Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 05-02-2011, 21:49   #3561   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Iemand nog ervaring met Dommel dat tussen 4 en 5 offline is? Ik heb dat nu al in de laatste 2 maanden élke keer als ik rond 4u nog wakker ben, dat het down is. Soms 10 minuutjes, één keer meer dan een uur.
Dat kan toch niet zomaar? Dat is nu geen probleem dat een grote demographic treft, maar toch.

Edit: Heb het 3 of 4 keer waargenomen.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 22:21   #3562   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

is dat toevallig niet het tijdstip dat de modem reconnect?

Misschien kan hij niet direct verbinding maken, je moet eens zien (indien mogelijk) naar uw verbindingstijden.
Old 07-02-2011, 11:07   #3563   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

ook al verschillende keren tegengekomen met mijn dommel lijn ergens diep in de nacht, wel nog nooit op het uur gelet.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2011, 13:14   #3564   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb idd ook hetzelfde probleem. Als ik om 4u20 nog even online wil gaan voor ik naar het werk ga, ligt het ook plat
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 00:40   #3565   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Dat kan toch niet zomaar? Toch niet structureel? Ik heb niets tegen "jongens, we gaan wat maintenance doen aan onze infrastructuur, de komende week liggen we elke dag tussen 4 en 5 even plat, excuses voor het ongemak", maar de eerste keer dat ik het opmerkte was in november ofzo. Als ik de klantendienst van Dommel ondertussen niet al zo goed kende, ik zou een klachtenmail sturen. Keer TIK ofzo informeren?
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 07:02   #3566   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik ben ondertussen overgeschakeld op fibernet60, mijn uploadsnelheid is OK, maar mijn downloadsnelheid ligt toch een stuk lager als de meesten hier!

edit: via wifi getest, dat kan natuurlijk niet snel zijn. Dit is via kabel, al wat beter (maar nog niet wat het zijn moet):
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 11:33   #3567   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Via utp, was dat rechtstreeks op de modem of nog achter de router?

Last edited by Mr. Santa; 08-02-2011 at 11:37.
Mr. Santa is online now   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 11:36   #3568   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Nog achter de modem, via een Linksys E2000
Old 08-02-2011, 11:37   #3569   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Sorry, ik bedoelde dus "nog achter de router", stom van me.

Maar probeer dezelfde test dan eens rechtstreeks op de kabelmodem, gewoon om zeker te zijn.
Old 08-02-2011, 12:03   #3570   link
zinno
Senior Member

Bij mij werkt mijn router ook beperkend, te tam om er op het moment iets aan te doen.

OT, heel het weekend zonder internet gezeten omdat mijn modem plots een 172.x.x.x adres kreeg van de Telenet DHCP, klantendienst gebeld, heel vriendelijke mens aan de lijn die er helaas ook niets aan kon doen want "dat is voor de backoffice en die werken niet in het weekend" FFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU
zinno is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 13:43   #3571   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ik ben ondertussen overgeschakeld op fibernet60, mijn uploadsnelheid is OK, maar mijn downloadsnelheid ligt toch een stuk lager als de meesten hier!

edit: via wifi getest, dat kan natuurlijk niet snel zijn. Dit is via kabel, al wat beter (maar nog niet wat het zijn moet):
Wireless G of N?

Als het G is is 24Mbit nog veel en zowat het maximum mogelijke. Als het N is is dat traag, dan heb je ofwel een probleem met de netwerkkaart die de volledige snelheid niet haalt en dus bottleneck is ofwel een slecht signaal.
Ik denk dat ik met expressnet 30Mbit al evenveel haal als gij over wifi N.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 08-02-2011 at 13:48.
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 13:51   #3572   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Heu, router staat op mixed, en ik vermoed dat een macbook pro wel Wireless N ondersteunt ?

Maar ik was vergeten dat er ook nog een powerline adapter tussen mijn modem en router zat, dus daar zal het wsl wel aan liggen. Ik heb net eens rechtstreeks op de modem getest, en dan is het resultaat perfect:
Old 08-02-2011, 16:42   #3573   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Wifi zal de boel al wat vertragen, idem voor powerline, dus niet te verwonderen dan. 85Mbit powerline adapters gaan in de praktijk ook nooit 85Mbit halen.
Old 08-02-2011, 17:19   #3574   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Iemand die nog weet hoe snel Turbonet gaat? We hebben dat hier, maar daar is blijkbaar niets meer over te vinden.
Old 08-02-2011, 17:38   #3575   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

30
Old 08-02-2011, 18:07   #3576   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Wifi zal de boel al wat vertragen, idem voor powerline, dus niet te verwonderen dan. 85Mbit powerline adapters gaan in de praktijk ook nooit 85Mbit halen.
Ik heb ook nog ergens een setje Belkins liggen, misschien zijn die beter. Morgen eens testen.
Old 08-02-2011, 18:42   #3577   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
30
nice, 61 euro/maand voor 30Mbps, blijkbaar dat ik dan beter overstap naar fibernet 40.
Old 08-02-2011, 19:22   #3578   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ik heb ook nog ergens een setje Belkins liggen, misschien zijn die beter. Morgen eens testen.
mijn 200Mbit Belkins halen 50Mbps constant. dus bijna, maar net niet

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2011, 08:16   #3579   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by DivineOne View Post
nice, 61 euro/maand voor 30Mbps, blijkbaar dat ik dan beter overstap naar fibernet 40.
Houd er wel rekening mee dat turbonet onbeperkt is en fibernet 40 ne limiet heeft van 100GB/maand. Als ge minder dan 100GB/maand downloadt heeft het natuurlijk geen zin om zoveel te betalen.
Old 10-02-2011, 15:21   #3580   link
.fanny
Banned

ik wil terug naar telenet. hoe lang duur het ongeveer voor die cocksuckers een verbinding komen leggen?

reden:

vlak voor nieuwjaar was ik meer dan een maand uithuizig, en ik heb op die manier 2 rekeningen van dommel over het hoofd gezien. resultaat: ze sluiten mij af. niet gewoon 'geen internet meer tot ge betaalt meneer', neen, een volledige opzegging van de service. vond ik wat drastisch, maar ik was in fout, dus ik betaal de achterstallige maanden. vijf dagen later bel ik terug en vraag ik "ik heb betaald, gooien jullie de lijn terug open?" waarop het antwoord "oh maar meneer u moet eerst ook nog een heractivatiekost betalen van 130 euro, pas als wij die som hebben ontvangen kunnen we uw lijn heractiveren". leek me nodeloos veel geld, maar soit, geld zat dus ik schrijf dat over en ik herinner het mij nog dat het een zaterdag tegen nieuwjaar was. maandag ten laatste de dinsdag daarop zou het erop moeten staan, right? wrong. ik bel die dinsdag of ze het geld zien staan en of ze kunnen heractiveren. "we zien het geld niet, hebt u de juiste gestructureerde code gebruikt?" (ik zal voor het gemak en niet zoveel te moeten typen naar dit antwoord van dommel in de toekomst verwijzen als 'pijp me ene'), "neen ik ben een gehandicapte die niet kan copypasten, zeker heb ik de juiste code gebruikt..." (dommel stuurt haar rekeningen per e-mail). "vandaag of morgen zal het erop staan meneer".
de dag erna ik bel terug, de operator antwoordt met "pijp me ene". "grappig dat zeiden jullie gisteren ook... soit, ik zal morgen nog maar eens proberen. (gesteld dat het er uiterlijk woensdagavond opstond, wat in principe mogelijk is).
donderdag ik bel, ze zeggen pijp me ene. ik verlies geduld.
vrijdag ik bel, ze zeggen pijp me ene.
de maandag daarop, pijp me ene.
dinsdag, pijp me ene.
woensdag, pijp me ene
donderdag, pijp me ene
vrijdag, pijp me ene
maandag pijp me ene
dinsdag pijp me ene
woensdag, "ja we hebben de som gevonden en geregistreerd". op dit punt had ik al een paar keer het woord cocksucker laten vallen en zulks meer, die vuile hoerezonen hadden er dik twee weken voor nodig om een betaling terug te vinden. de boekhouding wordt daar bijgehouden op kleitabletten ofzo. nu soit. het gaat nu in orde komen, right? wrong.

krijg ik een mail twee dagen later dat mijn betaling geregistreerd was en dat ze 'de dienst' gingen uitvoeren. (die hun mails staan trouwens vol bezittelijk voornaamwoord fouten, nooit gehoord van het verschil tussen u en uw daar bij dommel). in die mail stond ook dat het afhankelijk van 'de dienst' twee tot tien werkdagen kon duren. vuile cocksuckers, nog tien dagen waarschijnlijk. na tien dagen nog niks. ik bel. "ja u krijgt een mail nog waarin een datum staat dat de heractivatie wordt uitgevoerd"... "ik heb die mail al gehad dikke cocksucker, en het was uiterlijk 10 dagen, we zijn er al tien verder, what the fuck". die antwoord "oh maar in het geval van een heractivatie kan het wel langer duren dan tien dagen hoor". "allez gij? het is al dik een maand geleden sinds ik betaald heb..."
20 dagen gaan voorbij, ik bel "hoe lang duurt het precies voor ik die mail ga krijgen waar in staat wanneer ze gaan heractiveren?" die zegt "een aantal weken meneer". "een aantal?", die "ja een aantal meneer". ik "kunt u vager zijn? wat is een aantal? we hebben er al drie gehad, is het mogelijk dat een aantal 100 is? of vijf of iets daartussen of wat? hebt u een flauw idee van de richting, het hoeft niet exact, maar een gemiddelde ofzo?" het antwoord komt "een aantal meneer".

rage.

dat is ondertussen al een week geleden. dus een dikke maand en twee weken later heb ik niet eens de mail waarin staat wanneer ze het gaan 'heractiveren', ondanks dat ik wel al de kost heb betaald, evenmin is daar ook maar 1 kloot die een flauw idee heeft wanneer die mail gaat komen, of wat 'een aantal' betekent.

welke fucking cocksucking hoerezoon was dat hier die mij dommel heeft aangeraden? ik kom u gewoon keihard in elkaar slaan, daarna steek ik uw huis en dat van al uw vrienden in brand.

maderfakking cocksucking hoerezonen.

hoe pakt een mens zoiets aan? kan ik het beter afbollen naar telenet? moet ik daar op kantoor dommel eens langsgaan met een advocaat? of met een paar zuid amerikaanse kompanen die schuin achter mij staan. of wat?

wat cocksuckers? wat? heb ik te vaak cocksucker gezegd tegen die cocksuckers, heb ik nu een vlagje achter mijn naam in de database van "deze gebruiker noemt ons cocksuckers, nu krijgt hij geen internet meer" zoiets?

maderfak!

chance dat hercule de nobele edelman hier mijn buurman is komen haxen, anders zat ik hier al van voor kerstmis zonder internet, en zoals acku zei "internet is zoals water". dat nu ook weer niet, maar ik mail wel redelijk wat af, ik zoek wel behoorlijk wat op, en die cocksucking buurman zijn verbinding blijft om de zoveel keer gewoon keihard hangen. om er nog maar over te zwijgen dat ik geen sf4 meer kan spelen omdat dat lagt gelijk een maderfakker.

aaah.

dus telenet. hoe lang duurt dat? zij hebben nu ook een limietloze verbinding heb ik begrepen? daar lijkt de bestaansreden van dommel gewoon keihard mee te vervallen.

nu telenet aan het bellen. benieuwd hoelang het duurt eer ik daar iemand aan de lijn heb. ik wou al zeggen "bij dommel pakken ze meteen op", maar ze pakken daar alleen op om te zeggen dat ge hun ene kunt pijpen. geen wonder.

Last edited by .fanny; 10-02-2011 at 15:50.
.fanny is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules