Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 29-01-2018, 11:22   #4461   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmmm interessante 328i GT model met Xdrive zien staan.

Zijn daar veel gekende problemen mee?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 11:25   #4462   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Ja de pinkers werken niet xD

/lijkkist
Old 29-01-2018, 18:41   #4463   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

't Is een gatlelijke GT.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 30-01-2018, 15:48   #4464   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Net naar de keuring geweest met mijn bus. Voertuig is van 2004, ikzelf heb hem al 9 jaar, staan ondertussen ruim 300.000 km op de teller. Altijd alle onderhoud e.d. zelf gedaan. Technisch werd hij blanco gekeurd, maar administratief afgekeurd.

Ik heb die bus gekocht als lichte vracht, dubbele cabine, met vaste tussenwand achter de 2e zetelrij. Die tussenwand heb ik er redelijk snel uit gesloopt voor ombouw tot surfbus. De 2e zetelrij werd af en toe teruggeplaatst voor skivakanties e.d.. Nooit een opmerking over gehad op de keuring. De laatste jaren ging ik ook zonder 2e zetelrij naar de keuring, omdat ik die praktisch nooit gebruikte. Nu werd hij dus afgekeurd omdat er geen tussenwand in stond. Niet omdat er geen 2e zetelrij in stond.

Ik heb nu 2 mogelijkheden:
- Ik plaats de tussenwand terug, maar dat moet op de plaats waar hij origineel stond, dus achter de 2e zetelrij. Of ik die 2e zetelrij plaats of niet maakt niet uit. Maar die moet vast bevestigd (zonder schroeven), gerevetteerd ofzo. Dus die kan en mag ik er nooit uithalen. Lange voorwerpen vervoeren wordt dus onmogelijk.
- Of ik laat het voertuig homologeren tot een voertuig met een enkele zetelrij, dan mag hij zonder tussenwand (dus exact in de staat zoals hij nu afgekeurd werd). Maar dan moet ik van Volkswagen een nieuw gelijkvormigheidsattest krijgen. Hieraan is wel een kost van 350 eur verbonden bij Volkswagen, en nog een deel voor de belastingen ....

De reden hierachter is puur belastingtechnisch: lichte vracht voertuigen met een dubbele cabine vallen onder een andere homologatiecode dan lichte vracht met enkele zetelrij. Het bedrag van de belasting is wel exact hetzelfde, dus ik deed niet aan belastingontduiking ofzo.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2018, 18:58   #4465   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Protip : Als je het zoals in de nieuwe doet, kan je toch nog lange zaken vervoeren (tot onder de zitbank)
https://i1.wp.com/www.bestelauto.nl/...size=375%2C336
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2018, 21:15   #4466   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Met lange zaken bedoel ik planken/balken/... van 4 meter en meer met een laadruimte van 3,2 meter lukt dat nooit. Met een echte dubbele cabine passen mijn surfboards er zelfs niet in.

Ik heb net telefoon gehad van een verkoper van vw waar ik wel vaker contact mee heb (mooie service, om 22u savonds!), zij willen de homologatie naar enkele cabine wel regelen voor
mij, free of charge. Dat zal helaas de enige oplossing zijn.

Blijft wel spijtig dat ik de mogelijkheid tot 6 zitplaatsen verlies, want was zeer tof om met groepje vrienden op verlof of skivakantie te gaan, en tegelijk ruimte te hebben voor hopen bagage, skis, snowboards, barbecues en bakken bier
Old 01-02-2018, 06:08   #4467   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Alle jaren uw tussenpaneer er in riveteren en terug uitboren voor de keuring. Klein werkske tegenover wat sommigen doen om hun racemachien door de keuring te sleuren.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2018, 08:22   #4468   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Of enkel dit jaar doen, en hopen dat ik de komende jaren weer ongezien door de keuring kom zoals de afgelopen 8 jaar ofzo
Old 01-02-2018, 18:33   #4469   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
Ik heb het zelfs niet echt voor Porsche, maar damn, schoon gerief! De kleur met die velgen zijn over the top, maar ik zou het niet anders willen met zo'n machien.
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2018, 07:21   #4470   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Of enkel dit jaar doen, en hopen dat ik de komende jaren weer ongezien door de keuring kom zoals de afgelopen 8 jaar ofzo
systeem "zonnige-vrijdagnamidag"
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2018, 10:06   #4471   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Da's eentje om te onthouden
Old 02-03-2018, 16:18   #4472   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

they see me rollin'

830 pk / 911 Nm
Old 02-03-2018, 16:28   #4473   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

machtig
Old 02-03-2018, 19:13   #4474   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Thumbs down

dear lord
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2018, 19:18   #4475   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Motorkapisolatie, dient dat nog tegen iets anders dan geluid en trillingen?

Die isolatie van mij leek de laatste keer dat ik de kap opende plots een ontplofte matras. 'k Heb ze dan maar helemaal losgemaakt en in de koffer gesmeten, en nu vraag ik me af of het eigenlijk nodig of verplicht is die te vervangen. In de auto merk ik in ieder geval geen verschil.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2018, 21:41   #4476   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, ook warmte. corrosie gaat sneller op een warm oppervlak, bvb een kofferbak die tot vlak tegen de uitlaat komt kan daar gaan roesten. ik denk niet dat de verf zou afzien bij een "normale" auto.
verplicht te vervangen is het niet. geen idee in welke mate "nodig". hangt wat af van de waarde van de auto, en hoe lang je die nog bij wilt houden.
Old 12-03-2018, 15:24   #4477   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Hoe zit het als ge een auto koopt waarbij de laatste afbetaling bvb 8000 euro is: als ge dan een nieuwe koopt, is dan die 8000 euro de 'overname' die ge te goed hebt als ge dan een andere nieuwe koopt?
Mijnen S-max is na 12 dienstjaar aan vervanging toe en staat nieuwe smax in aanbieding met de 240 pk motor met zo'n financiering oplossing...
Beetje curieus hiernaar.
Old 12-03-2018, 16:43   #4478   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Als ge zo nen auto op afbetaling koopt, zou ge dan nie beter iets kleiners/goedkoper/2e hands nemen dat ge wel kunt betalen? Nooit begrepen waarom mensen zoiets op afbetaling kopen.

Last edited by Erik701; 12-03-2018 at 16:46.
Old 12-03-2018, 17:08   #4479   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Omdat de 2e hands smax 18000 euro kost met de benzine, diesel duurder Ordt met de tijd, en 2ehands financiering beduidend duurder is. En omda'k met m'n overuren de financiering betaald krijg zonder op leefgeld in te boeten...
Old 12-03-2018, 17:22   #4480   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Wereldvreemde Erik

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules