Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 01-08-2008, 10:44   #261   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

ff opgezocht:

mes·mer·ize (mzm-rz, ms-)
tr.v. mes·mer·ized, mes·mer·iz·ing, mes·mer·iz·es
1. To spellbind; enthrall: "He could mesmerize an audience by the sheer force of his presence" Justin Kaplan.
2. To hypnotize.

Er zijn heus nog andere woorden die je ook in het engels kunt zetten hoor. "en", bijvoorbeeld.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2008, 11:41   #262   link
Barry
GorenBarry.

Barry's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
The Bucket List : krop in de keel, echt prachtige film
Ook gezien, krop in de keel vind ik te veel van het goede. Film is iets te voorspelbaar.
Old 01-08-2008, 15:03   #263   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Night at the Museum

Dwaas.

The Fountain

???
Old 01-08-2008, 16:05   #264   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

X Files: I want to believe

middelmatige dubbelaflevering.
Old 01-08-2008, 16:09   #265   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wall-E. Net gezien in Kortrijk. Beetje dubbele review. Heb de indruk dat Pixar eigenlijk zijn eerste animatiefilm heeft gemaakt die zich richt tot volwassenen maar daarbij de kindjes een beetje is vergeten. De boodschap van de film, de flow van het verhaal en de verborgen grapjes zijn echt gesneden koek voor de (techneut) volwassenen. Maar ik heb gemerkt aan mijn dochtertje en nichtje (resp 4j en 6j) dat dit toch echt iets te moeilijk en te cryptisch is voor kleine(re) kinderen. De grapjes die wél voor kindjes ok zijn, zitten allemaal in de trailer (vandaar dat ze die zo graag wou zien) maar de film kon die twee kadekes langs geen kanten boeien en was op einde zelfs beetje te griezelig blijkbaar. Misschien dat jongetjes van pakweg 10j of ouder die wél leuk zullen vinden, maar voor lagere leeftijd denk ik niet dat het echt de goeie film is (en te zien aan reactie kleine mannen rondom mij in zaal was dat beetje algemeen).

Dus als volwassene (en beetje it-nerd) zeker een 8/10, maar als papa met klein dochtertje nauwelijks een 6/10. Blijft natuurlijk wel prachtig gemaakt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2008, 20:14   #266   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Net Hancock gezien, niet slecht
Old 01-08-2008, 21:47   #267   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Net terug van Wall e. Vond hem teleurstellend. Eerste 20 minuten zijn het leukste, vanaf er mensen in komen valt hij wat stil en is het nogal cliché. Ook heel het liefdes gedoe, soms wordt het net iets te melig en te hartverwarmend. Ze maken hem echt wel te schattig.
Ach, ik zal ook wel weer een hele hoop verborgen grapjes gemist hebben.

Geef mij toch maar The Incredibles.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2008, 00:56   #268   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Hancock - Mja, entertaining, verveelde geen moment. Basis concept zit wel snor maar uitwerking vond ik maar povertjes. Kon zoveel beter. Mocht gerust een stuk donkerder en de "nemesis" was ronduit teleurstellend. Hopelijk maakt één of andere verlichte ziel binnen 10 jaar een remake van hoe het echt moest zijn.
Old 02-08-2008, 09:46   #269   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mercules View Post
Harsh Times

Zonet gezien. Film heeft me geraakt. Had er niet van gehoord en vind het persoonlijk een must see. Bale is consistent!
Review

Net ook goed hiermee gelachen
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2008, 13:20   #270   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Net ook goed hiermee gelachen
Bloody grappig
Old 02-08-2008, 13:33   #271   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Hancock - Mja, entertaining, verveelde geen moment. Basis concept zit wel snor maar uitwerking vond ik maar povertjes. Kon zoveel beter. Mocht gerust een stuk donkerder en de "nemesis" was ronduit teleurstellend. Hopelijk maakt één of andere verlichte ziel binnen 10 jaar een remake van hoe het echt moest zijn.

Als ik mij niet vergis, was het oorspronkelijke script voor Hancock net heel donker en politiek totaal incorrect. Tot het in handen kwam van de grote studio's, die alles herschreven zodat het resultaat braaf genoeg was om miljoenen op te brengen. Helaas.
Old 02-08-2008, 17:22   #272   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Harsh Times

"Damn dood"
Old 02-08-2008, 17:56   #273   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

The good shepherd. Interessant, al is er nogal wat te veel "shot van een nadenkende/boze/droevige/angstige/neutrale/grappige/tevreden" Matt Damon, die er allemaal hetzelfde uitzien. Zo'n beetje als die afbeelding van Steven Seagal.
Old 02-08-2008, 22:07   #274   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

The Bucket List, mooi
Old 02-08-2008, 22:14   #275   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

The Three Burials of Melquiades Estrada. Zeer mooi! Verrassend einde ook, maar zeker passend.
Old 02-08-2008, 23:36   #276   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

X Files: I want to believe
Had deze slechter verwacht maar viel nog goed mee. Beetje nostalgie van vroeger misschien.

Knight Rider 2008
Mja middelmatig, maar ook hier herinneringen van vroeger toen ik als kind in era 1982 - 1986 naar deze serie zat te gapen. Leuke kameo verschijning van David Hasselhoff.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2008, 00:04   #277   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Cloverfield. Mwah. Alleszins blij dat ik geen ticket betaald heb, want ik zou zeeziek geworden zijn na 10 minuten. Product placement mocht ook iets minder opvallend, alhoewel The Island en Transformers een pak erger waren.
Old 03-08-2008, 00:14   #278   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Eerder deze week The Dark Knight in Decascoop, gisteren Batman Begins (welke in het licht van DK nog beter is dan voorheen) en nu I am Legend, met het alternatieve einde.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2008, 07:23   #279   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Michael Clayton, niet slecht maar ook niet super.

The Parallax View. Thriller van 1974 met Warren Beaty en een gastrolletje voor Ducky uit NCIS. Fucking kut film, anderhalf uur mijn tijd mee verdaan. Film begint als een JFK verhaal. Populaire senator wordt vermoord op Independance Day. Er worden geen bewijzen gevonden van een complot en alles wordt mooi toegedekt. Er stonden 18 mensen in de buurt van de moord en over de loop van de maanden heen hebben er al 6 mensen een vreemd accident gehad. Een van de journalisten heeft paranoia aanvallen en vertelt haar verhaal tegen Joseph Frady. Die er zich allemaal niks van aan trekt tot ook zjn ook een ongeval heeft en sterft. Kerel gaat undercover en ziet dat er niet speciaal is met de moord op de senator maar ontdekt wel een club van hitmans. Probeert binnen te geraken in het clubje en is getuige van alweer een moord op een senator. Hij wordt opgemerkt op de plaats van de aanslag en wordt aanzien als de dader. Wordt dood geschoten en de film eindigt met de boodschap dat er geen aanwijzingen zijn voor een moordcomplot en dat het een wraak actie was van Jospeh Frady, omdat hij de moord op die eerste senator niet kon verwerken.

Moet het maar kunnen, een film vol plotholes steken zo groot als de maan en op anderhalf uur niks wezenlijks laten gebeuren. Ik hoop dat ze zo'n films nooit meer maken.

Last edited by Fieldy; 03-08-2008 at 10:17.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2008, 10:02   #280   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Desperation van Stephen King.

Eerste uur was veelbelovend. Daarna ging het regelrecht downhill. Failed verfilming.
Lion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules