Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 12-12-2007, 18:35   #61   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Street Fighter 2 Turbo ja

ik vind Yoshi's Story cool. ik vraag mij af of deze uitspraak mijn heteroseksualiteit niet in vraag stelt.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2007, 19:09   #62   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ik dacht mij eens te beleven in de games van cpt falcon, maar pak ik dan best f-zero of f-zero x?
Old 12-12-2007, 19:11   #63   link
Tauntaun
Plebsgamer

Tauntaun's Avatar

F Zero x, de eerste F-Zero is ook heel erg vermakelijk maar minder snel en hectisch.
Tauntaun is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2007, 19:13   #64   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ik zit hier heel vc-reviews.com wat af te schuimen, maar ik kan niet kiezen.
Old 12-12-2007, 19:51   #65   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Originally Posted by Tauntaun View Post
F Zero x, de eerste F-Zero is ook heel erg vermakelijk maar minder snel en hectisch.
De eerste F-zero zei me in het begin eigenlijk totaal niets, en toen gaf ik nog mijn leven (of allez, dat van een van mijn grootouders) om een halfuur op de SNES te kunnen spelen. Vrees dat het dat nu dus ook niet zal doen.
Nee het eerste echte race-gevoel kwam voor mij pas bij PS1 en zijn Rage Racer, Gran Tourismo en Need For Speed reeks (of iets eerder in arcades met Daytyona USA)
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2007, 23:00   #66   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Sega Rally. Wrede shit in de arcade destijds
En Outrun natuurlijk!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2007, 09:48   #67   link
Bavo

Ja Sega Rally was super met twee. Weet niet goed meer of het voor of na Daytona was eigenlijk.

Outrun en consoorten gaven me nog niet dat racegevoel, ook al waren ze hip. Net als bvb Cruisn the USA.
Old 13-12-2007, 13:33   #68   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Effe een vraagje voor de kenners onder ons: wat is de kans dat we ooit Perfect Dark of Jet Force Gemini van N64 op de VC zien?
Waren naast OoT twee van mijn favoriete games op de N64, maar de devs van die games zijn naar M$ gegaan zeker? Want er is een Perfect Dark voor Xbox uitgekomen ook (die blijkbaar niet kon tippen aan de versie van de N64)... Zijn heel wat rechten mee verbonden zeker?
Old 13-12-2007, 13:37   #69   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Kans bestaat wel, maar hoe groot dat die is? Geen idee. Geloof dat ik ooit in interview met iemand van Rare gelezen heb dat er over kon gesproken worden maar dat er nog geen vraag van Nintendo was gekomen.
Old 13-12-2007, 13:39   #70   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Raar, want die twee games waren toch ook hot topics in de Nintendo Magazines destijds. Maar het is in principe dus niet onmogelijk dat ze uitkomen? Dat zou mij al gerust stellen. Dan maar de tand des tijds doorstaan.
Old 13-12-2007, 13:46   #71   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Die games zijn van Rare en Rare is eigendom van MS. Maar gezien er zelfs een viva pinata game voor DS komt zal het dus nog altijd mogelijk zijn.

Maar MS heeft geen handheld om met te concurreren terwijl de Wii VC en Xbox marketplace wel een soort van concurrentie zijn. Ik vermoed dat de winst die MS kan halen door rare games op VC te smijten veel interessanter is, maar dat moeten ze ginder maar beslissen.

Ik wil banjo kazooie & conker op VC, gehoord MS?
En waar the fuck blijft secret of mana SE?
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2007, 13:53   #72   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Secret of Mana SE?
Secret of Mana is ook dé game waar al het langst op wacht. Heb dat origineel op SNES liggen, ook één van de beste titels ooit gemaakt. Heb dat spel langs alle kanten twee-drie keer uitgespeeld, op een paar orbs (om de wapens te upgraden) die ik nooit vond na.

Den dezen dus.
Heb ooit op Zsnes (emulator) een Seiken Densetsu/Secret of Mana 2 gespeeld, maar die kon toch niet tippen aan deze.

Banjo Kazooie nooit gehad, hoewel dat destijds ook in Nintendo Magazine concurreerde met OoT kwa scores. Zou ik ook zeker downloaden moest die er komen.
Old 13-12-2007, 14:00   #73   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Vroeger had ik ook altijd Conker's Bad Fur Day gewild voor mijn N64. Rebellie!

Jesus Christ.

Goldeneye was op de N64 ook heel vermakelijk, zeker in multiplay.
Old 13-12-2007, 14:45   #74   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

En nog iets: de kans dat de eerdere Final Fantasies uitkomen? Waren toch ook op NES en SNES uitgebracht...

Tot en met FF6 geloof ik. En dan werd Mystic Quest nog uitgebracht (dat ik hier ook nog origineel heb liggen), een "off the series FF" van Square.

Langs een kant jammer, langs de anderer kant ook logisch dat er niet meer aandacht wordt geschonken aan de VC. Is toch pure geldschijterij? De games zijn er al, enkel de besturing en manuals moeten gewijzigd of aangemaakt worden. Of zit het veel complexer in elkaar dan dat?

Last edited by Jaak; 13-12-2007 at 14:52.
Old 13-12-2007, 15:24   #75   link
Bavo

Ik zie gene enkel probleem met games releasen op VC als Nintendo een degelijke emulator aanbiedt voor uw systeem. Dan lever je enkel nog de ROM aan, en wat meta-data zoals inderdaad wat help en hoe de controls mappen. Dat is prolly niet meer dan een snel samengegooid XML-bestand die door de emulator wordt gelezen en omgezet.

De kost en moeite zal hem in QA liggen. Alles moet tot op het bot worden getest, anders komen er kwade gebruikertjes. Al zal wel niemand tot Shredder spelen in Turtles NES
Old 13-12-2007, 16:09   #76   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by Bavo View Post
Al zal wel niemand tot Shredder spelen in Turtles NES
Spreek voor u eigen noob:
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2007, 16:10   #77   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Die ROMS en emulators werden niet door Nintendo zelf gemaakt hé. Waren rips voor computers.
Heb er zo nog een honderdtal voor de SNES staan op mijn HDD.

Iemand die mij anders een goede N64-emulator en een page met deftige ROMS kan linken?
Vroeger was er voor ROMS een zalige site, "the kult of kefka", maar die is al jaren off line.
Old 13-12-2007, 16:13   #78   link
Bavo

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Spreek voor u eigen noob:
Ey, heb het origineel wel uitgespeeld hoor Na 6 maanden non-stop Turtlen.

edit: juist bekeken. Die gast is vrij slecht voor dat op youtube te posten. Ik vlieg door die levels yo, zonder te stoppen voor vanalles.

Last edited by Bavo; 13-12-2007 at 19:48.
Old 16-12-2007, 17:21   #79   link
Bavo

Heb me eens laten gaan.

King Of Fighters 94: De eerste in de lange reeks die me altijd is ontgaan. Heb denk ik KOF 2000 als budgettitel op PS2 maar dat was zo slecht dat ik het geen twee keer in de consoe heb gestoken. Deze is niet beter, hoe enthousuast de fan-review ook mocht zijn. Het is een leuk te zien hoe Neo Geo al zijn bekende vechtersbazen samengooid in een systeem maar het resultaat blijft slecht speelbaar. Bijlange niet de kwaliteit van Street Fighter die het wou verslagen. Grafisch ook erg onzuiver.

Top Hunter: reviews waren goed en men vermeldde Metal Slug maar dat is het toch niet helemaal. De gameplay is nogal vreemd aangezien je enkel kan slaan en af en toe wat zaken werpen. Het komt erop aan steeds naar de juiste plateau te springen, want het is een paltformer met twee dieptes. Niet zo heel erg leuk imo, ook al is het grafisch wel goed. Heel slechte achtergrondmuziek.

Mario Kart 64: na die twee miskopen dan maar voor een echte klassieker gegaan en zie, ben al heel de namiddag aan het spelen Jammer genoeg enkel singleplayer. Misschien eens een tweede bakje kopen.
Old 28-12-2007, 10:55   #80   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

Pas Super Metroid aangeschaft.
Maar wat ben ik toch waardeloos als gamer: ik geraak al niet voorbij die boss waar je de bomb hebt gekregen...
vincent vega is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules