Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 15-08-2018, 18:02   #1   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Telenet Access Point wifi issues

Heb weer eens wifi problemen nadat ik een switch vervangen heb.

Situatie:

Telenet Modem met 2 extra Telenet Access Points (1 WNDR4300 en 1 AP7465CE).

Nu heeft n van die 2 AP's volgens mij kuren. Hij zet wel perfect een wifi netwerk op, maar als je erop verbonden bent krijg je geen internet.
Als je daarentegen met kabel verbonden bent aan het access point, krijg je wel internet. (mijn gsm en tablets zien de wifi, proberen te verbinden en verbreken onmiddelijk de verbinding terug. Mijn laptop connecteerd gewoon met de wifi en zegt 'no internet connection').

Ik heb lang geleden iets hl gelijkaardig gehad, en dat kwam omdat ik ook een nieuwe switch in mijn netwerk had en die kreeg standaard ip 192.168.0.1 (wat het IP van de modem is). Problemen waren echter opgelost nadat ik die switch een fixed ip gaf.

Deze keer had de nieuwe switch k weer default 192.168.0.1 maar heb ik deze al heel snel een fixed ip gegeven. Maar het probleem blijft echter.

Wat ook raar is, is dat die AP die problemen geeft een ip heeft van 192.168.0.188. Volgens mij moet dat 192.168.0.52 of 53 zijn. De eerste AP heeft namelijk .51 en telenet gebruikt voor zijn eigen toestellen normaal die de 51-99 range. (dat zegt het internet mij althans, maar dat is niet altijd een betrouwbare bron).
De werkende AP heeft ook een webinterface draaien op 192.168.0.51 waar ik zelfs een ander IP kan geven. De niet werkende AP heeft gn web interface draaien. (maar het is een ander model, dus dat kan ook weer normaal zijn)

Telenet helpdesk kon me alleszins niet echt verderhelpen, al ga ik morgen daar nog eens proberen.

Voor zover ik zie is er geen enkel anders toestel dat DHCP speelt, en is er ook geen IP conflict ergens. (voor zover ik zie..)

Dus.. iemand advies?

ps. mijn telenet kan gewoon beide access points detecteren overigens
Lacroix is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules