Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 06-07-2020, 23:30   #2521   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Niet vergeten dat je de AI van uw partyleden kunt tweaken onder ‘customise’ op hun character sheet. Auto-casting van offensive spells heb ik bv afgezet, want anders begint uw mage bij de simpelste kobold al zijn goede spells op te gebruiken. Standaard doen mijn magic users nu gewoon hun ranged weapon, tenzij ik het zelf anders wil.
Ik vind het eigenlijk ook gemakkelijk op normal. Geen idee of ik beter ben geworden doorheen de jaren, of ofdat normal toch niet zo standaard is als vroeger.

Anyway, leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die mijn enthousiasme volgen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2020, 13:43   #2522   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Placescape/IWD staat nu ook op Amazon voor 30 euro: https://www.amazon.nl/Planescape-Tor.../dp/B07TVC2JBZ
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2020, 15:20   #2523   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik had beter mijn mond gehouden over de moeilijkheidsgraad.
Gisteren nog eens wat verder gedaan en bij elk van de 3 combats in Beregost, gaat er altijd 2 man dood, meestal instakill.
Ik weet wel dat ik vroeger ook veel reloads had (na RNG), maar er gaat toch iets anders scheefzitten.

Toch maar eens de AI afzetten en overnemen. Het lastigste is dat ze atm allemaal direct naar de dichtsbijzijnde lopen/schieten.
Beetje stom dat ik nog geen CC spells heb (genre sleep)

Of ineens door naar Nashkell?
Old 12-07-2020, 16:39   #2524   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Is de Switch versie nu de betere versie? Want op PC kan ik me echt niet motiveren om verder te spelen eerlijk gezegd. Is dat wat te spelen in korte sessies?
Kan je quicksaven op de switch?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2020, 17:09   #2525   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Je kan saven op elk moment en switch heeft de beste sleepfunctie ooit. Iets wat ik, met mijn kleinere kinderen, al jaren enorm apprecieer.

Ik zit er ondertussen volop in. Besturing is echt heel goed gedaan. Vanavond duik ik de Nashkell mines in (Beregost ging plots vanzelf ).

Last edited by Turtle; 12-07-2020 at 17:14.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2020, 18:46   #2526   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Zal het nog eens herhalen: ik vind het (handheld) de beste BG-ervaring sinds release.
Ik moet nu enkel nog de Iron Throne Headquarter uitkuisen in Baldur's Gate zelf, en de stad is ook volledig gecleared. Het is zo lang geleden dat ik nog zo ver geraakt ben, dat ik zelfs niet meer weet hoe ver ik dan zit in het spel. Good times.

Kijk al uit naar BG2, of zijn de uitbreiding van BG1 de moeite? Die heb ik nog nooit aangeraakt...
Old 12-07-2020, 19:27   #2527   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik vind het handheld zeker doenbaar, maar soms een beetje klein.
Maar ik heb het nog niet docked op 50" gespeeld, dat zal dan weer een mega pixelbrij zijn wss.
Old 20-08-2020, 08:23   #2528   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Iemand hier al Paper Mario: The Origami King gespeeld?
Old 20-08-2020, 09:03   #2529   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Helaas wel.

Ik dacht dat het nog wel leutig ging zijn voor mobiel te spelen, maar helaas.
Het combat systeem is echt ronduit irritant. Er zit ook niets van RPG elementen in, dus buiten wat tijd te rekken op de game heeft dit geen enkel nu om te doen.
De wereld en het puzzelen daarin is nog wel leuk voor duffe speelsessies, maar misschien vind ik dit enkel leuk omdat de rest zo extreem tegenvalt.

Ik had beter eerst wat reviews gelezen, die zeggen allemaal hetzelfde op enkele die hard sukkels na (of ze worden betaald). Ik hoop dat er een patch komt om het combat systeem gewoon te kunnen skippen, tot dan raak ik het wss niet meer aan.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2020, 09:21   #2530   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Oei. Goed dat ik het hier eens vraag dan. Ik had al hetzelfde gevoel na het bekijken van een paar filmpjes.
Old 20-08-2020, 15:46   #2531   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Het is ook duidelijk dat Nintendo best veel moeite doet om de slechte reviews eruit te halen precies. De dagen na de launch vond je bijna niets anders, nu zijn ze precies al een stuk moeilijker te vinden. Het spel werd echt afgekraakt.
Old 20-08-2020, 21:28   #2532   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

luigi's mansion 3 korting: 40€.
percies ook wel goed voor mijn 4-6 jarigen?
Moer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2020, 07:16   #2533   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik zie mijn vijfjarige het eigenlijk niet spelen. Mijn twee dochters (8 en 5) kijken wel heel graag mee wanneer ik het speel ("Daar! Ge moet daar eens gaan kijken! Zuig dat eens op! Daar zit iets achter denk ik!") maar veel stukken die ik al gedaan heb zijn volgens mij een stuk te moeilijk voor kinderen van die leeftijd.

Maar aan die prijs is het absoluut de moeite om te kopen, al was het maar voor uzelf.
Old 21-08-2020, 17:05   #2534   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ik heb het alvast gekocht voor op reis nu. Daarna gaat het naar de jongens. Mijn oudste zoon kent dat spel al bijna van buiten door op youtube gameplay-filmpjes te kijken. Nog geen 5 jaar oud en al verslaafd aan Let's Plays (gelukkig nog zonder idioten die ertussen zitten te praten). Waar gaat dat eindigen ...

Maar ik zie het hem dus wel spelen. Hij zuigt die levels op als een spons en weet dus meestal al op voorhand wat er moet gebeuren. Hij heeft mij verschillende keren in Mario Odyssey gezegd wat ik moest doen, en hij heeft Donkey Kong uitgespeeld op de 3DS (wat?). Hij speelt ook al Lego Jurassic Park bijvoorbeeld. Zonder te kunnen lezen, vindt hij toch uit wat er moet gebeuren. 't Is wel ne zot op dat vlak, zijn twee een half jaar oudere zus kan het zo goed niet.

Last edited by HeLLBirD; 21-08-2020 at 17:46.
Old 23-08-2020, 14:36   #2535   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ik heb het alvast gekocht voor op reis nu. Daarna gaat het naar de jongens. Mijn oudste zoon kent dat spel al bijna van buiten door op youtube gameplay-filmpjes te kijken. Nog geen 5 jaar oud en al verslaafd aan Let's Plays (gelukkig nog zonder idioten die ertussen zitten te praten). Waar gaat dat eindigen ...

Maar ik zie het hem dus wel spelen. Hij zuigt die levels op als een spons en weet dus meestal al op voorhand wat er moet gebeuren. Hij heeft mij verschillende keren in Mario Odyssey gezegd wat ik moest doen, en hij heeft Donkey Kong uitgespeeld op de 3DS (wat?). Hij speelt ook al Lego Jurassic Park bijvoorbeeld. Zonder te kunnen lezen, vindt hij toch uit wat er moet gebeuren. 't Is wel ne zot op dat vlak, zijn twee een half jaar oudere zus kan het zo goed niet.
haha dat van youtube is hier net hetzelfde. Mijn 5,5 jarige speelt botw. net master sword geclaimed en olifant gefixed. hij schijt wel altijd eerst in een broek voor die gevechten. figuurlijk he.
Old 24-08-2020, 10:21   #2536   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
luigi's mansion 3 korting: 40€.
percies ook wel goed voor mijn 4-6 jarigen?
Gatver. Zwaar minpunt : geen invert vertical axis :’(
Old 27-08-2020, 11:08   #2537   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Het is ook duidelijk dat Nintendo best veel moeite doet om de slechte reviews eruit te halen precies. De dagen na de launch vond je bijna niets anders, nu zijn ze precies al een stuk moeilijker te vinden. Het spel werd echt afgekraakt.
Dan maar Super Mario Odyssey besteld vandaag. Stond voor 43 euro op Amazon Nederland, kon ik niet laten liggen.

Ik heb mijn Switch nu een maand of 9 en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben in het aantal nieuwe games dat uitkomt. Gelukkig is er nog een backlog waarin ik kan vissen.
Old 27-08-2020, 13:47   #2538   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik snap het, het aanbod is ook echt bedroevend laag. Precies zelfs nog erger dan bij de Wii.
Gelukkig zijn er de vele Final Fantasy's die uren meegaan.

Ik heb Xenoblades een kans gegeven na de hopen positieve commentaren op dit forum, maar het combat systeem is ook echt wel enorm saai.
Old 28-08-2020, 17:08   #2539   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Net Eiyuden Chronicles op Kickstarter gebacked.

Nog nooit iets op KS gedaan, maar als de mannen achter Suikoden een nieuwe game beloven en ik die straks (hopelijk) op de Switch kan spelen, dan klinkt dat te mooi om waar te zijn.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2020, 16:03   #2540   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Stealth reveal

Als backup story voor BotW wel cool. Wordt ongetwijfeld een dikke hit.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules