Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 0 0%
2.5 sterren 1 100.00%
2 sterren 0 0%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 1. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 15-07-2018, 18:56   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Voyage of time: life's journey'

In 'Voyage of time: life's journey' neemt Terrence Malick ons mee van het begin der tijden tot het heden in een zoektocht naar wat het betekent om mens te zijn. Onder de begeleidende stem van Cate Blanchett en op de tonen van gracieuze klassieke muziek bombardeert Malick de kijker met schitterende beelden van supernova's, eencelligen, erupties en neanderthalers. Deze documentaire lijkt met zijn kosmische tableaus en grandioze muziek op een langgerekte versie van Malicks tijdreisuitstapje in 'The tree of life'. Visueel biedt 'Voyage of time: life's journey' machtige shots van indrukwekkende natuurfenomenen die helemaal tot hun recht komen op het grote scherm.

Eigenlijk, zo dacht ik tijdens het kijken, is dit hoe 'Planet earth' erauit zo zien moest de BBC Terrence Malick hebben gevraagd om hun beeldmateriaal aan elkaar te monteren. Via spaarzame monologen probeert Malick bij monde van Cate Blanchett zijn bespiegelingen omtrent het Leven mee te geven. Wie zich een buil ergerde aan de toon van Malicks meest recente film zal zich hier ongetwijfeld ook aan ergeren, al blijft de gesproken tekst vrij beperkt.

Ik had wel het gevoel dat 'Voyage of time: life's journey' iets te lang was om helemaal tot het eind te blijven boeien. Ik zag de versie van anderhalf uur maar weet dat er ook een IMAX-versie van 45 minuten bestaat waarin Brad Pitt de rol van verteller op zich neemt. Die laatste versie lijkt mij, voor wie de kans krijgt, te verkiezen. Alleen al de gedachte om dit visuele gedicht op IMAX-formaat te kunnen aanschouwen laat mij kwijlen. De lange versie van 'Voyage of time: life's journey' is voor liefhebbers van fantastische natuurbeelden zeker de prijs van een ticket waard maar verliest stoom naar het eind toe. Niettemin: weergaloze beelden in een unieke documentaire.

2.5 sterren op 4

Last edited by Maniac; 15-07-2018 at 19:02.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules