keer ofzo dat ik op smallband terechtkom op een paar maand tijd.
En die 10 Mbit upload begint me ook hoe langer hoe meer te storen.

Nu er meer zaken in de cloud gaan begint dat echt wel nipt te worden.
Tijd voor 500Mbit down / 50 Mbit up aan 75 EUR.
Old 11-01-2015, 17:58   #5120   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Pakt u fluo. 2TB limiet, geen zever met smallband. Voor ongeveer dezelfde prijs.
Talos is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules