Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 16-12-2007, 19:40   #241   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Zijn weer goed bezig. Ik heb ingesteld dat als ik over de 100% ga, ik op smallband wil verder surfen ipv VEEL te VEEL bij te betalen. Nu is er blijkbaar een bug waardoor ik wel blijf verder surfen aan volle snelheid en ik alles wat ik extra surf ook nog aangerekend krijg. Moet je het tegenwoordig dan op 2 plaatsen afzetten of zo?
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2007, 19:49   #242   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
In tegenstelling tot de rest hier ben ik wl blij met die bijkomende uploadsnelheid - limiet stoort me niet zo. Waaraan ik me wel erger is dat alles zogezegd op een nachtje veranderd is, terwijl ik blijkbaar nog moet wachten tot eind april fgs.
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 09:52   #243   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
Sneller surfen door verhoging van uploadsnelheid? Mja, die enkele keren dat ge eens wat meer data dan een paar kB moet versturen naar een web- of mailserver ...
Ook wel belachelijk dat ze dat "gradueel" gaan invoeren. Wat zou daar de reden voor zijn? Zien of het netwerk het aankan (lol)?

Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 27/06/08.
Woot, ik kan niet wachten.
Weet het ook niet. Uploadsnelheid is wel nuttig voor prutsers die Norton 360 gebruiken en hun documenten naar de Norton site backuppen bvb, of zij die bitmaps via mail sturen.

Gradueel invoeren is heel erg vreemd. Waar wordt de snelheid bij Telenet gelimiteerd eigenlijk? Op modem-niveau of pas later in een centraal punt? In ons systeem is dat een centraal punt, dus kan je alles tegelijk veranderen zonder problemen. Als het via modem is, tja, waarom moet dat apart perse?
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 09:55   #244   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

risico spreiding?
Old 17-12-2007, 10:00   #245   link
Bavo

Er is niet echt een risico, hoor. Die limiet ligt nog steeds bijzonder laag. Het is trouwens vooral ADSL die voordeel heeft bij assymetrische limieten.
Old 17-12-2007, 10:13   #246   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

www.dagvandedownload.be

Toont nogmaals aan dat je werkelijk een randidioot moet zijn om je druk te maken in al deze heisa over datalimieten.
  • Bij Telenet-klanten wordt de Telemeter niet gereset op de 1ste van de maand. Als zij meedoen aan deze actie komen ze gewoon op smalband terecht.
  • ISP's gaan hun beleid niet veranderen omdat gebruikers ineens massaal beginnen te downloaden door een opgezette actie. "We gaan die statistieken eens veranderen!" ... Ha!
  • Er zijn genoeg alternatieve providers met goedkopere prijzen en ruimere limieten. In plaats van te zagen zou men beter gewoon overschakelen.
  • Woon je op het platteland en kan je enkel via Telenet verbinden? Pech, maar met zo'n dingen moet je rekening houden als je in de boerenbuiten gaat wonen en niet in de stad of een banlieue.

Pas op, ik begrijp volledig hoe kut het is om met een limiet te zitten als grootverbruiker, maar de heisa die er nu rond wordt gemaakt is niet meer dan een storm in een glas water, veroorzaakt door een groepje dwazen.
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 10:14   #247   link
Bavo

Wij als dagelijks gebruikers in een twee-gezin zitten trouwens gemiddeld rond de 10-15%
Old 17-12-2007, 10:32   #248   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deffe View Post
www.dagvandedownload.be

Toont nogmaals aan dat je werkelijk een randidioot moet zijn om je druk te maken in al deze heisa over datalimieten.
  • Bij Telenet-klanten wordt de Telemeter niet gereset op de 1ste van de maand. Als zij meedoen aan deze actie komen ze gewoon op smalband terecht.
  • ISP's gaan hun beleid niet veranderen omdat gebruikers ineens massaal beginnen te downloaden door een opgezette actie. "We gaan die statistieken eens veranderen!" ... Ha!
  • Er zijn genoeg alternatieve providers met goedkopere prijzen en ruimere limieten. In plaats van te zagen zou men beter gewoon overschakelen.
  • Woon je op het platteland en kan je enkel via Telenet verbinden? Pech, maar met zo'n dingen moet je rekening houden als je in de boerenbuiten gaat wonen en niet in de stad of een banlieue.

Pas op, ik begrijp volledig hoe kut het is om met een limiet te zitten als grootverbruiker, maar de heisa die er nu rond wordt gemaakt is niet meer dan een storm in een glas water, veroorzaakt door een groepje dwazen.

Juist ja, mijn ouder hebben 15-20 jaar geleden er totaal niet over nagedacht dat ze nu enkel telenet kunnen krijgen door op de boerenbuiten te gaan wonen.

En waarom zou ik uberhaupt mijn woonkeuze laten afhangen van een internet provider? Is toch gewoon te belachelijk voor woorden.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 10:47   #249   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Datalimieten beknotten gewoon de mogelijkheden van internet en de innovatie op gebied van services. Belgi loopt ongelooflijk achter op de buurlanden. Dat je tegen afschaffen van datalimieten kan zijn is gewoon onbegrijpelijk.
Ik neem alvast geen telenet of Belgacom op mijn appartement.
Old 17-12-2007, 10:48   #250   link
Bavo

Er is wel zoiets als netwerkcongestie, h. Je kan datalimieten gerust afschaffen, als je erbij neemt dat je soms gaat downloaden tegen 56kbps snelheden. Datalimieten zijn gewoon een ruwe manier om ervoor te zorgen dat gebruikers doordacht het netwerk gebruiken. Je kan moeilijkere systemen maken met gewichten, QoS en Fair Use rules (zie Newtec ), maar het systeem is ongeveer hetzelfde. Telenet zou wel wat fijner kunnen werken door een graduele smallband in te voeren, ipv alles of bijna niets.

Last edited by Bavo; 17-12-2007 at 10:51.
Old 17-12-2007, 11:00   #251   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik hoef niet tegen 2MByte/s te downloaden. 700k/s ofzo is al voldoende voor mijn part. Zolang ik maar niet naar limieten moet kijken.
Old 17-12-2007, 11:09   #252   link
Bavo

Dan kom je jammer genoeg de wereld van de marketing binnen. Aangezien meer dan 90% van de gebruikers genoeg heeft met de datalimiet, en overschrijding een marginaal fenomeen is (in tegenstelling tot wat je zou denken als zware gebruiker), is snelheid een beter verkoopbaar product dan meer limiet. Want dat is (theoretisch) voor iedereen relevant. En dat is een van de eerste vergelijkpunten voor normale gebruikers.

Ook al worden die maximale snelheden vaak nooit gehaald. Dat is spijtig.
Old 17-12-2007, 11:47   #253   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bavo View Post
Waar wordt de snelheid bij Telenet gelimiteerd eigenlijk? Op modem-niveau of pas later in een centraal punt? In ons systeem is dat een centraal punt, dus kan je alles tegelijk veranderen zonder problemen. Als het via modem is, tja, waarom moet dat apart perse?
Modem vraagt een configuratie-bestand aan bij een CMTS. Afhankelijk van je abonnement/smallband wordt die dan anders geconfigureerd, inclusief QoS voor de telefoontraffiek.

Wat me hardst van al stoort aan Telenet dat je voor "smallband" met moeite 32kbps krijgt ipv een nog aanvaardbare 265kbps, en daarenboven is dat nog eens verkeer met laagste prioriteit waardoor de packetloss er voor zorgt dat je nooit je volle 32kbps haalt. Dat laatste is puur om mensen te kloten en extra volumepacks laten kopen.
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 11:50   #254   link
Bavo

Smallband limieten zijn idd onzinnig, want 'om enkel het noodzakelijke te doen' is daarmee zelfs niet van toepassing.
Old 17-12-2007, 12:37   #255   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
www.dagvandedownload.be

Zegt gij eigenlijk ook soms nuttige dingen?
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 13:12   #256   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Lallers, toch even geschuddebuikt.
"Doelstelling: kruipt vannachter uw pc en lees meer!"

Old 17-12-2007, 14:43   #257   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Awoujol View Post
En waarom zou ik uberhaupt mijn woonkeuze laten afhangen van een internet provider? Is toch gewoon te belachelijk voor woorden.
Ge moet u ni zo aangesproken voelen. Ik heb het enkel en alleen over degenen die momenteel veel te hard van hunnen tak aant kraaien zijn dmv dergelijke acties. Als breedband internet en hoge limieten werkelijk zo belangrijk voor hen zijn, is het wl belangrijk voor hen om dit als factor te laten meespelen in het kiezen van een woonst. Wie op de boerenbuiten gaat wonen moet er rekening mee houden dat het aanbod aan geleverde diensten vanzelfsprekend minder groot is dan in de stad.
Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Wil je nuttige dingen lezen, bezoek dan Wikipedia en geen discussieforum. Staat mijn mening u niet aan, weerleg ze dan gerust met onderbouwde argumenten. Kinderachtige commentaar als bovenstaand exemplaar mag je voor jezelf houden. Ik verwacht beter van iemand die 4 jaar ouder is dan mezelf.

Last edited by Deffe; 17-12-2007 at 14:47.
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 15:10   #258   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik vind anders wel dat hij nogal redelijk hard gelijk heeft. Die actie is echt zinloos. Ik vind het natuurlijk wel niet erg dat de aandacht regelmatig wordt gevestigd op het feit dat wij veel te veel betalen voor ons internet .
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 15:17   #259   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Ge moet u ni zo aangesproken voelen. Ik heb het enkel en alleen over degenen die momenteel veel te hard van hunnen tak aant kraaien zijn dmv dergelijke acties. Als breedband internet en hoge limieten werkelijk zo belangrijk voor hen zijn, is het wl belangrijk voor hen om dit als factor te laten meespelen in het kiezen van een woonst. Wie op de boerenbuiten gaat wonen moet er rekening mee houden dat het aanbod aan geleverde diensten vanzelfsprekend minder groot is dan in de stad.
Sure, toen mijn ouders 20j geleden besloten om tomaten te kweken was het hun nr1 prioriteit om na te denken over een inet verbinding in de toekomst...

En omdat de limiet voor u niet belangrijk is wil dat niet zeggen dat dat voor ons niet zo is. Dus ons wat beledigen daarvoor is wel heel zielig.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2007, 15:22   #260   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Devroush View Post
Ik vind anders wel dat hij nogal redelijk hard gelijk heeft. Die actie is echt zinloos. Ik vind het natuurlijk wel niet erg dat de aandacht regelmatig wordt gevestigd op het feit dat wij veel te veel betalen voor ons internet .
Daar gaat het toch net om? Dat het een beetje in de media blijft, dat het wel degelijk een hogere prioriteit wordt bij telenet om aan die limieten te werken.

Quote:
Wil je nuttige dingen lezen, bezoek dan Wikipedia en geen discussieforum. Staat mijn mening u niet aan, weerleg ze dan gerust met onderbouwde argumenten. Kinderachtige commentaar als bovenstaand exemplaar mag je voor jezelf houden. Ik verwacht beter van iemand die 4 jaar ouder is dan mezelf.
Ik zal het maar op uw jonge leeftijd steken zeker, zoals je zelf al voorstelt. Uw 4 puntjes slaan op niets.
Nieker is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules