Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 24-08-2018, 17:55   #15921   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
gisterenavond interstellar

tis nen efficiënte tearjerker en em is ongelooflijk mooi maar soms draaide het emotionele in wat kitscherige sentimentaliteit. maar de stukken waar ze die specifieke en ondertussen bekende muziek combineren met bepaalde scenes, redelijk indrukwekkend en impactvol

em is wel verre van perfect en 't had zelfs beter kunnen zijn zonder die "love conquers all, even dimensions & time" zever ma bon. voor nen blockbuster, nie slecht
Als je een keer in je leven een moord pleegt ben je nog altijd een moordenaar, ook al ben je voor de rest een toffe jongen. Die quote is hetzelfde. EEN MOORD OP DE GOEIE SMAAK.
Old 24-08-2018, 18:39   #15922   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Old 24-08-2018, 19:56   #15923   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

lmao, ben de thread van interstellar gaan opzoeken omdat er veel meer commentaar kwam dan op meeste van mijn domme movie posts

wa nen shitshow, twas zelfs jonah vs maniac op nen gegeven moment. wist nie da nen nolan film zo kon polariseren ja jongens
Old 24-08-2018, 20:06   #15924   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Geniale scène, schitterend gespeeld door McConaughey. Topfilm.
Dit.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 22:20   #15925   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Jumanji, de remake. Best wel een goeie film eigenlijk, paar keer goed gelachen. Vooral Jack Black speelt toch wel een dijk van een rol .
Old 25-08-2018, 09:02   #15926   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'Grave'. Wow, serieus knappe Waalse horrorfilm. Beste wat ze daar in het genre gemaakt hebben sinds 'Calvaire'. Zeer straf.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2018, 15:27   #15927   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Recentelijk The Witch gezien omdat iedereen hier erover bezig was.
Kvond hem bienkes, misschien iets te traag. Ook niet persé creepy, wel goed in beeld gebracht.
Ben er met verkeerde idee aan begonnen blijkbaar, had al gelezen "beste horror in tijden", maar is dat horror? Kweet nit.
Psychologische thriller misschien omdat het wat fuckt met uw hoofd bij momenten.
Maar vond hem te traag om goed te zijn, merk alsmaar meer en meer dat ik bij erg trage films toch actief het "2 schermen syndroom" (aka gsm pakken) moet tegen gaan :-(
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2018, 15:53   #15928   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Pro-tip: gewoon uw gsm thuis laten, of ergens in een andere ruimte wegbergen.
Old 28-08-2018, 16:08   #15929   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Ben er met verkeerde idee aan begonnen blijkbaar, had al gelezen "beste horror in tijden", maar is dat horror? Kweet nit.
Psychologische thriller misschien omdat het wat fuckt met uw hoofd bij momenten.
Maar vond hem te traag om goed te zijn, merk alsmaar meer en meer dat ik bij erg trage films toch actief het "2 schermen syndroom" (aka gsm pakken) moet tegen gaan :-(
het is niet omdat er amper jumpscares inzitten en dat ze weinig of geen shaky cam gebruiken dat het daardoor dan maar ineens een psychologische thriller is

found footage en horror filmen die alleen steunen op jumpscares hebben het genre naar de klote gedaan. enfin, toch in de trend van wat het grote publiek nu "verwacht" van een horror film. triestig.
Old 29-08-2018, 13:01   #15930   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Het was meer een psychologische horrorfilm. Erg veel horror was er nu niet echt aan. Twas borderline... Sfeer knap enzo, maar ge moet er wel veel goesting in hebben want er gebeurd eigenlijk geen kloten.

Ik begrijp volkomen dat mensen dat een kutfilm zouden vinden.

Trouwens, al de beste horrorfilms doen wel iets met jumpscares. Doseren. Alleen die found footage shit kan ik niet uitstaan.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2018, 17:19   #15931   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Het was meer een psychologische horrorfilm. Erg veel horror was er nu niet echt aan. Twas borderline... Sfeer knap enzo, maar ge moet er wel veel goesting in hebben want er gebeurd eigenlijk geen kloten.

Ik begrijp volkomen dat mensen dat een kutfilm zouden vinden.

Trouwens, al de beste horrorfilms doen wel iets met jumpscares. Doseren. Alleen die found footage shit kan ik niet uitstaan.
ik zeg niet dat jumpscares niet in een horrorfilm mogen/kunnen bestaan (er zijn er trouwens 1 of 2 in the witch) maar een goede 80% van de rommel die uitkomt baseren héél hun film op jumpscares alleen, met found footage filmen die daar de ergste offenders in zijn. dat is erg want

1) mensen verwachten nu dat soort zever van horror als ze naar de cinema gaan. iets met body horror "is er over" en trage horrorfilms zijn "fucking saai er gebeurd niets". saw en hostel kunnen ze nog juist verdragen maar als er eens iets ongelooflijk hilarisch uit komt dat zich niet serieus neemt, wat ook horror kan zijn, wilt niemand het zien. neen, liever paranormal activity 8 of insidious part 27

2) er bestaan wel degelijke goede found footage movies maar die zijn ergens verloren gegaan tussen de gigantische hoop stront en dat is de schuld van de consument. net zoals bij comic book/superhero movies: als ge gaat blijven zien, gaat het geld blijven maken en gaan de filmen blijven komen, zeker gecombineerd met het feit dat jumpscare found footage over't algemeen ook maar weinig budget nodig heeft. enfin, sommige hebben een deftig budget maar tis juist door het format dat ge het ook wree goedkoop kunt maken. goedkoop is niet automatisch slecht (cc the blair with project, kzeg maar iets) maar het leent er zich wel toe als de filmmakers lui zijn en/of het productiehuis bekend staat voor min maxen om elke dollar er uit te knijpen.

in ieder geval, van mij mogen mensen the witch saai vinden, het is gene slasher movie die ge zat met uw maten moet gaan zien als ge al nen duvel of 5 in uw kloten hebt. maar mensen die zeggen dat dit geen horror film is, dan weet ik niet goed welke film dat dan wél is.
Old 01-09-2018, 13:55   #15932   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Alles is beter dan The Babadook. Dat zou ik benoemen als een psychologische horrorfilm.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2018, 20:49   #15933   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Thumbs down

Maandag gezien: 'Lukas'

Oprecht van genoten, prima misdaadprent met een overtuigende Van Damme.
Old 02-09-2018, 13:29   #15934   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
The Happytime Murders

Concept en de naam Henson deed ons gaan kijken.
En het was vreselijk. Denk je zelf te gaan kijken, doe het dan niet. Echt, waardeloos.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2018, 17:29   #15935   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Voor niet mijn genre te zijn, dikke aanrader.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 03-09-2018, 18:01   #15936   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

aja zot harde genrefilm dadde
Old 03-09-2018, 21:27   #15937   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Er zijn maar 2 filmgenres, "Star Wars" en "Geen Star Wars"
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2018, 09:33   #15938   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Maar daar zijn helaas ook gradaties in.

Quote:
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2018, 08:29   #15939   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'Regression'. Zeer matige, beetje saaie thriller over een flik die een satanische sekte onderzoekt.
Old 10-09-2018, 08:55   #15940   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Summer of '84

Stranger things zonder scifi.

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules