Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2020, 20:06   #2501   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Vault Boy costume voor Smash. Cool.
Old 28-06-2020, 17:19   #2502   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Baldurs Gate 1+2 gekocht op Switch voor 30 EUR goeien deal
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2020, 17:33   #2503   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Waar? De msrp van 60 EUR is er wel dik over

Edit: Amazon blijkbaar
Old 28-06-2020, 17:38   #2504   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

yup, amazon
Old 28-06-2020, 18:21   #2505   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ben heel benieuwd hoe BG speelt op Switch, en dan meer bepaald de handheld modus. Heb de iPad versie gespeeld maar die vond ik niet speelbaar. BG op PC is geweldig, maar ik kan niet genoeg uren vrijmaken om zo'n spel op PC te spelen.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 18:12   #2506   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Heb het hier overlaatst al ergens op het forum gezet: De laatste maand bezig met BG1 op de switch lite (handheld dus) en het is mijn leukste playthrough sinds originele release.
Speelt verrassend vlot met controller, de aanpassingen ben je snel gewoon. Door het kleine scherm vallen de mindere graphics niet op, en bovendien heb ik het gevoel dat ik meer in de wereld getrokken wordt dan wanneer ik op PC speel. Bovendien is het perfect pick up and play.

Ik ben benieuwd naar anderen hun ervaringen, maar ik heb me zo goed dat ik ook direct Planescape Torment/Icewind Dale gekocht.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 18:46   #2507   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Best beginnen met BG1 ye?
't Is niet dat die meer gedateerd voelt dan BG2?

Storywise hangen ze ook aan mekaar?

BG1 destijds op mijne Windows 98 gespeeld, BG2 dus nog nooit. Dacht eerst dat het omgekeerd was, maar blijkbaar dus ni. Herinner mij daar voor de rest bijzonder weinig van.
Old 02-07-2020, 16:53   #2508   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Dat is je eigen keuze. Je kunt perfect BG2 spelen zonder de eerste, en BG2 is ook in zijn geheel ook beter. Dus als je BG1 al genoeg gespeeld hebt, is het zeker niet nodig. Storywise hangen ze inderdaad samen, maar je krijgt genoeg uitleg om mee te zijn, enkel details gaan verloren.

Maar zelf heb ik ervoor gekozen om nog eens voor de volledige ervaring te gaan. Heb nu bijna volledig Baldur's Gate zelf uitgekuist, dus ik ben officieel verder dan ik de laatste 15 jaar geraakt ben. Om één of andere reden raak ik het normaal beu eens ik aan de stad kom. Ik loop niet graag rond in steden, heeft mogelijks te maken met dat ik in steden het avontuur niet zo voel (ik heb dat in elke RPG). Geeft nog maar eens aan hoe graag ik het handheld speel, vind ik.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 20:57   #2509   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

alright thanks hellbird!

voor ne beginnende speler enige tips qua class, race, ... om ne vlotte playthrough te hebben?
vaak begin ik vol moed aan zo'n spellen met ne class die ik cool vind, waarvan de skillcap vrij hoog ligt en ik daar dus ballen mee suck

edit: en ik dus ook gewoon opgeef op een bepaald punt

Last edited by Jaak; 02-07-2020 at 21:54.
Old 02-07-2020, 21:33   #2510   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Je komt alle classes wel tegen in NPC's, maar ik vond het altijd wel het makkelijkst om te starten met iets steviger melee (Fighter, Paladin)

Mijne is eindelijk verzonden, dus dit weekend vlieg ik er ook in
Old 02-07-2020, 23:00   #2511   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
alright thanks hellbird!

voor ne beginnende speler enige tips qua class, race, ... om ne vlotte playthrough te hebben?
vaak begin ik vol moed aan zo'n spellen met ne class die ik cool vind, waarvan de skillcap vrij hoog ligt en ik daar dus ballen mee suck

edit: en ik dus ook gewoon opgeef op een bepaald punt
Ja dat heb ik dus ook. Iets kiezen dat er leuk uitziet en dan sterven. Zo'n games speel ik echt voor het verhaal en niet voor de combat.

Overweeg hier een switch te kopen enkel om BG 1 en 2 te spelen voor de release van BG 3.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 23:06   #2512   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Was er in deze versie geen "story"/easy mode voor de niet zo D&D minded onder ons?
Old 03-07-2020, 08:53   #2513   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

BG(2) op normal difficulty is echt geen moeilijk spel gasten en uw companions pikt ge onderweg op dus zelfs als uwen main gimped is door slechte keuzes bij char creation is dat allemaal geen ramp.
Qua tips voor beginnende speler zou ik zeggen: pak geen hybrid class (bard, ranger, paladin) maar ga voor nen warrior, cleric of wizard. En voor de rest vooral intuďtieve keuzes: warrior heeft strength, con en in mindere mate dex nodig, cleric vooral wisdom, voor eender wie wat con zodat ge toch enige hit points reserve hebt,...
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 16:00   #2514   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Idd, ik heb zelfs in een ver verleden eens een solo run gestart. Zelfs dat is (met de nodige min/max) mogelijk.
Neem gewoon iets waar je je roleplay-gewijs in kan vinden?

Net toegekomen, dat wordt een avond mijn race/class/alignment kiezen

Wat nostalgie van vroeger:

https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=880
https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=12793
https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=569

Ik meen me nu trouwens te herinneren dat Fighter/Cleric wel een goeie (Dual) class is om terug mee te starten. Met goeie CON kan je beide rollen vrij goed aan. Mss dat maar doen om er terug in te rollen, want deze keer is het echt wel enkele jaren geleden. Die Ipad release heeft mijn jaarlijkse runs verpest
En Kensai was een populaire in BG2. Geen idee of dat in BG1 een optie is. Of inquisitor, of barbarian, of... aargh ben helemaal hyped

Last edited by Turtle; 03-07-2020 at 16:31.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 16:11   #2515   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Jefpet heeft dat indertijd gedaan, werd minutieus bijgehouden op zijn website.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 18:38   #2516   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ha ja, dat was echt plezant. 13 jaar man...
Ik lees die posts van mezelf en kan mij werkelijk niets meer herinneren van dat spel.
Buiten dat ik het plezant vond dus.

fuck
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2020, 20:26   #2517   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Animal Crossing peeps,

Ben op zoek naar kersen. Iemand die mij kan helpen?
Old 06-07-2020, 21:02   #2518   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

stuurt uw dode code es

wel alleen nu online. vertrekken morgen op vakantie

Last edited by Moer; 06-07-2020 at 21:18.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2020, 22:35   #2519   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Zit nu twee uurkes into Baldurs Gate. Serieus plezant, en moet Hellbird toch wel bijstaan: het formaat is ideaal, en ‘t feit dat het pick up & play is, zorgt ervoor dat ge altijd een questje of twee kunt doen als ge tussen de soep en de patatten niet genoeg tijd hebt om er u ineens een uur op te smijten.

Door het formaat van de Switch, vergeet ge zelfs dat het spel feitelijk al 22 jaar oud is. Enige dat wat “gedateerd” aanvoelt komt door het feit dat spellen u tegenwoordig graag de pap in de mond geven: ne quest market links of rechts of iets meer info over waar en bij wie ik stuff kan vinden mis ik soms wel. Maar dat is dus puur doordat spellen het u tegenwoordig te gemakkelijk maken, want als ge uw quest log leest is het gewoon perfect doenbaar (Witcher 3 is ook zo’n goed voorbeeld: soms liep ik daar van marker tot marker, zonder zelfs maar te lezen waarmee ik bezit was).

Enfin, zot nog niet zo ver. Tutorial gespeeld en de eerste stage, en ik amuseer mij wel.
Old 06-07-2020, 22:52   #2520   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vooral verbaasd over hoe intuďtief die besturing is.
Ook die party AI is wel nice voor de "normale' combat. Iedereen schiet in gang en casters doen logische dingen.

Normal voelt wel (te) makkelijk aan ivgl met vroeger. Mss toch een beetje opschroeven.

Edit: ROFL 10min daarna wordt mijn main char ge-oneshot. Game over

Last edited by Turtle; 06-07-2020 at 23:26.
Turtle is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules