Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 17-03-2014, 22:47   #3181   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

True, maar een high res kost wel 15 fucking euro. Voor 1 foto. 15.

http://www.im-design.be/bestel/?a=41...p=812682&id=27
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2014, 13:38   #3182   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Schoon weer. 60km gereden @ 28.1gem. Veel wind wel.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2014, 14:46   #3183   link
beki
Senior Member

Iemand ervaring met fiets GPS?
Welke is goed?
beki is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2014, 20:17   #3184   link
Horla
Senior Member

Ik ben zeer content met mijn Mio Cyclo 505HC. De meesten hebben een Garmin maar aangezien die toestellen (tot vorig jaar) al een paar jaar niet gepdate waren, was het een principekwestie dat ik die niet wou kopen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2014, 20:22   #3185   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik vind die software van een Mio er zo kiddy uitzien.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2014, 21:43   #3186   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Ik gebruik een oude samsung galaxy s1, bt hartslag meter van polar en endomondo... Werkt perfect.
Xcarma is online now   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 07:20   #3187   link
beki
Senior Member

Ik gebruik momenteel ook mijn gsm met endomondo, maar wil iets dat ik op stuur kan monteren, en dat waterdicht is... (en meer baterij heeft dan mijn gsm)

Zijn er GPS'n compatibel met endomondo? of andere analyse software?

Iemand van de posters hier (Denk Zwoep, niet zeker) heeft eens een overzicht gepost van waar hij een gans jaar gezeten heeft. Dus 1 kaart met alle ritten op, en dikkere lijnen waar er meer gereden is.Met welke GSP/gsm app was dat?
beki is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 07:26   #3188   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ik vind die software van een Mio er zo kiddy uitzien.
Het is wel veel gemakkelijk om in te navigeren dan bij Garmin n Mio brengt nog altijd (nuttige) updates van de software uit. Voordeel van de Mio is ook dat hij kaarten heeft om te navigeren met de auto.
Algemeen kan je stellen dat als het om te trainen is men in het algemeen de Garmin neemt. Indien het vooral voor navigatie op de fiets is, men beter de Mio neemt. Tenzij je koersen doet denk ik echter dat een Mio meer dan genoeg informatie geeft.
En van de leukere features van de Mio is dat je een "surprise me" functie hebt waarbij je een afstand in geeft die je wilt rijden en hij automatisch drie verschillende tochten genereert. Een andere leuke mogelijkheid is om de tochten op je toestel draadloos via wifi te synchroniseren.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 07:32   #3189   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Mja mijn gsm staat op het stuur met een waterdichte ( juist nog getest int ritje naar het werk ) gsm houder . Zolang scherm niet aanstaat gaat die batterij denk ik een uur of 4 mee, als het niet meer is.
Xcarma is online now   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 07:55   #3190   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Het is wel veel gemakkelijk om in te navigeren dan bij Garmin n Mio brengt nog altijd (nuttige) updates van de software uit. Voordeel van de Mio is ook dat hij kaarten heeft om te navigeren met de auto.
Algemeen kan je stellen dat als het om te trainen is men in het algemeen de Garmin neemt. Indien het vooral voor navigatie op de fiets is, men beter de Mio neemt. Tenzij je koersen doet denk ik echter dat een Mio meer dan genoeg informatie geeft.
En van de leukere features van de Mio is dat je een "surprise me" functie hebt waarbij je een afstand in geeft die je wilt rijden en hij automatisch drie verschillende tochten genereert. Een andere leuke mogelijkheid is om de tochten op je toestel draadloos via wifi te synchroniseren.
Welke mio is dan aan te raden? Ben ook nog altijd aan het uitkijken naar een gps, voornamelijk om eens andere routes te kunnen rijden en die afstand instellen en dan random route krijgen lijkt me voor mij zr interessant.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 07:59   #3191   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by beki View Post

Iemand van de posters hier (Denk Zwoep, niet zeker) heeft eens een overzicht gepost van waar hij een gans jaar gezeten heeft. Dus 1 kaart met alle ritten op, en dikkere lijnen waar er meer gereden is.Met welke GSP/gsm app was dat?
Strava.

Ik heb een Garmin edge 705. Ben daar content van, buiten dat echt navigeren niet het van het is. Zou wel niet meer zonder kunnen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 08:00   #3192   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Dat is een premium functie van Strava.

http://www.strava.com/athletes/16220....17934/3.51563
Old 21-03-2014, 08:34   #3193   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Fiets nu al vijf jaar met mijn edge 705 en werkt nog perfect (inclusief een batterij die als nieuw aanvoelt qua levensduur). Tot voor twee jaar had ik resoluut een edge aangeraden, nu zijn er te veel alternatieven (Mio, Bryton) dat ik zelf al eens zou moeten zoeken. Al kun je met een Garmin sowieso niet verkeerd gaan lijkt mij. Er is nu ook de Garmin Edge touring trouwens, deze zou meer gefocused zijn op fietsen+navigatie (i.e. touring) dan op training. In hoeverre dit marketingpraat is weet ik wel niet, het toestel lijkt mij op het eerste zicht een stripped down 805.
logion is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 10:18   #3194   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Tis al een hele tijd dat ik nog onderdelen gekocht heb, vroeger kwam dat altijd van chainreaction. Maar heb weer wat prul nodig en vroeg me af welke andere goede webshops er zijn.

Ook op zoek naar een cheap doch stevige reparatie standaard trouwens.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 10:24   #3195   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

bike-components.de en rose.nl kan ik beiden aanraden.
Qua stand heb ik deze: http://www.amazon.com/Park-Tool-PCS-.../dp/B000OZFJTI. Het werkt, maar als je niet oplet krast het wel de buis waar je de fiets inklemt...
logion is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 11:00   #3196   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb deze: http://www.futurumshop.nl/tacx-cycle...tandaard.phtml

Stevig spul, fiets zit er goed vast in zonder krassen te maken.
Old 21-03-2014, 11:04   #3197   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

http://www.evanscycles.com is ook wel aan te raden.
Gratis shipping (duurt wel een weekje).
Old 21-03-2014, 12:00   #3198   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Fiets nu al vijf jaar met mijn edge 705 en werkt nog perfect (inclusief een batterij die als nieuw aanvoelt qua levensduur). Tot voor twee jaar had ik resoluut een edge aangeraden, nu zijn er te veel alternatieven (Mio, Bryton) dat ik zelf al eens zou moeten zoeken. Al kun je met een Garmin sowieso niet verkeerd gaan lijkt mij. Er is nu ook de Garmin Edge touring trouwens, deze zou meer gefocused zijn op fietsen+navigatie (i.e. touring) dan op training. In hoeverre dit marketingpraat is weet ik wel niet, het toestel lijkt mij op het eerste zicht een stripped down 805.
Die Bryton krijgen toch geen goeie besprekingen, of toch niet in de lijn van de Garmin reeks.

Ik rijd met een Garmin en ben er zr tevreden van. Ik ken verschillende renners die een Mio gebruiken, of liever gebruikten, maar die zijn daar niet zo content mee. Ik heb er nog nooit mee gereden, maar misschien hebben zij ook hetzelfde probleem als bij de Garmin: die staat of valt met de kaarten die je erin steekt. De Garmin kaarten maken het een onnauwkeurig toestel, terwijl ge met die openfietsmap kaarten alles details ziet.

Het enige minpunt dat ik heb over die Garmin, en dat heeft die Mio wel, is dat je inderdaad niet zo'n 'suprise me' functie hebt. Nu ja, over de navigatie ben ik zeer tevreden. Morgen koersen en ik ga gewoon weer mijn auto 35km van de koers parkeren en dan naar ginder rijden, koersen en weerkeren. Ideaal. En dat hij geen updates krijgt, 't ja, omdat het bijna compleet is zeker? Ik herinner mij nog dat die eerste Edge 800 veel problemen hadden, maar die zijn nu, na talrijke updates, van de baan.

Binnenkort ga ik hem wel eens grondig testen want ik ben van plan door en weer naar de champagnestreek te rijden.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2014, 12:07   #3199   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kga mij moeten inhouden om niet op deze korting te springen: http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec061612

Het is bijna een herhaling van mijn huidige velo: De AMX-1 stond toen aan 800, komende van 1200.
Old 21-03-2014, 17:08   #3200   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
hetzelfde probleem als bij de Garmin: die staat of valt met de kaarten die je erin steekt. De Garmin kaarten maken het een onnauwkeurig toestel, terwijl ge met die openfietsmap kaarten alles details ziet.
Inderdaad, ik heb de fout gemaakt om met zo'n bundel ook te betalen voor zo'n Garmin map. OSM gebaseerde maps zijn tot nu toe stukken beter gebleken en gratis. Maar dus ook tevreden, al blijft het duur voor wat het maar is, tov een smartphone.
Als je al een degelijke smartphone hebt, met verwisselbare batterij, zou ik geen fiets-gps kopen.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules