Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 01-07-2019, 13:58   #5401   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Wat is "net" gekocht? Hoe langt woont ze er al alvorens de verstoppingen gebeurd zijn?

Mocht het pre-verkoop al verstopt zitten merk je dat toch als je er naar het toilet gaat en je handen wast?

Dit ervan uitgaande dat iedereen dat doet bij een aankoop. (Zou moeten in ieder geval)
Ze zit er nu een dikke week 1, dus net verhuis.

Vorige bewoonster was een oude vrouw die nu in rusthuis zit. WC loopt wel weg, maar dat is andere leiding. Het is badkamer en keuken dat blijkbaar samen zit en waar het probleem zich situeert.
Old 01-07-2019, 14:36   #5402   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat is wel kort, misschien toch eens langsgaan bij de notaris en daarna een advocaat. Eerste consultatie is toch gratis.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 20:10   #5403   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Mocht het pre-verkoop al verstopt zitten merk je dat toch als je er naar het toilet gaat en je handen wast?

Dit ervan uitgaande dat iedereen dat doet bij een aankoop. (Zou moeten in ieder geval)
Toen ik mijn huis kocht was het water afgesloten
Horla is online now   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 20:21   #5404   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Een verborgen gebrek is iets anders dan een onzichtbaar gebrek. Een verborgen gebrek is een probleem dat niet direct zichtbaar is Ún waarvan de vorige eigenaar wist Ún dat het normale gebruik van het huis verhindert. Ik denk dat het voor de vorige eigenaar moeilijk hard te maken is dat hij niet wist dat zijn water niet weg liep. Complete verstoppingen verhinderen volgens mij ook serieus de bewoning.
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. Een verborgen gebrek is niet noodzakelijk een gebrek dat gekend was bij de vorige eigenaar. Het is wel zo dat als de vorige eigenaar een niet zichtbaar gebrek verborgen hield, dat je verhaal kan uitoefenen op hem.

Maar ik vrees dat dit daar niet gaat onder vallen. Op zich is dit het einde van de wereld nog niet, een paar tegels uitkappen en een afvoer vervangen is te weinig nadeel om dit hard te maken vrees ik
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 20:35   #5405   link
Horla
Senior Member

Pardon? Afhankelijk van waar de afvoer zit van de douche, moet de volledige vloer er misschien uit. Hoe groot is de kans dat je leidingen raakt en hoe groot is de kans dat je dezelfde tegels terug kan plaatsen? En enkel als je het zelf doet zal de prijs nog meevallen, een zelfstandige zal stevig doorrekenen voor dit werk.

Nu ja, op notaris.be leggen ze het goed uit. Als ik Kolb zijn zus was zou ik dat eens lezen en dan bekijken of ze een advocaat wil inschakelen of het gewoon wil herstellen.

Ter info: bij mij heeft de vorige eigenaar de douche en badkamermeubel meegenomen. Dat heeft bijna drie jaar geduurd voor er een oplossing was (en dan had ik nog het drukkingsmiddel dat ik op aanraden van de notaris 10k had laten blokkeren).
Horla is online now   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 21:58   #5406   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dat snap ik dan meer, zoiets is onroerend door bestemming (de douche alvast) en kan je niet zomaar meenemen.

Ben wel eens benieuwd wat hun notaris hierover gaat zeggen. Volgens mij is het te licht om in aanmerking te komen. Heb al enkele zaken gezien hier omtrent en het enige dat ik weet dat ooit in aanmerking is gekomen was een probleem met funderingen waardoor het volledige huis aan het scheuren was.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 22:00   #5407   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ze hadden de funderingen meegenomen?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2019, 08:53   #5408   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Dat snap ik dan meer, zoiets is onroerend door bestemming (de douche alvast) en kan je niet zomaar meenemen.

Ben wel eens benieuwd wat hun notaris hierover gaat zeggen. Volgens mij is het te licht om in aanmerking te komen. Heb al enkele zaken gezien hier omtrent en het enige dat ik weet dat ooit in aanmerking is gekomen was een probleem met funderingen waardoor het volledige huis aan het scheuren was.
Goh, ze woont er nog maar een week, dus de kans dat zij het veroorzaakt heeft is toch miniem klein eigenlijk. Allez ja, hopende dat ze het onmiddellijk gemeld heeft bij de notaris natuurlijk.
Is dat geen factor om te bepalen of het een verborgen gebrek was of niet?

Wat zegt de verkoper er eigenlijk over? Je hebt daar meestal toch een telefoonnummer van om eens te overleggen?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2019, 10:14   #5409   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. Een verborgen gebrek is niet noodzakelijk een gebrek dat gekend was bij de vorige eigenaar. Het is wel zo dat als de vorige eigenaar een niet zichtbaar gebrek verborgen hield, dat je verhaal kan uitoefenen op hem.

Maar ik vrees dat dit daar niet gaat onder vallen. Op zich is dit het einde van de wereld nog niet, een paar tegels uitkappen en een afvoer vervangen is te weinig nadeel om dit hard te maken vrees ik
Via de brandverzekering is optische inspectie gratis meestal, daarmee beginnen. Erna zullen ze wel een offerte maken om de leidingen schoon te maken.

Tegels uitkappen enzo is echt pas last resort als er een lek is of het water niet weg kan door verzakking, slecht gelegde buizen etc.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2020, 09:44   #5410   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Twee appartementen bijgekocht! Momenteel wel nog verhuurd dus verhuis zal pas voor volgend jaar zijn.
Heeft er iemand trouwens een aanrader voor een notaris in/rond Gent? Een die zijn werk doet aub.

Ik snap die banken wel echt niet. Tijdens de zoektocht al eens geinformeerd wat de rente zou zijn: 2,24%
Gans de tijd aan't stressen en aan't rekenen. Uiteindelijk iets gekocht. Bank: lolj/k 'tis 1,14%
Eigenlijk hebben die geluk dat wij alsnog bij hen informeren, anders was het een andere bank geworden.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules