Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-06-2020, 09:58   #1   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

op reis in de benelux COVID-19 editie

dees jaar gaat het een pak moeilijker worden om op verlof te gaan buiten belgiŽ en nederland, dus het leek me wel eens handig om voor iedereen alles te bundelen in 1 thread?

na de twee grote vakantiemaanden zoek ik alvast een locatie dat geen ardennen of zee is voor een midweek, het zou vooral een wandelvakantie worden aangezien er een hond wordt meegenomen. stella zegt hallo, btw. op verlof gaan tout court is iets dat ik niet vaak doe, laat staan in de eigen contreien dus voor ik straks ga beginnen googlen zijn er misschien wel shrimpers die hidden gems kennen in hun provincie of vlak over de grens. ook liefst geen hotel, we zoeken een chalet of huisje waar we meer ruimte hebben dan een hotel en ons eigen ding kunnen doen

volgende week wťl naar biron in de ardennen, chalet in de bossen, meer clichť en pedestrian kan je niet verzinnen. de interior is ook letterlijk elke chalet ever maar de locatie is vooral wat het doet, dichtbij al de leuke toeristische trekpleisters of wandelingen maar niet in de drukke chaletparken van barvaux of durbuy zelf. in het bos staan aan "onze kant" van het bos lijk 3 ander.

yo!

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 10:13   #2   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ik vertrek binnen 3 weken gewoon naar Valencia ze zotteke
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 10:14   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Volg! Al gaat het wss overal wel druk zijn dit jaar.

Wij trekken dit jaar naar Drenthe. Minst bevolkte stuk van Holland vol bossen, heide en hunnebedden. Benieuwd.

Als je rustig naar de Ardennen wilt zou de regio rond Trois Points wel iets zijn. Ninglinspo is kort, maar top en zelf ga ik binnenkort de eerste stukken van de gr571 doen. Het zouden meer de echte Ardennen zijn itt het massa toerisme rond Durbuy.

Luxemburg is overal top. Zelf ga ik deze zomer eens proberen te kamperen aan de kanten van Berdorf, zodat ik de kinderen stukjes van Mullertal trail 2 kan laten doen.

Met de Corona Lockdown heb ik wel het vermoeden dat er overal wel coole plekjes zijn
Old 10-06-2020, 10:38   #4   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
ik vertrek binnen 3 weken gewoon naar Valencia ze zotteke
mja met de lente/zomers die in belgiŽ elk jaar zonniger, droger en warmer worden gecombineerd met veel minder mogelijke hassle tijdens shit zoals corona lijkt het mij geen absurd idee om meer en meer te kijken naar eigen land als primaire jaarlijks doel voor grote verloven en niet alleen de weekends

beter voor de natuur, soms goedkoper of meer voor't zelfde geld omdat ge dus niet zit met vliegtuig tickets en dergelijke, reistijd is dus ook veel korter en ge steunt ook nog eens de lokale en nationale economie. en alles is als ge echt wilt ook nog eens gemakkelijk-ish te bereiken met de trein

het moet of gaat verre reizen naar buitenland ni totaal vervangen natuurlijk maar als ge kijkt naar de benelux + noorden van frankrijk en oosten van duitsland zit ge zonder moeite aan genoeg verschillende soorten bestemmingen voor de rest van uw leven. er is dan ook geen reden om perse elk jaar 2 weken naar benidorm te gaan

Old 10-06-2020, 10:41   #5   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ja okť ma kheb daar een huis gekocht met mijn white privilege dus kmoet er gebruik van maken eej

kga met den auto + in Spanje overal verplicht mondmasker int openbaar, anders 100 EUR boete.

tzal daar ni slechter zijn dan hier peisk. ze hebben daar horror meegemaakt, dus ik peis dat ze daar nog ietske voorzichtiger gaan zijn.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 10:44   #6   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Volg! Al gaat het wss overal wel druk zijn dit jaar.

Wij trekken dit jaar naar Drenthe. Minst bevolkte stuk van Holland vol bossen, heide en hunnebedden. Benieuwd.

Als je rustig naar de Ardennen wilt zou de regio rond Trois Points wel iets zijn. Ninglinspo is kort, maar top en zelf ga ik binnenkort de eerste stukken van de gr571 doen. Het zouden meer de echte Ardennen zijn itt het massa toerisme rond Durbuy.

Luxemburg is overal top. Zelf ga ik deze zomer eens proberen te kamperen aan de kanten van Berdorf, zodat ik de kinderen stukjes van Mullertal trail 2 kan laten doen.

Met de Corona Lockdown heb ik wel het vermoeden dat er overal wel coole plekjes zijn
drenthe komt hier al wel op mijne prelim lijst, moet zeker iets te vinden zijn waar den hond haar droomsprintjes kan doen

en goh ja, ik heb in se nix tegen massatoerisme ter plekke, zo lang ge in de namiddag en 's avonds maar gerust zit. ma het belangrijkste voor mij is toch wel het wandelen en mtb'en zelf, als ik op verlof ga wil ik 's avonds gezond uitgeput zijn met een pint in mijn pollen voor den tv

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
ja okť ma kheb daar een huis gekocht met mijn white privilege dus kmoet er gebruik van maken eej

kga met den auto + in Spanje overal verplicht mondmasker int openbaar, anders 100 EUR boete.

tzal daar ni slechter zijn dan hier peisk. ze hebben daar horror meegemaakt, dus ik peis dat ze daar nog ietske voorzichtiger gaan zijn.
ja natuurlijk als ge een tweede huis hebt, is nog iets totaal anders dan huren voor een weekske of twee. hebt ge da al lang? kben straight mirin'

chalet in de ardennen zit bij ons ook in de familie, is natuurlijk wel handig voor zo kort na een versoepeling om alles nog in orde te brengen, geen idee hoe dat zit voor particulieren die nu nog voor juni iets willen vast krijgen. veronderstel da ge heel wa moet afbellen om iets te vinden, ni omda het druk en ne stormloop is ma gewoon omda veel nog nie terug geopend zal zijn

Last edited by Ferrex; 10-06-2020 at 10:53.
Old 10-06-2020, 10:45   #7   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Normaal gaan wij ook altiijd ergens naar een huiske/villa, dit jaar ne keer naar center parcs want das gemakkelijker met 2 klein mannen. Fuck me.
Zwembaden gesloten of beperkt toegangkelijk, retaturant deels gesloten,.... Ik ga deze week omboeken naar volgend jaar denk.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 11:06   #8   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kga week gaan fietsen en surfen in de Vendťe in juli. Eigen huizeke, waarschijnlijk niet op restaurant gaan enzo, veel buiten zitten.
Maar das niet in de benelux dus threadvervuiling.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 11:10   #9   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Geniet van uw vakantie samen met het Vlaams gepeupel zou ik zeggen.
Kzal wel gewoon een jaartje skippen.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 12:01   #10   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

K heb enkel nog 14 dagen Quťbec gepland in september maar zelfs nog niet gecheckt wat status daar is.

Voel er wel iets voor om mijne Quechua in den Audi te zwieren en naar ItaliŽ te vlammen. Wandelen in stelvio of Abruzzen ofzo. Steden sowieso mijden.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 14:55   #11   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik had in januari al de Beekse Bergen geboekt.

Wou in de paavakantie naar Mantova om met de kinderen eens Venetie te doen. Niet dus.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 15:04   #12   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Beekse Bergen Safari Resort

Vorig jaar geweest en de giraffen/neushoorns/whatever zien voorbij kuieren terwijl je rustig op je terras zit is de max.
De bungalows aan de leeuwen zou ik dan weer niet aanraden, want die beesten slapen overdag en maken heel de nacht lawaai .

Zelfs getwijfeld om dit jaar gewoon terug te gaan.
Old 10-06-2020, 15:14   #13   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Ziet er wel cool uit maar blijft fucking dieren die opgesloten zijn dus kga passen.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2020, 15:17   #14   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Beekse Bergen Safari Resort

Vorig jaar geweest en de giraffen/neushoorns/whatever zien voorbij kuieren terwijl je rustig op je terras zit is de max.
De bungalows aan de leeuwen zou ik dan weer niet aanraden, want die beesten slapen overdag en maken heel de nacht lawaai .

Zelfs getwijfeld om dit jaar gewoon terug te gaan.
Ik had via een maat die al geweest was gehoord exact welke bungalow ik moest nemen. Zitten vlak aan de voederplaats voor de giraffen en de zebra's.

Nog niet geweest maar het ziet er plezant uit.
Old 10-06-2020, 15:18   #15   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ziet er wel cool uit maar blijft fucking dieren die opgesloten zijn dus kga passen.
Owowow het is een kindervakantie he, pervert.
Old 10-06-2020, 15:24   #16   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ik had via een maat die al geweest was gehoord exact welke bungalow ik moest nemen. Zitten vlak aan de voederplaats voor de giraffen en de zebra's.

Nog niet geweest maar het ziet er plezant uit.
Zeker. Kinderen hebben bij ons uren buiten staan loeren.
Wij zijn ook wel een week geweest, dus genoeg tijd om gewoon rustig buiten te zitten. Ook geluk gehad dat er de eerste dag een zebraatje geboren werd

Op zich hebben (bijna) alle bungalows wel een goeie locatie. Die dieren lopen toch heel de dag rond.
Enkel het zwembad/speeltuin vh resort vond ik wat minder (redelijk klein) en Speelland wat verouderd, maar dat maakt voor de kinderen geen hol uit natuurlijk.

La Trappe is ook maar 5km van daar.

Edit: wel zien welke periode je gaat. Dit jaar geen probleem, maar op die hun evenement terrein zijn 3 grote festivals elke zomer (Best Kept, Woohah en Decibel Outdoor).

Last edited by Turtle; 10-06-2020 at 15:28.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2020, 10:00   #17   link
Blondje
*

Hier straks ook onze reis naar SloveniŽ annuleren - of hopelijk gewoon omboeken naar volgend jaar - en op zoek naar een alternatief.

@turtle: De ninglinspo afwandelen staat hier ook op het lijstje en hoop dat onze kleinste (5j) nu wel groot genoeg is om dat te doen. Heb je referenties van huisjes/chalets in de buurt daar?
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2020, 10:13   #18   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ninglinspo is mooi, maar veel te druk tegenwoordig. Net als de promenade de la HoŽnge. Laatste keer gedaan op een regenachtige dag, de parking was overvol en op veel plaatsen aanschuiven. Of je moet er 'smorgens op tijd bij zijn.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2020, 10:36   #19   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Die is bij ons ook al wel bijna 10j geleden ofzo.
Ik zou daar nu ook niet in het hoogseizoen naartoe gaan. Ligt nogal dicht bij andere trekpleisters zoals Coo en Spa.
Old 12-06-2020, 11:53   #20   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Geniet van uw vakantie samen met het Vlaams gepeupel zou ik zeggen.
Kzal wel gewoon een jaartje skippen.
Toch een vrolijk baasje he gij .

Wij gaan naar een kleine camping ergens tegen Dinant. Uurtje met de trein, en dan daar een week niksen. Perrrfect.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules