Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 2 40.00%
2.5 sterren 2 40.00%
2 sterren 1 20.00%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 5. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 07-09-2020, 14:05   #21   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Ergens in't begin bij de tutorial zit er letterlijk een "I don't understand it" - "Yes, but can you feel it?" in de dialoog. Nolan zegt ook al jaren dat zijn films beter werken als je er niet te hard over nadenkt.
Heb Tenet nog niet gezien maar meerdere films in 's mans oevre beginnen met een uur ovedreven uitleggerig gedoe (Inception spant daarin de kroon). Sta me dus toe om dat nogal weinig consequent te vinden.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 14:30   #22   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Ik vind dat ook maar bullshit, maar dat zijn zijn woorden "Hier is een hoop concepten, maar verwacht niet dat ze in elkaar passen, go with the flow". Lijkt me vaak wel van toepassing.
eye is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 15:19   #23   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Op zich vind ik dat niet zo erg. Tijdreizen gaat per definitie altijd op dezelfde paradoxen botsen. Het wordt pas ergerlijk als je gaat proberen die paradoxen toch op te lossen, want dan ben je de hele film bezig jezelf in een alsmaar diepere put te graven. Dat is een van de ergerlijke zaken aan Interstellar (en helaas ook een smet op Arrival). Dus het feit dat hij nu expliciet aangeeft dat er geen antwoord op de paradox is apprecieer ik wel.

Plus: dat er weer wat humor in de film zat. De combinatie van het gebrek aan humor + bovenstaande in Interstellar was ondraaglijk. Plus (en dat zit in Tenet ook nog een beetje maar minder nadrukkelijk en ook minder ergerlijk omdat het in het Bond-film format past) zijn onvermogen om geloofwaardig emotioneel gewicht aan zijn films te hangen. Zoals ik zei, hij hoéft dat niet te doen, maar het probleem met Interstellar is dat hij het daar wel heel hard probeert. In Tenet doet hij er af en toe een flauw slagje naar, en dus is het ook minder erg dat hij weer faalt.

Dus vandaar: Tenet over interstellar, met voorsprong.
Old 07-09-2020, 17:22   #24   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Bullshit. Heb gehuild bij Interstellar net als bij Big Fish. Misschien vond je geen raakvlak op dat moment (kinderen hebben helpt)? Misschien was je in een 'verkeerd' gezelschap (luide vrienden helpen niet)? Op een verkeerd moment? De film heeft het me twee keer gelapt. Geen accident, goed geschreven.

Ben wel akkoord dat Tenet ook zijn verdienste heeft. Juist wat minder, tenzij je het bekijkt als een ingewikkeldere Mission Impossible of James Bond. Al is die laatste dan al iets beter uitgewerkt qua karakters.
acku is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2020, 07:31   #25   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Bullshit. Heb gehuild bij Interstellar net als bij Big Fish. Misschien vond je geen raakvlak op dat moment (kinderen hebben helpt)? Misschien was je in een 'verkeerd' gezelschap (luide vrienden helpen niet)? Op een verkeerd moment? De film heeft het me twee keer gelapt. Geen accident, goed geschreven.
Of misschien ben jij gewoon een bleiter . Who knows!
Old 08-09-2020, 07:46   #26   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Of misschien ben jij gewoon een bleiter . Who knows!
niks mis mee.
kar is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2020, 07:52   #27   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Dat zeg ik ook niet. Maar "ik heb 2 keer moeten wenen dat kan geen toeval zijn" is niet echt overtuigend.
Old 08-09-2020, 08:07   #28   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Komaan, die scene halverwege wanneer hij instort bij dat bericht van zijn dochter is toch een echte tearjearker. Ik heb niet gebleit als een kind maar dan voelde ik toch ook de emotie hoor. Goed geacteerd trouwens.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2020, 08:51   #29   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:

Ben wel akkoord dat Tenet ook zijn verdienste heeft. Juist wat minder, tenzij je het bekijkt als een ingewikkeldere Mission Impossible of James Bond. Al is die laatste dan al iets beter uitgewerkt qua karakters.
acku zwijg over uw fucking kinders jezus
Old 08-09-2020, 11:00   #30   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Stouterik
Old 08-09-2020, 12:08   #31   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Komaan, die scene halverwege wanneer hij instort bij dat bericht van zijn dochter is toch een echte tearjearker. Ik heb niet gebleit als een kind maar dan voelde ik toch ook de emotie hoor. Goed geacteerd trouwens.
Eén scène maakt de lente niet! Dat was inderdaa goed bedacht en geacteerd, maar de rest van de film zit vol met belegen variaties op "I love you, FOREVER" en "Love TRANSCENDS TIME AND SPACE". Er is, meen ik uit menig review te mogen opmaken, toch een zekere consensus over het feit dat Nolan gewoon echt niet goed is in het schrijven van dialogen over emotionele materies. Sprekende mensen zijn in zijn films in de eerste plaats vehikels om de kijker door zijn plot te gidsen.
Old 08-09-2020, 12:24   #32   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Eén scène maakt de lente niet! Dat was inderdaa goed bedacht en geacteerd, maar de rest van de film zit vol met belegen variaties op "I love you, FOREVER" en "Love TRANSCENDS TIME AND SPACE". Er is, meen ik uit menig review te mogen opmaken, toch een zekere consensus over het feit dat Nolan gewoon echt niet goed is in het schrijven van dialogen over emotionele materies. Sprekende mensen zijn in zijn films in de eerste plaats vehikels om de kijker door zijn plot te gidsen.
Daar ben ik mee akkoord. Ik reageerde op het feit dat jij schreef dat Nolan geen emotioneel gewicht in zijn films kan steken en ik vond dat in die scène echt wel het geval.
Over de laatste scène maak ik liever ook geen woorden vuil eigenlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2020, 14:10   #33   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

De film had een onnodig melig einde zoals elke film had voor de eeuwwisseling. Goh ja. Dat was slechts laatste 10 minuten ofzo? De rest was allemaal fenomenaal in opzet. Dat mensen daar zo zwaar aan tillen. Ze hadden dat eraf mogen knippen en dan was niemand aan het zeuren neem ik aan.

Maar genoeg over Interstellar. Tenet!
Waarom hadden ze die vrouw eigenlijk gecast? En waarom, als je dan toch een heel motief achter moeder/dochter gaat steken, kwam die zoon er nergens in voor. Had haast t gevoel dat die er eigenlijk anders over dacht.
Old 08-09-2020, 18:15   #34   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

Quote:

Allez, ergens zeggen ze letterlijk: 'als je contact maakt met uzelf vernietig je beide'. En dan blijkt ie heel de tijd met zijn eigen te vechten. Als ge dat ziet, ontspoor je dan niet? Of snap ik t niet

vincent vega is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2020, 19:30   #35   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja kijk... zo gaan we ons overal uit praten

(arbitraire regels om het verhaal vooruit te helpen zijn een teken van zwakke scifi)
Old 25-09-2020, 15:07   #36   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

En? Wat vond jij van dé blockbuster Tenet? Je hebt ongetwijfeld volop genoten maar je zit waarschijnlijk ook nog met tal van vragen… Geen nood, je bent niet alleen. Christopher Nolan is dan ook een meester in het spelen met de tijd en de kijkers op het verkeerde been zetten.

Neil is de zoon van Kat ?

Laura is de uitvinder van de Algorithm ?

Sators plan was gedoemd om te mislukken ?

​Tenet speelt zich in dezelfde wereld als Inception en Interstellar af ?
​Zin om de film nog eens te zien en je eigen theorieën te checken? Dat kan, want met onderstaande code kan je Tenet nog eens komen bekijken voor slechts €8,50.

Met deze unieke code(s) betaal jij slechts 8,50 euro voor een filmticket voor Tenet:

barcode
CBTEN0008295XXXX

barcode
CBTEN0028340XXXX

Zin om er ook een lekkere popcorn bij te eten? Met onderstaande code krijg je 50% korting.

barcode
FBTEN0005444XXXX

Je kan deze code(s) enkel gebruiken voor voorstellingen van Tenet t.e.m.13 oktober 2020, je filmcode is enkel online geldig. je code voor de popcorn kan je in onze shops gebruiken.

Tot gauw!
Het Kinepolis team
eye is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules