Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 1 50.00%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 1 50.00%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 2. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 04-07-2020, 20:20   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'The invisible man'

Cecilia (Elizabeth Moss) ontsnapt uit de klauwen van haar briljante maar abusieve partner en duikt onder. Wanneer het bericht komt dat de man zelfmoord heeft gepleegd en Cecilia een groot bedrag heeft nagelaten begint Cecilia te geloven dat de dood van haar vriend in scène is gezet en hij haar nog steeds van dichtbij volgt.

Eindelijk! Eindelijk mogen we we terug naar de bioscoop! Eindelijk kunnen we ons opnieuw in de warme arme van Vrouwe Cinema nestelen zoals het bedoeld is. Alle streamingdiensten ten spijt blijft het filmhuis toch de manier bij uitstel om film te beleven. Niets gaat boven het gevoel een nieuwe film in optimale omstandigheden te ontdekken. Dat nieuwe is voorlopig wel nogal relatief want het aanbod bestaat momenteel vooral uit films die net voor de uitbraak van een niet nader genoemd virus werden gereleased, films waarvan er sommige de voorbije maanden in snel tempo ook via de digitale kanalen in de huiskamers te ontdekken vielen.

De keuze om 'The invisible man' op het grote scherm te bekijken bleek een goede. Deze nieuwe update van het klassieke verhaal van H.G. Wells is een slimme en vooral bijzonder spannende thriller die het gekende verhaal van de gestoorde wetenschapper die zich onzichtbaar weet te maken transporteert naar het heden en het toespitst op een zelfbewuste vrouw die net gebroken heeft met een toxische relatie en die traumatische ervaring achter zich probeert te laten. Leigh Whannell opent met strakke scène waarin onze heldin probeert te ontsnappen uit de gouden kooi waarin ze zich bevindt. Je weet niet precies wat er mis is, maar de angst en wanhoop op het gezicht van Elizabeth Moss spreken boekdelen. Moss is ideaal gecast en bewijst opnieuw een prima keuze te zijn als het erop aankomt ontwrichte vrouwen te spelen.

Wat volgt is een een evenwichtig opgebouwde thriller waarin het psychologische aspect niet vergeten wordt en waarin de spanningsboog strak gespannen staat. Whannell heeft een erg entertainende prent gedraaid die na de sterke opening de suspense steeds meer en meer opvoert naar het kookpunt. Dit is veel meer een zuivere thriller dan de vorige versie, PAul Verhoevens cheesy 'Hollow man', zonder al ter veel poespas maar des te effectiever. Na dé scène waarbij mijn mond op de vloer viel van verrassing komt 'The invisible man' meer op het terrein van slasher pic, maar op een tweetal momenten na bleef dit wat mij betreft een opwindende, spannende film met een geloofwaardig hoofdpersonage die me tot het eind wist te boeien. Goed geregisseerd, niet overdadig, meeslepend gespeeld en vooral retespannend. Belangrijke kwaliteiten voor een horrorthriller!

3 sterren op 4

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2020, 20:54   #2   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb uiteindelijk the handmaids tale moeten afzetten omdat ik het beu was naar haar hoofd te zien. Ik hoop dat ik het deze film ga uithouden.
kar is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2020, 08:12   #3   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

[quote=Maniac;1574993

Na dé scène waarbij mijn mond op de vloer viel van verrassing komt 'The invisible man' meer op het terrein van slasher pic, maar op een tweetal momenten na bleef dit wat mij betreft een opwindende, spannende film met een geloofwaardig hoofdpersonage die me tot het eind wist te boeien. [/QUOTE]

Ook gezien maar op welk moment viel je mond op de vloer? Heb dat geen moment gehad eigenlijk. Was dat toen het de broer bleekt te zijn, want dat zag je toch van kilometers ver aankomen?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules