Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 24-06-2017, 22:04   #1   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Trailers

Ik kan zo soms IMDB zitten browsen als YouTube om verschillende trailers te bekijken. Daar zitten parels tussen die nét genoeg weggeven om je nieuwsgierig te maken, de sfeer van de film of serie weergeven én daarbij ook een prachtige montage en fotografie te bereiken.

Idem ook voor games trouwens, daar zitten ook parels tussen.

Voorbeeld: The Girl with the Dragon Tatoo.

Veel ouder : Alien

Wat zijn jullie favoriete trailers?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2017, 23:31   #2   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
De kunst van een goede trailer is aan het verloren gaan vind ik. Trailers (van films vooral) geven zo veel weg tegenwoordig, soms zelfs de hele clue van een film. Ik kan me niet zo meteen een favoriet bedenken, zal eens wat YouTuben.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 00:03   #3   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat is duidelijk de grote val waarin veel trailers stappen. Heb net Alien gepost als voorbeeld van een goeie trailer maar Aliens op zich toont de hele film als shortcut. Zéér slecht.
Old 25-06-2017, 01:52   #4   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Deze topic doet me een beetje denken aan van die televisieprogramma's over de beste reclamespots ter wereld enzo, maar ik weet er anders wel ene: de trailer voor een film die ik nog maar een paar jaar geleden voor het eerst zag, maar die direct een favoriet is geworden.

"L'homme de Rio" is een eerbetoon aan Kuifje en ook zowat de ontbrekende schakel tussen Kuifje en Indiana Jones, met de twist dat het hoofdpersonage Adrien, nog veel meer dan Indy, een avonturier tegen wil en dank is. Hij is een soldaat die tijdens zijn verlof zijn verstrooide professorsdochter van een lief komt bezoeken, en zij geraakt dan verwikkeld in een historie met fetisjen van verloren Zuid-Amerikaanse beschavingen waar haar mysterieus verdwenen vader ook al voor iets tussen zat, enfin ge kent het genre.

Dat interesseert Adrien in feite allemaal geen bal en zijn ganse avontuur met zotte achtervolgingen en alles erop en eraan overkomt hem dus alleen omdat hij achter zijn (bovendien soms nogal ondankbare) vriendin moet aancrossen om haar constant uit de shit te redden. En de sarcastische manier waarop Belmondo over zijn rol praat in de trailer ligt perfect in het verlengde daarvan. Waarschijnlijk nuchter bekeken een hopeloos gedateerde film, maar dan toch op z'n minst één met geniale flitsen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 10:24   #5   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ziet er de ideale zaterdagnamiddagfilm uit!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 18:07   #6   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Random aanvulling bij mijn eerdere post, "L'homme de Rio" dans les "Aventures de Tintin" .
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2018, 15:03   #7   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
De kunst van een goede trailer is aan het verloren gaan vind ik. Trailers (van films vooral) geven zo veel weg tegenwoordig, soms zelfs de hele clue van een film. Ik kan me niet zo meteen een favoriet bedenken, zal eens wat YouTuben.
Ha, mee akkoord. Ik vind het altijd de moeite waard om op tijd te zijn in de cinema om de trailers te kunnen zien, maar al te vaak (en dan bij slechtere films) is de trailer een samenvatting van de film.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2018, 18:57   #8   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Zoals bij Star Wars feitelijk

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2018, 00:39   #9   link
Dorfmeister
O_o

Ik probeer ze eigenlijk te mijden als de pest tenzij ik niet anders kan zoals de anderhalf uur voordat de film begint (en dat is exclusief reclame...). Ik wil graag overvallen worden door een film en een trailer geeft vaak veel te veel weg. Ik zou gillend wegrennen als ik een trailer zou zien van de laatste Star Wars. Hoe dat ik die heb kunnen vermijden de laatste paar maanden, ik weet het nog altijd niet...

Slechts zelden kan een trailer me aanspreken, maar een tweetal weken geleden zag ik een trailer van I, Tonya in Cinema Zed en dat sprak me wel aan. Als ik de film ga bekijken, komt dit door de trailer en dat gebeurt niet vaak. De beslissing om een film te bekijken,wordt meestal ingegeven na een positieve review van Maniac (zo The Handmaiden gaan bekijken, waarvoor dank ) of andere positieve geluiden.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 09:44   #10   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zondag deze trailer gezien voor 'A quiet place', een film waar ik nog niet van had gehoord maar die ik nu wel echt wil zien. Heel goed gedaan.

Dat moet een trailer toch vooral doen

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 12:45   #11   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik blijf de Mad Max trailer van een aantal jaar geleden super goed vinden. Zegt niets over het verhaal en maakt u hyped om de film te zien. Een zeldzaamheid tegenwoordig. Verder ontwijk ik stelselmatig trailers aangezien ze de film toch in het kort samenvatten.

Cage is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 17:30   #12   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Vooral op televisie is dat hemeltergend. Elke keer dat 'bon, die hebben we ook weer ineens gezien' - gevoel.
Old 28-02-2018, 18:05   #13   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Rastaman heeft via quickPM wel een fenomenaal leuke trailer van Solo getoond

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 20:22   #14   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Vooral op televisie is dat hemeltergend. Elke keer dat 'bon, die hebben we ook weer ineens gezien' - gevoel.
Aan films die reclame op TV nodig hebben, zal je ook niet veel missen wss.
Old 28-02-2018, 22:54   #15   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Zondag deze trailer gezien voor 'A quiet place', een film waar ik nog niet van had gehoord maar die ik nu wel echt wil zien. Heel goed gedaan.

Dat moet een trailer toch vooral doen

Had hem al gezien en dat is inderdaad top. De sfeer van heel de film werd hier weergegeven en het wekt de nieuwsgierigheid.

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Rastaman heeft via quickPM wel een fenomenaal leuke trailer van Solo getoond
Te lui om te linken?
Rasta te verlegen om te posten?
Old 28-02-2018, 23:02   #16   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik vind het concept van trailers outdated met de informatie dat we tegenwoordig kunnen opzoeken over acteurs, regisseurs, de dp, de score, etc in supplement met reviews van reviewers die ge respecteert.

plus al het bovengenoemde argument dat trailers meer dan niet gewoon al de helft van de film laten zien. ik wil geen lotto spelen met een trailer en per ongeluk een clue zien om dan in't kwart van de film zelf ineens te gaan "EY WACHT DA WAS DA VAN IN DEN TRAILER AH ZO GAAT HET LOPEN FUCK KUST MIJN KLOTEN NU IST ER GEEN ZAK MEER AAN"
Old 28-02-2018, 23:05   #17   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

de enigste filmen waar dat argument niet voor opgaat zijn diegene waar het verhaal en het einde minder belangrijk zijn en om het met een cliché uit te drukken "de ervaring meer telt dan de payoff"

maar die zijn de in de minderheid en da kunt ge nooit op voorhand weten (behalve bij heel bepaalde regisseurs) dus nah ik blijf tegenwoordig ver weg van trailers.
Old 28-02-2018, 23:05   #18   link
rastaman
Banned

rastaman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Te lui om te linken?
Rasta te verlegen om te posten?
Dorfmeister wou geen Star Wars trailer zien, dus ik wou hem niet spoilen. Swat, Dorf, deze dus niet bekijken:

rastaman is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 23:13   #19   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

een schoon voorbeeld van waar de trailer eigenlijk geen zak uitmaakte op het uiteindelijke product was the revenant

heb die ondertussen toch al een keer of vier extra bekeken na mijn eerste kijk in de cinema en het is mij ondertussen wel duidelijk geworden dat het verhaal en bepaalde performances toch niet zo geweldig waren als ik dacht toen ik hem de eerste keer zag. maar de cinematografie van die film blijft iets uniek voor mij en daar voor alleen ga ik hem waarschijnlijk nog een 5 keer extra zien, ook al is ie 2 uur en half.

dan maakt een trailer maar weinig uit, spijtig kan je dat nooit op voorhand weten.
Old 27-03-2018, 22:55   #20   link
Dorfmeister
O_o

Deze avond de trailer gezien van Deadpool 2 en die was toch redelijk geniaal
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules