Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 04-07-2020, 18:47   #21   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Mooi!

Wij zijn nu toch ook aan het kijken voor een Golden Retriever, na nog wat gesprekken. Was sowieso al een van mijn favorieten, en mijn vrouw lijkt er nu toch ook in mee te zijn.

Al kan het zijn dat het ras nog veranderd, want het is toch wel een heel gedoe om een Golden vast te krijgen. Veel fokkers reageren gewoon niet op de mail, diegenen die wel reageren hebben gigantische wachtlijsten. Staan nu op een voorlopige lijst bij een fokker in Nazareth, maar daar is nog niet eens een dekking gepland, dus wie weet hoe lang het nog duurt. En eens er een zwangerschap is, dan pas kiest die mens wie ‘het waard is’ om een puppy te krijgen... dus eigenlijk zijn we dan nog altijd niet zeker dat er effectief eentje komt.

Nog maar wat verder zoeken dan maar. Volgende week komt het Roemeense hondje van mijn schoonvader toe, we zijn daar wel enorm benieuwd naar. Hoop echt dat dat een topbeestje is.
Ze zijn het waard!

Tip: zoek eens bij gelegenheidsfokkers. Boerderijen enzo. Vaak geen stamboom, maar evenzeer getest op alles (garanties heb je nooit) en amper wachtlijsten en stukken goedkoper.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2020, 18:54   #22   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

golden retrievers ftw

waterratten, zachte karakters en voelen uw emoties super goed aan. geweldige familiehond ook. hier nen échte foto ipv mijne crappy gsm:

veel plezier met hem of haar.

y'all motherfuckers are crazy

Last edited by Ferrex; 04-07-2020 at 19:02.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2020, 23:20   #23   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Plots schot in de zaak. Morgen gaan kijken naar een golden retriever pup van 12 weken uit een nestje op een boerderij. Geen stamboom dus, maar dat hoefde echt niet. Is van de boerderij weggehaald omdat het niet goed verzorgd werd. Ondertussen is het beestje wel volledig in orde. Het opvangezin waar ze nu verblijft, heeft 6 honden, 2 katten en 3 kinderen, en de pup voelt zich daar heel goed tussen, dus klinkt ideaal voor hier (ook 2 katten en 3 kindjes).

We zijn benieuwd. Op deze manier redden we een hondje en is het toch een Golden. Spannend!

Mod: Ze is al verkocht. Jongens toch ... niet eens de tijd om een dag te gaan werken, om dan te kunnen gaan kijken, terwijl we zogezegd de eerste waren.

Last edited by HeLLBirD; 06-07-2020 at 14:41.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2020, 14:10   #24   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Sorry voor de slechte kwaliteit. Onze Mechelse Herder Puppy

Cage is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2020, 17:18   #25   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Plots schot in de zaak. Morgen gaan kijken naar een golden retriever pup van 12 weken uit een nestje op een boerderij. Geen stamboom dus, maar dat hoefde echt niet. Is van de boerderij weggehaald omdat het niet goed verzorgd werd. Ondertussen is het beestje wel volledig in orde. Het opvangezin waar ze nu verblijft, heeft 6 honden, 2 katten en 3 kinderen, en de pup voelt zich daar heel goed tussen, dus klinkt ideaal voor hier (ook 2 katten en 3 kindjes).

We zijn benieuwd. Op deze manier redden we een hondje en is het toch een Golden. Spannend!

Mod: Ze is al verkocht. Jongens toch ... niet eens de tijd om een dag te gaan werken, om dan te kunnen gaan kijken, terwijl we zogezegd de eerste waren.
Spijtig! Maar idd, gaat snel..
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2020, 17:40   #26   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

blijven zoeken hellbird, ge gaat op nen gegeven moment uwe schat vinden en voor ge het weet hebt ge officieel een nieuw familielid bij die u onvoorwaardelijk graag ziet

Old 06-07-2020, 18:06   #27   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ja, 'k weet wel. Maar het was toch even een zure appel vandaag. Heel de dag naar uitgekeken en dan de moment dat we laten weten dat we gingen vertrekken, droog te horen krijgen dat ze al weg is, was toch even vloeken. Zeker omdat we ergens gerust waren, omdat ze gisteravond gezegd hadden dat er nog geen anderen waren.

Maar het komt inderdaad wel. Er is niet echt haast bij.
Old 05-08-2020, 23:27   #28   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Vandaag langs geweest bij een nestje én een hond gekocht. Sneller dan verwacht, want waarschijnlijk mogen we hem de 6de september al gaan halen. Mengeling van een stamboom Golden Retriever en een labrador.

Komt uit een gelegenheidsnestje van twee samenwonende honden. De eigenaars wilden gewoon één keer een nestje. Gevonden dankzij de zus van Deathknight, die zelf ook een puppy uit dat nest heeft en de eigenaars kent. Hondje was eigenlijk al besproken, maar is wegens omstandigheden terug vrijgekomen (waren Nederlanders, maar blijkbaar mag een hond pas na 15 weken ipv 8 naar Nederland, en dat was praktisch niet haalbaar).
Omdat ze de zus van DK kennen, hebben wij voorrang gekregen op de andere geïnteresseerden. Ik had ook wel het gevoel dat ze later nog willen afspreken, dus dat we niet al te ver uit elkaar wonen, zal ook wel geholpen hebben. Heel veel geluk gehad dus, én dat allemaal voor geen geld - in vergelijking met fokkers dan toch.

Supercontent. Al begin ik nu wel lichtjes te stressen voor het werk dat er weer zit aan te komen. Eindelijk uit de pampers, dan doe je zo iets. Maar als je drie kinderen kunt opvoeden, dan zal een hond ook wel lukken zeker?

Zie keer hoe snoezig.

Mod: De foto laadt hier niet in in Chrome. Ligt dat aan mij? Ik zie hem wel als ik Edge eens open doe.

Last edited by HeLLBirD; 07-08-2020 at 10:20.
Old 06-08-2020, 07:25   #29   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik doe het hier open in chrome en ik zie perfect hoe cute die puppy is.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2020, 07:27   #30   link
Horla
Senior Member

Ik zie hem alleszins in Chrome. Ik ben geen fan van honden (een slechte ervaring uit mijn jeugd) maar ik hoop dat je er zeker elke dag eens mee gaat wandelen. Als ik zie hoe zot de hond van de buurman wordt in dat klein tuintje dan heb ik er bijna medelijden mee. Het medelijden verdampt redelijk snel als hij weer eens 15min aan een stuk blaft als ik in mijn tuin rond loop.
Horla is online now   Reply With Quote
Old 06-08-2020, 07:44   #31   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Twee keer per dag ja.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2020, 07:54   #32   link
Blondje
*

Moh zo schattig!

Zelf nooit honden gehad, wel altijd in mijn directe omgeving en hoor idd dat een puppy opvoeden vergelijkbaar is met de combinatie van een baby en een peuter tegelijk in huis, maar na 3 kinderen moet dat wel lukken denk ik.
Ik weet niet uit welke regio je bent, maar hier wel al wat goeds van gehoord: http://www.puppyopvoeden.be/
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2020, 07:56   #33   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Meng ras = beste ras van hond.
Hier ook 2 honden die allebei een mengeling zijn.
Zijn onze gezondste honden ooit.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2020, 19:52   #34   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Shit, ik zou ook weer nen hond willen als ik dat zie. Maar er kruipt idd wel werk in, het is een weloverwogen beslissing die je moet maken, want ik haat mensen die nen hond kopen om er dan nooit mee te gaan wandelen.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2020, 19:26   #35   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Geef eens een update HeLLBirD
Cage is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2020, 21:45   #36   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Minder stil dan gedacht, mag weg voor mooi prijsje

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is online now   Reply With Quote
Old 31-08-2020, 23:09   #37   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Zondag komt hij!

Huis alvast volledig puppy-proof gemaakt. Nu is het afwachten. Laatste week duren de dagen precies wat langer dan anders...
Old 31-08-2020, 23:26   #38   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

ma wa ne cutie is da
Old 31-08-2020, 23:52   #39   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

omfg mijn hart

Old 01-09-2020, 12:54   #40   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ja hallo maat. Hier zijn er buiten 2 konijntjes bij gekomen maar die kunnen daar niet tegenop qua schattigheid.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules