Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 20-03-2019, 18:40   #5261   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tis wreed.

dat gezegd zijnde, de tsjeef in mij moet wel zeggen dat het een enorm domme vraag is en juist bestaat om reacties te krijgen zoals die van rooz, zoals we wel gewoon zijn van stemtesten. een betere stelling was, naar mijn mening, geweest "Alle politieagenten moeten een specifieke opleiding volgen om correct om te gaan met mensen die slachtoffer zijn van haatmisdrijven (voorbeeld: holebi's)."

nu lijkt het alsof flikken zich alleen gaan concentreren op de omo's en al de rest kan stikken. of zo kan het toch geïmpliceerd worden.
Old 20-03-2019, 18:52   #5262   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Moslims hebben overigens nog steeds veel meer reden tot wraak op Christenen, dan andersom.
what
the
actual
fuck
Old 20-03-2019, 19:33   #5263   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
tis wreed.

dat gezegd zijnde, de tsjeef in mij moet wel zeggen dat het een enorm domme vraag is en juist bestaat om reacties te krijgen zoals die van rooz, zoals we wel gewoon zijn van stemtesten. een betere stelling was, naar mijn mening, geweest "Alle politieagenten moeten een specifieke opleiding volgen om correct om te gaan met mensen die slachtoffer zijn van haatmisdrijven (voorbeeld: holebi's)."

nu lijkt het alsof flikken zich alleen gaan concentreren op de omo's en al de rest kan stikken. of zo kan het toch geïmpliceerd worden.
Ik heb "helemaal eens" geantwoord btw, hatecrimes zijn not done.
Stelde me alleen vragen bij de context en logistiek van die opleiding.

is fan zijn van Clup een inherente eigenschap ofniet?
Old 20-03-2019, 19:37   #5264   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
En geweld strenger straffen omdat het "homofoob" is vind ik debiel en moeilijk te bewijzen.
Quote:
jamaar
Old 20-03-2019, 19:39   #5265   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Stelde me alleen vragen bij de context en logistiek van die opleiding.

is fan zijn van Clup een inherente eigenschap ofniet?
je hebt ook gezegd dat geweld strenger straffen omdat het "homofoob is" debiel is nádat je vragen had gesteld bij de logistiek en context. en dat het moeilijk te bewijzen is, alsof dat een kwalificatie is om het dan maar los te laten.

en neen, dat laatste is gewoon actief marginaliteit opzoeken. unia zal je in dat geval niet kunnen helpen, vrees ik.
Old 20-03-2019, 19:46   #5266   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
jamaar
Ja..

Stel ge hebt een aanvaring in de herberg tijdens een drankaangelegenheid met een soyboy, het komt tot handgemeen.
Aangezien hij zich wat verwijfd gedraagt en een Gucci schoudertasje draagt, gebruik je tijdens het uitwisselen van vuistslagen het woord "homo".

Uiteindelijk komt de politie ter plaatste en maken ze een PV op.

Situatie A : Twas nen hetero, 50 uren werkstraf.
Situatie B : Twas nen homo, 200 uren werkstraf en verplicht naar een thuismatch van Anderlecht gaan kijken.

Als ge ne rosse/dikzak/brildrager/magere/schele in elkaar slaagt en ge gebruikt die term, gaat dat evenzwaar gestraft worden als bij een homo?
Nee.. En daar heb ik wat moeite mee. Dat overcompenseren, geweld(zonder wederzijdse toestemming) is sowieso verkeerd. Als dat écht overduidelijk een hatecrime is heb ik er geen probleem mee om dat zwaarder te straffen dan een gewone caféruzie. Maar dat is zo goed als onmogelijk om consequent en correct te doen.
Old 20-03-2019, 20:00   #5267   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Ja..

Stel ge hebt een aanvaring in de herberg tijdens een drankaangelegenheid met een soyboy, het komt tot handgemeen.
Aangezien hij zich wat verwijfd gedraagt en een Gucci schoudertasje draagt, gebruik je tijdens het uitwisselen van vuistslagen het woord "homo".

Situatie B : Twas nen homo, 200 uren werkstraf en verplicht naar een thuismatch van Anderlecht gaan kijken.

Als ge ne rosse/dikzak/brildrager/magere/schele in elkaar slaagt en ge gebruikt die term, gaat dat evenzwaar gestraft worden als bij een homo?
Nee.. En daar heb ik wat moeite mee. Dat overcompenseren, geweld(zonder wederzijdse toestemming) is sowieso verkeerd. Als dat écht overduidelijk een hatecrime is heb ik er geen probleem mee om dat zwaarder te straffen dan een gewone caféruzie. Maar dat is zo goed als onmogelijk om consequent en correct te doen.
maar dat is niet gestart met de intentie van een homo in elkaar te slaan omdat hij homo is, dat is gewoon een ordinaire caféruzie. denk je echt dat homo's free out of jail cards krijgen en daarboven op in zo'n marginale situaties de hetero extra wordt beboet? denkt gij dat homo's nooit met elkaar vechten? wat, als dat gebeurd implodeert het universum door een delen door 0, zekerst.

een haatmisdrijf is iets volledig anders als wat jij hebt beschreven. daarom ga ik terug naar wat ik al heb gezegd:

is de uitlokkingsfactor een situatie of een inherent attribuut van één van de slachtoffers? hier is't toch gewoon duidelijk een situatie? twee zatlappen hebben gevochten en als de politie komt zal er uitgemaakt worden wie wat heeft gedaan. dat is één van die gasten nen moslim, blanke, homo of boeddhist is maakt toch geen reet uit?
Old 20-03-2019, 20:03   #5268   link
rooz
siii

rooz's Avatar

dat mag ik toch hopen ja, het bewijzen is achteraf toch heel wat moeilijker
Old 20-03-2019, 20:12   #5269   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
dat mag ik toch hopen ja, het bewijzen is achteraf toch heel wat moeilijker
daarom dat we goedopgeleide politie nodig hebben op dat vlak, toch? dat is ten voordele van iedereen.

en nogmaals, haatmisdrijven zijn niet wat jij in gedachte hebt: één of andere random barfight waar er toevallig een minderheid tussenzit en waarvan je schrik hebt dat hij minder gaat moeten betalen dan jij of je maat. daar zijn we totaal niet over bezig.

haatmisdrijven zijn over't algemeen met voorbedachte rade of een complete 180 in stemming bij het te weten komen van een inherente eigenschap als je tegen een persoon aan't praten zijt (bv lgbt of jood). in't geval van lgbt bijvoorbeeld moet je eerder in de richting denken van een koppel die 'savonds over de meir lopen en ineens worden besprongen door een hoop lafaards omdat twee mannen hand in hand lopen. dát is een haatmisdrijf. of een jood die naar het graf van zijn moeder gaat en een hakenkruis vindt. dat is ook een haatmisdrijf.
Old 20-03-2019, 20:12   #5270   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
jamaar
Jamaar de politie bestraft niet, kunt best akkoord zijn met het feit dat de politie andere procedures moet volgen en niet akkoord zijn met zwaardere straffen.

En dat weet je goed genoeg.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2019, 13:19   #5271   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Kan iemand mij uitleggen wat Yogasnuivers betekent? Nog nooit van gehoord.
Gewoon de zoveelste poging van De Wever om zijn tegenstanders te criminaliseren.

Zie ook die keer dat hij de rest van de gemeenteraad beschuldigde van omgekocht te zijn door de drugsmafia.

Alles om de aandacht af te leiden van de desastreuze resultaten van zijn War on Drugs, waarvan iedereen zes jaar geleden voorspelde dat het gewoon tot een enorme toename van geweld ging leiden.

Het ironische is natuurlijk dat de enigste met banden met de drugsmafia, De Wever zijn eigen partijleden zijn. En misschien zou hij best eerst eens zijn entourage aanspreken op hun cocaïnegebruik, zoals zijn favoriete bouwpromoter. Maar die blijft buiten schot, uiteraard.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2019, 13:29   #5272   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Ja..

Dat is natuurlijk iets waarvoor we politie en justitie hebben, net om dat soort zaken uit te zoeken.

Het is niet zo maar een vakje die politieagenten op hun pv aankruisen, waardoor een verdachte dubbel fucked is.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2019, 17:22   #5273   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Heb bijgeleerd dat coke gebruiken iets is dat linkse mensen doen. Rechtse mensen die drinken gewoon aclohol ofzo. Geen idee. Wist dat allemaal niet.
Propere lucht snuiven = coke snuiven = maffia in stand houden
Old 22-03-2019, 07:30   #5274   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

big if true
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2019, 17:30   #5275   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Heb bijgeleerd dat coke gebruiken iets is dat linkse mensen doen. Rechtse mensen die drinken gewoon aclohol ofzo. Geen idee. Wist dat allemaal niet.
Propere lucht snuiven = coke snuiven = maffia in stand houden
Al die aardbeienplantjes waren een dekmantel voor iets anders, tiens.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules