Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 26-10-2017, 10:10   #561   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

- Koh Chang is ook cool.
- Koh Samui is zoals Mallorca.
- Koh Tao doe je als je wilt duiken of snorkelen.
- Koh Phangan is het eiland van de full moon party's. Het schrale situeert zich vooral op het zuiden van het eiland. Het noorden en de rest is mooi en rustiger.
- In Bangkok blijf je toch best wat langer als 1 dag, fascinerende stad. Neem eens een mototaxi.
- Chiang Mai is relaxed. Kan je gerust een motor/scooter huren en op daguitstap gaan.
- Treinen kan je nemen als je hierbij een overnachting kan uitsparen. Je ziet dan ook echt wat van het land en hebt meestal wat interactie met locals.
- Vluchten zijn goedkoop, maar de lowbudget luchthaven ligt helemaal aan de andere kant van Bangkok, daarom best uw hotel goed uitkiezen, anders verlies je veel tijd met rit naar luchthaven.
Old 26-10-2017, 15:39   #562   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Koh Phangan staat inderdaad bekend om zijn full-moon parties maar het loopt daar daarom niet _altijd_ vol met geordies (?), Phangan werd ons sowieso aangeraden boven Samui waar we eerst hadden geboekt. Maar Tao zal misschien wel nog beter zijn.
Ik vond de eilanden sowieso niet zo "leuk" na twee weken rondtrekken in het noorden en binnenland. Wij hadden "de fout" gemaakt op de eilanden in een resort te kruipen. Een ganse andere fibe dan wanneer je rondtrek in het noorden of binnenland. Ook veel minder te zien dan in het binnenland/noorden heb ik de indruk.

Na Chiang Mai zijn we ook naar Pai gegaan, zalige paar dagen beleefd. Niet zoveel te zien maar echt relaxe sfeer, bars, etc... Resto tip daar: https://www.tripadvisor.be/Restauran..._Province.html)

Bangkok vond ik maar niets, maar das persoonlijk omdat ik minder van de drukte hou. De Ko Van Kessel tour was daar wel top maar die ben je waarschijnlijk al tegengekomen.
SkY is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2017, 16:39   #563   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Iemand ervaring met NYE op Koh Samui of Koh Lanta?
Bedoel je ons nieuwjaar of Thais nieuwjaar?

Was in april op Ko Lanta, hun nieuwjaar gevierd met voornamelijk personeel van ons resort, was wel gezellig, zuipen op platte Belgodance, hun keuze... Als je dagen erna in de buurt van locals komt, wordt je vooral heel erg nat. Is nu niet bepaald place to be voor feestjes imho. Phi Phi Islands zijn wel vlakbij en daar is het altijd feest, wel nogal heel erg van het ultramarginale type feest, daar heb ik dan maar 4-20 gevierd gezien meeste bars er wel wat meer aanbieden dan enkel drank, would not visit again, maar hey de madam wou per se The Beach zien, toegegeven, was wel erg mooi daar, tenminste als je 's morgen belachelijk vroeg gaat en het uitzicht niet volledig ingenomen wordt door bootjes en je nog zand kan zien op het strand i.p.v. enkel toeristen.

Last edited by oblo; 26-10-2017 at 16:46.
oblo is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2017, 19:30   #564   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

hmm ok, denk dat ik wat langer noordelijk blijf en dan laatste dagen Krabi en wat eilandjes bezoek.
wil redelijk vrij zijn maar zou toch graag al m'n overnachting op oudejaarsavond vastleggen
Old 28-10-2017, 12:22   #565   link
rooz

rooz's Avatar

't is beslist
NYE vieren op Koh Phi Phi

dit is een draft van m'n traject, niet staat vast maar wou gewoon een realistisch beeld hebben van wat ik kan zien in die periode

Bangkok
Bangkok
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Rai
Chiang Mai
Sukhothai
Ayutthaya
Ayutthaya
Kanchanaburi
Khao Sok National Park
Khao Sok National Park
Krabi
Krabi
Koh Phi Phi
Koh Phi Phi
Koh Lanta
Bangkok
Bangkok
Old 28-10-2017, 12:58   #566   link
rooz

rooz's Avatar

Had graag nog Pai en Isaan gedaan maar kga mij te veel moeten jagen dan denk ik.
Old 30-10-2017, 18:46   #567   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Wissel die nachtjes in Krabi alvast maar in voor extra nachten op Koh Lanta

Twee nachten in Ayutthaya is misschien ook wat overkill, in principe heb je de belangrijkste tempels en ru´nes wel gezien op een dag.
Old 30-10-2017, 20:38   #568   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Krabi is inderdaad zo boeiend niet, de markt en die tempel met die trappen, the end.

Die tempel zijn we zelfs niet geraakt omdat de madam op hotelbed lag te sterven van food poisoning op Koh Phi Phi, heeft me wel de Thaise apotheek doen bezoeken, wat ervaring op zich was, echt zo van die Dr. Mario pillen in een zipbag krijg je daar mee, ja, toch anders dan hier.
Old 10-11-2017, 17:51   #569   link
rooz

rooz's Avatar

rooz goes Thailand
Old 10-11-2017, 17:52   #570   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

mooi kinderhoertje

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools