Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Closed Thread

Thread Tools
Old 15-12-2007, 21:52   #2381   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Deze week thuis gezeten vanwege ziekte en dan heeft een mens tijd om een paar films te bekijken.

- Baraka
- Mission Impossible 3
- Twister
- The Heartbreak Kid
- Feast of Love
- Een paar afleveringen van Mr. Bean collectie
quantrias is offline  
Old 15-12-2007, 23:52   #2382   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ik vond 'Das Leben der Anderen' persoonlijk wel beter. Maar met geen van beide films kan je inderdaad een verkeerde keuze maken.
Quote:
Originally Posted by axel View Post
Gezien Auf Die Anderen Zeite van dezelfde maker is als het vreselijk overgewaardeerde Gegen Die Wand (mensen die kicken op Turken en/of moffen zijn niet direct betrouwbare bronnen) zou ik gewoon naar Bee Movie gaan. Al die felle kleurtjes gaat ze supertof vinden.
Het is dan toch Das Leben Der Anderen geworden. Het dilemma was onoplosbaar, dus besloten we te gaan huren. En kijk, daar hadden ze die toch niet binnen zeker

Zeker en vast de moeite. Had ik maar op voorhand geweten dat Steven Seagal er zijn eerste echte vredevolle rol in ging spelen. Geweldig op karakter gespeeld, en geen slag uitgedeeld. Steven Seagal als schrijver. Wie bedenkt het? Verder stond Frank Focketeyn hem bij als Westerse despoot. Zonder het vervelende lachje. Deze film verdiende zijn oscar gewoon al voor het verrassend acteerwerk.

Steven is een held. Hoe dan ook, geweldige film ja. Stasiland is nogal populair bij die alternatieve Duitse filmmakers, en zo te zien is dat een persoonlijke kwestie, maar dit was ook gewoon heel erg goed. Geen ersatz hier. Wel een goed verhaal, mooie karaktereevoluties, overtuigende acteurs en euh, wat erotiserende en intellectueel boeiende praat. En dat eigenlijk zonder kritiek te uiten op de contrastrerende politieke ideologieën. Enkel de corruptie inherent eraan. Mooi toch?

edit: dat betekent niet dat ik de meeste alternatieve Europese films niet meer kaksaai vind. Want hun onderwerpen durven dat nogal weleens hard te zijn. Deze wist zich gewoon een beter tempo aan te meten, en boeiend te zijn. Het was deze of L'Enfant. En dan had hier een ander betog gestaan.

Last edited by Bavo; 16-12-2007 at 00:20. Reason: ik vindt LOL
Bavo is offline  
Old 16-12-2007, 00:17   #2383   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Death Proof.

Neig filmpke met een paar lekkere grieten.
deev´ is offline  
Old 16-12-2007, 01:52   #2384   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

La mala educación & Todo sobre mi madre gisteren en vandaag (her)bekeken. Soms heeft een mens aan het eind van een vermoeiende werkweek gewoon zin om eens een vers blik travestieten open te trekken. En Almodóvar verdient het natuurlijk om meer dan één keer bekeken te worden. Filmkunst met de grote F, ofzo. Icho de puta!
Random is offline  
Old 16-12-2007, 10:50   #2385   link
kaTaTonia
M e T a L h E a D

kaTaTonia's Avatar

The Kingdom
kaTaTonia is offline  
Old 16-12-2007, 11:14   #2386   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

The Wendell Baker Story

Saai en nooit grappig. Eva Mendes was wel heet.
Old 16-12-2007, 15:37   #2387   link
ToVoT
...

Eastern Promises: Prachtige film
Hitman: Flauwe film, hitman zelf was een janet en actie trok op niks
ToVoT is offline  
Old 16-12-2007, 17:00   #2388   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

maar da wijf was heet

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline  
Old 16-12-2007, 19:47   #2389   link
Tauntaun
Plebsgamer

Tauntaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leen View Post
Indien je het boek gelezen hebt, vond je dat ook zo goed?
Ik ben er nu in bezig. En nee, dat vind ik lang niet zo goed. Typische McEwen stijl, met veel interne dialoog en weinig actie, langzame opbouw. Schitterend geschreven, dat wel, maar niet echt heel boeiend.
Tauntaun is offline  
Old 16-12-2007, 20:12   #2390   link
Leen
Guest

Quote:
Originally Posted by Tauntaun View Post
Ik ben er nu in bezig. En nee, dat vind ik lang niet zo goed. Typische McEwen stijl, met veel interne dialoog en weinig actie, langzame opbouw. Schitterend geschreven, dat wel, maar niet echt heel boeiend.
Ah was dat van die boek+film actie in humo ofzo? Ik vond het boek ook maar niets (vond het hoofdpersonage dwaas), maar nu ben ik toch benieuwd naar de film.

Old 16-12-2007, 20:53   #2391   link
Tauntaun
Plebsgamer

Tauntaun's Avatar

Euh nee, boek gewoon los gekocht in Londen. Het hoofdpersonage komt er in de film niet veel beter uit, maar het is zó gebracht dat het erg confronterend en meeslepend wordt.
Tauntaun is offline  
Old 17-12-2007, 09:21   #2392   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

"School for scoundrels"

Vd makers van old skool, dus ik had toch wel wat verwachtingen, maar die werden niet ingevuld.
Idee was wel leuk, de grappen meestal wat minder en soms vergezocht tot ongeinspireerd.
Hoewel goed begonnen, zakte het niveau imo helemaal weg toen de leerkracht achter Amanda ging.
Old 17-12-2007, 09:32   #2393   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

The Man From Earth. Interessant filmpje. Echt goed kan ik hem niet noemen, daarvoor kwamen een pak dingen te geforceerd over, maar 't was gewoon bijzonder aangenaam om er in mee te gaan.
eye is online now  
Old 17-12-2007, 09:46   #2394   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

From Dusk Till Dawn.
Vampieren, George Clooney en Quentin Tarantino: ideale mix voor een avondje brainless film zien.
Ceeke is offline  
Old 17-12-2007, 09:54   #2395   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Eastern Promises.

Mooi

Kinépolis Kortrijk is structureel veranderd, niet mis. Ze vroegen wel €2,10 aan de kassa voor een halve liter cola terwijl ik kon zweren dat er €2 op de prijslijst stond. Maar toen dat wijf aan de kassa er heilig van overtuigd was dat het €2,10 is heb ik maar gezwegen, ik had geen goesting om nog meer drama te maken voor 10 cent
sprinkler is offline  
Old 17-12-2007, 10:08   #2396   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

De Kinepolis is juist zwaar kak geworden op het vlak van onthaal, ticket, drank -en voedselverkoop :/

Onnozele boetiek met ijs (pluspunt: echte potten Ben en Jerry-ijs), drankautomaten met tv-schermpjes waarop ze reclame spelen, fucking kookboeken, dvd's én strips. Zaterdagavond waren er METERSLANGE wachtrijen waardoor we nog eens 5 minuten te laat waren voor de film... tof zo. Dat nieuw systeem hebben ze wel eens beter mogen uitdokteren.

Ontopic: The Golden Compass. Bwa, best wel leuk maar 't is geen hoogvlieger
Tyrael is offline  
Old 17-12-2007, 10:20   #2397   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Letters from Iwo Jima

Sterke film, beetje te lang wel.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline  
Old 17-12-2007, 10:46   #2398   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Nog eens Back to the future 2 opgezet.

Zalig hoe in 2015 al auto's vliegen enz.
Old 17-12-2007, 11:30   #2399   link
ChildeRoland
Corporate sellout

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Onnozele boetiek met ijs (pluspunt: echte potten Ben en Jerry-ijs)
Ooit keer nagegaan hoeveel keer je thuis een pot ijs opentrekt tijdens een film? Waarom mensen plots zoveel zin hebben om dingen te gaan kauwen of binnenlepelen eens ze een cinemazaal binnenstappen, ontgaat me nog steeds.

OT: The Sting
Uiterst vermakelijke con film met een glansrol voor Newman en een zeer verdienstelijke Redford Het zou me eigenlijk niet verbazen als de inspiratie voor Hannibal uit The A-Team deels bij het personage van Gondorgg werd gehaald.
Old 17-12-2007, 11:36   #2400   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ChildeRoland View Post
Ooit keer nagegaan hoeveel keer je thuis een pot ijs opentrekt tijdens een film? Waarom mensen plots zoveel zin hebben om dingen te gaan kauwen of binnenlepelen eens ze een cinemazaal binnenstappen, ontgaat me nog steeds.

Ik juist minder.
Thuis kom er steevast wat chips op de salontafel, maar in de cinema wil ik de andere mensen niet teveel storen tijdens de film.
Ik wa nen brave

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules