Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 12-09-2018, 09:27   #1341   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Wat maakte het eigenlijk zo zwaar? Continu rechtstaan?

Heb fameus wat interesse om die training ook te doen. Voor wat banen te vinden kunt ge altijd hier eens kijken: https://www.transeurotrail.org/ (moest ge dat nog niet kennen).
Blade is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2018, 16:32   #1342   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Strontverkeer. Sta je rustig te wachten voor een rood licht, beslist je achterligger om al door te rijden. Rechterkant Vespa geraakt en uiteindelijk op zijn linkerkant moeten neerleggen.

Gelukkig enkel carrosserie (en remhendel op mijn voet) maar weer dikke zever om dat hersteld te krijgen. Ook nog maar 6m oud en was dus nog krasloos

- Wordt zoiets volledig hersteld op kosten van de tegenpartij zijn verzekering?
- Zou ik daar ondertussen nog mee mogen rijden? Is mijn voertuig voor woon-werk.

Last edited by Turtle; 02-11-2018 at 18:22.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2018, 22:00   #1343   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, vrij kut wanneer iets heel recent is.
ja, verzekering tegenpartij betaalt alles. in principe genoeg om de vespa er weer als nieuw te doen uit zien.
best kun je foto's nemen en doorsturen naar je verzekering. als je foto's van de afgelopen maanden hebt, van de vespa, stuur die dan ook maar door.
gewoon verder rijden, geen probleem.
Old 04-11-2018, 19:27   #1344   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Just ook aangereden (langs achter, ik stond stil). Zijt ge al ne wandelende kerstboom, zien ze u nog niet
Old 05-11-2018, 10:09   #1345   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Hopelijk bij jou ook alles ok en niet teveel schade? Mijn voet ziet ondertussen goed blauw, maar een beetje meer naar voor en hij had mijn been geplet dus ik klaag niet
Achteraf gezien (eens de adrenaline gaan liggen) valt de schade eigenlijk ook wel goed mee. Wat uitblutsen en krassen opkuisen. Mechanisch lijkt me niets (hard) geraakt, maar dat mag de garagist verder bekijken.

Het afgelopen decennium op de Vespa echt gemerkt hoe het gebrek aan hoffelijkheid, geduld en oplettendheid elk jaar erger wordt
Mensen lijken ofwel slapend, ofwel aggressief met hun auto te rijden.
Zonder kijken van rijvak wisselen, gewoon afkappen om toch maar 1 sec sneller op de baan te zijn, rustige baantjes die nu drukke sluipwegen zijn geworden, niet doorrijden (of juist wel) omdat ze op hun gsm bezig zijn in de file, niet pinken maar ineens alles dichtgooien…
Zal wss ook niet de laatste keer zijn dat ik iets voor heb met dat woon-werk verkeer...
Old 05-11-2018, 23:55   #1346   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Vergeleken met 10 jaar terug is het verkeer een pak erger geworden. Enorm veel aggressie. Veel ratten die in de file zitten te bumperkleven, hoewel beide rijvakken zeer druk zijn en tegen de maximumsnelheid aan zitten. Zelfs binnen trajectcontrole zitten er te bumperkleven, omdat ze 93-94 op de teller willen rijden wanneer ik 91-92 doe.

https://www.hln.be/de-krant/driekwar...neer~a991b1e2/

Met woon-werk op 2 wielen zul je sowieso van tijd wel iets meemaken.
Old 06-11-2018, 09:51   #1347   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vandaag gezien dat mijn rem ook serieus verbogen is. Verklaart de ondertussen serieus blauwe voet

Hopelijk een goeie expert zeker? Zaterdag breng ik hem binnen op de garage. Dinsdag normaal expert en dan is het afwachten hoe snel hij hersteld wordt. Verzekering betaald in principe aan mij, dus nu hoop ik weer dat het voldoende gaat zijn.

Dat van die drukte ervaar ik zelf zo niet meer. Ik bepaal zowat zelf mijn uren op het werk (niet overdrijven ofc), waardoor het niet op een kwartier aankomt om naar de schoolpoort en werk te bollen.
Wat een verademing ivgl met de banksector vroeger waar elke minuut getikt werd.

En in het weekend af en toe eens een stevige wandeling (blijkbaar plots de nieuwe hype) om de batterijen op te laden.

Last edited by Turtle; 06-11-2018 at 09:55.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 11:47   #1348   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Hopelijk bij jou ook alles ok en niet teveel schade?
Met mij alles ok, de moto is intussen binnen bij de garage. Ik denk dat er niet teveel schade zal zijn, de moto reed nog goed. Misschien is de cardan geraakt, we'll see.

Was nog een heel gedoe om de papieren ingevuld te krijgen. Die vent bleeft maar neuten dat hij het zo cash ging betalen ('t ging van 100 eur naar 1300 eur uiteindelijk) maar ja, ik heb geen idee wat er kapot is, dus fuck off. 't Is gewoon een idioot
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules