Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 02-07-2020, 08:47   #741   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

voelt zich niet op zijn gemak bij zijn vrienden, ziet zijn kind niet graag, koopt geen merkproducten,...

toch maar een rare vogel diene kar, mee oppassen Turtle!
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 08:48   #742   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Misschien moet ik ook eens komen dan
Old 02-07-2020, 19:54   #743   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ge moogt altijd ook eens tot hier komen hé Kar, tis niet ver

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2020, 08:40   #744   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Perseverance groepsaankoop op CrowdFinder, in bijna 12u halen we 100 Deluxe copies
Old 22-09-2020, 19:50   #745   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Amai, wat een dag. Mijne portemonee gaat weer wat lichter worden.

Heb ik al gebacked: 7th citadel & Martial Art uitbreiding.
Twijfel ik nog: heroquest (al lijkt dat enkel naar NA te shippen), set a watch, dinosaur world/park, Machina Arcana
kar is online now   Reply With Quote
Old 22-09-2020, 20:31   #746   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

machina arcana heb ik al. Das echt wel tof.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 24-09-2020, 08:49   #747   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Er is een zeer interessante CF voor Dinosaur World
Old 24-09-2020, 08:51   #748   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Normaal op een website (zeker eentje zoals KS) ben ik gewoon op alles te klikken met mijn muiswiel zodat alles in een tab op de achtergrond open gaat. Overal lukt dat, zelfs op dit forum. Maar op crowdfinder niet

En er staat ook nog geen 7th citadel op crowdfinder
Old 24-09-2020, 08:58   #749   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Gaat HeroQuest niet gewoon een nostalgia-trap zijn?

Ik heb ook goeie herinneringen aan dat spel, maar vandaag de dag lijkt mij dat echt wel een beetje een simplistisch concept.
Zo heb ik mij ook laten doen bij Talisman, als kind superfun, maar nu eigenlijk een vrij dwaas spel vind ik.
Daarnaast heb ik ook Arcadia Quest eens gespeeld en dat was eigenlijk gelijk HeroQuest maar boeide totaal niet.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
Old 24-09-2020, 09:00   #750   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Maakt niet veel uit, we kunnen het toch niet krijgen. Het zal later wel in de winkel te koop zijn (het blijft hasbro).

en ook: crowdfinder is ook niet altijd eerlijk. Neem nu de cascadia KS. Op KS is dat 29$ + 15$ verzending naar België = 38 euro. Op crowdfinder krijg je dan zogezegd korting naar 30 euro, maar dan komt er nadien wel nog 5.5 euro verzending met Bpost bij. Dus eigenlijk doe je maar 2.5 euro winst.

Last edited by kar; 24-09-2020 at 09:04.
Old 24-09-2020, 09:12   #751   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Die Heroquest lijkt me eerder een cashgrab op nostalgie.

Er is niets (?) veranderd aan de regels, gfx beetje opgepoetst, nu een "gamesystem" zodat ze nog veel addon's kunnen uitbrengen en 50 EUR extra voor de 2 (nu zeer zeldzame) expansions. En dan hebben ze nog enkele monsters moeten aanpassen voor copyright issues.

Heeft me wel zin doen krijgen om mijn oude doos nog eens van zolder te halen
Ik probeer me te herinneren wat het toen gekost heeft in de jaren 90? Kan me enkel herinneren dat ik lang gespaard heb

of zoals PC Gamer het zegt:

Quote:
It's hard not to be cynical about a game whose appeal was all about its introductory qualities, a My First Dungeon Crawl for kids, being repackaged as another boutique box full of expensive plastic for nostalgic adults, as so many crowdfunded board games are.
Tblijft Hasbro...

Last edited by Turtle; 24-09-2020 at 09:19.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2020, 09:23   #752   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

1000 BEF, ik herinner het mij nog goed want ik heb er lang voor gezaagd
Old 24-09-2020, 10:23   #753   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Normaal op een website (zeker eentje zoals KS) ben ik gewoon op alles te klikken met mijn muiswiel zodat alles in een tab op de achtergrond open gaat. Overal lukt dat, zelfs op dit forum. Maar op crowdfinder niet

En er staat ook nog geen 7th citadel op crowdfinder
7th Citadel is nagevraagd om een retail pledge te doen, nog geen antwoord
Old 24-09-2020, 11:40   #754   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

@kar ik rij er altijd om. meestal is er dichtbij wel altijd een pick up point.

Fidoh vond het te lang

Old 24-09-2020, 11:56   #755   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb er bij crowdfinder 4 lopende maar nog geen enkele die al geleverd is. Dus ik heb er nog geen ervaring mee.

Voor de rest niets dan lof over hun winkel, ze zijn vaak de goedkoopste. Alleen jammer dat ze geen arkham horror LCG verkopen
Old 24-09-2020, 16:06   #756   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Maakt niet veel uit, we kunnen het toch niet krijgen. Het zal later wel in de winkel te koop zijn (het blijft hasbro).

en ook: crowdfinder is ook niet altijd eerlijk. Neem nu de cascadia KS. Op KS is dat 29$ + 15$ verzending naar België = 38 euro. Op crowdfinder krijg je dan zogezegd korting naar 30 euro, maar dan komt er nadien wel nog 5.5 euro verzending met Bpost bij. Dus eigenlijk doe je maar 2.5 euro winst.
Dat heeft niets te maken met niet eerlijk zijn. Er is een Kickstarter, en CrowdFinder organiseert groepsaankopen waarvan de verzendingskosten altijd inbegrepen zijn naar de organisator van de groepsaankopen. Hoe het spel daarna bij jou raakt, is jouw keuze: ofwel via een doorgeefketting of afhaalpunten die op de CF staan. Als je naar je laat verzenden, is dat je eigen keuze en moet je zelf afwegen of je dat zo doet op die manier of toch liever rechtstreeks backt op Kickstarter. Het is nu wel zo dat de korting om sommige Kickstarter groepsaankopen zo gering zijn dat je alleen bespaart op gedeelde shipping en dat je dat verschil dan verliest als je laat verzenden, maar dat staat altijd duidelijk op de pagina van de groepsaankoop

Laten verzenden naar deelnemers in België doe ik trouwens quasi nooit omdat het land zo klein is en er altijd wel opportuniteiten zijn dat een spel ergens geraakt. Naar Frankrijk moet er wel verzonden worden, Nederland is te zien waar er zich deelnemers bevinden. Als er bvb 5 deelnemers zijn in Utrecht en omstreken, dan gaat er daar een shipment naartoe en worden die kosten gedeeld.

CF is kortom transparant. Ivm Arkham Horror LCG: mailtje sturen naar info@crowdfinder.be en je wordt geholpen
Old 24-09-2020, 18:15   #757   link
kar
Public servant

kar's Avatar

In het begin wel, tegenwoordig staat er gewoon, verzending op kosten van de koper.

Het is niet dat ik vind dat ze liegen ofzo, maar het voordeel leek mij in het begin toch een pak groter dan nu.
Old 25-09-2020, 08:23   #758   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dat begrijp ik, voor nieuwkomers kan het niet direct duidelijk zijn hoe dat zit met extra kosten.

Staat in de disclaimer deelnames trouwens: https://crowdfinder.be/disclaimer/participate
Old 25-09-2020, 12:40   #759   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

https://www.kickstarter.com/projects...cursed-safebox

Deze gebacked. Soort van Choose your own adventure book in de wereld van Lovecraft.
Waarschijnlijk niet iedereen zijn cup of tea, maar 'k kan het hier maar eens zetten.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules