Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 14-12-2007, 11:40   #21   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tauntaun View Post
Het hangt er maar vanaf wat je verwachtingen en wensen zijn. Goede vooruitzichten zijn er alleszinds niet van de maatschappij te verwachten, dus ik hou het liever allemaal maar wat vrijblijvend.
yep zo denk ik ook. Ik ben dan ook niet van plan een huis te kopen om in te wonen...dat is te duur en ik moet er te veel voor opgeven.
Daarom dat studio-plan. Dat is nog te betalen, na 20jr is het van mij en vanaf dan heb ik ofwel een extra inkomen van 4-500€/mnd tot het einde van m'n dagen, of ik verkoop die shizzle en heb ik op m'n 50-60 een cash-injectie van +-100.000€.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2007, 12:22   #22   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

hm, eigenlijk wel een strak plan
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2007, 14:35   #23   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

wel rekening mee houden dat de prijs/kost van vastgoed momenteel ongeveer 2 keer zijn eigenlijke waarde bedraagd, en wanneer die bel barst je dus de helft van je investeringen op 1 dag (bij wijze van spreken) kwijt zal zijn.

Als je dan gehuurd hebt bij de bank om dit te kunnen betalen heb je een lening staan die je zelfs niet kan afbetalen door je vastgoed te verkopen.

nee, tenzij je tonnen geld hebt en het dus als investering om voorlopig ieder jaar winst uit te halen kan zien, blijf je met je spaarcentjes best weg van vastgoed imo.
The_Imagizer is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2007, 14:39   #24   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Dat is een leuk idee voor Marxisten, maar ondertussen heeft de laatste halve eeuw elke economisch weldenkende mens zich wel probleemloos via vastgoed verrijtkt.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 15:46   #25   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by The_Imagizer View Post
wel rekening mee houden dat de prijs/kost van vastgoed momenteel ongeveer 2 keer zijn eigenlijke waarde bedraagd, en wanneer die bel barst je dus de helft van je investeringen op 1 dag (bij wijze van spreken) kwijt zal zijn.

Als je dan gehuurd hebt bij de bank om dit te kunnen betalen heb je een lening staan die je zelfs niet kan afbetalen door je vastgoed te verkopen.

nee, tenzij je tonnen geld hebt en het dus als investering om voorlopig ieder jaar winst uit te halen kan zien, blijf je met je spaarcentjes best weg van vastgoed imo.
Ik vrees dat in België die bel niet zal barsten. De hoge prijs is grotendeels het gevolg van schaarste, iets wat niet zomaar gaat verdwijnen. Als de vraag daalt doordat het voor teveel mensen te duur wordt (investeren in appartementen ahoi!) dan zal de prijs misschien wel terug een deel zakken, maar niet imploderen. Er zullen immers altijd mensen zijn de het iets breder hebben en zich op dat moment toch nog een huis aanschaffen.

Een andere optie is als je nog even thuis kan blijven wonen wat geld op de beurs teduwen. Met Binckbank en een stel hersens kan je je geld, al is het maar een paar duizend euro, flink laten renderen.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 16:14   #26   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Een andere optie is als je nog even thuis kan blijven wonen wat geld op de beurs teduwen. Met Binckbank en een stel hersens kan je je geld, al is het maar een paar duizend euro, flink laten renderen.
Wel érg riskant op dit moment. Nu ja, ieder het zijne.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 16:23   #27   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Ik vrees dat in België die bel niet zal barsten. De hoge prijs is grotendeels het gevolg van schaarste, iets wat niet zomaar gaat verdwijnen. Als de vraag daalt doordat het voor teveel mensen te duur wordt (investeren in appartementen ahoi!) dan zal de prijs misschien wel terug een deel zakken, maar niet imploderen. Er zullen immers altijd mensen zijn de het iets breder hebben en zich op dat moment toch nog een huis aanschaffen.

Bwa, in Essen bijvoorbeeld zijn ze momenteel een paar honderd appartementen aan't zetten, ik kan mij niet inbeelden dat ze die allemaal kwijt raken hoor
Old 15-12-2007, 16:55   #28   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Als het zo doorgaat worden wel allemaal slaafjes van onze eigen lening
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 19:47   #29   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Iets kopen in het buitenland?
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 20:05   #30   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Bwa, in Essen bijvoorbeeld zijn ze momenteel een paar honderd appartementen aan't zetten, ik kan mij niet inbeelden dat ze die allemaal kwijt raken hoor
De vraag is nochtans groter dan dat
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 20:37   #31   link
.fanny
Banned

fanny heeft al een paar lappen grond, waaronder bossen rond genk en een woonlap op de hasseltweg waar aldi een magazijn op wil zetten. niet te verwarren met de lappen grond van mijn ouders, al zitten die er wel voor iets tussen. wat een zorgeloos leven ik heb, niet te doen. mijn achternaam klinkt dan ook verschrikkelijk goed.

cocaïne wordt trouwens alsmaar goedkoper voor wie het mag interesseren. mede dankzij de blije cokelords die rekening houden met de beperkte budgetten van schoolgaande jeugd, mede dankzij een verlakking van de kwaliteit. enfin, toch zo tot nu toe. met dat klimaatgepijp durven er al eens oogsten mislukken. de prijs voor een kilo staat op 35000 dollar momenteel. zo maakt die zwakke kutmunt zich ook eens nuttig.

Last edited by .fanny; 15-12-2007 at 20:41.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2007, 20:44   #32   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

alleen een huisje neerzetten is inderdaad wel onmogelijk.
ik heb me een appartementje gekocht 2 jaar geleden ondertussen, totale kostenplaatje rond 130.000 euro. Ik ben daaraan begonnen met mijn toenmalig loon van 1300€ netto.

Het is doenbaar.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 14:35   #33   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Als er iets zakt, dan zullen het vast en zeker de appartementen zijn die eerst klappen krijgen. En zeker hier in de buurt is het aanbod qua nieuwbouwappartementen énorm. Maar ook enorm duur. De prijzen daarvan liggen hier vaak zo hoog, dat je dan in mijn ogen beter doorbijt en een (nieuwe!) rij/3gevelwoning koopt van zo'n grote bouwmaatschappij die ineens een hele wijk bouwt. Prijs per vierkante meter betaal je voor zo'n appartement vaak het dubbel, de afwerking is niet beter dan een woning, en met een appartement blijf je met gemeenschappelijke kosten zitten. Of da's toch de rekening die mijn broer gemaakt heeft, hij heeft dan ook 1 van die woningen gekocht

Toch vreemd ook hoe ook andere berichten continu het nieuws halen :
- recordbedragen die uitgegeven worden via bankcontact tijdens de koopjesweekends. méér, mééééér, meest !
- "de belg gaat 2x (of was het 3x?) per jaar op vakantie" (ik weet niet over welke belgen ze het hebben, ik ben in 8 jaar tijd al niet meer op verlof geweest op een jaarlijks verlengd weekend in belgenland na :D)
- verkoop van wagens stijgt weer
etc etc.

Dan denk ik zoiets van : structureel kan er nooit iets veranderen als de mensen evenveel of meer blijven uitgeven, en steeds minder geld opzij zetten. Ik zie rondom mij meer en meer mensen die leven van hun laatste honderden euro's, en die maandelijks uitkijken naar de uitbetaling van hun pré. Als er een bonus is (vakantiegeld, bonus, ...), is die vaak al uitgegeven voor die uitbetaald is, vaak aan de domste dingen eerst. Als er iets onverwacht gebeurt, zitten ze met een probleem. Als je een TV op afbetaling moet kopen, moet je je afvragen of die TV wel in je budget past imho. Hetzelfde voor een auto (tenzij je er financieel voordeel kan uithalen). Zo'n dingen zijn té tijdelijk/vergankelijk om voor te gaan lenen, de kans dat je hem in de prak rijdt is te reeel. Ik zou dan naar een kleinere/occasie auto uitkijken.

Voor 130 000 koop je hier geen appartement meer trouwens. Kosten inbegrepen ga je zelfs moeilijk een iet of wat recent ding zonder renovatiekosten vinden voor 150 000, en een nieuw gaat al naar de 200 000 (kosten in) en meer. Tenzij je over een appartement met 1 slaapkamer ofzo praat

Last edited by Magnum_; 17-12-2007 at 21:50.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 16:32   #34   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

2 slaapkamers , 11 jaar oud. Keuken & badkamer wil ik op termijn wel 'herdoen' maar zijn in orde. In't totaal 70 vierkante meter.
living 7m*4m, slaapkamer 5m*3m, slaapkamer 3m*2,5m zijn zo de getallen die ik uit mijn hoofd ken.

Voormalige verhuurprijs 500 euro. Werd door een hoogbejaard koppel verhuurd dat 'ervanaf' wou. Misschien geluk gehad, maar ik heb ook meer dan een jaar gezocht.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 23:55   #35   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheAccountant View Post
wannes: zien dat je zelf nog een goeie spaarrekening hebt he.
Spaarrekeningen zijn achterhaald. Een goei kluis hebt ge nodig, meer nie.
En in de immo gaan, zoals Wannes, was ik ook van plan.

Ze zouden die >6 maand (of >1 jaar) doppers moeten aanpakken. Ik ben voorstander van diminishing returns op dopgeld. Werk is er altijd, enkel de goeste nie.

Last edited by TheLegacy; 18-12-2007 at 23:58.
TheLegacy is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2007, 00:01   #36   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

Moet iemand met een universitair diploma dan achter de vuilkar lopen?

dat is namelijk wel een reeël gevolg van wat je daar voorstelt.
Old 19-12-2007, 00:08   #37   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

lijkt me maar fair eigenlijk
Old 19-12-2007, 00:08   #38   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Moet iemand met een universitair diploma dan achter de vuilkar lopen?

dat is namelijk wel een reeël gevolg van wat je daar voorstelt.
Als hij een jaar lang geen werk vind (als universitair nogal raar, of er moet echt wel geen werk zijn in zijn sector/hetgeen hij wil), ja, waarom niet, als dat ons economie kan optrekken.
En wat is er zo erg met achter de vuilkar lopen? Wie zal er anders uwen brol opruimen? Als vuilnisman schep je €2k/maand door van 7u tot 15u te werken. Het is hard, maar wen-baar werk (ik heb het een maandje gedaan als studentenjob). Nee, ik wil het niet opnieuw doen, maar ik heb het gedaan omdat ik werk zocht. En ik vond het. Het was ook geen 9 to 5 zoals ik wou, maar ik had werk.
Dus meneer de universitair wil niet achter de vuilkar lopen omdat z'n enorm ego in de weg staat, dus parasiteert hij maar op die die wél werken? Ik zou me nog meer schamen moest ik >6 maand doppen dan omdat ik vuilnisman was.

Last edited by TheLegacy; 19-12-2007 at 00:13.
TheLegacy is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2007, 00:17   #39   link
ChildeRoland
Corporate sellout

Ik heb destijds wel 7 maand achter een job mogen zoeken. Moet maar eens als ingenieur solliciteren voor een vacature van een gegradueerde, weinig bedrijven die in jou willen investeren wetende dat ze je na een paar maand mogelijk verliezen.

(En ja, ik zat ondertussen ook in de hele mallemolen van interimkantoren en mogelijke helpdeskfuncties)

Om maar te zeggen dat je vrij bent je buikgevoel te laten spreken, maar niettemin al snel in heel domme veralgemeningen zal vervallen.
Old 19-12-2007, 00:24   #40   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

voor u maken we wel een uitzondering
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules