Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 13-05-2007, 20:10   #21   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sine Metu View Post
Inderdaad. Ik ben weer enorm ah twijfelen. Mja, mijn eerste gedacht was eigenlijk de Canon EOS 350D. Maar ondertussen is er de 400D... Dan toch ne keer beke over nikon gaan informeren en hoorde ik zo'n goede kritieken over de D40. En dan iemand die met dat voorstel doet van de D70. Sowieso moet ik ook eerst voor een kitlens gaan als ik een nieuw toestel koop. 't Voordeel van de 2e hands D70 is dat er al een goeie (zoom)lens bij is. En dat voor die prijs... mja, het toestel is al een jaar oud... grrrrrr! En ik wou morgen beslissen... Maar dat zit er precies nog niet direct in!
Een body zou ik nooit 2e hands kopen. De technologie gaat te snel. De D40 zal op vele vlakken beter zijn.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2007, 20:47   #22   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

niets mis met tweedehands. maar ze zou wel beter een recentere camera kopen ja
Old 13-05-2007, 21:58   #23   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

mijn minolta 5D heb ik 2de hands gekocht...was een anderhalf jaar oud. Absoluut niets mis mee, zoals je kan zien aan m'n fotos. Ok het is 'maar' 6.1Mpixel, maar dat is meer dan genoeg zolang je niet zwaar gaat zitten vergroten

technologie gaat snel, maar als je ook een beetje aan centjes denkt is 2de hands zeker en vast het overwegen waard...voor zowel body als lens als flitser als...

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 19:01   #24   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

6MP is voor een 'gewone' fotograaf meer dan genoeg. Nikon heeft bij de instap dslr's lang de 6MP grens vast gehouden. Uiteindelijk is het aantal MP een serieuze hype geworden. Veel mensen kijken niet meer naar de lens, body, ... maar naar het aantal MP.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 19:38   #25   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

MP tellen is inderdaad voor noobs, ruis en scherpte tellen meer
Old 14-05-2007, 20:00   #26   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ik betwijfel dan meteen ook of er daar echt wel mensen naar kijken. Bij de digicampjes, cava, maar als je een DSLR gaat kopen en besloten hebt om en langs de 1000 euro neer te tellen, dan heb je normaal verstand genoeg van die beestjes om te weten dat mp's niet echt prioriteit zijn.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 20:01   #27   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Ik betwijfel dan meteen ook of er daar echt wel mensen naar kijken. Bij de digicampjes, cava, maar als je een DSLR gaat kopen en besloten hebt om en langs de 1000 euro neer te tellen, dan heb je normaal verstand genoeg van die beestjes om te weten dat mp's niet echt prioriteit zijn.
Als je meer dan 1000 euro gaat neertellen, dan weet je dat het aantal MP wel snor zit.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 20:06   #28   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Idd, wat ik bedoelde is dat je selectie nauwelijks gebaseerd zal zijn op het doorbreken van die 10, 12, 15mp barrière. Ik vermoed dat digitaal al wel een tijdje de film aan het overheersen als het aankomt op precisie. En vanaf dat het geval is geworden, hebben toch weinig mensen te klagen?

De omgang met ruis op hoge ISO waarden. Daar moet je nu naar kijken. Wanneer ga ik op 6400 kunnen schieten zonder een kruimeltje oneffenheid in mijn zwart?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2007, 22:52   #29   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Vergelijking:
http://www.dpreview.com/reviews/comp...n_d70&show=all

Als je nog geen lenzen hebt, zou ik toch eens naar Canon kijken ze. De cashback acties zijn best goed en een 400D is sowieso een héél goede instap SLR. Body's houden ook hun waarde vrij goed. Ik zou mijn 20D wel eens willen upgraden en denk dat ik daar nog best mooie som voor kan krijgen.

Ik zie gewoon bijna geen verschil tussen de D40 en de D70. Dan koop ik mij toch liever een nieuwe camera dan ene van een jaar oud!
Old 16-05-2007, 21:51   #30   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

het is algemeen geweten dat een D70 nauwelijks beter doet dan een D50. Grote voordeel van een D50 is dat hij veel draagbaarder is.
D40 is een perfect en knap beginnerstoestel MAAR (dikke maar) een groot nadeel is het feit dat de scherpstelmotor bij de D40 op de lens zit ! Hierdoor wordt er enorm in prijs bespaard, wanneer je later een nieuwe lens koopt ben je verplicht eentje te kopen met scherpstelmotor op... toch best wel een dik minpunt imo...

ik zou voor geen van beiden gaan en wachten op een model daartussen (iets ala D50) wat de voordelen van d40 (kleinheid) combineert met de voordelen van D50/D70/D80 (lenzen compabiliteit, iets betere kwaliteit, etc) De d50 kan je nu trouwens voor spotprijsjes in de winkel kopen, koop de body en een betere lens dan de kitlens en je bent denk ik 'serieus' gesteld.

Er zijn trouwens nog andere goeie merken hoor... Sony (alpha) en Pentax hebben beide zeer degelijke toestellen die kunnen concurreren. Canon 350D is ook een optie, maar is prijs/kwaliteit op dit moment toch een beetje te duur (is al ff oud en prijs is niet ZO spotgoedkoop)

Last edited by Unzip Attack; 16-05-2007 at 21:58.
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2008, 17:59   #31   link
fotografie-de-liemer
Junior Member

dus jij zegt dat de D40 beter is als de D70

verklaar je nader

Angeliek

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
D70 is ietwat oud, koop beter een D40 zou ik zeggen. dgitiale camera's altijd zo recent mogelijk kopen, ruis en dergelijke verbeteren er met het jaar mee
fotografie-de-liemer is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2008, 18:24   #32   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

D40 mag dan wel een marktsegment lager zitten dan de D70, er zit zoveel jaren verschil tussen die twee cameras. de D40 zal beter dynamisch bereik hebben, minder ruis, betere kleuren, snellere verwerking, etc. jammer dat de D40 geen eigen AF motor heeft.

veel mensen twijfelen blijkbaar tussen een D40 en een D70. dan ga je toch beter voor een D40 met garantie op, dan voor één van de eerste DSLR's (die kinderziektes had en mij ook minder betrouwbaar lijkt)

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules