Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Closed Thread

Thread Tools
Old 29-06-2007, 10:35   #1   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

D200 lenzen

Ik ben van plan een Nikon D200 te kopen en vroeg me af of iemand een idee heeft van degelijke lenzen voor dit toestel. Liefst voor portret fotografie en cultuur(steden, musea, ....). Moet zich niet beperken tot 1 lens. Alvast bedankt.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 10:43   #2   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=2544
Lion is offline  
Old 29-06-2007, 10:49   #3   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Lenzen verschillen toch voor een D40 en een D200? Een D40 is toch beperkter en bijgevolg kunnen bepaalde lenzen op een D200 een meerwaarde geven terwijl ze dat niet doen op een D40. Of vergis ik me hier in?

En een D40 heeft geen 'motor' in de body.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 12:00   #4   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Awoujol View Post
Lenzen verschillen toch voor een D40 en een D200? Een D40 is toch beperkter en bijgevolg kunnen bepaalde lenzen op een D200 een meerwaarde geven terwijl ze dat niet doen op een D40. Of vergis ik me hier in?

En een D40 heeft geen 'motor' in de body.
Die thread is voor 'objectieven' in het algemeen awoujol
Edit: en lenzen geen meerwaarde geven aan de D40? Tzijn wel de lenzen die het doen he, voor elke body. Uw body is 2x duurder, maar ge gaat geen mooiere foto's maken hoor.

Last edited by Lion; 29-06-2007 at 12:04.
Lion is offline  
Old 29-06-2007, 13:26   #5   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Die thread is voor 'objectieven' in het algemeen awoujol
Edit: en lenzen geen meerwaarde geven aan de D40? Tzijn wel de lenzen die het doen he, voor elke body. Uw body is 2x duurder, maar ge gaat geen mooiere foto's maken hoor.
Als ik geen mooiere foto's ga maken, waarom brengen ze dan in de eerste plaats een duurder en beter toestel uit? Ik heb momenteel een D50 en heb voor tal van redenen nood aan een D200.

Heb je trouwens al eens foto's vergeleken getrokken met dezelfde lenzen op een D200 en een D50? Denk toch wel een verschil te zien.

Last edited by Awoujol; 29-06-2007 at 13:30.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 13:51   #6   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Als ik geen mooiere foto's ga maken, waarom brengen ze dan in de eerste plaats een duurder en beter toestel uit? Ik heb momenteel een D50 en heb voor tal van redenen nood aan een D200.

Heb je trouwens al eens foto's vergeleken getrokken met dezelfde lenzen op een D200 en een D50? Denk toch wel een verschil te zien.
en toch hangt het allemaal af van degene die de foto's trekt. Ik kan u 100den foto's tonen getrokken met D50 die een pak beter zijn dan D200 in soortgelijke situatie. Tis niet omdat ik de duurste penselen koop, dat ik ook prachtig kan verven. Natuurlijk moest ik prachtig kunnen verven, dan zullen dure penselen mijn werk nog beter in de verf zetten. Toch een nuance die op vlak van fototoestellen zeer vaak zwaar wordt misbegrepen.

Zodus om kort te antwoorden: als je uit je D50 geen pareltjes krijgt, vergeet dan maar dat ze met een D200 er wel zullen uitrollen. lukt dat wel, kan je natuurlijk overwegen om een D200+serieuze lens te kopen.
Unzip Attack is offline  
Old 29-06-2007, 13:53   #7   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
10mp vs 6. Meer snufjes. Motor in het body. Dat maakt het allemaal duurder.
Lion is offline  
Old 29-06-2007, 13:54   #8   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
en toch hangt het allemaal af van degene die de foto's trekt. Ik kan u 100den foto's tonen getrokken met D50 die een pak beter zijn dan D200 in soortgelijke situatie. Tis niet omdat ik de duurste penselen koop, dat ik ook prachtig kan verven. Natuurlijk moest ik prachtig kunnen verven, dan zullen dure penselen mijn werk nog beter in de verf zetten. Toch een nuance die op vlak van fototoestellen zeer vaak zwaar wordt misbegrepen.

Zodus om kort te antwoorden: als je uit je D50 geen pareltjes krijgt, vergeet dan maar dat ze met een D200 er wel zullen uitrollen. lukt dat wel, kan je natuurlijk overwegen om een D200+serieuze lens te kopen.

Dat is ook de theorie die ik hier al vaak verkondigd heb. Het is nog altijd de persoon die het moet doen. Maar op een bepaald moment verlang je meer van een toestel en dat kan bij instapmodellen soms nog al eens 'problemen' geven, vandaar de aankoop van een D200. Nu, dat is niet van belang hier. Thread mag dicht van mijn part, zal vraag wel in andere thread stellen.

Merci alvast voor de info.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 13:54   #9   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
D40x heeft ook een deel van die snufjes en de D80 ook.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 14:15   #10   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
D40x heeft ook een deel van die snufjes en de D80 ook.
Je sais. Die is dan ook een pak duurder dan de gewone D40. Ik ben een beginner he
Lion is offline  
Old 29-06-2007, 14:21   #11   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Je sais. Die is dan ook een pak duurder dan de gewone D40. Ik ben een beginner he
Voila, ideaal. Ik heb me ook een D50 aangekocht om wat meer van DSLR's en fotograferen onder de knie te krijgen. Altijd handig dat er betaalbare instaptoestellen zijn.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 14:35   #12   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
D50 heeft ook "motor" in body, een zeer stomme richting die Nikon sinds D40 op dat vlak uitgaat imo...
Unzip Attack is offline  
Old 29-06-2007, 14:44   #13   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
D50 heeft ook "motor" in body, een zeer stomme richting die Nikon sinds D40 op dat vlak uitgaat imo...
Vind het ook een rare keuze, zeker nu het alternatief met een motor al redelijk duur is: D80.
Awoujol is offline  
Old 29-06-2007, 14:56   #14   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Vind het ook een rare keuze, zeker nu het alternatief met een motor al redelijk duur is: D80.
idd, dat excellent instapmodel dat de D50 was (waar je nadien als je meer verlangt en betere lenzen koopt nog mee verder kunt), is er op dit moment niet meer bij Nikon. Wat zeer jammer is... De D80 daarentegen is te duur voor veel beginnende gebruikers, een spijtige zaak.
Unzip Attack is offline  
Old 29-06-2007, 16:34   #15   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Op aanvraag closed.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules