Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 10-09-2018, 17:07   #15941   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vorige week gezien: 'The meg'

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2018, 18:28   #15942   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

had trouwens een budget van 150 miljoen euro, voor iets wat uiteindelijk een iets mooiere versie van een the asylum film is

helegans geschift
Old 12-09-2018, 19:54   #15943   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
had trouwens een budget van 150 miljoen euro, voor iets wat uiteindelijk een iets mooiere versie van een the asylum film is

helegans geschift
Heeft ondertussen bijna de kaap van 450 miljoen dollar geslecht. Geen slechte investering dan .
Old 12-09-2018, 20:31   #15944   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dat het zijn geld ging terugverdienen (dus minstens 300 miljoen euro, zitten er al mooi boven) twijfel ik niet aan

kwil zeggen dat ik technisch betere films heb gezien, met cgi, die daar een honderdste van kostte. nuja goed, statham zal daar waarschijnlijk een schone hoop van krijgen natuurlijk
Old 14-09-2018, 08:12   #15945   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Pro-tip: gewoon uw gsm thuis laten, of ergens in een andere ruimte wegbergen.
In cinema kan ik daar perfect van blijven, thuis is het moeilijker.
Als ik die wegleg, ga ik wel iets anders vinden, maar ben me er bewust van, dus dat verdient ook punten toch?
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
het is niet omdat er amper jumpscares inzitten en dat ze weinig of geen shaky cam gebruiken dat het daardoor dan maar ineens een psychologische thriller is

found footage en horror filmen die alleen steunen op jumpscares hebben het genre naar de klote gedaan. enfin, toch in de trend van wat het grote publiek nu "verwacht" van een horror film. triestig.
Jumpscare films zijn wat mij betreft een subgenre binnen de horror. Moet je bekijken met minstens één vrouw bij en vooral lachen hoe lastig zij het daarmee hebben.

Voor mij geeft een goede horror film mij nachtmerries, ik weet dat dat een persoonlijke en misschien zelfs onnozele definitie is, maar dat is ergens wel wat ik zoek. Dat ik erna het lastig heb om in het donker door m'n huis te lopen.
Ook direct de reden waarom ik nostalgisch ben naar "de horrorfilms van vroeger", ik denk dat ik toen gewoon makkelijker bang was :-D

En daar wringt het ook een beetje bij the witch voor mij, het fuckt wel een beetje met uw hoofd, maar het feit dat het geďnspireerd is op de oude volksverhalen, maakt het niet verrassend, noch vernieuwend en dus ook niets dat mij bang maakte.
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 08:53   #15946   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Bij Hereditary heb ik toch echt niet goed geslapen. 'kdacht dat er heksen langs mijn plafond kropen.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 18:27   #15947   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Mandy is awesome.
Bekijk die film. Het is van Bad Lieutenant geleden dan ik Cage nog eens zo awesome bezig gezien heb.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 20:40   #15948   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
It follows

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 20:49   #15949   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post

Jumpscare films zijn wat mij betreft een subgenre binnen de horror. Moet je bekijken met minstens één vrouw bij en vooral lachen hoe lastig zij het daarmee hebben.

Voor mij geeft een goede horror film mij nachtmerries, ik weet dat dat een persoonlijke en misschien zelfs onnozele definitie is, maar dat is ergens wel wat ik zoek. Dat ik erna het lastig heb om in het donker door m'n huis te lopen.
Ook direct de reden waarom ik nostalgisch ben naar "de horrorfilms van vroeger", ik denk dat ik toen gewoon makkelijker bang was :-D

En daar wringt het ook een beetje bij the witch voor mij, het fuckt wel een beetje met uw hoofd, maar het feit dat het geďnspireerd is op de oude volksverhalen, maakt het niet verrassend, noch vernieuwend en dus ook niets dat mij bang maakte.
euh ja perfect inorde dat voor u een goede horror film iets is waarvan ge nachtmerries krijgt maar dat wilt niet zeggen dat daarom bepaalde filmen geen horror zijn, gewoon omdat ge er wél van kunt slapen

en jumpscare movies zijn niet zo zeer een subgenre als een kanker op het horrorgenre. ben van de mening dat een jumpscare gerust in elke horrorfilm mag steken, meerdere keren, zolang het maar correct wordt gebruikt. ma de moment dat heel de premisse van uwe film daar op steunt zonder enig andere inhoud, dan zit ge met nen strontfilm.

heb het al gepost in de andere film/serie thread maar kermode zegt hier goed wat er mis is met het soort filmen dat ik omschrijf, met als voorbeeld de onlangs uitgekomen "the nun". en het is komisch tegelijk!

Last edited by Ferrex; 14-09-2018 at 20:57.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2018, 10:53   #15950   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post

Dit.
Exact hetzelfde voor mij en inderdaad, met ouder worden is het gewoon moeilijker om dat gevoel te verkrijgen. Daarom zijn de horrorfilms die je als kind ziet zo moeilijk te evenaren.

Verder zou ik iedere horror/violence fan aanraden om naar Mandy te kijken. Die shit is surreëel en heeft op mij toch een diepe indruk nagelaten. Een film die ik niet rap ga vergeten.
Old 16-09-2018, 11:11   #15951   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'Mandy' staat ook al lang op mijn radar. Komt in november in de Belgische zalen.

Dinsdag 'The nun' gezien. Ik ga niet helemaal akkoord met Kermode. Ik denk dat hij de film vanuit een andere invalshoek benadert. Het is wat het is, volledig overgeproduceerd en zonder enige opbouw maar als katalysator om je een aantal keer te doen verschieten werkt het wel. En ik vond het visueel best nog wel oké.
Old 16-09-2018, 23:19   #15952   link
rooz
siii

rooz's Avatar

STALKER

Als enige in de cinema.
Een fiklm die je constant doet nadenken, cool.
Old 17-09-2018, 10:51   #15953   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Een fiklm die je constant doet nadenken, cool.
Deed het pijn? #jonhole
Old 17-09-2018, 10:54   #15954   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Jurassic World - Fallen Kingdom: dwaas.
Sicario - Day of the Soldado: zelfde sfeer als de eerste, zelfde klasse-cast ook (ik mis Emily wel ). Kak einde open voor vervolg dus
Old 17-09-2018, 11:56   #15955   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Deed het pijn? #jonhole
Neen, integenstelling tot jonhole ben ik in staat zelf te denken ipv alles te slikken wat de (s)linkse media ons voedt.
#fakenews
Old 19-09-2018, 10:39   #15956   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
+ moslims

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2018, 14:08   #15957   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Cary Fukunaga gaat de nieuwe Bond regisseren. Hyped!
Daar ben ik toch al veel meer benieuwd naar dan de hyperkinetische stijl van een Doyle die ik veel minder bij de Bond franchise zag passen.
Old 23-09-2018, 20:14   #15958   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zijn 'Jane Eyre' vond ik niet meer dan oké, maar 'True detective' was natuurlijk wel straffe kost.

Ik had nochtans wel echt graag Danny Boyle gezien, omdat die op bijna alle genres zijn stempel kan drukken. Maar bon: interessante keuze. Al vrees ik dat hij vooral in het gareel van de Broccoli's gaat moeten lopen.
Old 23-09-2018, 21:44   #15959   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Solo: ik verwachtte een ramp, maar viel goed mee. Leuke film, sleurde me niet 100% mee in het SW-gevoel zoals de meeste voorgaande, maar de verwijzingen naar andere films en de geschiedenis achter bepaalde zaken hielpen wel. Het verhaal was wel serieus generiek; kon in eender welke setting gemaakt zijn.
Old 24-09-2018, 06:40   #15960   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ook gezien afgelopen weekend en zowat dezelfde mening. Het begin was vrij tenenkrommend, maar daarna werd het beter, zijn het idd nogal generiek.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules