Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 14-01-2020, 21:49   #41   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Dat opladen aan superchargers is trouwens te zot, maar alleen als ge er alleen staat. Dat zegt Musk er ook niet bij, ofwel een slecht station dat zen connectie deelde.

Die hebben een 150kW aansluiting, theoretisch gezien kunde daar een 50KWh batterij dus op 20 minuten mee opladen.

Als er echter ene naast u staat, duurt het 40 minuten
Staan er al 2 op te laden dan is het een uur
+ de batterijen kunnen dat in de praktijk niet aan, moet het bijna verdubbelen + batterijen zijn tegenwoordig groter.

Dan worden het ineens lange stops bij de quick of de burger king.
Maar als ge daar niet elke week me naar Parijs moet gaat dat perfect
Teki is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 09:05   #42   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Mijn volgende wagen gaat ook zeker elektrisch zijn, maar dat is wel een firmawagen Chapeau als je dat met je eigen geld doet.
Ik ben zelfstandige, dus het is ook wel op mijn zaak .
Karel is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 10:41   #43   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Karel View Post
Ik ben zelfstandige, dus het is ook wel op mijn zaak .
Ah, maar zo is het makkelijk om het geen economische keuze te noemen
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 18:11   #44   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Businesscase is wel ietsje anders ja, maar ge moet nog altijd het geld binnenkrijgen natuurlijk als zelfstandige.

Als je dan een total cost of ownership gaat bezien... + u elektriciteitskosten kunt ingeven als beroepskost

Last edited by Teki; 15-01-2020 at 18:28.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2020, 11:46   #45   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Dat opladen aan superchargers is trouwens te zot, maar alleen als ge er alleen staat. Dat zegt Musk er ook niet bij, ofwel een slecht station dat zen connectie deelde.

Die hebben een 150kW aansluiting, theoretisch gezien kunde daar een 50KWh batterij dus op 20 minuten mee opladen.

Als er echter ene naast u staat, duurt het 40 minuten
Staan er al 2 op te laden dan is het een uur
+ de batterijen kunnen dat in de praktijk niet aan, moet het bijna verdubbelen + batterijen zijn tegenwoordig groter.

Dan worden het ineens lange stops bij de quick of de burger king.
Maar als ge daar niet elke week me naar Parijs moet gaat dat perfect
Is een euvel met enkel de Superchargers van Tesla V1/V2. Daar delen 2 superchargers 1 voeding(plaats A en B), waardoor je deelt, maar de eerste krijgt het hoogste. De nieuwe V3's die ze aan 't uitrollen zijn hebben elk hun dedicated power supply, dus die problemen zijn dan ook van de baan. Met andere superchargers(Ionity bvb) is dat er niet.

Ik heb een Model 3 LR besteld (hopelijk over 4-6 weken levering) en met zijn 400-500 range(weersafhankelijk) heb ik echt behalve bij vakantietrips geen nood aan superchargers, want kan thuis en op werk laden. Realistisch gezien verbruik je ongeveer 17-18 kWh/100 km, met een batterij van 75 kWh is dat al wat.Ik doe wekelijks 1000 km makkelijk, maar heb er ene gehad voor 2 weken en nooit issues gehad, zelfs niet met thuis laden op een simpel stopcontact(2.7 kWh/u)... Range anxiety is echt geen probleem meer. Ga er deze zomer zelfs mee naar Zuid-Frankrijk. Plus voor uw VAA is het bijzonder voordelig!
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2020, 14:08   #46   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

wat voor laadpaal hebt ge thuis laten zetten?
Old 16-01-2020, 22:05   #47   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
Bij ons gaat het dit jaar zowiezo een plug in hybride worden net omdat overal waar mijn vrouw komt amper laadpalen te vinden zijn en we er thuis geen kunnen installeren wegens voet- en fietspad (geen oprit of garage hebben sucks).

onze shortlist: X3, X5, XC60, XC90, GLC.
allemaal SUV's ja want ze wil een hogere instap hebben. We gaan ook nog wel eens bij VW en Audi horen, maar bij mijn weten hebben ze daar niet echt een deftige plug in hybride.
Ge wilt eigenlijk genieten van de fiscale voordelen van zo een bak (Indien je hem op je zaak koopt).
De generatie BMW dat nu aan het komen is; X5 45e en de X3, 330e,... hebben allemaal een nog betere WLTP dan de Volvo's die er nu staan.

Het risico ligt hem dat die Volvo's bij de volgende herziening van die plug-in hybrides weer onder de noemer fake hybrid gaan vallen, tenzij ze er iets aan veranderen, maar dan ben jij gescheten met je Volvo op dat moment en zit je fiscale aftrek ineens tegen de 60%.

Ik heb eens een prijs laten maken voor een X5 45e, je zit rond de 100k-110k als je er wat opties op neemt met een fiscale aftrek van 98%, daar krijg je een 8 cilinder die ook serieus uit de voeten kan, zal natuurlijk wel een van de redenen zijn waarom je zoiets kiest uiteraard.

Ik zelf ga er waarschijnlijk niet voor gaan, eerst en vooral is een SUV in Belgie gewoon nutteloos tenzij je in het gat van de Ardennen of de Duitse kantons woont, ten 2de zijn dat de aandachtrekkers bakken die voor de bijl gaan van de moment onze regering weer geld ruikt. Ik ga voor een 330e Touring gaan of in extremis een 530e Touring (Die wel zal komen), minder gewicht op die auto's.

Ofwel gewoon een benzine of diesel weer.
Guru is online now   Reply With Quote
Old 17-01-2020, 06:09   #48   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Vorige week eens bij Mercedes gepasseerd. DAMN die GLE is een zalige bak seg. Wat een geweldig interieur hebben de mercedessen (ben ook eens gaan kijken naar een c-break en alleen omwille van het interieur zou ik ervoor kiezen, ondanks dat die de kleinste koffer heeft tov A3 en 3-touring).
GLC is veel te klein qua kofer dus die valt al zeker af.
Old 17-01-2020, 07:46   #49   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
wat voor laadpaal hebt ge thuis laten zetten?
Nog bezig met planning van de kablage, maar aangezien waar ik werk we zelf laadpalen maken...is de keuze nogal obvious
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2020, 09:14   #50   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik zie op de Merc site toch geen GLC Hybride?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 10:19   #51   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik had mezelf al overtuigd dat volgende wagen een PHEV zou zijn, maar ineens naar volledig elektrisch is zeker ook een optie.

Heb de Polestar2 gezien op autosalon, dat vind ik wel een heel mooie wagen en technisch ook dik in orde op papier. Vanaf april zouden er proefritten mogelijk zijn. Ben benieuwd naar de real-life ervaringen van de eerste eigenaars. Ik overweeg hem wel als volgende wagen maar heb geen haast.

De echte winnaar blijft de twizzy natuurlijk, budget vriendelijker ook.

Honda e is "schattig", ik zou er niet mee willen rijden maar zal ze graag tegenkomen in het verkeer
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 10:45   #52   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Honda e lijkt achterlijk duur voor wat hij is, geen idee wat Honda daarmee hoopt te bereiken.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 12:09   #53   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
polestar2 'full vegan'... LOL
Old 18-01-2020, 14:12   #54   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Jerre vindt het maar niks...

Need I say more?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 18:16   #55   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wa vinde van de saloncondities op de Renault Scenic, Jerre?
Old 18-01-2020, 23:58   #56   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ik vind die Honda E ferm
Blade is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2020, 18:11   #57   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Die Polestar 2 is een waanzinnig knappe bak. Ik ben fan van heel de nieuwe Volvo lijn eigenlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2020, 19:06   #58   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Vind de voorkant van die Polestar 2 echt woest. De achterkant daarentegen... Precies door een andere designer uitgetekend.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2020, 19:15   #59   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

is woest goed?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 19-01-2020, 19:16   #60   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Daens is beter.