Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 20-08-2015, 07:38   #2041   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
En het is maar terecht ook dat ze dat pushen.

Lore hier is ondertussen bijna 10 maanden. Sinds twee weken stapt ze rond, sinds dit weekend kruipt ze zelf in de zetel ook. Zotte kleine.
Het enige dat nog mag beteren is het slapen. Heel zelden slaapt ze eens een nacht door.
Effectief alleen stappen ofwat? Dat is supersnel. Sjieke dinges.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2015, 12:45   #2042   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Erm, zijn materniteiten niet de melkkoeien van ziekenhuizen? Jonge mensen met hospitalisatieverzekeringen, eenpersoonskamers en knettergekke ereloonsupplementen?
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat een ziekenhuis meer inkomsten haalt uit allerlei wederkerende technische prestaties (nefrologie, cardiologie, etc..) dan uit een net bevallen dame die vier dagen op veredeld hotel komt zitten. Uiteraard is het relatief veel geld maar in hun totale inkomstenstroom zal dat allemaal wel meevallen.

Soit, neemt niet weg dat ik grote voorstander ben van onze sociale zekerheid Mijn zoon bij de geboorte 5 dagen op intensieve zorgen gehad en dan nog wat nabehandeling en de totale kostprijs ging vlot richting de 7.000 euro. Eigen te betalen bedrag was rond de 250 euro wat gedekt werd door de hospitalisatieverzekering. Als je die facturen onder ogen krijgt doe je wel eens een denkbeeldige high five met De Block
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2015, 10:50   #2043   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Gisteren vroeg de oudste (hij wordt 10 in maart) of hij WoW mocht spelen. What would you do?

Eerste gedacht: ja, maar:
- 2u per dag max in weekends
- 1u per dag max in schoolweek
- school comes first
Old 24-08-2015, 11:01   #2044   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Benieuwd naar de reacties hier. Als je iets "verbiedt" wordt de verleiding groter, als je iets "toelaat" is er een kans dat hij 't op een moment beu zal worden. Zijn niet-MMO's geen optie?
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2015, 11:13   #2045   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Als je dat idd wat binnen de perken houdt, lijkt me dat geen probleem.
Is ook verre van een 18+ spel ofzo en op 10j kunnen ze imo best al wat zin hebben om te gamen.

Ik denk ook niet dat er voor hun veel verschil is tussen een MMO en een gewone RPG of adventure spel.

Bij ons thuis begint ze stilaan echt te kruipen (8 maanden). Schattig om bezig te zien .
Volgende week naar de creche, ook weer een grote stap. Dat gaat hier verdomme vooruit.

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Eerste weken zijn tetradoeken en bavetten je beste vriend.
En nu die proper eet en alles binnen houdt, hebben we geen tetra doeken meer nodig

Last edited by Turtle; 24-08-2015 at 11:25.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2015, 11:51   #2046   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Als je dat idd wat binnen de perken houdt, lijkt me dat geen probleem.
Is ook verre van een 18+ spel ofzo en op 10j kunnen ze imo best al wat zin hebben om te gamen.

Ik denk ook niet dat er voor hun veel verschil is tussen een MMO en een gewone RPG of adventure spel.

Bij ons thuis begint ze stilaan echt te kruipen (8 maanden). Schattig om bezig te zien .
Volgende week naar de creche, ook weer een grote stap. Dat gaat hier verdomme vooruit.

En nu die proper eet en alles binnen houdt, hebben we geen tetra doeken meer nodig

Da gaat goed vooruit

Hier bijna 2 weken oud, eten doet hij goed. Geeft soms nog wat terug als hij te snel drinkt. Dus bavetten en tetra's zijn inderdaad mijn beste vriend, sinds kort ook vaste stoelgang, daar heeftem veel last van en ook wa krampen.

We geven nu een extra 10ml water bij de fles voor de stoelgang losser te krijgen, indien geen success misschien overschakelen naar wat andere melk. Woensdag K&G over de vloer
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2015, 12:23   #2047   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Benieuwd naar de reacties hier. Als je iets "verbiedt" wordt de verleiding groter, als je iets "toelaat" is er een kans dat hij 't op een moment beu zal worden. Zijn niet-MMO's geen optie?
Hij gamet al regelmatig een uur op de xbox sinds dit jaar, en Skylanders op de Wii de eerdere jaren. Als hij niet wil gamen maar liever een uur op pc/tablet zit kijkt hij naar YouTube-casters van games (BF4, GTA V, ...) Hij is wel redelijk op de hoogte van games, maar ik denk niet dat hij al goed beseft wat een MMO precies is.

Mss is 1 sessie van 2u per week waarbij we samen spelen een optie?
Old 24-08-2015, 12:26   #2048   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Koop hem minecraft en die is uren zoet. Mijn 2 kinderen spelen dat veel en als je ziet wat die allemaal al gebouwd hebben.
En dat kan je ook samen met hem spelen.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2015, 12:29   #2049   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Koop hem minecraft en die is uren zoet. Mijn 2 kinderen spelen dat veel en als je ziet wat die allemaal al gebouwd hebben.
En dat kan je ook samen met hem spelen.
Hij heeft het nu anderhalf jaar op Xbox, heeft er id al uren meer gespeeld Nu speelt hij liever games zoals Street Fighter IV, Lego Batman/Avengers/Movie/..., BF4 speelde hij ook al

Heb minecraft zelf 5min gespeeld en het interesseert mij wel geen fluit
Old 24-08-2015, 13:49   #2050   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Da gaat goed vooruit

Hier bijna 2 weken oud, eten doet hij goed. Geeft soms nog wat terug als hij te snel drinkt. Dus bavetten en tetra's zijn inderdaad mijn beste vriend, sinds kort ook vaste stoelgang, daar heeftem veel last van en ook wa krampen.

We geven nu een extra 10ml water bij de fles voor de stoelgang losser te krijgen, indien geen success misschien overschakelen naar wat andere melk. Woensdag K&G over de vloer
Bortsvoeding is daarvoor wel de max. Vaste stoelgang is onbestaande, das gewoon gele rommel dat eruit komt gelopen .
@Turtle: 8 maanden eerste dag creche? Gewoon begrijpen dat je er zelf meer van gaat afzien dan de kinderen. Die van ons is 15 augustus 4 maand geworden en ging dan al een week naar de creche . Voordeel is dan weer wel dat ze er niets van beseffen en het normaal gaan vinden.
Old 25-08-2015, 19:08   #2051   link
Lycas
Senior Member

Terug normale stoelgang gezien vandaag, nice.

10 ml extra water bij de fles werkt dan toch.

Wel nog altijd last van krampen met Nutrilon & Evian, straks komt die van K&G. Nekeer horen wat die daarvan te zeggen heeft

Last edited by Lycas; 26-08-2015 at 10:37.
Old 27-08-2015, 21:29   #2052   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Gisteren vroeg de oudste (hij wordt 10 in maart) of hij WoW mocht spelen. What would you do?

Eerste gedacht: ja, maar:
- 2u per dag max in weekends
- 1u per dag max in schoolweek
- school comes first
1u is tegenwoordig meer dan genoeg om full epic heroics te lopen na een paar maand
jelliuz is online now   Reply With Quote
Old 28-08-2015, 10:44   #2053   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Wel nog altijd last van krampen met Nutrilon & Evian, straks komt die van K&G. Nekeer horen wat die daarvan te zeggen heeft
Die van ons had ook last van krampen met poedermelk (Nutrilon, eerst Omneo, nu al een tijd de "gewone"). K&G heeft gezegd dat we eens moesten proberen een half schepje minder poeder te gebruiken. Dus in plaats van 6 schepjes in 180ml water krijgt ze 5,5 schepjes. Geen krampen meer.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2015, 10:56   #2054   link
Lycas
Senior Member

Hmm

Wij hebben dit nu gedaan, 10ml extra water bij een voeding van 90 + 3 schepjes. Dit heeft er wel voor gezorgd dat de stoelgang terug losser was. Nu geven we terug gewone voeding, hij zit over de 3,5 kilo en volgens de nutrilon is dat dan 120 ml water & 4 schepjes. Hij drinkt het wel niet altijd volledig uit, meestal zit die aan 90ml gedronken.

Mijn vriendin had daar zelfs een paar foutjes gemaakt en teveel water gegeven, met als gevolg dat de stoelgang spoot , en dat hij bij de 2de weging 10 gram minder woog (nu kan ook de weegschaal geweest zijn). Mja soit

Die van K&G was hier redelijk clueless eigenlijk, als het nog blijft aanhouden of terug komen ga ik een afspraak regelen met een KA om direct een goed beeld te krijgen.
Old 28-08-2015, 10:58   #2055   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Onmiddellijk naar de kinderarts, die van K&G hebben we nooit naar geluisterd als het over "problemen" ging, de KA weet dat zoveel beter.
Old 28-08-2015, 11:00   #2056   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dien dokter bij kind en gezin heeft natuurlijk minder moeten studeren dan de rest. Ahja.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2015, 11:06   #2057   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat zijn ook geen problemen hé. Zolang hij blijft eten is dat toch in orde. Voor die leeftijd is 90ml + poeder toch nog redelijk ok? Als hij honger krijgt zal je het wel horen.

Om daarvoor naar een kinderarts te trekken lijkt mij nu toch wel erg extreem. En Tyrael is duidelijk een paniekkonijn niet normaal.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2015, 11:10   #2058   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Neuh, wij hebben dat zelf gehad met Finn (veel overgeven, overstrekken en wenen). Eerst voorgelegd aan K&G, nadat die dat gewoon niet wist (lol) een afspraak gemaakt met onze vaste kinderarts. Die heeft goed advies gegeven en actie ondernomen waardoor Finn geen last meer had bij zijn voeding.

Bij K&G wisselen de dokters ook en dat zie ik niet graag, liever een vaste en goede KA die de situatie kent en goed kan opvolgen. Om mij daarvoor nu voor paniekkonijn uit te maken...
Old 28-08-2015, 11:23   #2059   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Dat zijn ook geen problemen hé. Zolang hij blijft eten is dat toch in orde. Voor die leeftijd is 90ml + poeder toch nog redelijk ok? Als hij honger krijgt zal je het wel horen.
Dit.
1 dag spetterpoep kan geen kwaad. Zolang ze over langere periode bijkomen is er geen probleem. Ons Emma drinkt al 8 maanden (veel) minder dan ze zou moeten.
Nu gaat ze stilaan richting 180-200ml tijdens haar 2 flessen, terwijl dat 250-300 zou moeten zijn (en ze komt van 120 per fles). Maar ze drinkt ook water en krijgt calcium met het koekjesmeel binnen. No biggie.

Zolang Finn niet lusteloos wordt of altijd plat afgaat zou ik me niet teveel zorgen maken. Doe je dat wel, even bellen naar de KA kan geen kwaad. Onze heeft ons ook een paar keer telefonisch gerustgesteld.
Veel overgeven en overstrekken is al iets anders ofc. Maar dat wijst dan ook op Reflux en pijn.

Persoonlijk heb ik liever niet de vast avonddokter van K&G. Ze zal haar job wel kunnen, maar is een aziatische die met moeite Nederlands kan. De vervangster was een blonde mokke
Old 28-08-2015, 11:58   #2060   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Hmm

Wij hebben dit nu gedaan, 10ml extra water bij een voeding van 90 + 3 schepjes. Dit heeft er wel voor gezorgd dat de stoelgang terug losser was. Nu geven we terug gewone voeding,...
Mijn vriendin had daar zelfs een paar foutjes gemaakt en teveel water gegeven, met als gevolg dat de stoelgang spoot , en dat hij bij de 2de weging 10 gram minder woog (nu kan ook de weegschaal geweest zijn). Mja soit
...
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Dat zijn ook geen problemen hé. ... Als hij honger krijgt zal je het wel horen.
...
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Dit.
1 dag spetterpoep kan geen kwaad. Zolang ze over langere periode bijkomen is er geen probleem. ...

Niet teveel zorgen over maken idd. Als er genoeg gedronken wordt gaat hij niet uitdrogen. Als de stoelgang 3-5 dagen lopend is, en het kind stopt met drinken, dan moet ge u zorgen maken. Als het 3-5 dagen lopend is, maar hij drink nog altijd voldoende (75%+), geen zorgen. Als ge u echt zorgen maakt, een paar ml water geven. Maar in principe is dat niet echt nodig of aan te raden vanaf 6+m.

Als het langer dan een week duurt kunt ge best nekeer gaan horen wat je aan het dieet moet aanpassen maar dan nog... zolang er vocht genoeg is, no worries

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules