Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 12-09-2018, 12:36   #1841   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

De 2700X is echt een sweet spot.

Game development is gewoon iets trager dan de rest omdat ze een breed spectrum van systemen moeten ondersteunen. Daarom gaan die niet vaak developen voor alle threads die er beschikbaar zijn.

Dit gezegd zijnde is de 2700X helemaal geen slecht beest voor gaming hoor, die gaming performance is zeer goed. Het is dat je meer waarde voor je geld krijgt dan bij Intel. Intel zal momenteel de FPS race altijd winnen, maar is meer FPS dan jij Hz'en hebt op je monitor nog nuttig?

https://www.techspot.com/review/1655...00x/page8.html
https://www.guru3d.com/articles-page...review,20.html

Bekijk de reviews en oordeel zelf.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 13:46   #1842   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
De 2700X is echt een sweet spot.

Game development is gewoon iets trager dan de rest omdat ze een breed spectrum van systemen moeten ondersteunen. Daarom gaan die niet vaak developen voor alle threads die er beschikbaar zijn.

Dit gezegd zijnde is de 2700X helemaal geen slecht beest voor gaming hoor, die gaming performance is zeer goed. Het is dat je meer waarde voor je geld krijgt dan bij Intel. Intel zal momenteel de FPS race altijd winnen, maar is meer FPS dan jij Hz'en hebt op je monitor nog nuttig?

https://www.techspot.com/review/1655...00x/page8.html
https://www.guru3d.com/articles-page...review,20.html

Bekijk de reviews en oordeel zelf.
Phew! Thx, had net de epistel van harwareinfo en tweakers doorlopen. Die 2700x hamert vooral door op multitasking natuurlijk. Terwijl puur gaming de intel top blijft. Prijs spreekt dat weer in het voordeel van AMD.

Wat een weelde de dag van vandaag om een pc te maken, lang geleden dak me nog zo geamuseerd heb in de keuzes! Nois!

Ik denk dat ik zal opteren voor de AMD 2700x - prijs kwaliteit valt die toch reuzegoed mee in combo met dat Msi B450 mobo denk ik niet dat ik veel ga missen.

Koeler zal die scythe worden gelet op het feit dat die atlijd dikwijls werd aangeprezen hier. Hopelijk blijft de boel voldoende koel om volop gebruik te kunnen maken van de turbo boost. (case is een fractal gamer v. 4)

Fingers crossed! En bedankt voor de vele tips
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 13:55   #1843   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De update van Ryzen staat netjes in verhouding tot de huidige meerprijs. Die afweging moet je vooral zelf maken, alle Ryzen-CPU's (gen. 1 en 2) staan momenteel eerlijk geprijsd.

Je tweede vraag is lastiger. Het is alleszins de voornaamste reden waarom heel veel gamers Ryzen alsnog links laten liggen en voor de gemiddelde 5% winst van Intel kiezen. Wat naar mijn gevoel verwaarloosbaar is en bovendien aan een meerprijs komt (wat het een vals argument maakt). Het is echter wel een voldongen feit dat er nog steeds niet geweldig hard wordt ingezet op die multi-CPU mogelijkheden. Er valt nog veel meer uit dergelijke modellen te halen. In productiviteits-software komt een Ryzen 7 helemaal tot z'n recht, in veel games blijft er onontgonnen potentieel. Da's gewoon jammer, geen ramp.

De Ryzen 7 2700X als sweet spot omschrijven gaat me wel een brug te ver. Het prijskaartje van 320 is daartoe gewoon te hoog. Dat is geen sweet spot, wel high-end aan een relatief schappelijke prijs. Als je die titel al wil uitdelen is de Ryzen 5 2600 de enige juiste keuze. Hl betaalbaar (170) en kan met alle mogelijke toepassingen aardig uit de voeten.

@ Gabby: Kies dan eerder de MSI B450 Tomahawk, weinig duurder en nog iets beter uitgerust. De koeling (VRM) is ook iets beter en uitgebreider, wat geen slecht idee is als je wil overclocken.
Old 12-09-2018, 14:39   #1844   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
De update van Ryzen staat netjes in verhouding tot de huidige meerprijs. Die afweging moet je vooral zelf maken, alle Ryzen-CPU's (gen. 1 en 2) staan momenteel eerlijk geprijsd.

Je tweede vraag is lastiger. Het is alleszins de voornaamste reden waarom heel veel gamers Ryzen alsnog links laten liggen en voor de gemiddelde 5% winst van Intel kiezen. Wat naar mijn gevoel verwaarloosbaar is en bovendien aan een meerprijs komt (wat het een vals argument maakt). Het is echter wel een voldongen feit dat er nog steeds niet geweldig hard wordt ingezet op die multi-CPU mogelijkheden. Er valt nog veel meer uit dergelijke modellen te halen. In productiviteits-software komt een Ryzen 7 helemaal tot z'n recht, in veel games blijft er onontgonnen potentieel. Da's gewoon jammer, geen ramp.

De Ryzen 7 2700X als sweet spot omschrijven gaat me wel een brug te ver. Het prijskaartje van 320 is daartoe gewoon te hoog. Dat is geen sweet spot, wel high-end aan een relatief schappelijke prijs. Als je die titel al wil uitdelen is de Ryzen 5 2600 de enige juiste keuze. Hl betaalbaar (170) en kan met alle mogelijke toepassingen aardig uit de voeten.

@ Gabby: Kies dan eerder de MSI B450 Tomahawk, weinig duurder en nog iets beter uitgerust. De koeling (VRM) is ook iets beter en uitgebreider, wat geen slecht idee is als je wil overclocken.
Uw forum rep gaat sterren aanraken!
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 09:49   #1845   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Flyby View Post
ndPix
Kan je starten met een basisopstelling i.p.v. onboard + 970?
Voeding+cpu+ram+onboard video+1 schijf + 1 toetsenbord & muis

Daarna kan je beginnen met items toe te voegen. 970, dvd, andere schijven, andere externe drives ...
Dus toch 1 kabel vergeten aan te sluiten pc boot eindelijk! Nu kijken om Windows op te zetten.

Ander vraagje, kun je office 2016 op laptop en pc installeren? Of is er een tweede licentie nodig?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 11:01   #1846   link
Horla
Senior Member

Tweede licentie als je een gewone Office 2016 home and business hebt gekocht. Vanaf dat je meerdere computers hebt, is 365 interessant.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 11:49   #1847   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Tweede licentie als je een gewone Office 2016 home and business hebt gekocht. Vanaf dat je meerdere computers hebt, is 365 interessant.
ok

Last edited by ndPix; 13-09-2018 at 12:56.
Old 13-09-2018, 12:27   #1848   link
Horla
Senior Member

Ik zal maar niet beginnen over de legaliteit van die licentie zeker?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 12:48   #1849   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Klopt

Last edited by ndPix; 13-09-2018 at 12:55.
Old 17-09-2018, 17:33   #1850   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

https://www.alternate.de/html/themew...30447&lk=18226

Is deze ok voor die prijs (1534€ incl verzending) of zijn er betere deals te vinden?
Old 19-09-2018, 15:17   #1851   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik heb hier een oude laptop in de kast liggen. Ooit veel miserie mee gehad en nieuwe gekocht. Met wat ik nu geleerd heb vermoed ik dat een SSD kan helpen maar hij ligt nu al paar jaar niks te doen.

Het gaat over een Samsung RC710, kan ik daar nog iets mee aanvangen of is hij klaar voor containerpark?
Old 19-09-2018, 15:37   #1852   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

tuurlijk dadde, zal nog goed zijn voor wat gesurf wat multimedia
Old 19-09-2018, 16:34   #1853   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
tuurlijk dadde, zal nog goed zijn voor wat gesurf wat multimedia
Wel ja, daar heb ik dus al paar jaar nieuwe laptop voor
Old 19-09-2018, 18:33   #1854   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Verzendt ge via Kiala?
Old 19-09-2018, 19:48   #1855   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
https://www.alternate.de/html/themew...30447&lk=18226

Is deze ok voor die prijs (1534 incl verzending) of zijn er betere deals te vinden?
goh, de prijs op zich kan ik weinig over zeggen, weet ik niet maar dat zal wel ok zijn.
de behuizing geen ervaring mee.
de SSD vind ik persoonlijk klein. Ik gebruik zelf 750GB SSD en die steekt ook vol.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2018, 20:31   #1856   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Je kan de oefening makkelijk oplossen door dezelfde onderdelen bij een andere webshop in te geven, plus assemblage. Het is alleszins een degelijke opstelling waar ik geen uitgesproken kritiek op heb. Op de merkloze behuizing na zijn het kwaliteitsonderdelen of -merken. Echt merkloos is die behuizing overigens niet, het design is voldoende algemeen om het uit eender welke fabriek te laten komen waar andere betrouwbare budgetspelers zoals BitFenix, Sharkoon,... hun producten bestellen.

Of het de perfecte samenstelling is, is dan weer een ander verhaal!

Een Ryzen 7 is niet noodzakelijk de beste CPU voor games, met een (overclockte) Ryzen 5 2600 (X) valt ook al heel wat te bereiken. De X470-chipset is een dure miskleun, degelijke B450-borden kunnen zo goed als evenveel aan een flinke korting. De Noctua-koeler is op zich een fantastisch model, maar drijft de kostprijs nodeloos op. Een Scythe Kotetsu (al eventjes mijn stokpaardje inzake CPU-koeling) kost de helft en werkt in normale omstandigheden minstens zo goed. De PSU is dan weer een bulk-model, ofwel een goedkoper type bedoeld om op grote schaal te slijten en dus voorzien van minder kwalitatieve elementen. Jammer, als je 1500 aan een PC geeft. Tot slot is, opnieuw binnen dat budget, een combo van een relatief kleine SSD en een grote HDD toch wat achterhaald. 500 GB SSD moet voor die prijs een minimum zijn.

tldr: relatief duur voor een systeem dat beter in balans had kunnen zijn. Anderzijds evenmin een miskoop.
Old 19-09-2018, 21:36   #1857   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

De eerste reviews van de nieuwe 2*** reeks van Nvidia zijn er.

2080 Ti = Snelste consumer kaart, maar duur
2080 = Doorgaans sneller dan 1080 / 1080 TI, maar 100 EUR duurder.

Het zal nog even wachten worden op raytracing & dlss benchmarks. Tensorcores is alvast de max voor AI, dat zit nu ook al op tesla reeksen.

Dat alleen al maakt de 2080 de sweet spot, maar 800 EUR voor een videokaart blijft absurd
Teki is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2018, 21:43   #1858   link
-Tarantula-
Senior Member

goed zot idd, tijd dat AMD nog eens voor serieuze concurrentie zorgt..
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2018, 23:29   #1859   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
goh, de prijs op zich kan ik weinig over zeggen, weet ik niet maar dat zal wel ok zijn.
de behuizing geen ervaring mee.
de SSD vind ik persoonlijk klein. Ik gebruik zelf 750GB SSD en die steekt ook vol.
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Je kan de oefening makkelijk oplossen door dezelfde onderdelen bij een andere webshop in te geven, plus assemblage. Het is alleszins een degelijke opstelling waar ik geen uitgesproken kritiek op heb. Op de merkloze behuizing na zijn het kwaliteitsonderdelen of -merken. Echt merkloos is die behuizing overigens niet, het design is voldoende algemeen om het uit eender welke fabriek te laten komen waar andere betrouwbare budgetspelers zoals BitFenix, Sharkoon,... hun producten bestellen.

Of het de perfecte samenstelling is, is dan weer een ander verhaal!

Een Ryzen 7 is niet noodzakelijk de beste CPU voor games, met een (overclockte) Ryzen 5 2600 (X) valt ook al heel wat te bereiken. De X470-chipset is een dure miskleun, degelijke B450-borden kunnen zo goed als evenveel aan een flinke korting. De Noctua-koeler is op zich een fantastisch model, maar drijft de kostprijs nodeloos op. Een Scythe Kotetsu (al eventjes mijn stokpaardje inzake CPU-koeling) kost de helft en werkt in normale omstandigheden minstens zo goed. De PSU is dan weer een bulk-model, ofwel een goedkoper type bedoeld om op grote schaal te slijten en dus voorzien van minder kwalitatieve elementen. Jammer, als je 1500 aan een PC geeft. Tot slot is, opnieuw binnen dat budget, een combo van een relatief kleine SSD en een grote HDD toch wat achterhaald. 500 GB SSD moet voor die prijs een minimum zijn.

tldr: relatief duur voor een systeem dat beter in balans had kunnen zijn. Anderzijds evenmin een miskoop.
Thx. Had al eens gekeken voor dezelfde componenten ergens anders en dan kwam ik steeds duurder uit. Jammer genoeg heb ik 2 linkerhanden en heb ik tot nu toe al bijna alles kapot gekregen wat ik zelf genstalleerd heb (ram geheugen, meerdere harde schijven, 2 grafische kaarten) over de loop van de jaren heen, dus laat ik dat liever direct installeren door de shop zelf.

Aangezien ik niet graag in kleine stappen upgrade, wil ik de Ryzen 7 wel behouden. Ook al is het nu misschien nog niet direct een grote meerwaarde, maar ik gok dat die langer zal meekunnen dan een Ryzen 5. Zelfde principe toegepast op mijn huidig syteem en voorlopig niet over teleurgesteld geweest dat ik 7 jaar geleden gekozen had voor een duurdere processor ipv de destijds gangbare goedkopere versie.

Zelfde oefening nu dus nog eens opnieuw gemaakt en het moederbord (B450 Tomahawk), case (goedkope case, rgb interesseert mij niet) en koeling (Scythe Kotetsu) aangepast volgens uw feedback. De rest ongeveer hetzelfde gehouden (wel met ander merk RAM en SSD die goedkoper waren) en ik kwam met assemblage ongeveer even duur uit.

Heb hem dan maar besteld ondertussen, kan er later nog altijd een extra SSD bij toevoegen als dat nodig is.
Old 20-09-2018, 09:13   #1860   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Dat alleen al maakt de 2080 de sweet spot, maar 800 EUR voor een videokaart blijft absurd
Noem het gerust waanzinnig. Het verbaast me dat zo veel recensenten lovend blijven, ondanks die buitensporige prijzen. Dat wordt vrijwel overal afgedaan als, ochja, een minpuntje. Al dat zalven is idioot, de snelheidswinsten tegenover de vorige generatie - staan al zoals verwacht - absoluut niet in verhouding tot de prijsstijgingen. Al dat gemekker over 'jama spiksplinternieuwe technologie', 'er is verzadiging' en 'materialen zijn veel duurder geworden' is je reinste zwans. Van een 980Ti naar een 1080Ti leverde nog meer dan 80% winst op tegenover een meerprijs van 50 100.

Dit is gewoon economisch machtsmisbruik en een poging om de trend van kunstmatig hoge prijzen (yo crypto-mining) aan te houden bij gebrek aan concurrentie. Ik kan alleen maar hopen dat zo veel mogelijk mensen nVidia van een welgemeende fuck you voorzien en hun portefeuille gesloten houden.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules