Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 15-10-2017, 22:17   #1541   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Kijk al zo hard uit naar Essen, ik ga op donderdag en vrijdag. Ik ga er geen nieuwe releases kopen omdat die achteraf in de winkel komen, maar heb al preorders lopen voor Agra, Ex Libris, Photosynthesis, Azul, Whistle Stop, Indian Summer,...
Waar kan je Ex Libris en Photosynthesis pre-orderen? Vind het niet meteen terug.
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Het stoort me zo hard dat ik alles gecancelled heb buiten de base en sleeves.
Ben nu niet meteen de zuinigste persoon op aarde en was van plan gewoon alles te nemen, maar het stoort me toch ook. Ik ga die laatste twee pakjes niet nemen, lijkt me te weinig toe te voegen voor hoeveel het kost, en de minis zijn te klein om in D&D sessies te gebruiken dus ook daar al weinig toegevoegde waarde. Dan nog, met de extra curses, weather, mini-expansions en action card sleeves is het al €232, wat met btw en shipping wel rond de €300 zal komen. Hoop dat ik het niet beu ben na een uur of twee.

Last edited by andu; 15-10-2017 at 22:33.
andu is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 22:30   #1542   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Spelonk
Old 15-10-2017, 22:34   #1543   link
andu

andu's Avatar

Oooh, dacht pre-order om op te halen in Essen, verkeerd gelezen.
andu is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 23:04   #1544   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Morgen Sol: last days of a star ophalen bij Tyrael zie

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 05:43   #1545   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Oooh, dacht pre-order om op te halen in Essen, verkeerd gelezen.
Die mensen gaan alles halen en bieden alles aan tegen deftige prijzen (krijg er nog clubkorting bovenop) dus ik hoef minder mee te sleuren.

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Morgen Sol: last days of a star ophalen bij Tyrael zie
Jep, ligt al klaar. Benieuwd hoe Gloomhaven speelt!
Old 20-10-2017, 16:03   #1546   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Old 06-11-2017, 10:53   #1547   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Klein vraagje over Patchwork. Is het normaal om constant met negatieve punten te eindigen? Allez, dat geeft ook wel een duidelijke winnaar. Maar het voelt toch alsof ge niks bereikt hebt op't einde van het spel. Heb de indruk dat dat allemaal niet zo geweldig uitgebalanceerd is... Maar het zal wel aan mij liggen. Wat doe ik mis?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 10:54   #1548   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ik heb nog nooit negatieve punten gehad :-/

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 06-11-2017, 11:00   #1549   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Klein vraagje over Patchwork. Is het normaal om constant met negatieve punten te eindigen? Allez, dat geeft ook wel een duidelijke winnaar. Maar het voelt toch alsof ge niks bereikt hebt op't einde van het spel. Heb de indruk dat dat allemaal niet zo geweldig uitgebalanceerd is... Maar het zal wel aan mij liggen. Wat doe ik mis?
Beter puzzelen? :S

Al komen negatieve scores bij ons soms ook wel voor.
Old 12-11-2017, 15:20   #1550   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Premium Edition. De sleeve kan me gestolen worden, maar de metalen coins zijn wel nice (en bruikbaar voor andere games).

Toch gehapt aan een iets te dure prijs, ook al is de kans op korte termijn retail zeer klein. Er komt wel een nieuwe print run, maar met shipping betaal ik bijna evenveel als nu.
Benieuwd. Want 70 EUR, dat betaalde we vroeger enkel voor een grotere FF game. echt geen leuke evolutie. Maar sowieso eentje die nog zal doorgaan, gezien ze in China ook niet van de goeiekoop gaan blijven hout en miniatures spuwen.

Nu ga ik op Spel in principe enkel verkopen en niks kopen.
(Tenzij wat lichtere dingen genre Indian Summer en Century. Hopelijk geen Vitals in de rekken )

Last edited by Turtle; 12-11-2017 at 19:28.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 18:59   #1551   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Deze week ook binnengerkregen, heb samen met een maat een extra coin set besteld waarvan we elk de helft krijgen
Old 13-11-2017, 14:51   #1552   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Als er mensen on the fence zijn voor Arkham Horror LCG, ik heb dit spel eind juni gekocht, met het idee dat ik wegens het nakende vaderschap, minder tijd zou hebben om af te spreken en wel eens een goede solo wou uitproberen.

Ondertussen is dit spel vast kost geworden en spelen we het 1x per week met zijn vieren en its a blast. Het deckbuilden evenaard de diepgang van Netrunner, maar omdat het cooperatief is, voel je minder de noodzaak om uitbreidingen te blijven kopen. Overigens heb ik ondertussen al wel elke uitbreiding gekocht tot aan de laatste grote deluxe doos Path to Carcosa en dat bevordert alleen maar de diepgang en tactische keuzes.

Spelduur is ongeveer 45minuten per speler, per scenario. De scenarios zijn erg uitdagend, wat de herspeelbaarheid enkel ten goede komt. Rules zijn betrekkelijk eenvoudig maar toch speelt elk scenario compleet anders. De storytelling gebeurt voornamelijk door wat er op tafel gebeurt en niet door de verhalen in de setup (hoewel die min of meer hun werk doen, maar dat is niet waarvoor je dit spel speelt).

Voor mensen die fan zijn van de basegame van Arkham Horror, het tweede scenario van de LCG lijkt op dat spel, maar overtreft het op elke mogelijke manier.
Ik kan dit spel niet genoeg recommenden. Enige voorwaarden zijn dat je A. houdt van deckbuilden en/of B. een groep mensen hebt met wie je vast kun afspreken die ook allemaal graag deckbuilden.
Old 13-11-2017, 19:03   #1553   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Bedoel je met het tweede scenario Paths of Carcosa of het tweede pack in de eerste cyclus?
Old 13-11-2017, 21:44   #1554   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ik bedoel het tweede scenario van de core set: Midnight Masks. Carcosa gaan we ons pas aanzetten als dat fully released is peins ik.
Old 14-11-2017, 12:17   #1555   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

enige tips voor leuke bordspelen aan 20?
Dat ik mijn lijstje voor kerstkado kan opstellen

Fidoh vond het te lang

Old 16-11-2017, 09:01   #1556   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Codenames. Of voor mensen die vooral 2 speler gaan spelen, Codenames Duet.

https://boardgamegeek.com/boardgame/178900/codenames
Old 16-11-2017, 09:05   #1557   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Thx. De duet heb ik erbij gezet. Codenames heb ik al

Fidoh vond het te lang

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules