Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 11-09-2020, 07:43   #101   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Hoor mensen dat vaak zeggen, maar op een of andere manier heb ik dat. nooit echt gebruikt zien worden. Zou het kunnen dat het ligt aan de gebrekkige integratie van die features?
Tesla heeft een groot scherm in de auto, een een smartphone app buiten de auto. Dat is het. Geen knopjes, geen handleiding, geen andere hardware. Alles is zoals je verwacht gebundeld in die ene consistente en overzichtelijke interface. Dat zorgt ervoor dat je dat makkelijk kan gebruiken. Mijn ervaring met Volkswagen, Renault, Skoda, Audi, Volvo en Mercedes leerde me dat er wel veel opties in zitten, maar dat je eerst moet leren vliegen met een oude space shuttle naar de maan. Leuk om een suit te zoeken, maar onhandig in gebruik.

Ik zou ook de Adaptive Cruise Control nooit zou vertrouwen zoals ik nu doen, mocht dat groot scherm niet alles rondom mij visualiseren in een render. Mocht ik niet weten dat de auto ook volledige zelfrijdende hardware heeft en dat kan op autostrades. Dan is de mindere broer, cruise control, maar een kleintje voor hem en voel je u een pak comfortabeler. Noteer ook dat ie dat volledig doet, van stilstand tot maxsnelheid die op de weg geldt, en in zijn baan blijft. Hoe dat in auto's met manuele versnelling moet werken is me een raadsel. Met automatische zal dat beter gaan, maar nog steeds zit je daar met een transitie, die minder optimaal is vermoed ik dan als je zelf rijdt. Heb je niet met EV.

T ding is, in Tesla zitten al die features standaard. En zijn ze de basisopties. Dat maakt de auto een pak minder complex dan anderen die features erbovenop gaan gooien om meer geld te trekken. Er zit geen redundantie in.
Heb nog steeds herinneringen aan mijn Renault waar ik 4 manieren had om de GPS te besturen. Layer upon layer van controls. Of de Audi die twee info-schermen heeft elk met zijn eigen besturing en info, en overlappende info tussen de twee. Dat is slecht design omdat men enkel heeft bijgevoegd, niet herdacht.
acku is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 07:51   #102   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
En 200 eur / maand opleggen aan een bedrijfswagen is iets wat ik helemaal niet begrijp. Dan gooi je toch gewoon 9600 eur weg, om 4 jaar met een 'iets leukere' wagen te kunnen rijden?
Dit is relatief he, het enige waar je over kan discussieren is de totale prijs. Of een bedrijf nu loon uitdeelt in duurdere auto-klasses of in bruto, is slechts een keuze. Wij verdienen bruto en betalen onze auto zelf. Dat gaat eraf. Dus omgekeerd geldt dan hetzelfde: waarom een dure BMW kiezen als je 200 euro netto meer kan krijge als je Skoda neemt?
Dat is exact wat ik deed met Renault voordien, had meer loon omdat ik klasse lager koos dan normaal (audi, volkswagen, volvo).

Dus ja ik betaal een kleine 10.000 euro extra aan een betere auto. Maar wat ga je zeggen tegen particulieren die een auto kiezen? Die verliezen ook zoveel geld over 4 jaar als ze een model kopen die qua vervoerspotentieel niet beter is dan een Dacia.

Heb de rekening gemaakt, kwam momenteel uit op net niet 3000 euro netto, dus die 200 euro minder is de prijs die ik wil betalen om op de cutting edge te zitten, eens. Zoals mensen die iPhone kochten toen Nokia vijf tot tien keer goedkoper was. Early adoption kost je wat. Heb nooit overwogen dat te doen voor een klassieke luxebak, omdat dat vooral extra luxe is en geen vernieuwing per se, dat vind ik dan weer decadent.
Old 11-09-2020, 07:59   #103   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Als ik de mogelijkheid had om 300 eur netto meer te verdienen, en met een Golf te rijden ipv een X3, zou ik daarvoor gaan. Zeker met de huidige trend van thuiswerken. Helaas heb ik die mogelijkheid (momenteel nog) niet, en krijgen wij gewoon een leasewagen in een bepaalde prijscategorie. We mogen opleggen, maar dat heb ik nooit gedaan.

Maar dat is mijn persoonlijke keuze, jij mag die van jou natuurlijk maken.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 15:34   #104   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

2 weken geleden knoop doorgehakt voor de Taycan Turbo S gekocht als daily

en 2 maand geleden ook de nieuwe BMW G82 M4 Coupé competition in Isle Of Men Green.
Zijn nog geen foto's van maar heb hem wel al gezien achter gesloten deuren, zou de eerste van Belgie hebben.

Op 23 september is de officiele voorstelling

Levering voor beide wagens is Q1 2020.
Old 11-09-2020, 15:39   #105   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Deze topic doet mij zo arm voelen

Ik ben op zoek naar een goeie occassie voor 10-12k waar we de komende 10 jaar mee kunnen doen. Vereiste: grote koffer. Ik zou graag meer doen voor het milieu maar ik kan dat niet betalen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 15:46   #106   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja nee, gaat niet lukken. Tweedehands markt is niet eg goed voor EV's. Buiten Tesla natuurlijk.

Hoe exeter dit betaalt begrijp ik ook niet Schoon auto die Taycan. Helaas legt ie t toch op zowat alle vlakken af tegen Tesla, dus is vooral voor de stijl dat ge t moet doen
Old 11-09-2020, 15:47   #107   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorpsidioot View Post
Klopt, maar als je bij BMW die opties wil aanvinken, (zeker bij een 3 reeks) dan tikt dat wel wat aan, en bij de Model 3 is dat gewoon standaard (en het werkt beter soms dan BMW....vooral alles wat met media te maken heeft). Plus als je een gelijkaardige BMW met evenveel PK's wil....dan zit je al aan de 80-90k+.

Maar 200 euro opleggen per maand netto is veel te veel dan, je moet ook je VAA betalen en dan wordt er wel een serieus stuk uit je maandelijks budget weggenomen. Maar het is Bavo's eigen keuze natuurlijk. Hier viel hij binnen budget als ik niet de velgen nam die Bavo genomen had(want die zijn 1200 euro meer).
Dat klopt nu niet echt he, het aantal PKs proberen te matchen met een Tesla is gewoon een idioot plan.
Een verbrandingsmotor op de 3 seconden naar de 100 krijgen is gewoon rete duur. Die Tesla zal altijd sneller zijn omwille van die elektro motor.

Een M340i (zoals ik er nu eentje hebt) haalt op papier 374pk en daar zit meer dan genoeg power achter voor de belgische wegen en wat duitsland hier en daar.
Mijn M340i heeft al zeker geen 80k gekost en die was nagelnieuw met redelijk wat opties.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 15:50   #108   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
2 weken geleden knoop doorgehakt voor de Taycan Turbo S gekocht als daily

en 2 maand geleden ook de nieuwe BMW G82 M4 Coupé competition in Isle Of Men Green.
Zijn nog geen foto's van maar heb hem wel al gezien achter gesloten deuren, zou de eerste van Belgie hebben.

Op 23 september is de officiele voorstelling

Levering voor beide wagens is Q1 2020.
Mooi wel, ik kan niet wennen aan die front-ends. In 2022 komt de M3 touring uit, ik zal dan wel zien of tegen dan mijn M340i touring kan inruilen bij BMW. Heb een redelijk flexibele financiele renting daar. Maar die grill is mijn ding niet.
Old 11-09-2020, 16:23   #109   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ja nee, gaat niet lukken. Tweedehands markt is niet eg goed voor EV's. Buiten Tesla natuurlijk.

Hoe exeter dit betaalt begrijp ik ook niet Schoon auto die Taycan. Helaas legt ie t toch op zowat alle vlakken af tegen Tesla, dus is vooral voor de stijl dat ge t moet doen
Is dat bij Exeter niet op de firma en ook met het oog om door te verkopen als het exclusieve modellen zijn? Een investering zeg maar.

Soit. Mijn volgende firmawagen is liefst ook wel elektrisch, of anders gewoon geen meer. Wel nog 1.5 jaar wachten, dus tegen dan zijn er al wat meer opties.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 16:23   #110   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Hoe exeter dit betaalt begrijp ik ook niet
druuuugz

Quote:
Schoon auto die Taycan. Helaas legt ie t toch op zowat alle vlakken af tegen Tesla, dus is vooral voor de stijl dat ge t moet doen
welke vlakken mag dat dan wel zijn, ben met beide gaan testen en de Taycan stak er altijd bovenuit, het enige dat je kan over discussieren is de infotainment, maar ik blijf niet in mijn auto zitten om naar netflix te kijken ofzo...

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Mooi wel, ik kan niet wennen aan die front-ends. In 2022 komt de M3 touring uit, ik zal dan wel zien of tegen dan mijn M340i touring kan inruilen bij BMW. Heb een redelijk flexibele financiele renting daar. Maar die grill is mijn ding niet.
Wacht tot je de wagen in het echt ziet. Wel de M-modellen, niet de gewone, die zijn inderdaad maar meh...

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Is dat bij Exeter niet op de firma en ook met het oog om door te verkopen als het exclusieve modellen zijn? Een investering zeg maar.
Taycan is op mijn persoonlijke firma.
M4 is ontwikkelingsvoertuig voor de de holding.

Nu goed, dit zijn geen exclusieve modellen ofzo, mijn privéauto's zijn dat wel.
Old 11-09-2020, 16:25   #111   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Bon Exeter, ik rij mijn M340i in tot 5000 km en ik kom dan af voor de remap he
Old 11-09-2020, 16:27   #112   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Bon Exeter, ik rij mijn M340i in tot 5000 km en ik kom dan af voor de remap he

Hopelijk is hij van voor Juni 2020 of ik kan (voorlopig) niets meer doen. Bosch heeft zijn vijs weer eens wat straffer aangedraaid...
Old 11-09-2020, 16:29   #113   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Hij is van mid augustus 2020 helaas.
Old 11-09-2020, 16:57   #114   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Exeter trouwens een erg ontevreden klant gehad onlangs met een Megane RS?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 17:08   #115   link
Wannes.
Junior Member

Ik zit nog in de gulden middenweg
Rij sinds een dik halfjaar met een Passat GTE plug-in

Leuke introductie tot elektrisch rijden (+-50km elektrisch bereik), wreed comfortabel en prima kar om lange afstanden mee te doen.

Qua leasing valt die ook erg goed mee. Heb quasi full option zonder te moeten bijbetalen. Een Model3 was toch nog een dikke 100€ netto opleggen, en dat zag ik niet zitten. Hoewel die idd wel erg cool zijn, wat je van een Passat niet kan zeggen..
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 17:31   #116   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Wat is het VAA van zo'n Tesla? Dat valt nog redelijk goed mee zou ik denken?
Heb zelf momenteel een hybride, Lexus IS 300h, en die heeft een verassend lage VAA ondanks de hoge cataloguswaarde en tis ook geen plugin hybride dus die elektromotor geeft vooral extra pk's en niet minder brandstofverbruik lijkt me.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 19:21   #117   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Exeter trouwens een erg ontevreden klant gehad onlangs met een Megane RS?
Geen idee, ik doe de leiding van de de holding nu, ben niet meer de manager van BRP, maar klachten hoor ik niet graag, wat was er mis?
Old 11-09-2020, 21:48   #118   link
Deff
!= Deffe

Wat je aan een auto wilt geven is altijd persoonlijk he. Snap perfect dat sommige mensen met plezier 100 euro per maand opleggen en dat anderen liever meer centen zouden overhouden.

Zoals eerder vermeld zijn de adaptieve cruise en lane assist van Tesla naar mijn mening equivalent met bv. de VW wagens, maar de integratie in dat scherm is toch uniek. Geeft ook vertrouwen dat je kan 'zien' wat de wagen ziet. Toont ook aan dat die auto pilot optie gelijk staat aan geld verbranden, want van zodra je de grotere wegen en steden verlaat schiet dat ding toch regelmatig serieuze kemels.

Wel coole zaken die ik nog nooit eerder heb ervaren:
- Auto zelf gradueel laten afremmen op afritten tot volledige stilstand aan de lijn (redelijk angstaanjagend wel)
- Collision assist die 2-3 auto's vooruit kijkt (bijzonder nuttig op de ring rond Brussel ter hoogte van Jette)

Wat Tesla volgens mij nog pak beter doet als meeste EV's / wagens:
- Superchargers (die dan nog eens goedkoper zijn als de gemiddelde laadpaal, meeste palen zijn criminele tarieven)
- Belachelijk accurate inschatting van bereik wanneer je routeplanner gebruikt + automatisch aangeven of je heen en terug kan.
- One pedal driving. De manier waarop die regeneratieve rem is ingesteld is echt perfect. Afhankelijk van de situatie kan die zeer subtiel tot zeer agressief zijn, maar doet eigenlijk altijd perfect wat ik wil.
- Enorm praktische app
- Geen fucking fake geluid (Looking at you in the Taycan exeter...)(... fuck it ben gewoon jaloers...)
- Functionaliteit zoals bewaking en dashcam. Al heb ik toch mijn ethische en legale bedenkingen bij beide. Wanneer ik parkeer in smalle straten heb ik bijna altijd wel beelden van mensen die om 4u 's nachts thuiskomen of om 6u 's ochtends vertrekken.
- Elegante UI & UX. De meeste merken zetten hier gelukkig wel stappen, maar is toch ongenaakbaar.

Wat ik van geen kanten begrijp:
- Mijn kaart data is op sommige plaatsen echt outdated. Vooral info over maximale snelheid. Dat dat ding nog altijd niet doorheeft dat je op de ring maar 100km/u mag is toch een teleurstelling.

Ervaring na 1.100 elektrische km:
- Opladen is nooit een issue. Al enorm veel dorpen hebben minstens 1 parking met enkele laadpalen. Al rippen ze u soms wel zwaar op de tarieven.
- Er zijn al Superchargers langs E17 en E40 en er staan er nog op de planning, dus je kan echt bijna overal naartoe zonder zorgen, zelfs als de lokale laadpaal het zou laten afweten. Op die plaatsen stoppen voor 15-20 minuten en je geraakt altijd thuis.
- Protip: een DATS24 laadpas kost 1 euro per maand en je kan voor bodemtarief opladen terwijl je inkopen doet bij Colruyt of Bio-Planet.
- In dit seizoen stevig accelereren = alle dagen een halve kilo dode insecten op de wagen
- Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat die lak gevoeliger is aan vuil als die van vorige wagens. Kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk. Of gelinkt aan het vorige puntje.

VAA voor een Model 3 LR zit geloof ik rond de 2.000 euro per jaar. Dat is in alle geval minder als mijn Mercedes C voorheen, dus ik heb nu netto meer over als vorige maand
Deff is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 21:59   #119   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ik hoop dat de update infra voor de Tesla software intussen al wat verbeterd is

Een oude thread: https://forums.somethingawful.com/sh...#post487296229

-edit-
nog maar 2 jaar oud, lol

Last edited by Blade; 11-09-2020 at 22:17.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 22:09   #120   link
Deff
!= Deffe

Holy shit dat had ik niet verwacht, maar bon, kan mij niet inbeelden dat de doorsnee autofabrikant een state of the art CI/CD pipeline heeft
Deff is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules