Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 20-04-2018, 11:04   #4081   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Het lijken me eerder de moslims die zich identificeren als "niet westers".
Old 20-04-2018, 11:11   #4082   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Ale, als een groot deel weigert de westerse waarden en normen aan te nemen en een deel daarvan zelfs aanslagen pleegt tegen het Westen dan kun je toch moeilijk Bartje verwijten dat hij Moslims niet Westers zou noemen?
Old 20-04-2018, 11:12   #4083   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Old 20-04-2018, 11:22   #4084   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

mooie verzonnen quote
Old 20-04-2018, 11:22   #4085   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

#kushandwizdom
Old 20-04-2018, 11:23   #4086   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Wat is dat eindelijk onze waarden en normen?

Ik word er zo moe van om dat duzend keer op een dag te moeten horen of lezen.
Old 20-04-2018, 11:24   #4087   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

slaap dan een beetje x
Old 20-04-2018, 11:25   #4088   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

duizend per dag is wel veel
Old 20-04-2018, 11:27   #4089   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

nog wat leesvoer voor jasje over zijn idool
Old 20-04-2018, 11:39   #4090   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

seg rooz, als ge blijft naart westen gaan komt ge op een bepaald moment terug in nepal e
Old 20-04-2018, 12:00   #4091   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Wat is dat eindelijk onze waarden en normen?

Ik word er zo moe van om dat duzend keer op een dag te moeten horen of lezen.
ik zou er al meer met kunnen leven als ze iets als open seculiere waarden zouden gebruiken ipv westerse waarden. het klopt dat het westen daar voor het grote deel, vooral regio's zoals scandinavië en west-europa, daar ver in staan relatief tot andere delen in de wereld (vrijheid van religie in keuze, seculiere staat, openheid en maatschappelijke bescherming voor minderheden, progressief evolueren, etc) maar we zijn zeker niet de enigste op de planeet en we zijn zeker nog niet aan het eindpunt want we zitten nog met genoeg problemen.

en dan zijn er mensen die met westerse waarden willen zeggen, vooral de wat oudere, die gewoon terug willen naar de katholieke tijd met de pastoor want alles was toen veel simpeler. da lijkt mij nie echt plezant ma bon, nostalgie is heroïne voor oude mensen.
Old 20-04-2018, 12:13   #4092   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ale, als een groot deel weigert de westerse waarden en normen aan te nemen en een deel daarvan zelfs aanslagen pleegt tegen het Westen dan kun je toch moeilijk Bartje verwijten dat hij Moslims niet Westers zou noemen?
ja, er zijn problemen met moslimsfundamentalisten en aanslagen in europa. ja, op bepaalde maatschappelijke thema's scoren moslims (zoals acceptatie van holebis) significant slechter dan autochtonen, door inherente culturele of religieuze redenen. maar datzelfde probleem zie je ook bij een christelijke pool die hier is komen wonen, zenne.

niemand zegt dat moslims perfect zijn. maar die heiliger dan hen houding, alsof autochtonen tot redelijk recent nooit met dezelfde problemen hebben gekampt en in sommige gevallen dat nog altijd doen, ik weet niet waar dat vandaan komt
Old 20-04-2018, 12:28   #4093   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ik weet niet waar dat vandaan komt
Ik heb werkelijk geen idee
Old 20-04-2018, 12:35   #4094   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Ik kom hier niet beweren dat Moslims de oorzaak van alle kwaad zijn, maar hier komen zeggen "Ik weet niet waar dat vandaan komt" als er al tientallen jaren problemen zijn met de Islam in onze WESTERSE(amai cool woord) maatschappij en dat de laatste jaren telkens extremer wordt is echt negationisme.

Jama Christelijke Polen hebben ook andere waarden.
Ja, maar geen waarden waar jaarlijks honderden WESTERSE burgers aan sterven me dunkt.

Sommige Moslims zijn inderdaad sloebertjes, de één al wat meer dan de andere.
Dat kan gaan van vrouwen kech noemen, over homo's in elkaar slaan tot met een camionet van Dockx los door een mensenmassa rijden.

Dat mensen dan verbaasd reageren dat die groep anders bekeken wordt dan andere religies/nationaliteiten waar minder problemen mee zijn is écht straf.
Old 20-04-2018, 14:32   #4095   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

moslims en moslimterroristen zijn niet hetzelfde. als ik zeg dat moslims niet perfect zijn herken ik de problemen die ze als geloofsgroep met zich meebrengen: sommige van die problemen zijn idd zo goed als volledig afhankelijk van hun geloof of de ideologie die ze volgen en andere hebben ook nog andere/extra culturele of maatschappelijke machtsinvloeden. het probleem is om te weten in vele gevallen van waar het komt en om dan zo maar te zeggen "ahja tis simpel, tis omdat ze moslim zijn" is veel te kort door de bocht. maar iemand die homo's niet graag heeft omdat het in de koran staat, staat bij mij op hetzelfde niveau als een poolse christen die dat zelfde denkt. of een jood op tv die een simpele vraag niet kan beantwoorden. en ook al is die houding degoutant, dat zijn in elk van de drie gevallen geen terroristen.

dan spreken we over het probleem van geloof en de clash met progressieve waarden, hetgeen gij waarschijnlijk plaatst onder westerse waarden.

nu, wilt ge kwaad zijn en roepen op extremisten? doe gerust, we doen allemaal hetzelfde. maar uw constant equivalentie van moslims en moslimterrorisme omdat moslimterrorisme aanwezig is in europa is intellectueel oneerlijk. moslimterrorisme is een reëel probleem in europa, ja maar net zoals alle andere extremisten op de wereld spreekt dat totaal niet voor de gehele groep waar ze zogezegd voor vechten aangezien ze een ongelooflijk kleine populatie uitmaken van de religie die ze zogezegd representeren.

alé klein voorbeeldje van extremistische christenen uit de CAR:

Anti-balaka groups destroyed almost all mosques in the Central African Republic unrest. In 2014, Amnesty International reported several massacres committed by the Anti-balaka against Muslim civilians, forcing thousands of Muslims to flee the country. Other sources report incidents of Muslims being cannibalized.

While anti-balaka groups have been frequently described as Christian militias in the media, this has been denied by Church leaders. Bishop Juan José Aguirre said: "But in no sense can it be said that the anti-balaka is a Christian group. The anti-balaka are made up of people of all kinds, terribly enraged, and including many people whom we call the 'dispossessed' – bandits, ex-prisoners, delinquents, criminals – who have got involved in these groups and are now extending, like a plague of locusts, across the whole of the CAR, murdering Muslims". The Tony Blair Faith Foundation has also pointed out the presence of animists in anti-balaka groups.However, there have been reports that many members of Anti-balaka groups have forcibly converted Muslims and animists to Christianity.

mensen die zogezegd vanuit een ideologie vreselijke dingen doen, gewone kerkleiders die moeten ontkennen dat ze deel uitmaken van het geloof maar de daders die hun slachtoffers toch converteren naar dat geloof. hmm, dat lijkt mij wree IS achtig.

Last edited by Ferrex; 20-04-2018 at 14:35.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2018, 15:13   #4096   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Westerse waarden:
Old 20-04-2018, 15:14   #4097   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

was dat voor of na dat je geboren was?
Old 20-04-2018, 15:35   #4098   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Laatste 25 jaar in Europa, maar verbaasd me niet dat je ze niet kent aangezien het geen moslims waren.

Last edited by Fallschirmjaeger; 20-04-2018 at 15:40.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2018, 15:49   #4099   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

westerse waarden

Old 20-04-2018, 15:50   #4100   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Westerse waarden

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town