Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 25-02-2007, 16:29   #21   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
PROTIP: diffuser bricoleren + flitsen met slow sync op je rear curtain
uhmmm ok

Quote:
snelle lens en je ISO waarde wat verhogen zullen ook helpen
yah de lens was wat het probleem. bangelijk ding, maar erg snel is ze niet. Ik heb m'n ISO zitten switchen tussen 800 en 1600... lager dan dat ging echt niet en 3200 is veels te veel ruis.

thx for the tips god knows i need them

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 17:11   #22   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

50mm 1.8's zijn ideaal. licht, goedkoop, helder,... maar op een digitale camera is je focale lengte *1.5 of *1.6, wat em iets te tele maakt als allround lens voor optredens. breedhoeken zijn beter, maar duurder en minder lichtsterk.
Old 26-02-2007, 13:57   #23   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
Sir yes sir

trouwens sry da'k gisteren bij het doorgaan geen goeiendag ben komen zeggen. Ging 'ff' m'n gerief thuis leggen maar ben blijven plakken in't eerste café op de weg...
Mercikes voor de foto's en gene stress van dat goeiendag zeggen, vond het wel gezellig om u er eens tegen het lijf te lopen.
Old 26-02-2007, 14:03   #24   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

16 maart op dezelfde plek beatbox-battles met gratis inkom

ikzeggetmaar

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 26-02-2007, 14:18   #25   link
.fanny
Banned

shit wannes. foto's van negers, van spookstadjes, van ouw bomma's en vogelkoppen en zelfs van friggin voetballers, modder en rode houte banken.
maar een lekker wijfje? homaar! voor zulke geinigheden heeft wannes zich geen camera van duizend euro aangeschaft!

serieus nu, iso schmiso, al die technische bullcrap maakt uw foto voor geen meter. wat je fotografeert is honderd keer zo belangrijk.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2007, 14:38   #26   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

een druppel geduld mijn beste. het is nog vroeg op de dag

Old 28-02-2007, 15:53   #27   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Moohaa wandelingske in't stad, spontaan fotowinkel Grobet binnengewandeld en 5 minuten later buitengestapt met een tweedehands 50mm 1.7

40€ en 3mnd garantie. bargain

Old 04-03-2007, 16:06   #28   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Meer foto's!
Old 04-03-2007, 18:06   #29   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Moohaa wandelingske in't stad, spontaan fotowinkel Grobet binnengewandeld en 5 minuten later buitengestapt met een tweedehands 50mm 1.7

40€ en 3mnd garantie. bargain
grobet ftw, nog nooit hun tweedehands materiaal gecheckt. wanneer ik hun keldertje betreed krijg ik op slag een erectie van hun aanbod in labomateriaal.

indien het een AF is, is dat wel een goeie prijs
Old 04-03-2007, 19:26   #30   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Yep AF enal

Quote:
Meer foto's!
Yes Ma'am

beetje random bomma's, kleine makakken en marktkramers...het leven zoals het is

Old 04-03-2007, 19:26   #31   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Old 04-03-2007, 23:51   #32   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

de laatste foto vind ik wel cool. de rest is nogal gewoontjes... imho...
Old 05-03-2007, 00:13   #33   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Klein krullebolleke: goed onderwerp maar fototechnisch waarschijnlijk niet zeer goed.
Rennend meisje: very nice, ik hou wel van mensen in actie. Dan denken ze niet aan hoe hun gezicht eruit ziet, actie en expressie vormen een geheel.
Pineapple man: wederom, waarschijnlijk deftig onderwerp maar technisch zwak.
Conehead: kan mijn opinie niet in woorden zetten, maar 't was niet positief
Compositie met lijnen en ijzeren dingen: mooie kleuren en lijnen maar geen onderwerp
Bomma met hoedje: beetje zelfde opmerking als Pineapple man
Alleen op het dak: Nice, leuk onderwerp, als ik zoiets kan kieken, dan zou ik tevreden zijn.

Fotografie is in de eerste plaats techniek. Keuze van onderwerp en compositie zijn even belangrijk maar kunnen geen expressie vinden zonder de techniek. Persoonlijk ken ik weinig van techniek en reken ik op de kwantiteit. Ik neem liever tien shots van iets in de hoop dat ik de belichting op één van die tien toch een beetje juist heb. Wannes, compositie en onderwerpskeuze heb je zeker, dat weet ik al langer. Techniek kun je leren.

Keep on postin' em...
Old 05-03-2007, 06:24   #34   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

beetje wat Belgatom zegt, je "zien" is al enigszins ontwikkeld en je bent wel op de goede weg. die jongen met zen diabolo vind ik nog de beste
Old 05-03-2007, 08:37   #35   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Yah die techniek is gene kinderkak. Ik maak er wel een ere-zaak van om m'n toestel heel de tijd op de M-stand te laten staan. Volledig manueel dus. Waarschijnlijk komen er mooiere fotos uit als ik hem de boel automatisch laat arrangeren zodat ik enkel op het knopje moet duwen, maar ja daar leert een mens niets van.

Het is alleszins keiplezant om te doen...met andere ogen naar uw omgeving kijken enzo..

Old 05-03-2007, 08:54   #36   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
He's doing it wrong!
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2007, 18:01   #37   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Waarmee verklein je je foto's, wannes?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2007, 18:49   #38   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

imre

Old 05-03-2007, 19:43   #39   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ik zou je toch aanraden een beetje fatsoendelijke software te gebruiken. Je foto's tonen veel leukigheid en gaan zeker de goeie richting uit, maar ik vind het vreselijk van te zien hoeveel detail een slechte resizing kan teniet doen. Een ImRe of een andere image resizer die en masse fotootjes kunnen verkleinen zijn allemaal heel fijn als je het over onnozele kiekjes hebt waarbij je niet op detail wilt letten. Echter met een SLR van 700 euro en daar een berg geld aan lenzen bij doe je al je scherpte en detail teniet door dit soort prutsen te gebruiken.

Gebruik PS of, indien het gratis moet zijn, Irfanview. Beide hebben zeer goede resizers steken. Voor het massale gros foto's waar je niet al te veel aandacht aan besteed mag je zeker een ImRe gebruiken, maar als je ze mooi vindt en wilt presenteren, dan doe je dat beter met een fatsoendelijk prog. Het maakt écht wel verschil uit. Zowel in kleur als in scherpte.

Bijgevoegd een voorbeeldje wat een verschillende resize kan doen met een foto. En dit is nog allemaal met photoshop - en 1 keer paint =) - waardoor ik het punt van saven naar een niet-lossless bestandsformaat nog niet eens aankaart.

http://cmdstud.khlim.be/~cvandepoel/..._resizevgl.png

Er is toch al duidelijk te zien dat er een zeer groot verschil is tussen alle resizers.

Dus wat ik bedoel is eigenlijk: Die honderden overbodige stockfoto's die je hebt mag je gerust met een progje doen dat en masse kan resizen, maar als je een foto hebt die je mooi vindt, maak je éérst eventueel aanpassingen aan uitsnede, contrast, huppeldepup, en daarna resize je ze met een goede resampling. Irfanview (lanczos) of photoshop (bicubic). Het maakt echt wel verschil in je eindresultaat.

Ten slotte: PS heeft meer dan 1 resizer, als je zoekt wat de beste is, moet je ze allemaal maar eens proberen en het resultaat evalueren.

Dikke zoen. =)
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Last edited by Sepulfly; 05-03-2007 at 19:52.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2007, 19:55   #40   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

't is wel waar, sepul, de ruis/compressie in je foto's is duidelijk zichtbaar

JPEG 85% compressie en een goed algoritme volstaan hier.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules