Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 22-07-2017, 19:52   #7481   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

Men is hier degelijk al een hele tijd bezig met VoiP, veel "oude" belgacom PABX centrales hadden al een tijd VOIP op een intern netwerk. Avaya centrales binnen bedrijven deden exact hetzelfde principe, voip op hun eigen intern netwerk dat los stond van het bedrijfsnetwerk.

Daar buiten is voip niet zo belastend voor een mobiele connectie als je geen video mee stuurt, dan kan je alles encoden op G711 codec en heb je in theorie 64Kbps nodig, laat ons zeggen in het echte leven neigt dit naar 80-90. Ik denk dat bereik een groter probleem is in België dan bandbreedte. Omdat masten vaak eigendommen zijn kan het voorvallen dat bepaalde providers blind spots hebben.
Vele bedrijven zijn er mee bezig, maar de operatoren zijn toch niet echt geneigd om het openbaar te maken voor gewone klanten...
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 10:21   #7482   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
In november een Samsung tablet gekocht, ding heeft nooit goed gewerkt en na 5 herstellingen hebben ze besloten om hem terug te betalen. Ik zou dezelfde willen kopen maar die kost nu €40 meer :-\

Iemand een tip voor nieuwe tablet? Ergens overweeg ik wel eens een iPad... maar ben Android gewoon.
Als het een 7" mag zijn: Nvidia Shield
WiM is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 15:49   #7483   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Weet er iemand van wat dit android notification icoontje is? (krijg die vraag hier van mijn zus doorgespeeld)
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 16:28   #7484   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

device maintenance - oa. app power monitor
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 17:18   #7485   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Thx
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2017, 19:17   #7486   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
In november een Samsung tablet gekocht, ding heeft nooit goed gewerkt en na 5 herstellingen hebben ze besloten om hem terug te betalen. Ik zou dezelfde willen kopen maar die kost nu €40 meer :-\

Iemand een tip voor nieuwe tablet? Ergens overweeg ik wel eens een iPad... maar ben Android gewoon.
Quote:
Originally Posted by WiM View Post
Als het een 7" mag zijn: Nvidia Shield
Uiteinde toch een nieuw toestel gekregen voor zelfde prijs.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2017, 20:55   #7487   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Vraagje: heb lange tijd mijn Oneplus One gedraaid op een CM 13 versie (ndPix advies) en dat deed het zeer goed. Helaas, de laatste maanden kreeg ik met momenten spontane reboots. De laatste weken, meerdere malen daags. Dus heb ik de sprong gemaakt naar Nougat met Ressurection Remix. Maar de switch van Wifi naar Mobile Data deed het zeer slecht. Oplossing was om Mobile Data "live" te houden. Anyway, dat lijkt nu ook niet meer te werken. Bij momenten verliest hij dan toch nog Mobile Data. Reboot is dan de enige mogelijkheid. Heb al heel wat tips geprobeerd maar geen ervan blijken soelaas te geven.

Na opzoekwerk blijkt dit een nogal veel voorkomend probleem te zijn op Nougat.

Ik zou willen terug schakelen naar een oudere versie van Android maar is dat wel mogelijk. Ik volg de instructies voor upgrades tot de letter maar moet eerlijk toegeven dat ik niet altijd weet wat ik juist doe. tot nu toe is dat altijd goed geëindigd (5 toestellen waar ik verschillende roms installeerde), maar ben nog nooit achteruit gegaan. Is dat wel mogelijk? Gevaarlijker (bricking)?

Heb TWRP geinstalleerd dus dat zou alvast de zaken makkelijker maken (denk ik dan). Any tips?
Old 27-07-2017, 21:59   #7488   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

TWRP > full wipe > 'oude' zip flashen > done?

*edit: of bedoel je zonder alles kwijt te zijn? Ik vrees dat je sowieso een wipe zal moeten doen en alles kwijt zal zijn. Maar ik kan me vergissen
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2017, 09:53   #7489   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Wat B0Yke zegt: sowieso een backup nemen (just in case) en full wipe doen.
Was zelf enorm tevreden van CM13 - Sultan (https://forum.xda-developers.com/one...-13-0-t3242700) en deze geeft nog security updates als ik me niet vergis.
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2017, 10:12   #7490   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

backup is no problem. Bedankt voor advies.
Old 29-07-2017, 10:28   #7491   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Waarom trouwens geen LineageOS? Ik draai dat ook op de OPO en tevreden van. Enige negatieve dat ik ondervind is dat snapchat soms vastloopt, maar 't is snapchat wede wel
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2017, 10:54   #7492   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Snapchat werkt niet op gerootte telefoons dus dat is toch geen punt. LineageOs is wel goed inderdaad.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2017, 13:45   #7493   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

ow dat wist ik niet
das lik de beste app als single
Old 30-07-2017, 10:01   #7494   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

LineageOS is standaard niet geroot, trouwens. Zo kan ik tegenwoordig terug de bancontact app gebruiken.
Old 31-07-2017, 17:07   #7495   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Op de site van Lineage zie ik enkel nightly builds, geen snapshot of stable releases. Of mis ik iets?
Old 31-07-2017, 17:45   #7496   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Lineage is nog vrij nieuw, maar de nightly op mijn mi5 heeft nog geen enkele keer kuren gehad.
Old 31-07-2017, 19:52   #7497   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Ok, Lineage geinstalleerd. Eens zien wat dit geeft.

***edit***

Hmm, zelfde probleem. Na het verliezen van Wifi - geen mobiele data. Reboot, terug mobiele data.
Kan ook moeilijk simuleren, als ik wifi handmatig afsluit, no probs. Maar als ik ver genoeg van mijn wifi verwijder zodat ik geen range meer heb, dan valt het op zijn gat.
Nogal wat mensen met zelfde probleem niet gelimiteerd naar OPO of Lineage maar wel allemaal sinds Nougat. Enkelen vonden oplossing door nieuwe simkaart te steken, sommige door even van APN te wisselen. Zal even duren voor ik zeker ben dat deze oplossingen voor mij eventueel ook een oplossing zijn gezien ik steeds het appt moet verlaten om elke oplossing te testen.

Last edited by Belgatom; 01-08-2017 at 17:43.
Belgatom is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2017, 22:10   #7498   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

APN wisselen heeft mij bij xx weken gewerkt maar helaas geen permanente oplossing.
Een post op tweakers (https://gathering.tweakers.net/forum...61831#50861831) spreekt over het updaten van je baseband versie, maar dat heeft bij mij ook niet geholpen.
Old 01-08-2017, 22:27   #7499   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ceeke View Post
APN wisselen heeft mij bij xx weken gewerkt maar helaas geen permanente oplossing.
Een post op tweakers (https://gathering.tweakers.net/forum...61831#50861831) spreekt over het updaten van je baseband versie, maar dat heeft bij mij ook niet geholpen.
Dus heb je nu nog steeds dezelfde problemen? Of ben je terug gekeerd naar Marshmallow?
Old 02-08-2017, 10:36   #7500   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Nog altijd dat probleem, hoewel minder frequent en totaal geen logica/structuur aan te koppelen. Ik leer er nu gewoon mee leven. (Nougat)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules