Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2008, 13:43   #1041   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Laat eens weten waar die ligt, moesten ze het vertellen. Voor ons ligt die in Brecht.
Ik verhuis wel naar Schoten zodus Bij ons thuis zit ik er 3 a 5 kilometer vandaan (kalmthout centrum dus, ik woon op het randje met wuustwezel) trekt dus op geen bal voor adsl
Talos is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 13:47   #1042   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Is het niet zo dat ge op sommige plaatsen helemaal geen adsl kunt hebben? Waar ik woon, in Kapellen, is het volgens mij niet mogelijk. En anders zit je zó ver van "de centrale" dat het zo traag is dat je beter bij Telenet blijft.

En ah ja. Mijn pa wil niet weg bij telenet, omdat hij dan zijn emailadres moet veranderen. -_-
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 13:49   #1043   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Is het niet zo dat ge op sommige plaatsen helemaal geen adsl kunt hebben? Waar ik woon, in Kapellen, is het volgens mij niet mogelijk. En anders zit je zó ver van "de centrale" dat het zo traag is dat je beter bij Telenet blijft.

En ah ja. Mijn pa wil niet weg bij telenet, omdat hij dan zijn emailadres moet veranderen. -_-
Als je te ver van de centrale zit haal je max 1.5mbit ofzo en dan nog zo instabiel als iets. Dus telenet is uw enige alternatief. Na hier jaren adsl te hebben dat "redelijk" stabiel was was het na werken aan de lijn geen bal meer vooruit te krijgen, dus over moeten stappen op telenet (vooral door miserie met Scarlet eigenlijk maarkom )
Old 22-05-2008, 13:57   #1044   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lady Xsanto View Post
Ik werk met alles via domiciliëring behalve Telenet, het is niet het eerste verhaal dat ik hoor dat Telenet je rekening plundert zonder dat je het zelf weet, en eer je dan je centen terug hebt....

Dan betaal je 7€ herinneringskost. Bij telenet altijd, al ben je een dag te laat.

@FiReSe7eN: Geloofde gij nu écht uwe eigen zever??

@Cybermonkey: Ik ga ni messen mee menne spaarboek en interest voor 3 dagen ze.. En btw. Telefoons gedaan in mijn middagpauze op het werk.

@Karel: dank u dude. Kben alleen een volwassenere attitude van u gewoon, silly me.
Dan moet je wel dom/gek zijn om die 7EUR te betalen.. Aanmaningen tot betaling mogen pas verstuurd worden na 4 weken (1 maand?) na datum van factuur (ofzo, weet het niet 100% zeker meer).
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 14:00   #1045   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Kheb mezelf voorgenomen om in men eigen huis op dat gebied écht alles uit te zoeken. Maar zolang ik huur..
Met hetgeen je betaalt aan Telenet kan je al bijna gaan huren

Begrijp niet goed hoe dat een verschil kan maken, huren of bezitten.. Je betaalt toch zelf je Internet/telefoon?
Old 22-05-2008, 14:10   #1046   link
Lady Xsanto
Duvel addict.

Lady Xsanto's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Dan moet je wel dom/gek zijn om die 7EUR te betalen.. Aanmaningen tot betaling mogen pas verstuurd worden na 4 weken (1 maand?) na datum van factuur (ofzo, weet het niet 100% zeker meer).
Niet iedereen is daar zo goed van op de hoogte he..

Quote:
Met hetgeen je betaalt aan Telenet kan je al bijna gaan huren

Begrijp niet goed hoe dat een verschil kan maken, huren of bezitten.. Je betaalt toch zelf je Internet/telefoon?
Ik betaal 150€ op jaarbasis aan mijn TV. Lijkt me toch niet overdreven veel.

Omdat ik nooit weet hoe lang ik huur. Als ik dat bij elke appartement had moeten voor elektriciteit/tv/internet zou dit de 5de keer zijn. Als je je eigen huis hebt, ligt dat toch net iets anders.
Lady Xsanto is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 14:44   #1047   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik weet van Brasschaat dat ge daar bij Scarlet die 20mbps ADSL krijgt. Waarschijnlijk zal dat dan ook het geval zijn voor Schoten. Dus bij Dommel zulde ook wel die snelle variant kunnen pakken.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 14:46   #1048   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlaCkBirD View Post
bel gewoon naar belgacom, is gratis nummer en ge weet het direct.
Mailtje sturen is makkelijker (Hoewel die nummer ook wel handig zou zijn moest het antwoord wat lang duren, waar kan ik die vinden?)
Old 22-05-2008, 14:47   #1049   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Ik zou het ook zeer lastig vinden om mijn @telenet.be adres te verliezen hoor. Omdat ik binnenkort alleen ga wonen ben ik nu al wel bezig al mijn logins en subscriptions om te zetten naar mijn gmail, maar toch. Handig is het niet.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 15:17   #1050   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Aan al die FullADSL gebruikers. Een boodschap van algemeen nut maar toen ik daar vorige week ben weggegaan waren ze er stilaan over aan het spreken om de limieten te gaan nakijken. Wanneer en óf dit er echt van gaat komen weet ik niet, zal straks nog eens horen

Wel grappig om te horen hoeveel shrimpers er bij Full zaten.
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 15:22   #1051   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Ik weet van Brasschaat dat ge daar bij Scarlet die 20mbps ADSL krijgt. Waarschijnlijk zal dat dan ook het geval zijn voor Schoten. Dus bij Dommel zulde ook wel die snelle variant kunnen pakken.
Dommel != Scarlet.

Scarlet beschikt over een eigen (KPN?) netwerk, Dommel gaat via BGC.
Old 22-05-2008, 15:25   #1052   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Niet iedereen is daar zo goed van op de hoogte he..

Ik betaal 150€ op jaarbasis aan mijn TV. Lijkt me toch niet overdreven veel.

Omdat ik nooit weet hoe lang ik huur. Als ik dat bij elke appartement had moeten voor elektriciteit/tv/internet zou dit de 5de keer zijn. Als je je eigen huis hebt, ligt dat toch net iets anders.
Je hebt nu een factuur van 150EUR.. Dat is toch maar van 1 of 2 maand veronderstel ik? (dus x6 of x12). Of is die 150EUR enkel voor uw televisie (is nergens duidelijk vermeld). En je hoeft maar 1x echt te vergelijken hoor. Daarna weet je meestal wel wie/wat beter/goedkoper is.

Maar je doet maar natuurlijk, het is jouw zuurverdiende geld.

*insert unief joke*

En ivm "niet op de hoogte zijn": is nogal logisch he, als uw factuur verloren gaat in de post of met vertraging wordt geleverd, moet de klant nog 'save' zitten.
Old 22-05-2008, 15:31   #1053   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Dommel != Scarlet.

Scarlet beschikt over een eigen (KPN?) netwerk, Dommel gaat via BGC.
Euhm. Bij ons gaat Scarlet gewoon over BGC netwerk hoor, of hebt ge het over het adsl2/xdsl (of hoe het ook heet) netwerk?
Old 22-05-2008, 15:34   #1054   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Je hebt nu een factuur van 150EUR.. Dat is toch maar van 1 of 2 maand veronderstel ik? (dus x6 of x12). Of is die 150EUR enkel voor uw televisie (is nergens duidelijk vermeld). En je hoeft maar 1x echt te vergelijken hoor. Daarna weet je meestal wel wie/wat beter/goedkoper is.

Maar je doet maar natuurlijk, het is jouw zuurverdiende geld.

*insert unief joke*

En ivm "niet op de hoogte zijn": is nogal logisch he, als uw factuur verloren gaat in de post of met vertraging wordt geleverd, moet de klant nog 'save' zitten.

Lijkt me hard van de televisie te zijn.
Old 22-05-2008, 16:08   #1055   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Fraeco View Post
Aan al die FullADSL gebruikers. Een boodschap van algemeen nut maar toen ik daar vorige week ben weggegaan waren ze er stilaan over aan het spreken om de limieten te gaan nakijken. Wanneer en óf dit er echt van gaat komen weet ik niet, zal straks nog eens horen

Wel grappig om te horen hoeveel shrimpers er bij Full zaten.
Limiet komt er idd aan, maat van mij moet die programmeren dachtek

Als ik verhuis zal het allicht voor de eerste maanden (contract dat doorloopt) Scarlet zijn. 100 gig, cava.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 16:14   #1056   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

ah doemme. nu ja goede timing wel. tegen dat full niet meer interessant is, is cityconnect beschikbaar in antwerpen

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 16:22   #1057   link
vovi
Memba

Ben tevreden met de stijging, genoeg voor mij
Old 22-05-2008, 16:26   #1058   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Niet elk bedrijf doet dat. Bij Belgacom krijg je eerst een waarschuwing, electrabel van hetzelfde. En als die bedrijven dit doen is dit nooit 7€.

Ze kunnen het niet op een wettelijke manier eisen, en het is niet illegaal. Dat moet je me nu toch even uitleggen hoor..
Think again. Bij Belgacom moet je vanaf 1 herinnering 9 euro betalen dat automatisch verrekend wordt bij de volgende factuur. Ik heb het eens voorgehad omdat mijn factuur per ongeluk bij het papier was gesukkeld dat weg mocht. Bij Dommel moet je nog niets extra betalen als je aan een 3e herinnering zit.

Dat je na verloop van x aantal maanden een bijdrage moet betalen wegens te laat kan ik wel mee leven. Dat er een bedrag wordt aangerekend van 65% van het totaal bedrag omdat ik een factuur niet binnen de 3 weken betaal kan ik al veel minder mee leven. Iedereen verliest wel eens een papier en om dan al direct kosten te beginnen aanreken gaat het wel wat ver. Dat je het zitten hebt na een 2e of 3e aanmaning kan ik nog mee leven, aangezien het dan wellicht problematisch is.
Old 22-05-2008, 16:49   #1059   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Momenteel zitten wij thuis ook bij FullAdsl, maar dan 'via' mijn vader zijn werk. Zelfde connectie, goekopere prijs (ik dacht 18 euro/maand). Wel jammer dat ze geen toegang geven tot newsservers
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2008, 16:55   #1060   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Goed nieuws, die verhoging van telenet. Kans zit groot dat Belgacom snel volgt.

En ja, Belgacom zuigt. Ik neem sowieso Dommel volgend jaar in eigen kot.
Alex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules