Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-04-2016, 09:15   #241   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Kon het niet laten , gisteren toch maar de Wiki geraadpleegd, wel alleen voor de zones die ik al gedaan heb, redelijk wat items gemist. En vooral die +% souls ring.

Straks al die items ophalen
Old 19-04-2016, 09:46   #242   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Gisteren crash gehad op ps4 tijdens boss fight wel.
Heb zelf veel bugs gezien in Cathedral of the Deep gisteren. O.a. twee trappen waar ik niet naar beneden kon omdat mijn peetje begon te zweven, en een soort mini-boss waarvan ik het erg bizar vond dat hij niets dropte en die na wat research dus inderdaad een ring zou moeten hebben gedropt. Best wel kut, want die ring zag er min of meer handig uit voor bepaalde builds.
andu is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 10:12   #243   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Dat spin achtig geval in een grijsblauwe vierkante kamer achter een altaar ?
Old 19-04-2016, 10:36   #244   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Pfff, 4 uurtjes gespeeld ingame en zit nog altijd aan de High Wall ofzoiets. Ben maar uit miserie verder Destiny beginnen spelen. Lol. Ben nen noob in DS. Morgen komt Ratchet & Clank, misschien dat dit wat minder stress teweeg brengt.

Kan u alleen maar aanraden om niet te plooien. Vorige week zat ik ook met het gedacht om te stoppen en te wachten op Rachet & Clank omdat het voor geen kloten ging. Maar kijk nu, 8u gespeeld op 2 dagen en zit mij zelf wat op te jagen op mijn werk omdat ik wil verder doen.

Eens het klikt is het dus echt wel zwaar de max.
Old 19-04-2016, 11:03   #245   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik dacht dat gisteren patch 1.04 was? Bij mij download er niks.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 11:05   #246   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik bekijk hier een playthrough van een stuk waar ik vast zit en die kerel suckt gewoon nog duizend keer harder als mij en sterft minder snel met minder vigor. The fuck is this
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 11:34   #247   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Kan u alleen maar aanraden om niet te plooien. Vorige week zat ik ook met het gedacht om te stoppen en te wachten op Rachet & Clank omdat het voor geen kloten ging. Maar kijk nu, 8u gespeeld op 2 dagen en zit mij zelf wat op te jagen op mijn werk omdat ik wil verder doen.

Eens het klikt is het dus echt wel zwaar de max.
Zal proberen, morgen zal ik wellicht wel wat R&C spelen. Opgeven doe ik nog niet, alleen heb ik nog geen echt lange speelsessie gedaan, was 2 keer 2 uur dat ik DS3 heb gespeeld.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 12:39   #248   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

High Lord Molnir ook down. Na nog geen 10 pogingen met 1 estus charge. Het valt mee als je weet wat je moet doen, maar moet het vooral vrij snel doen.

Maar wat een kut bossfight. Weer een hoop gekloot met de camera omdat het zo`n grote boss is. En dan nog eens al die adds, dus camera switcht continu.

''Hallo mijn naam is Miyazaki en mijn geheime ingredient voor frustrerende bossfights zijn adds''
Old 19-04-2016, 12:48   #249   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Grr ik zie het hier even niet meer zitten.
Al minstens de 60ste keer dat ik herstart aan een bonfire op high wall. Ik geraak altijd wel een klein beetje verder, maar op die manier ben ik nog 3 jaar bezig.
Ik sukkel vooral nog verschrikkelijk met die grote knights met tower shield en spear. Ik speel zelf knight; hoe doe je dat? Gewoon sidesteppen om langs achter te kunnen pakken lukt gewoon nooit, en dodgen is ofwel te traag, ofwel ben je dan uit range om terug te slaan. En de helft van mijn blocks gaat hij gewoon los door.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 13:11   #250   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Knight , hoeveel equip load heb je ?
zoveel te hoger dat percentage zoveel te trager jij bent hee.
Old 19-04-2016, 13:23   #251   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Als die door uw block gaan is het omdat uw stamina op is. 'k Ben zelf warrior aan het easy moden en het komt op niet meer neer dan hun eerste aanval blocken en dan 2 keer slaan terwijl ze gestaggered zijn. Dat is mijn "strategie" bij 99% van de vijanden.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 13:42   #252   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
met die grote knights met tower shield en spear. Ik speel zelf knight; hoe doe je dat?
Dodgen tot je ze ziet blocken, naar toe lopen, forward + r1 voor kick, zwaard in zijn gut voor CRITICAL DAMAGES.

En wat rollen betreft, als je een roll naar links of rechts doet met lock on, dan ben je toch niet uit range yo, is een strafe roll.
Old 19-04-2016, 13:51   #253   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Bij hard hitters zou block pas je allerlaatste optie moeten zijn. Ontwijken is pakken beter.
Je stamina kwijt zijn is vaak nog erger dan health kwijt zijn.

@Exreey, gebruik de omgeving.

specifiek voor die vijanden , als je dat stuk waar die vette mob rond die fontein wandelt verlaat, kun je meteen naar rechts, trappen op (staat een archer mob), dan weer meteen naar rechts (u-turn)
Daar kun je weer trappen op, je bent dan eigenlijk boven die eerste trappen. En je kan van dat verhoog terug afspringen naar die eerste trappen.

Lure de vijand een voor een, verberg je wat zodat ze terug wandelen en je kan een drop aanval (= 70 % van hun health) doen als ze onder je wandelen.

Dit spel is zo gemaakt dat je altijd wel ergens andere opties hebt dan frontale aanval.
Die mobs gebruiken de omgeving, hinderlaag na hinderlaag, waarom zou jij niet hetzelfde doen.

Vijanden weglokken naar een plaats waar jij in het voordeel bent is zowat regel 1
Old 19-04-2016, 14:15   #254   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Dat heb ik bij DS1 ook ondervonden, hard hitters zijn meestal traag, beter ontwijken. Ik profiteer dikwijls van mijn omgeving, ik lok vijanden ergens naartoe, kruip dan ergens op om ze dan te bestoken met mijn boog.

Veel dingen lijken aartsmoeilijk in dit spel, tot ge de truc doorhebt en dan is het eigenlijk simpel, zolang ge niet lomp zijt zoals ik en fouten begint te maken.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 14:20   #255   link
andu

andu's Avatar

Er lijken toch een paar Souls maagden probleempjes te hebben hier.

Dit is mijn early game check list, fwiw:

- Speel Knight, ideale starter class en zelfs één van de betere startpunten voor de meeste builds (luck is een crappy stat).
- Neem Fire Gem als starter gift (Life Ring is ook goed, maar Fire Gem is beter).
- Infuse uw Long Sword meteen naar Fire.
- Na High Wall heb je al genoeg Titanite om uw Long Sword naar +3 te brengen.
- Als je de Crow gebruikt en de dragon killt met de bow, heb je na High Wall al genoeg voor +4.
- Level eerst uw DEX naar 14 (genoeg om de Long Bow te gebruiken).
- Level uw STR naar 16 (voor Claymore, optioneel).
- Vervolgens blijf je lange tijd van STR en DEX af (Fire wapens scalen er niet mee).
- VIT naar 22 (genoeg om Knight Armor, Long Sword & Long Bow te equippen zonder fat roll).
- Dan VIG en END tegelijkertijd, je kan tot pakweg 26, of zelfs hoger, gaan.
- Op een gegeven moment moet je dan wel je build bepalen. Voor nieuwe spelers zou ik een quality build aanraden, dat houdt in dat je STR en DEX tegelijkertijd levelt. Het voordeel is dat je zo alle wapens wel eens kunt proberen, en dat je Long Sword een uitstekend quality wapen is met een goede moveset voor beginners. Van zodra je +/- 26 STR en DEX hebt, kan je uw Fire Long Sword via een Shriving Stone en Refined Gem omvormen tot een Refined Long Sword, waarna het goed kan scalen met uw STR en DEX.
- Ergens tussenin INT en FTH naar 10 brengen voor NPCs.
- Speelstijl: Gebruik uw Long Bow veel en vaak, om vijanden uit elkaar te pullen, om mobs vanuit de verte naar u te trekken zodat je ambushes kunt vermijden en om shit te cheesen indien nodig. Trash kan je meestal blocken, maar zoek toch het ritme op om met uw shield omhoog rond vijanden te strafen en strafe rollen, vaak kan je zo attacks gewoon vermijden. Vijanden met shields kan je kicken voor een gratis crit. Claymore is goed voor trash omdat de 1h R1 een brede horizontale sweep is (goed voor meerdere mobs) en de R2 een poke is met erg grote range. 2h R1 is wel kak vergeleken met DS2, maar toch nog steeds een handig wapen.

Last edited by andu; 19-04-2016 at 14:23.
Old 19-04-2016, 14:20   #256   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Bij hard hitters zou block pas je allerlaatste optie moeten zijn. Ontwijken is pakken beter.
Je stamina kwijt zijn is vaak nog erger dan health kwijt zijn.

@Exreey, gebruik de omgeving.

specifiek voor die vijanden , als je dat stuk waar die vette mob rond die fontein wandelt verlaat, kun je meteen naar rechts, trappen op (staat een archer mob), dan weer meteen naar rechts (u-turn)
Daar kun je weer trappen op, je bent dan eigenlijk boven die eerste trappen. En je kan van dat verhoog terug afspringen naar die eerste trappen.

Lure de vijand een voor een, verberg je wat zodat ze terug wandelen en je kan een drop aanval (= 70 % van hun health) doen als ze onder je wandelen.

Dit spel is zo gemaakt dat je altijd wel ergens andere opties hebt dan frontale aanval.
Die mobs gebruiken de omgeving, hinderlaag na hinderlaag, waarom zou jij niet hetzelfde doen.

Vijanden weglokken naar een plaats waar jij in het voordeel bent is zowat regel 1
Zoveel moeite voor die dikzak.
Je kan extreem makkelijk er rond strafen en backstabben.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 14:26   #257   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
High Lord Molnir ook down. Na nog geen 10 pogingen met 1 estus charge. Het valt mee als je weet wat je moet doen, maar moet het vooral vrij snel doen.

Maar wat een kut bossfight. Weer een hoop gekloot met de camera omdat het zo`n grote boss is. En dan nog eens al die adds, dus camera switcht continu.

''Hallo mijn naam is Miyazaki en mijn geheime ingredient voor frustrerende bossfights zijn adds''
Zijn er adds in dat fight? Wtf, niet gezien? Vond dit wel dé gemakkelijkste boss in het spel eigenlijk. Was dan ook op nog geen minuut neer.... greatsword gewoon 2-handen en meppen maar. Dacht dat er nog een 2de fase ging komen daarna, maar fight was al gedaan...
Hek is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 14:27   #258   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Is dat die met zijn bracelets? Ook geen adds gezien, behalve in't begin. Was inderdaad een van de meer makkelijke bosses.
Old 19-04-2016, 14:37   #259   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Hangt er van af of je die zijn bracelets kapot maakt of niet, indien niet spawnt hij volgens mij enkel normale skeletons in 't begin.
DM is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 15:22   #260   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ja en ook van die pinwheels. Maar bij de laatste poging had ik ook geen adds gezien, omdat ik een pak sneller was. In het begin meer met camera zitten kloten dan wat anders. En ook wat moeite om die mist te ontwijken.

Old demon king ook neer ondertussen. Feitelijk niet zo moeilijk, had zn attack patterns vrij snel door. 5e poging had ik hem bijna volledig en de volgende 10 pogingen had ik nog geen 10% van zijn health eraf. Terwijl ik daarvoor altijd ver in de 2e fase zat. Snapte er werkelijk geen hol van. En als er iets is waar je pissig van wordt, is het een boss die eigenlijk niet zo moeilijk is en waar je het toch verneukt En dan ineens zag ik wat ik fout deed. Echt stoem.

Er ook wel een gewoonte van gemaakt om het geluid bij bossfights laag te zetten. Die luide dramatische shit zorgt voor 50% van de stress.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules